Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 128    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 128  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3702
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
Proč 9 minut? Přece když přestupuju z linky jedoucí po 7-8 minutách na linku jedoucí po 10 minutách, tak jedu dalším spojem, abych čekal místo 9 minut jenom 1-2 minuty, ne?
Protože když mají obě linky interval 10 minut, tak mezi nimi lze udělat přestupní návaznost. Tak je tomu mezi linkou 2 a některými linkami na Staré osadě, i mezi některými linkami na Mendláku.

Když mi 25 z Vinohrad na Osadu přijede v xx:31 a 2 odjede v xx:30, tak na další 2 budu čekat 9 minut.

Pokud by ta 2 odjela v xx:32, tak budu mít štěstí, ale v té 2 se setkám s cestujícími z předchozí 26, která na Osadu přijela v xx:23 nebo xx:24 (při intervalu 7-8 minut), tudíž by zase tihle čekali 8 nebo 9 minut, protože předchozí 2 by odjela v xx:22 (interval 10 minut).


Offline
7162
27 úno 2010 07:40
Jo, přesně takto někdo uvažuje, když někam jede... Zvláště při kombinaci různých intervalů. A pak se mu spoj někde minutu zdrží a nakonec čeká stejně.


Online
Uživatelský avatar

2569
13 črc 2009 13:42
Robert píše:
Tak pokud musíš nejde čekat 9 minut na přípoj, je to už docela nekomfortní.

Proč 9 minut? Přece když přestupuju z linky jedoucí po 7-8 minutách na linku jedoucí po 10 minutách, tak jedu dalším spojem, abych čekal místo 9 minut jenom 1-2 minuty, ne?


Offline
2696
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jojo, deset minut bych bral, že po takové době se mi na další spoj už moc nechce čekat, takže se mi líbí, pokud mám třeba po sedmi minutách proklad, abych se dostal aspoň do větší půlky své trasy. Kdyby byl koncept 25 všecko na Vinohrady, respektive večer/víkend pásmový provoz na Jírovu, 26 1/3 na Lesnou a 2/3 na Vinohrady a k tomu doplněk 46 zbytek do taktu 26, tak si to umím celkem představit.
46 by pak mohla jezdit na baterky závěrečný úsek Lesnická - Zemědělská - Erbenova jako teď.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7162
27 úno 2010 07:40
Tak pokud musíš nejde čekat 9 minut na přípoj, je to už docela nekomfortní.


Online
Uživatelský avatar

2569
13 črc 2009 13:42
Jakože při 7-8minutovém společném intervalu chceš řešit nějaké návaznosti, jo?

Novolíšeňská dobře, ale že by to zrovna tam nějak moc vadilo...


Offline
Uživatelský avatar

3702
08 čer 2005 23:12
MtM píše:
No protože 20-min interval na tak velké sídliště je prostě málo. Akorát by pak půlka lidí využívala 57 a kapacitně by ji přetěžovala (a to by obtěžovalo lidi i mimo Lesnou), zatímco trolejak by jezdil poloprázdný. Přecejen z okolí Brechtové a Blažkové to není na Haškovu a 57 tak daleko, takže lidi by spíš lezli na ni, protože by jezdila častěji. A já si nedovedu představit víc lidí v 57, stačí se podívat na některé vranovské spoje, když je hezky, tak to ten bus má problém probrat již nyní.
Tak to by bylo nejlepší ten troleják zrušit, respektive jej vůbec nezavádět. sarcastic

xxx píše:
Jo? A kde? V Lískovcích s padesátkou? Kvůli těm pár zastávkám? Tam je mnohem důležitější proklad 37 a 50.
Například přestup 25/26 na Mendláku z/na 1, 6, 37 a 52, na Staré osadě z/na 2, na Novolíšeňské z/na 8.


Online
Uživatelský avatar

2569
13 črc 2009 13:42
Jo? A kde? V Lískovcích s padesátkou? Kvůli těm pár zastávkám? Tam je mnohem důležitější proklad 37 a 50.


Offline
66
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
xxx píše:
Já bych to ničím neprokládal. Zase by to byla loterie, jestli to pojede dřív z Provazníkovy, nebo z Merhautovy jako za dob 45. Spíš bych to viděl na nějaký kompromis v podobě zkrácení intervalu na 25 a 26 z 20 na 15 minut. Třeba 26 by jezdila na Haškovu a 25 do Líšně. Takže Lesná a Vinohrady by si pohoršily, zbytek tras by si výrazně polepšil. Otázka je, jestli by pak na jedné (nebo obou) z linek nestačila sóla.


