Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 74 z 95    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 95  Další
Autor Zpráva
Offline
1087
09 lis 2006 18:16
Jak se dívám na všechny ty změny a vývoj MHD z dlouhodobějšího hlediska, tak mi prostě v Brně chybí nějaká koncepce MHD jako celku. A nejde jen o trasování linek, ale i o navazující stavby. Prostě absolutně tady chybí nějaké smysluplné plánování. Do územního plánu se nafláká spousta prodloužení tramvajových tratí, ale nakonec se postaví trať úplně jiná (pokud vůbec nějaká). O smyslu prodloužení některých tratí pochybují i samotní šoutouši, což už je co říct. Zpravidla se naplánuje nějaká stavba (viz kampus) a až se postaví a absolutně nestačí MHD tak se teprve někdo uráčí, že by to mohli řešit nějak koncepčně. Uvedu tři příklady:
1) Kamechy: Tramvaj sice plánovaná od začátku, ale teď se prostě zničehonic zjistí, že se tam nevleze a že se bude muset dát pod zem
2) Heršpická - Spielberk Office - místo aby se udělaly zálivy přímo na Heršpické, tak se raději udělá 3 minutový závlek autobusu. Ale kdyby někdo z úředníku jednal, tak mohli přimět, aby ten záliv šel na úkor investora. Chcete mít MHD blíž - tak zainvestujte do zálivu.
3) Mifkova - šalina plánovaná od začátku, ale raději tam necháme postavit domy, než aby se tam mohla postavit smyčka.

A takových příkladů ještě je....Pak ať se nikdo nediví, že dotace města musí neustále narůstat. Pokud nebudou dělány investice (i drobné) do zefektivnění dopravy, tak ať se pak nikdo nediví, že do toho musíme lít víc a víc peněz.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Jedna zajímavá změna, která myslím nikde nezazněla - linka 109 od nedělní změny staví ve směru do Brna na zastávce Svatopetrská, kde je přestup na šalinu u stejné nástupní hrany. Doteď byl nejkratší přestup cca. 320 m v Komárově (2 podchody) nebo na Zvonařce 450 m (nadchod)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
b1 píše:
...pan primátor volat řediteli, že viděl prázdnej trolejbus?

A kterému řediteli? Technického muzea? Ten nemá s primátorem nic společného, toho mohou volat tak max z ministerstva. Ty trolejbusy žerou jen proud Dopravního podniku, a ten DP navíc by zaplatil jen tehdy, překročil by čtvrťhodinové maximum, což těžko o víkendu nastane. Takže má zadarmo (za státní peníze) Onderka a DP reklamu


Offline
1788
04 bře 2012 23:26
b1: 1 linka…jo, to vysvětluje hodně. :)
Nic. :-D Protože moje společnost je zároveň výrobcem hi-tech šalin a zároveň dopravním podnikem v několika městech. Má i technologie na výrobu energie, proto tam nikdy nikdo neuvidí busy. Platit sám sobě nemusím, díky pokročilým materiálům jsou šaliny nepočmáratelné, díky skenerům jde exaktně odchytit každého, kdo se pokusí o poškození, díky automatickému systému inteligentního řízení nejsou potřeba řidiči…a tak dále. :) Realita se může jít bodnout. Což je právě ta pointa, jen se obávám, že tu nebudu pochopen.
Z trochu jiného soudku, chtěl jsem se zeptat B1, vy jste dělal síť jménem Petrov, na jednom fóru jste to kdysi dávno publikoval, stahoval jsem si to, a žasnul jsem, jak perfektně to máte propracované. Ale je to asi tak 2 roky, tak jsem se chtěl zeptat, jestli nemáte tu síť nějak rozšířenou, nebo tak, protože jsem si všiml, že na okrajích bylo nakročeno pro pokračování. Koukal jsem i na vaše stránky, ty jsou ale prakticky ze stejné doby… Zajímalo by mě, jestli byste mi nemohl poslat nějakou vaši práci… Líbilo se mi to.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
Mouka píše:
Od června do září bude jezdit víkendová historická trolejbusová linky H24 v trase Komenského nám. - Mendlovo nám. - Pisárky - Optátova - Vozovna Komín.
Na lince budou jezdit dva vozy, které budou na Komenského nám. navazovat na historickou tramvajovou linku H4.
No paráda. Rozjezdy do sedmi, ale historická linka o dvakrát větší vypravenosti a dvakrát delší trase než dosud. ](*,)

