Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Já měl za to, že tvrdili, že to bude hned příští rok a začnou na tom pracovat okamžitě jak se dodělá most. Je samozřejmě otázkou, co na to realita, ale myslím si, že bude mít maximální snahu to stihnout do voleb a vyvine na to maximální úsilí v rámci všech pozic a střetů zájmů, co má.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
O tom, že by se trolejbusová trať na Lesnou stihla realizovat do voleb na podzim 2026 bych dost pochyboval.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Bože, ten člověk je opravdu pacient. Ale volby byly před chvílí, to bude trvat ještě dlouho. A pak bude beztak sklízet ovace za to, že "konečně dotáhl ten trolejbus". Ach jo.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
1385
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ta Merhautka už takový cirkus bude. Protože to tam bude vypadat jako na nějaké muzejní přehlídce všech druhů položení kolejnic zapuštěných v silnici. Když tam pojede někdo nezdejší, tak si bude ťukat na čelo, co to tu zas máme za exemplář.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
já pevně doufám, že někdo to téma před volbami vezme, hodí starostovi do ksichtu a pořádně rozmaže.
Třeba piráty by k tomu mohl někdo nabriefovat ;-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Na druhé straně aktuální čísla Severníku zde jsou další perličky k (ne)prodlužování tramvají na Lesnou. Dovolím si vypíchnout něco ze sloupku pana starosty:

Ano, koleje na mostě budou. Přestože platí to, co bylo řečeno, že město Brno přehodnotilo původní záměr protažení tramvaje z Merhautovy po Okružní a místo toho bude kolem celé Lesné trolejbus, na rekonstruovaném mostě pod Lesnou budou v průběhu června položeny koleje.

...fascinuje mě zejména to město Brno přehodnotilo, nikdo jiný za to totiž podle všeho nemůže.

Co bude ale bezpochyby budit velký rozruch a údiv, je fakt, že nové koleje nebudou navazovat na stávající, které už k mostu vedou. Nejde a nepůjde ale o projekční chybu anebo „šlendrián ve výrobě“. Ví se to už od začátku a vyplývá to ze změny v technických normách a parametrech dopravních staveb. Stávající koleje vedoucí po Merhautově k mostu od konečné ve Štefánikově čtvrti byly položeny před třiceti lety při stavbě husovických tunelů. Tehdy ale platily jiné normy pro polohu kolejí v rámci šířkových poměrů komunikace. Pokud by se bývalo realizovalo prodloužení tramvajové trati za most, musel by být ten původní úsek kolejí vybudovaný znovu. To ale vzhledem k rozhodnutí o trolejbusu na Lesnou nebude třeba. Nové koleje tedy nebudou navazovat, ale víme alespoň proč.

...kvůli velmi podivným rozhodnutím se stavba zablokuje, ale ihned je třeba toto pitomé rozhodnutí (za které podle předchozího úryvku stejně může město) obhájit před laickou veřejností. Nesmíme přece budit dojem, že Lesná bude kolový cirkus.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Bugear, šlo by doplnit k těm číslům citace vět? Takhle netuším, na co odpovídáš, hlavně u odstavce číslo (5).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
121
29 črc 2014 19:57
xxx píše:
bugear:
3) No to je sakra o víc než o 150 metrů. Zejména v případě zastávky Lesná, nádraží. Tam je to skoro o půl kilometru. A i kdyby jenom o 150 metrů, tak i těch 150 metrů může být pro někoho rozhodujících.
4) To jsou úspory jako kráva. Hrubým odhadem tři čtyři kurzy.
5) Nevím, co jsi tím chtěl říct. Trať na Halasák je prvním krokem ke stavbě trati na Haškovu. Nějak se začít musí.
2) A to, že to pomůže třeba "jenom" lidem z Kuřimi atd., co cestují třeba na Jugoslávskou, je jako málo?

3) Psal jsem o druhém případě, tedy poliklinice. Zkrácení nejdelší smysluplné cesty je z 650 m na 500 m. Nemyslím si, že by to mělo šanci někoho k něčemu přesvědčit. Okolí Lesná, nádraží je jediné, které by si významněji polepšilo.
4) Při jakém navýšení v dražší d trakci? (Jde o zkrácení o 1,35 km a vyrovnávačky na konečných. Třem bych možná ještě věřil, čtyřem při započtení kolon na Provazníkově, které ale brzy zmizí.)
5) Není důvod tím podmiňovat stavbu na Haškovu. Není problém upravit projekt tak, aby byl bez spojky.
2) To je sice pravda, ale pro argumentaci vůči obyvatelům Lesné je to jaksi k ničemu.


