Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 67 z 96    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 96  Další
Autor Zpráva
Offline
1093
09 lis 2006 18:16
A zrovna na lince 73, kterou zmiňoval Richie, úsekové jízdenky nejsou. A to tam jezdí VYDOS


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Podle aktuálního Tarifu IDS JMK platí:
"12. Úsek je soubor zastávek ležící na trase jedné nebo více linek. Úseky, do nichž zastávka spadá, se stanovují dle údaje uvedeného v platném jízdním řádu. Zastávky ležící v zónách 100 a 101 a zastávky linek 2 a 31 nejsou do úseků zařazovány. Ve vozidlech nevybavených elektronickou pokladnou se úsekové a dvouúsekové jízdenky neprodávají."
Takže ve všech ostatních linkách 1-99 by se úsekové jízdenky měly prodávat. Myslím, že informace, že vozidlo nemá elektronickou pokladnu nemusí cestujícího vůbec zajímat. Nedá se přece platit vyšší jízdné jen proto, že daný vůz zrovna nemá pokladnu...


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Na některých linkách 1-99 se již úsekové jízdenky prodávají (např. na lince 41). Ale podle čeho se rozhodovalo, které linky budou vyvolené netuším.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
MartinV píše:
Fafner: jednodveřový dvoupatrový autobus je ve většině anglických měst. A zvládá se to, zkrátka všichni musí projít kolem řidiče.

Například v Londýně jezdí známě dvoudveřové double deckery, ale tam to stačí prostě proto, že to jezdí furt. A tam je navíc nástup jenom předníma dveřma a výstup jenom zadníma. (totéž Brighton)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
xxx píše:
Tarif, pokud vím, není podle toho, jaká je to linka, ale jaká je to zóna. Tzn. že když jedu v zóně 101, platím stejně na lince 59 jako na lince 509.

Pozor, to bohužel neplatí. Moc hezkej příklad je v relaci Modřice, smyčka - Modřice Olympia. (tj. stále zóna 510 a jeden tarifní úsek!) Když tuhle trasu pojedu linkou 510, tak zaplatím pouze 10 Kč za úsek, zatímco na lince 73 (oba její spoje v této relaci navíc jezdí VYDOS BUS, takže s výdejem úsekových jízdenek by problém nebyl, jenom se prostě na linkách řady 1-99 nevydávají (otázka je, proč ve stejné relaci stojí jízdenka na dvě různý linky zařazené do IDS JMK jinak, tam je asi něco špatně...)

A nebo pokud se chce člověk dostat ze Slatiny do Šlapanic, pokud pojede linkama IDS JMK 601/602/701/702 na Šlapanice, Bedřichovice, rozcestí a tam přestoupí na linku 151, potřebuje minimálně jízdenku za 20 Kč na 15 minut s nebo za 25 Kč na 60 minut (nebo označit třetí pole na univerzálce za 19,50 Kč a to pak platí minut 45). Zatímco když pojedou jinou linkou IDS JMK (S6), tak mně na tutéž relaci stačí jízdenka za 16 Kč! A pak tomu mají cestující rozumět!

A nebo takovej extrémní případ, například pro pohyb v zóně 610 v lince 31 potřebuješ minimálně jízdenku za 20 Kč, zatímco v linkách 151 a 701 v téže zóně stačí jízdenka úseková za 10 Kč. Představ si takovýho důchodce (řekněme mu důchodce A), co bydlí ve Šlapanicích v blízkosti zastávky linek 31 a N96 Šlapanice, sídliště a potřebuje se dopravovat jenom v rámci zóny 610 dejme tomu ze zastávky Šlapanice, sídliště do zastávky Šlapanice, Kalvodova na nákup do Alberta (protože Brněnka na sídlišti je pro něho drahá). Tento důchodce A pak potřebuje šalinkartu na minimálně dvě zóny (protože na linkách N96 a 31 neexistují tarifní úseky, nebo se pletu?). No a pak máme třeba dalšího imaginárního důchodce B co bydlí v blízkosti zastávky linek 151 a 701 Šlapanice, železniční stanice a taky potřebuje jezdit na Kalvodovu do Alberta. Tomu však stačí jízdenka/šalinkarta úseková!

A podobných, možná i lepších příkladů, se najde řada dalších a třeba i lepších.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Jó, o Pasohlávkách jsem slyšel, že prý by si pan generální něco přál ;-). Taky se ke mě doneslo něco o spolupráci (na lince) s Adosou. Ale co je na tom pravdy a jak to případně dopadne - čert ví...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ta cena je velmi slušná, když to srovnám s Laa, kde to není pro děti na vyblbnutí to pravé, a vlez je za cca. 550 a Čestlicemi, kde je vstupné za 719...