A to tam jako budou jezdit turisti, nebo bude pan primátor volat řediteli, že viděl prázdnej trolejbus?
Naxashi píše:
5 a 7 jezdí prakticky celou dobu spolu. Proč? ...
Protože to je de facto jedna linka, jejíž některé spoje byly před pár lety nazvány sedmičkou a teď budou přejmenovány zpět.
Naxashi píše:
Hodně z nás tu dělá v Bahnu, a já teda nevím, jak vy, ale když jsem stavěl Logos (město 4× větší, než Praha, 40 linek šalin)...
Kolik tě v BAHNu stojí jeden vozokilometr?


Offline
1788
04 bře 2012 23:26
Vzpomněl jsem si na něco, co jsem chtěl napsat už dlouho. Zrušení 13 a 7 se vlastně ani nedivím. I když se mi třeba nelíbí, že pak po 7 zbude díra (mohli by změnit číslo 12 na 7, aby žádné číslo nechybělo, stejně tak jako změnit 11 na 0, aby se začínalo doopravdy od začátku, ale to je jen kosmetika), ta zrovna u ní se tomu nedivím. Vlastně vůbec nechápu, proč takovouhle linku někdo navrhoval.
5 a 7 jezdí prakticky celou dobu spolu. Proč? 7 by se krásně mohla už na Jugoslávské odpojit a vzít to přes hlavňák a pak podél 8 na současnou Švermovu, pokud by nebyla nalezena lepší konečná, kam s ní. Jako třeba ten Mírák, když je prý tak nevytížený, což se shoduje s tím, když jsem tam párkrát jel (=nulová vypovídající hodnota).
Co se snažím říct je to, že když už z jedné konečné vedu 2 linky, tak bych se přece měl snažit, aby měli co možná nejvíc rozdílnou trasu, ne? Hodně z nás tu dělá v Bahnu, a já teda nevím, jak vy, ale když jsem stavěl Logos (město 4× větší, než Praha, 40 linek šalin), tak jsem se linky ze stejné konečné vedl úplně jinak. Jednu přes jakési centrum, jednu k nádraží, jednu třeba úplně mimo centrum přes jiné větší sídliště… Než se někdo zeptá, tak ne, bohužel nemohu zaslat. Projekt není hotový, kvůli své velikosti a hlavně kvůli tomu, že po změně měřítka na 67 (kvůli nejbližší reálné velikosti šalin a délek na trase) můžu dělat celou přestavbu, takže možná změním části kolejiště a s tím i linkové vedení (navíc původní návrh linek v PDF je krajně nepřehledný). Ale i tady v Brně to jde. 9 a 11, například. Hned 1. křižovatka, a trasa je úplně jiná. Jedna linka na nádraží, jedna na Českou a Moravák, oba velké přestupní uzly pokryty…paráda. Nebo vlastně i 1 a 6 i když nezačínají na stejné konečné. 2 a 3 vlastně taky. Tak proč to nešlo u 5+7 a 12+13? U 5 a 7 to není problém vymyslet, 12 a 13 by byly horší, osobně mě na rychlo napadá 13 vzít přes Moravák, pak jet na nádraží a na Juliánov. Pointa? Jiná trasa, jiné zastávky, větší pokrytí. Proto taky jezdí víc linek z jedné konečné, ne? Aspoň v Bahnu to takhle vždycky dělám, pokud je to potřeba. Takže ono se vlastně nezmění, když vezmou šaliny ze 7 a přečíslují je na 5. Trasa kromě odbočky za Celní stejná… Navíc, pokud něco bude jezdit jen na Mendlák, což se mi moc nelíbí, ale chápu to, tak se nezmění nic. 12 a 13 je sice jiný případ, ale i tak, velká část trasy stejná… Stejně na nádraží vystoupí prakticky všichni, co nastupovali od TP…
Jako je možné, že mi tu něco dost brutálně uniká, třeba kapacita kolejí, což byl problém, co jsem taky v Bahnu musel řešit (signalizace, větší křižovatky, v Logosu netestovaná 4kolejná trať, ale to je už monstróznost, jasně)… Rád budu poučen.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Zdrojem jsou zasvěcení lidé, kteří o tom do jisté míry rozhodují.
H24 bude samozřejmě náhradou (H)32.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
H24: předpokládám, že ale nebudou jezdit hist. trolejbusy na t-32 (což nijak nevadí).