Vylúčené; musí sa jednať o číselnú hodnotu v rámci taktovej rodiny (= 10´ / 20´ / ...). Pri tangenciálnom úseku by to asi nevadilo (skôr naopak), no všade tam, kde 25+26 majú už radiálny charakter, by to spôsobovalo nemalé komplikácie.


Offline
66
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Takže na jednej strane stačí 20´ interval kĺbových vozidiel ale na druhej strane na tú ulicu chceme koľaje? Nie je to kognitívne skreslenie? (Jasné, beriem, že v prípade realizácie šaliny sa cestujúci na Soběšice prelejú do radiály Seifertova + train-effect + zmena modal splitu, lebo priame spojenie do centra).

Aby bolo jasné, ja a posteriori nie som proti predĺženiu trate (už v akejkoľvek podobe), len ono to niečo stojí. Preto by som prv chcel vidieť nejakú (pomyselnú) hodnotu za peniaze, podporenú rámcovými CP.

Všetko ostatné už za mňa napísal Róbert. :)


Online
Uživatelský avatar

2569
13 črc 2009 13:42
Já bych to ničím neprokládal. Zase by to byla loterie, jestli to pojede dřív z Provazníkovy, nebo z Merhautovy jako za dob 45. Spíš bych to viděl na nějaký kompromis v podobě zkrácení intervalu na 25 a 26 z 20 na 15 minut. Třeba 26 by jezdila na Haškovu a 25 do Líšně. Takže Lesná a Vinohrady by si pohoršily, zbytek tras by si výrazně polepšil. Otázka je, jestli by pak na jedné (nebo obou) z linek nestačila sóla.


Offline
2809
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Robert píše:
Jo, ale ne 20. Kapacita jednak není dvojnásobná, co by asi nevadilo, ale hlavně takový interval lidi z MHD vyžene.


No muselo by se to prokládat něčím jiným. Těch možností by bylo víc.


Offline
2809
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A mimochodem, docela by se mi líbila nějaká letní posilová víkendová linka Mariánské údolí--Jírova--Novolíšeňská--Prušánecká--Štefánikova čtvrť--Soběšice--Vranov, protože je pravda, že turisté o víkendu dokážou udělat paseku. To jde ovšem mimo obslužnost Lesné, akorát je smůla, že ta Lesná leží po trase. :mrgreen:


Naposledy upravil P. Haluza dne 23 kvě 2024 17:45, celkově upraveno 1

Offline
7162
27 úno 2010 07:40
Jo, ale ne 20. Kapacita jednak není dvojnásobná, co by asi nevadilo, ale hlavně takový interval lidi z MHD vyžene.


Offline
2809
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To není o trestání, spíš o matematice. Když teď je tam sólo po 10 minutách a měl by se tam protahovat kloub, tak to vychází minimálně na 12 minut, jinak je to neopodstatněné plýtvání. Pak je samozřejmě otázka, jak to bude vycházet s přípoji. Každopádně tvrdit, že na interval se v žádném případě nesmí sáhnout, je alibistické.


Offline
7162
27 úno 2010 07:40
A proč ty lidi furt chcete trestat za to, že mají jiný názor než vy? Já vím, že je to v poslední době (bohužel opět) moderní, ale nechápu to tady ani jinde. Nikde nemáte zjištěno, co chtějí, a snažíte se jim vecpat svůj názor. Svolejte shromáždění, kde jim budou předestřeny relevantní argumenty, co by jim šalina přinesla a co vzala, namísto výhrůžek, že budou mít půlku spojů co dnes, nebo jednoznačné agitace ve prospěch kolejí. Třeba jsou opravdu špatně informování, ale třeba taky ne. Ztráta parkovacích míst, kterou zde považujete vlastně za výhodu, je ke změně názoru těžko přiměje, přičemž ta případná změna by neměla být primárním cílem setkání, jako spíš možným důsledkem. Protože lidi jsou na nějaké přesvědčování citliví.
Že by se neměly připojovat tratě po TGP a Merhautce považuji za velkou chybu i já, nicméně (ano, z pohledu člověka, kterému cestování s kvalitním přestupem nedělá problém)
trolejbus bych v případě, že bych zde bydlel, preferoval oproti šalině taky.