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
Místo pětky stačí na hřbitov dvojka přes Mendlovo náměstí. Takže stačí průraz od Hybešovy (berte s rezervou, je mi jasné, že průraz tak nějak po brněnsku ještě dlouho nebude) - zrychlení jedničky, vyřešení dvojky míjející Mendlák.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pokud by jezdila pětka jen z Komenského náměstí na Kohoutovu, asi bychom nepotřebovali zas tak moc vozidel, řekněme tak šest okurek by stačilo, ale nejprv bychom je museli mít. No a časem by se zase přišlo na to, že je potřeba mít nějakou druhou linku na Mendlák, ideálně až někam na hřbitov, protože je jinak šestka v určitých časech přetížená. Na Lesnou to nepůjde, takže radši bych zhumanizoval ŠČ, nebo ji klidně vytrhal a zrušil, když by se pětka ohla na Zemědělskou a zbytek zastávek na Merhautce obsloužil čímkoli jiným nekolejovým (trajf s baterkou), prostě by se překopala 46 a nekončila by na Erbenové.
Vím, je to hodně radikální návrh, ale když už nesmysly, tak pořádně, protože nemůžeme pokračovat ani ten krátký kousek na Čertovu rokli.
Pokud bychom měli aspoň tuhle propojku a mohla se vytrhat smyčka na ŠČ, tak by se mi líbily zastávky jak "Lesná, nádraží,ů" tak hlavně před poliklinikou a tuhle zastávku bych přejmenoval na "Lesná, poliklinika," aby nebyl název čtvrti pokaždé v jiné části sousloví. Kdyby se dělala tahle zastávka, třeba by pak město zapracovalo na bezbariérovosti samotné polikliniky, protože v současné podobě je fakt strašná i po všech rekonstrukcích, co tam v minulých pár letech proběhly.
Stále existují části objektu, do kterých se vozíčkář nebo matka s kočárkem reálně nedostanou a pak je tam to vtipně klikatý schodiště z druhého patra přímo k autobusu směr Halasovo náměstí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

278
31 led 2010 23:09
Mám pocit, že se tu kdysi někdo ptal jak se sekají travnaté tramvajové pásy...
Příloha:
441097307_1035978511430254_7168192504548858525_n.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je škoda hlavně té neobsluhy železniční zastávky na Lesné - kdyby vedla TT až k ní, zlepšil by se přestup z vlaku.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
To nevím, že by se museli koupit? Překryv škodovek s odcházejícími kačenami? Bude jich nakonec 40? Zůstane 7 novokačen? Kolik je potřeba? Opravdu nevím.
To musí napočítat někdo jinej, co je třeba. Já jen nabízím řešení přestupu na štefance s jistými okrajovými podmínkami (zejm. s tím, že na Lesnou nejde s tratí vkročit a basta...alespoň zatím), které nabízí nějaké benefity, ale má samozřejmě i jistá úskalí (jako všechno). Šlo by tak ale realizovat plánovanou stavbu TT alespoň od křižovatky s Provazníkovou po Kohoutovu.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
Když by se pohrálo s linkovým vedením, tak by 5 mohla jezdit jen v úseku Komenského náměstí - Štefánikova čtvrť.


Offline
176
23 led 2011 03:17
mnadenicek píše:
Napadla mě ještě prasárna - úsporná varianta alternativní konečné na místo Štefanikovy čtvrti pro obousměrky. Dočasné řešení, relativně daleko od zástavby, části lidem se přiblíží přímé spojení, včetně nádraží Lesná. Narozdíl od konvenčního řešení bezbariérového přestupu na ŠC s ostrůvky nebo blokovou smyčkou bez demolic a úbytku parkovacích míst..

A kde se veme tolik obousměrných vozů na další linku?


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Napadla mě ještě prasárna - úsporná varianta alternativní konečné na místo Štefanikovy čtvrti pro obousměrky. Dočasné řešení, relativně daleko od zástavby, části lidem se přiblíží přímé spojení, včetně nádraží Lesná. Narozdíl od konvenčního řešení bezbariérového přestupu na ŠC s ostrůvky nebo blokovou smyčkou bez demolic a úbytku parkovacích míst..


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Protože tu mám rozpracovanou* síť Brna pro BAHN, mám i mapu tratí na Lesnou. No, a tady to je. Nekompromisně, prostě udělaný všechno. Co, kam, jak často, apod., bude jezdit, to ještě nevím. Ale až se stanu diktátorem, tak se to postaví takhle a po obou větvích tam bude jezdit něco po 5 minutách (přes den v PD), i kdyby to mělo vozit vzduch.