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Jsou to pěkné změny, ale zdroj by k tomu nemohl být? Děkuji :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Od června do září bude jezdit víkendová historická trolejbusová linky H24 v trase Komenského nám. - Mendlovo nám. - Pisárky - Optátova - Vozovna Komín.
Na lince budou jezdit dva vozy, které budou na Komenského nám. navazovat na historickou tramvajovou linku H4.
Převedení a-35 na trolejbusy je výhledově naplánováno na měsíc únor 2013.


Offline
2825
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Sloučení 59 a 509? To už to rovnou mohli sloučit pod jedním číslem :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
A-91 v 5:00 od Hl. nádraží bude prodloužena do Kuřimi k Tycu.
A-302 (spoje Zoo - Kníničky) o víkendu ráno bude nahrazena a-89.
Z Kr. Pole, nádraží bude (asi po hodině) o víkendu ráno jezdit d-6 (v návaznosti na příjezdy vlaků od Tišnova a a-301) na Mendlovo nám. a dále jako d-2 do Modřic.
Některé spoje a-93 budou o víkendu ráno od zastávky Kociánka vedeny do Kr. Pole k nádraží.
a-59 + a-509 bude jezdit v souběhu (zruší se trasa přes dálnici).


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Já bych se spíše zeptal jinak: Jaká další chuťovka z dosud nezveřejněných změn vypluje na povrch těsně před 1.1. (Ikdyž chápu, že zrovna závleky na Myslivnu nejsou středem vesmíru, takže asi nepřipadalo důležité je publikovat...)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A proč tohle nezveřejňujou jako první?


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Tak další dosud nezveřejněná změna od 1.1. - závleky na Myslivnu budou v intervalu 120 minut, ne jak dosud 60.


Offline
Uživatelský avatar

3095
29 srp 2009 19:30
Áno. Přesně tak. Spoje dnešní d7 budou jezdit jako d5 na Mendlák +- menší úpravy.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
miropiro: Dá se to chápat tak, že v úseku Mendlák-Štefánikova čt. bude linka 5 posílena o spoje převedené z linky 7. A zbylý úsek linky 7 na Švermovu se už linky 5 netýká, takže formálně bude linka 5 posílena, ačkoliv interval spojů do Štefánikovy čtvrti bude snad stejný.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Miropiro: sice to novináři nepíší, ale: pokud by byla d-5 vedena v 5minutovém intervalu k ÚH, pak by se moc neušetřilo.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
V tom článku se píše, že linka 5 má být posílena...ani slovo o tom, že každý druhý spoj bude odpoledne končit už na Mendláku. Tak já nevím...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Aha, toho jsem si nevsim... Ale jo, supr, to se tak casto nevidi, vetsinou to je opravdu styl tramvaj z Plzne.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Taky musím pochválit. Ale některé fotky zcela zjevně nebyly foceny teď :-)

Alespoň tam nedaj ilustrační foto tramvaje z Plzně...


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K článku na novinkách: zaujalo mě, že si dali práci s pořízením příslušných fotek, na rozdíl od některých jiných (resp. všech ostatních) médií.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Na BMHD aktualita o změnách včas bude. Změny se určitě budou konat až od ledna.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
1591
18 led 2009 10:06
mike píše:
Neviem či je to nedostatkom v mojich zmysloch, alebo sa skutočne nič nedeje, ale na bmhd nikde nevidím zoznam zmien k k 9.12.2012 (dátum celoštátnych zmien JŘ) v IDS JMK. A tie veľké zmeny v brnenskej MHD majú byť k 1.1.2013?

A vo všetkých fórach a diskusných príspevkoch sa mi to nechce hľadať.. :wink:

IDS JMK: http://idsjmk.cz/#121126
linky DPMB: http://www.novinky.cz/vase-zpravy/jihom ... mezi-.html

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
55
07 čer 2006 18:40
Bratislava
Neviem či je to nedostatkom v mojich zmysloch, alebo sa skutočne nič nedeje, ale na bmhd nikde nevidím zoznam zmien k k 9.12.2012 (dátum celoštátnych zmien JŘ) v IDS JMK. A tie veľké zmeny v brnenskej MHD majú byť k 1.1.2013?

A vo všetkých fórach a diskusných príspevkoch sa mi to nechce hľadať.. :wink:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2365 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 95  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 říj 2024 00:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]