Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
... včera jsem právě s Evama jezdil, pár okamžiků nástup většinou dveří a po chvíli klasika, první a druhé dveře prvního vozu.
Jinak ke zbytečnosti investice. Trať potřebovala opravit. Postupně se může zvýšit rychlost i na dalších úsecích. Vzpomeňme, jak jsme mohutně nadávali, že čtyři trojičky na jedničce nic nevyřeší a kde jsme dnes

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
449
24 lis 2017 11:40
Delší souprava má na rychlost spíše negativní vliv - delší průjezdy omezujícím místem - typicky výhybky (třeba zmiňovaný triangl nebo u Rakovecké), oblouky malých poloměrů (mezi Václavskou a Hybešovou) apod.

Sen o rychlejší výměně cestujících měli inženýři SORu kdysi (mě to smysl dávalo), ale lidi jsou schpni se organizovaně nashromáždit před jedinýma dveřma ze 4 a nikoho nenapadne udělat ani dvou krok k těm vedlejším. Nejsem si jistý, že dvě EVA budou mít znatelný efekt.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
ono je to stejně jedno když se všechny ty naspořené vteřiny úspěšně prostojí mezi mendlákem a václavskou...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
V úseku ZOO – Přístaviště se ani před rekonstrukcí nejezdilo nějak zvlášť pomalu. Zkracování jízdních dob by vyžadovalo větší investice. Třeba během jízdy ze Stránského na Svrateckou se musí čtyřikrát zpomalit a jet nějakou dobu téměř krokem: 2x v Jundrovském trojúhelníku (rozjezdová a sjezdová výhybka), na konci splítky za Vozovnou Komín a ještě jednou u výjezdu ze smyčky Komín. Taky u Výstaviště nebo Rakovecké jsou hrozně pomalé výhybky.

V tunelu na Žabovřeské (nejen tam) jsou nově nabroušené kolejnice a hlučnost rapidně klesla :applause:


Offline
Uživatelský avatar

6962
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Taky se ale prodlužují soupravy (na 1 se objevuje postupem času víc 2×EVO2 na úkor LF2+LF), což zrychluje výměnu cestujících, tak by fakt nešlo jízdní dobu třeba o minutu zkrátit? V opačném případě to na první pohled působí, že taková reko nebyla potřeba. Protože kde by se to mělo jinde projevit především, než v jízdní době?


Offline
449
24 lis 2017 11:40
Máme na to pár řádků v excelu (je to matematika základní školy). Když tam dám z 50 km/h na 70km/h na délce 5
00m (a to ignoruju zrychlování a zpomalování), ušetřím 10,3s. Do JŘ se může projevit max. efekt více takových zrychlení třeba na 6 mezi zastávkových úsecích. Leda, že zkrácení o minutu by už už bylo na krajíčku, že by to skoro šlo a tohle byla poslední třešnička :)
Hlavně to přinese klidnější jízdu a podstatně lepší fekt na snížení hluku než nedávná výměna PHS za jinou PHSku.


Offline
808
25 led 2006 09:46
A dát tam "autoblok" jako v tunelech? Stačilo by jedno návěstidlo před tím obloukem s opěrnou zdí. Tady by to mělo daleko větší smysl, než v těch tunelech. V tunelech by naopak mohli instalovat to odhlučnění kolejnic.


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
MtM: na Bystrc 70 bude. Ale reálně ten kousek jízdní dobu nezrychlí, samozřejmě o pár vteřin, ake ne v minutách. A dolů hold zhoršené rozhledové podmínky a 50, to rekonstrukce nezmění.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1363
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ve všech reportážích o této rekonstrukci, co jsem viděl a slyšel, zaznívalo jak má dojít k modernizaci a ZRYCHLENÍ tratě na Bystrc (neříkali nic jen o jednom směru). Tak nejde si tím DP proti srsti, když by všude hulákalo, jak se to má zrychlit a přitom k ničemu takovému nedošlo?
A to, že se tam ještě pracuje (ano, různé materiály jsem kolem trati viděl, ale normálně jde predpokládat, že se jedná už o odklidové práce, nijak nenarušující provoz). Já jsem tam včera 2x pracovně byl v Bástru a tudíž jsem v rámci toho, chtěl vidět, jak se tam jezdí. A pokaždé se jelo dolů z Ečerky po Kamenolom dost svižně a u ZOO se normálně pokaždé čekalo. Proto jsem se ptal, proč tam nebyly zrychleny jízdní doby (psal jsem alespoň o víkendu).