*Mám zatím jen základní obrázkovou mapu, do které jsem nakreslil trasy kolejí. Existující síť jsem doplnil o plány budoucího rozšíření, co jsem našel na netu, a něco jsem udělal dle vlastního nápadu.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: Smyčka u polikliniky je blbost a jenom náklady navíc, když existuje za rohem Čertova rokle. Navíc mám neformální info, že některé části terénu okolí polikliniky nemají dostatečnou únosnost pro tak těžkou stavbu, jakou je smyčka se sloupy TV.
V ostatním bych byl pro, pokud by se provedly větší úpravy pro bezbariérovost stávající smyčky Štefánikova čtvrť, pokud teda nehodláme stavět žádnou tramvaj dál na Lesnou, protože se jedná o zabetonování stavu na další desetiletí. Pokud mám mít ve městě systém stavěný na přestupech, pak vznáším požadavek na jejich obecnou přístupnost pro vozíčkáře, nevidomé atd.
Proti přestupnímu systému jako takovému nic nemám, ale uráží mě, že bych v takovém systému měl být druhořadý cestující, pro kterého se na některých přestupních bodech nevybuduje nic, protože: "to je dobrý, to vydržíte/takhle to stačí." (sakra komu?!)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Ono se to možná zdá jako sci-fi, ale může se stát zázrak a Správa železnic bude stavět nové nádraží dle harmonogramu. Pokud se to stane, máme nejvyšší čas začít řešit nové tratě tam. Ať nedopadneme jak s nádražím ve Starém Lískovci sarcastic


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Podle mne je Lesná trochu zmlsaná luxusním intervalem a vedením ve východní i západní větvi, tak každý zásah způsobí řev. Mají napojení na obě tramvajové větve (linky 5/7/9) i přestup na trolejbusové linky (25/26). Z mého pohledu je to nyní nadstandard. Se podívejte i kolik zastávek ve východní a západní větvi je v rozumné docházkové vzdálenosti na zastávku v Čertově rokli.

Popravdě mám velké výhrady i k případné tramvajové trati. Tramvaj by se měla stavět tam, kde dokáže nahradit autobusovou dopravu a kapacitně to bude dávat smysl. Ve variantě pouze protažení linky 5 na Čertovu rokli, to je protažení každého spoje linky 5 o 1,5 km a je otázka, zda vůbec půjde zrušit jediný autobusový spoj (protože bude řev, aby jediná zastávka na Lesné nepřišla o přestup na trolejbusy 25/26). A pro západní větev Lesné bude linka 5 téměř k ničemu, protože bude daleko pomalejší než 9.
Popravdě si myslím, že pokud chceme toto realizovat, tak jedině i s novou smyčkou (u nádraží nebo polikliniky).
Pokud bychom protáhli koleje až na Haškovu, tak by smyčka možná tak nutná nebyla, na druhou stranu to při uvažovaném linkové vedení nese i to, že Čertova rokle ztratí přímé spojení s hlavním nádražím a myslím, že bude tlak tam protáhnout linku 7 a tím by se možná využila i smyčka pro linku 5.

Pokud by to ale bylo úplně na mně, vykašlal bych se teď na tramvaj i trolejbus na Haškovu, zpracoval a realizoval protažení tramvaje Štefánikova čtvrť - Lesná nádraží (proti tomu snad nikdo nebude), počkal na zavedení předpokládaných expresních linek kolem Tomkova náměstí a nechal si to sednout. Toto dost ovlivní vytíženost linek 25/26, možná to i povede k nějaké expresní lince na Haškovu. A dle toho bych teprve zvažoval trolejbus, případně tramvaj. Tu tramvajovou trať bych osekal o tu spojovací trať (nebo ji dal až jako fázi 2) a zvážil bych jen protažení Štefánikova čtvrť - Lesná, Haškova a lépe až na Loosovu (s částečným osekáním západní větve o autobusy), plus bych překopal linkové vedení, aby tudy vedla linka na hlavní nádraží (pokud to půjde rozumně)


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, je tu několik hypotetických cest a možností.
Určitě bych byl pro desetiminutový takt ve špičce (10/12 všední den/20 brzy ráno a o víkendu) do sídliště Lesná v souhrnu 26 i současná 46, i devítka má většinu dne desetiminutový takt, jestli ho má 5, mám pocit, že část dne úplně ne.
Pak bych byl pro 26+46 (převlíkačka na Lesnické), aby vycházel plus minus proklad s jedničkou na Pionýrské, proklad s 9 na Lesnické a s 5 jako bonusový, pokud by jela "ohnutá verze", která nepokračuje na SO.
Minule jsem tu psal o ohnutí 1/3 spojů, ale zapomněl jsem na vložené spoje 25, které jezdívaly před zavřením Tomkáče do vozovny a zase zpět s ukončením na Nemocnici, Bohunice.
Umím si představit i kombinaci, ale nenavrhuji ji, že by jezdily spoje 26 až na Haškovu ve větším počtu s nějakým doplněním 46 ve stávající trase na Erbenovu a 25 vložené spoje jen na Kohoutovu (oficiální název Štefánikova Čtvrť s výstupem u šaliny) a nějaká základní verze 25 na Vinohrady a Jírovu s tím, že se doplní v úseku SO - Vinohrady - Novolíšeňská a Jírova o obnovenou 27 jako posilu vázanou primárně na dvojku ze SO.
Je otázka, co s Novou Zbrojovkou, jestli tudy povede odkloněná 25, nebo se zavede nějaké prodloužení 27, to je asi ve hvězdách/nerozhodnuto.