Offline
1326
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
No protože 20-min interval na tak velké sídliště je prostě málo. Akorát by pak půlka lidí využívala 57 a kapacitně by ji přetěžovala (a to by obtěžovalo lidi i mimo Lesnou), zatímco trolejak by jezdil poloprázdný. Přecejen z okolí Brechtové a Blažkové to není na Haškovu a 57 tak daleko, takže lidi by spíš lezli na ni, protože by jezdila častěji. A já si nedovedu představit víc lidí v 57, stačí se podívat na některé vranovské spoje, když je hezky, tak to ten bus má problém probrat již nyní.


Naposledy upravil MtM dne 23 kvě 2024 16:29, celkově upraveno 1

Offline
2809
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No kapacitě zcela dostačující. A zbytek... Ano, lépe bych to nenapsal. :)


Online
Uživatelský avatar

2569
13 črc 2009 13:42
No to by lidi moc nadšení nebyli. Ale skoro se chce říct: "Dobře jim tak!"


Offline
2809
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A proč by tam nemohlo být o víkendech 20 minut v kloubech?


Offline
1326
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
20-min. interval o víkendu na Haškovu určitě nebude. Spíš bych řekl, že tam povedou 2 linky, jedna od Lužánek a druhá od Tomkáče. A ve společném intervalu to pořád bude nadále 10 min. I když osobně bych tam radši taky viděl šalinu. Ono se s ní tam defacto počítalo už za výstavby Lesné.


Offline
66
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Ono, celá tá diskusia mi príde do istej miery jalová práve preto, že najskôr je nutné spracovať rámcové linkové vedenie* (aj s cestovnými poriadkami) a podľa toho prispôsobovať infra (to znamená aj zodpovedanie otázky, ako (a či vôbec) by mala byť umiestená zastávka šaliny na krížení s Provazníkovou ul.), čo bolo azda okrem iného najväčšou slabinou rámcovania tej verejnej diskusie s občanmi.
Pri trolejbusovej variante na Haškovu mi nie je jasné, aký má byť použitý prevádzkový koncept počas víkendov; keďže tu visí reálna hrozba 20´ intevalu na Haškovu a 20´ smerom na Tomkáč.


* Samozrejme, je mi jasné, že to má v praxi svoje limity v podobe ustálenosti tvorbe politík a financovania. Navyše, v prípade MHD to nie je až tak významné ako napríklad u železníc už len preto, že mesto si prechádza dynamickejším vývojom.


Online
Uživatelský avatar

2569
13 črc 2009 13:42
bugear:
3) No to je sakra o víc než o 150 metrů. Zejména v případě zastávky Lesná, nádraží. Tam je to skoro o půl kilometru. A i kdyby jenom o 150 metrů, tak i těch 150 metrů může být pro někoho rozhodujících.
4) To jsou úspory jako kráva. Hrubým odhadem tři čtyři kurzy.
5) Nevím, co jsi tím chtěl říct. Trať na Halasák je prvním krokem ke stavbě trati na Haškovu. Nějak se začít musí.
2) A to, že to pomůže třeba "jenom" lidem z Kuřimi atd., co cestují třeba na Jugoslávskou, je jako málo?


Offline
7162
27 úno 2010 07:40
Jak bude odborník rozhodovat, může klidně plynout už z toho, že někdo rozhodne, kdo jím bude. :-)


Offline
439
24 lis 2017 11:40
Zbořit bazar a nedaleké garáže a udělat blokovou smyčku:) nebo kalkulovat s obousměrkama... to by třeba přineslo jiné zajímavé nápady..ale myslím, že nic tak rozumného jako prodloužení do ČR (klidně v kombu s trolejbusama dočasně).

Ondra K. píše:
Ovšem, "někdo" musí rozhodnout, že bude rozhodovat odborník a ten "někdo" musí taky rozhodnout, který konkrétní odborník to bude.

...a někdo musí taky rozhodnout jak bude ten odborník rozhodovat:) Pardon, nemohl jsem si to odpustit. Tady nemůžu hodnotit výstupy, když neznám ani vstupy (by nějaký dopravní model?) a vlastně ani tu studii - ta opravdu nikde není? Myslím nějaký výcuc/prezentaci pro veřejnost.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3196 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 128  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: xxx a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 kvě 2024 10:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]