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
Mt?: Co se dá zrychlit? Jaká nechaná vyrovnávačka? Reálné jízdní doby máš z Ečerky na Ondrouškovu minutu, na Kubíčkovu další minutu, na přístaviště minutu a půl a další minutu a půl na Zoo. Reálné doby s odbavením. Žádná minuta navíc tam není. Dvě minuty k přístavišti bývaly, jenže tam pak jednička půl minutu stála a od Zoo už jela pozdě, tak se ta minuta jízdní doby posunula k Zoo.
K žádnému reálnému zrychlení minimálně směrem do města nedojde, pod přístavištěm ke padesátka, jak jsem již psal, rozhledové poměry.
O dalších návrzích ani nemluvím. Třeba dnes mám celodenní jedničku a jen se směju těm navrhovaným úpravám. Od někoho, kdo každý den projede všechny linky mě to překvapuje. Kór když si včera úsek u Zoo dvakrát projel a ani sis nevšiml, že se tam stále pracuje, k žádnému zrychlení nedošlo (a znova opakuji že minimálně směrem do centra ani nedojde), ale ty už ubíráš minuty.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1363
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Tak pokud ještě nedošlo ke zrychlení, tak to je oč tu běží. A zrychlit se to tam dá. Když už nechat v PD vyrovnávačku, tak ji na 1 posunout na úsek Kubíčkova-Přístaviště. Tím pádem by odpadla zbytečná vyrovnávačka pro 3. A další vyrovnávačka by se dala posunout z úseku Podlesí-Branka, kde by klidně mohlo být 0 minut, protože se to dá nahnat pak v úseku Svratecká-VK (kde jsou 2 min), a posunout ji někam do centra, třeba na 1 mezi Mendlovo náměstí a Václavskou, kde je to mnohdy na 3 minuty minimálně (úsek MN-Hybešova se fakt z 90% za 3 minuty nestíhá a pak na NN je to spíše o náhodě, jestli chytne další semafor nebo ji tam nevleze 12). Myslím, že účelem na této "rychlodráze" je jízdní dobu zrychlit a tyto ušetřené minuty se dají využít tam, kde vzniká to zpoždění nejvíce. Pokud navíc dojde ke zrychlení na 70kmh, tak u některých vozů to bude z některých úseků zrychlení i z 50 na 65kmh, což vidím jako celkem velký pokrok a krok k tomu, zrychlit trochu jízdní dobu na té "rychlodráze".


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
Já tedy úplně nechápu, kde chcete zkrátit jízdní dobu? Někteří už zde vidí zrychlení a na každé zastávce se 20-25 vteřin stojí (běžný čas odbavení, třeba před chvílí celkem svižná Bráfova za 18 vteřin od zastavení do rozjezdu),. přitom ještě ani NEDOŠLO KE ZVÝŠENÍ TRAŤOVÉ RYCHLOSTI. Mnoho vozů ani těch 70 km/h nevyužije, protože mají nižší maximální rychlosti. Od přístaviště dolů podél zdi je stejně jen 50 kvůli rozhledovým poměrům. Možná kousek před Kamenolomem, kam se stejně brzy brzdí před křižovatku a od zoo nahoru. A samozřejmě jen ty vozy, co 70 km/h jezdit můžou. Žádný prostor pro zkrácení jízdních dob tam není. Maximálně trojka když vyjede od Rakovecké tak má minutu na přístaviště a 2 minuty k ZOO, kde reálně čeká, to je z důvodu stejných jízdních dob s jedničkou.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

6962
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
MtM v tématu Jízdní řády píše:
Ano a jelo i celkem dost lidi, takže se na každé zastávce stálo 20-25s. Jako já bych spíš očekával, že se vyrovnávačky budou dělat až v úseku ve městě, kde ksou semafory, zvláště o víkendu a ne na poměrně rychlém úseku.

Ještě mě napadá, že by reko TT mohla být nyní ve zkušebním provozu a po nějaké době dojde ke zkrácení jízdních dob. Resp. doufám, že reko TT se nedělala kvůli tomu, aby měly vozy delší vyrovnávačky.


Offline
125
18 srp 2019 17:01
Jupí, brněnská tramvajová síť se rozrostla o dalších 15 m.