Varianty přestupů:
1. Pokud by byla převlíkačka a jel bych z Hlavasu, pak bych sedl do jedničky a nic nevymýšlel, popojel na Pionýrskou a šel na trolejbus, protože bych věděl předem, že jeden přestup stačí a na sídlišti nemusím nic řešit. Na rozdíl od 7 nebo 9 se nezdržuju velkým počtem zastávek třeba na Cejlu,
2. Pokud by sedmička nekončila jen na Zemědělské, jel bych třeba z Nových sadů s ní, nebo od Ronda rovnou, nemusím nikde vystupovat a hodí mě na Lesnickou, ano zdržím se na Cejlu, ale můžu si vybrat stejně jako u 9, jestli vystoupím na Zemědělské, Lesnické nebo až na Halasáku.
3. Z České taky nic neřeším, vlezu do 5 a jedu až na konečnou a musím se poprat s debilním přestupem ŠČ v dnešní podobě.
4. Vincky a okolí. Nevracel bych se k 45, jak si ji pamatuju z nultých let, jednou se prostě ustoupilo od kloubáků z Haškovy do Mariánského údolí kolem kasáren a mimo SO, buď to obslouží 57, nebo 27 podle nově zvoleného konceptu, v tomhle směru nejsem rozhodnutý a řešení může nastat více. Nicméně jsem trochu proti vázání 25 se 4 na Tomkáči, nemůžu vázat všechno a všude, totéž 25 s 5 na zastávce Merhautova (na ul. Provazníkova, kde je šalinová zastávka na obě strany dost daleko).

P.s. Omlouvám se za duplicitu, nestihl jsem čas úpravy příspěvku.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, je tu několik hypotetických cest a možností.
Určitě bych byl pro desetiminutový takt do sídliště, i devítka má většinu dne desetiminutový takt, jestli ho má i pětka, mám pocit, že část dne úplně ne.
Pak bych byl pro 26+46 (převlíkačka na Lesnické), ideálně 10 minut interval, aby vycházel plus minus proklad s jedničkou na Pionýrské, proklad s 9 na Lesnické a s 5 jako bonusový, pokud by jela "ohnutá verze", která nepokračuje na SO.
Minule jsem tu psal o ohnutí 1/3 spojů, ale zapomněl jsem na vložené spoje 25, které jezdívaly před zavřením Tomkáče do vozovny a zase zpět s ukončením na Nemocnici, Bohunice.
Umím si představit i kombinaci, ale nenavrhuji ji, že by jezdily spoje 26 až na Haškovu ve větším počtu s nějakým doplněním 46 ve stávající trase na Erbenovu a 25 vložené spoje jen na Kohoutovu (oficiální název Štefánikova Čtvrť s výstupem u šaliny) a nějaká základní verze 25 na Vinohrady a Jírovu s tím, že v úseku SO - Vinohrady - Novolíšeňská a Jírova obnovenou 27.
Je otázka, co s Novou Zbrojovkou, jestli tudy povede odkloněná 25, nebo se zavede nějaké prodloužení 27, to je asi ve hvězdách/nerozhodnuto.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1385
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xxx píše:
No protože by tak jel někdo třeba z hl. n.

Hlavas snad není v centru? Píšeš tady pořád příklady cest někoho z centra.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Jak jsi přišel na to, že chci tahat trolejbus do centra? Jsem snad Martin Maleček?


Offline
1385
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ano, měl by 2 možnosti. V 10-min intervalu. Nebo si myslíš, že je lepší mít linku někam k hlavasu v trolejbusech přes Koliště a ve špičce mít z jízdních řádů cár papíru, protože by to tam stálo v každé menší koloně? Navíc by se potřebovalo víc řidičů navíc, kvůli pauzám. Takhle bys ty řidiče vzal z toho zkrácení 26 na Lesnou a potřeboval bys tak o 2 řidiče navíc než nyní dejme tomu.
A lidé by byli z centra za 10 min na přestupním bodě Lesnická/Tomkáč. Nebo ty si nikdy neřídil 67 a nevíš, jak to tam vypadá?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 03:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]