Offline
140
11 pro 2011 18:53
Domis: Přesně tak :)) http://brnensky.denik.cz/z-regionu/odta ... 30725.html


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Linky IDS JMK se posilovat nebudou, ani měnit jejich trasy

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Jo, zdarma, tak to je jiná. Ale cena vstupnýho tomu bude možná odpovídat. :mrgreen:


Offline
1205
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Domis: má tam jezdit doprava z Brna zdarma, ale odkud a kdo....?


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Tam má něco jezdit? K novýmu aquaparku? Vždyť teď už tam jezdí 105 z Brna každé 2 hodiny a k přehradě zajíždí 530. Nebylo by lepší a levnější posílit tu 530 z Vranovic nebo udělat závlek i na 105ce?


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Není to sice přímo IDS, nicméně netušíte někdo, který dopravce, s jakými vozy a odkud bude jezdit do Pasohlávek?


Offline
Uživatelský avatar

3726
28 úno 2006 19:00
Spy: Tak to máš samozřejmě pravdu, třetí dveře to spíš zpomalují, protože tudy lezou hlavně duchny... :pray:


Offline
Uživatelský avatar

425
06 kvě 2006 00:52
Brno-Řečkovice a Mokrá Hora
Co se týká vhodnosti a nevhodnosti dvoudveřových autobusů v našich podmínkách: nejdříve je nutné si uvědomit, že už není rok 1990 a vozidla na regionálních linkách prošla poměrně bouřlivým vývojem. "Sedmistovku" už v IDS JMK jen tak nepotkáte (u drtivé většiny regio dopravců už nejsou ani jako záložní vozy), naopak nejčastěji se třeba tady na Brněnsku lze setkat s vozy Low Entry se širokými zadními dveřmi, což hodně urychluje odbavování v zastávkách.

Já osobně nevidím moc velký rozdíl v rychlosti odbavování na zastávce např. u Crosswaye LE v provedení regionálním a městským (DPMB, BORS). Ty třetí dveře konkrétně u Crosswaye opravdu nástup a výstup moc neurychlí.

Takže čistě teoreticky mě daleko méně dráždí představa dvoudveřového bítešského Crosswaye LE někde mezi Bosonohami a Ukrajinskou než "městského" Crosswaye DPMB třeba na lince 44 nebo 67.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: jednodveřový dvoupatrový autobus je ve většině anglických měst. A zvládá se to, zkrátka všichni musí projít kolem řidiče.

Xxx: k rychlosti odbavování: to je jenom naše domněnka, že by to značně zpomalilo rychlost přepravy. Je pravda, že v těchto městech, kde není tramvajová doprava, je to lehčí, protože nemají vícevozové soupravy (resp. u metra nebo vlaků je to ošetřeno turnikety).


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Co se týká regionálek, asi je opravdu nejrozumnější je všechny sjednotit na terminálu u nemocnice (Nemocnice Bohunice) a ukončit je příp. na UK Sever, pokud se tam vejdou, s tou kapacitou narážím třeba na to, co se v jiném vlákně probíralo u městských linek na ZOO, kdy jedna z linek se tam už kapacitně nevejde na odstavení (nebavím se o výstupu/nástupu cestujících). A o tom terminálu u železniční zastávky Starý Lískovec jsem jen něco četl v Deníku a na internetové verzi MF Dnes (Idnes), což jsou značně nesměrodatné zdroje, jak asi všichni víme. S tou Osovou jsem navrhoval sjednocení regionálek jen z toho důvodu, že už je to vyzkoušené a nějak (s mouchama) to fungovalo při výluce Bosonohy, kde se v tu dobu stavěla kanalizace přes celou dědinu. Ale už jsem tu říkal, že na Osové byl problém s tím, že ne každý autobus se vešel do určitých míst při příjezdu, kde v jeden moment se pravidelně s velkým busem muselo jet po chodníku podobně, jak se to stává trolejbusům na Táboře při odbočení na Sborovskou, navíc u nástupu/výstupu 403/404 je úzký chodník, kde nemá šanci se směstnat velký dav lidí čekajících třeba 401/403 najednou, což se tam stávalo celkem často, zrovna v tuhle dobu jsem příměšťákem jezdil každý den, tak si to dobře pamatuju, jaký problém byl se tam vymotat s vodícím psem tak, abych nešel po silnici po kostkách, nebo abych někoho neshodil. Právě vzhledem ke všem uvedeným důvodům mi přijde terminál u Kampusu lepší, i když taky nevím, jak by to tam dopadlo ve stavu se šesti regionálkama (počítám i 405/406 z Rosic) v kombinaci s trolejbusem a městským busem, občas by tam bylo asi kapku narváno. Stejnětak netuším, co ten Univerzitní kampus sever, jestli by zvládl ukončení 4 regionálek a 2 měšťáků. Terminál u vlakové zastávky mi taky přijde už tak trochu nesmyslný, ale uvidíme, co bude za dvacet let.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Njn, ve Starém Lískovci je nešťastné, že jsou tři přestupní terminály a čtvrtý se asi začne brzo stavět (Osová, Dunajská, Nemocnice Bohunice, Starý Lískovec - železniční zastávka). U železniční zastávky má být navíc spousta nástupních ostrůvků a odstavná plocha pro autobusy, tak jsem zvědavý, co tam bude zastavovat, když se počítá s redukcí spojů na lince 403. Jedině se opravdu nabízí linky 401/402, ale trochu pochybuji, že se to časově vyplatí oproti šalině. Šalinou to trvá z konečné na nádraží 16 minut a než se autobus dostane k železnici, tak pochybuji, že to bude rychlejší, spíš nastejno. Ten návrh, co jste sem dávali je dobrý, ale jaksi dost značně navyšuje vozokilometry, tak se obávám, že je neprůchodný.