Offline
2804
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To je dlouhodobá specialitka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
A už je to tady, další brněnská specialitka spatřila světlo světa ](*,)

Koleje v Brně odnikud nikam. Most v Merhautově už má trať pro šaliny bez šalin


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Já měl za to, že tvrdili, že to bude hned příští rok a začnou na tom pracovat okamžitě jak se dodělá most. Je samozřejmě otázkou, co na to realita, ale myslím si, že bude mít maximální snahu to stihnout do voleb a vyvine na to maximální úsilí v rámci všech pozic a střetů zájmů, co má.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
O tom, že by se trolejbusová trať na Lesnou stihla realizovat do voleb na podzim 2026 bych dost pochyboval.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Bože, ten člověk je opravdu pacient. Ale volby byly před chvílí, to bude trvat ještě dlouho. A pak bude beztak sklízet ovace za to, že "konečně dotáhl ten trolejbus". Ach jo.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
1363
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ta Merhautka už takový cirkus bude. Protože to tam bude vypadat jako na nějaké muzejní přehlídce všech druhů položení kolejnic zapuštěných v silnici. Když tam pojede někdo nezdejší, tak si bude ťukat na čelo, co to tu zas máme za exemplář.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
já pevně doufám, že někdo to téma před volbami vezme, hodí starostovi do ksichtu a pořádně rozmaže.
Třeba piráty by k tomu mohl někdo nabriefovat ;-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Na druhé straně aktuální čísla Severníku zde jsou další perličky k (ne)prodlužování tramvají na Lesnou. Dovolím si vypíchnout něco ze sloupku pana starosty:

Ano, koleje na mostě budou. Přestože platí to, co bylo řečeno, že město Brno přehodnotilo původní záměr protažení tramvaje z Merhautovy po Okružní a místo toho bude kolem celé Lesné trolejbus, na rekonstruovaném mostě pod Lesnou budou v průběhu června položeny koleje.

...fascinuje mě zejména to město Brno přehodnotilo, nikdo jiný za to totiž podle všeho nemůže.

Co bude ale bezpochyby budit velký rozruch a údiv, je fakt, že nové koleje nebudou navazovat na stávající, které už k mostu vedou. Nejde a nepůjde ale o projekční chybu anebo „šlendrián ve výrobě“. Ví se to už od začátku a vyplývá to ze změny v technických normách a parametrech dopravních staveb. Stávající koleje vedoucí po Merhautově k mostu od konečné ve Štefánikově čtvrti byly položeny před třiceti lety při stavbě husovických tunelů. Tehdy ale platily jiné normy pro polohu kolejí v rámci šířkových poměrů komunikace. Pokud by se bývalo realizovalo prodloužení tramvajové trati za most, musel by být ten původní úsek kolejí vybudovaný znovu. To ale vzhledem k rozhodnutí o trolejbusu na Lesnou nebude třeba. Nové koleje tedy nebudou navazovat, ale víme alespoň proč.

...kvůli velmi podivným rozhodnutím se stavba zablokuje, ale ihned je třeba toto pitomé rozhodnutí (za které podle předchozího úryvku stejně může město) obhájit před laickou veřejností. Nesmíme přece budit dojem, že Lesná bude kolový cirkus.


Offline
2804
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Bugear, šlo by doplnit k těm číslům citace vět? Takhle netuším, na co odpovídáš, hlavně u odstavce číslo (5).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
121
29 črc 2014 19:57
xxx píše:
bugear:
3) No to je sakra o víc než o 150 metrů. Zejména v případě zastávky Lesná, nádraží. Tam je to skoro o půl kilometru. A i kdyby jenom o 150 metrů, tak i těch 150 metrů může být pro někoho rozhodujících.
4) To jsou úspory jako kráva. Hrubým odhadem tři čtyři kurzy.
5) Nevím, co jsi tím chtěl říct. Trať na Halasák je prvním krokem ke stavbě trati na Haškovu. Nějak se začít musí.
2) A to, že to pomůže třeba "jenom" lidem z Kuřimi atd., co cestují třeba na Jugoslávskou, je jako málo?

3) Psal jsem o druhém případě, tedy poliklinice. Zkrácení nejdelší smysluplné cesty je z 650 m na 500 m. Nemyslím si, že by to mělo šanci někoho k něčemu přesvědčit. Okolí Lesná, nádraží je jediné, které by si významněji polepšilo.
4) Při jakém navýšení v dražší d trakci? (Jde o zkrácení o 1,35 km a vyrovnávačky na konečných. Třem bych možná ještě věřil, čtyřem při započtení kolon na Provazníkově, které ale brzy zmizí.)
5) Není důvod tím podmiňovat stavbu na Haškovu. Není problém upravit projekt tak, aby byl bez spojky.
2) To je sice pravda, ale pro argumentaci vůči obyvatelům Lesné je to jaksi k ničemu.


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
Místo pětky stačí na hřbitov dvojka přes Mendlovo náměstí. Takže stačí průraz od Hybešovy (berte s rezervou, je mi jasné, že průraz tak nějak po brněnsku ještě dlouho nebude) - zrychlení jedničky, vyřešení dvojky míjející Mendlák.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 zář 2024 02:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]