Jinak v plánu dopravní obslužnosti JMK do roku 2016 se píše, že po postavení tratě ke kampusu tam budou přesměrovány i linky 401 a 402, takže by to bylo zase všechno jinak. Ale kdoví kdy se ta trať začne stavět.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
xxx: V Edinburghu jsou autobusy jednodveřové a ještě dvoupatrové. Ale to nic nemění na tom, že odbavování je nehezky pomalé.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

425
06 kvě 2006 00:52
Brno-Řečkovice a Mokrá Hora
Cracatit, Domis: plně souhlasím. Optimální stav podle mě:
401+402: ... Bosonohy - St. Lískovec, smyčka / Dunajská - Osová - Labská
403+404: ... Ostopovice - Osová - UK-sever
Terminál u nádraží v Lískovci nebrat :) Nejspíš to ale ještě nějakou dobu nebude aktuální.

Jaký je důvod zkracování některých 69? Řekl bych, že oběhy vozidel, aby to tak nějak rozumně vyšlo, je to třeba poznat mezi 6. a 8. hodinou, kdy se na Ukrajinskou jezdí častěji o prázdninách než ve školním roce.


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jak o tom přemýšlím, mám takový pocit, že jsem to snad i někde četl, že regionálky na Dunajské by v budoucnu měly končit na terminálu, kde bude stavět v Bohunicích/St. Lískovci vlak od Střelic, nevím, co je na tom pravdy, pak by ovšem padla moje zamýšlená varianta ukončení na terminálu Univerzitní Kampus.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pokud jde o příměsto 401/402, tak jsem určitě pro, aby jezdily tyhle linky minimálně na Osovou na most, příp. ještě líp až k šalině "pod most", odkud odjíždí 403/404, při výluce Bosonohy to tak bylo a přestup byl o dost komfortnější, i když pak zase na rozdíl od Dunajské docházelo k tomu, že se lidi ani nevešli pod přístřešek na Osové vedle šaliny, ale je tam rampa a víc schodišť, kudy k busu/od busu, na Dunajské protisměr supluje zastávka regionálek u smyčky šalin, což sice není špatné, ale Osová je určitě lepší a pokud by to šlo až k FN na terminál a pak ke Kampusu na smyčku, tak by to bylo fajn, ovšem netuším, jaká je v UK Sever kapacita na odstavení, jede tam 60/61, vešly by se tam ještě dvě regionálky? Případně tam taky jezdí některé spoje 69, ne? Nepochopil jsem, proč některá 69 jede na Ukrajinskou a některá jinam během dne, i když tenhle úsek nejezdím, tak mě to nikdy moc nezajímalo. Díky za případné odpovědi. K přestupu u FN Bohunice podotýkám, že by pomohl všem regionálkám z téhle oblasti, protože by měly společnou zastávku s 405/406 a tím pádem by byl i jednotný přestup na trolejbus nebo busy č. 50, což bych bral jako velké plus, hodí se to hodně studentům , ať už jedou jen na Kampus, nebo třeba na Lipovou na ESF MU.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Nikoli, to je obsazenost 30% :-"


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Plná všechna místa k sezení? To je u nás prázdný autobus :lol:


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
V některých městech na Západě jezdí dvoudveřové autobusy na linkách MHD úplně běžně.

V takových městech obvykle platí, že plný autobus znamená, že jsou obsazena všechna místa k sezení.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2385 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 96  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 lis 2024 05:04
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]