Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 721    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 721  Další
Autor Zpráva
Offline
75
29 lis 2017 11:29
S Líšeňkou je to teda další tragédie :roll: Co bránilo postavit aspoň část trati, ukončit ji někde v prostoru mezi současnými bus zastávkami Holzova a Malečkova a postavit tady pořádné P+R pro dojíždějící z východu, případně ukončit i nějaké regionálky. Desítka by je rychle zavezla k nádru a díky jejímu současnému vedení by odtud byl přímý spoj i na Českou a do oblasti Veveří. A jsem přesvědčen, že šalina by developery do této oblasti přitáhla, respektive vznikl by tlak aby toto území získalo nějaké využití. Pak se situace rozhoupe, nastaví se tam baráky a zas ji část křiklonů zablokuje.


Offline
2702
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ono je vůbec průser, že nechali územní plán spadnout pod stůl v poslední možné chvíli.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6165
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tipl bych si, že hlavním důvodem pro přerušení přípravy bude zejména krajně nevýhodný poměr mezi složitou projednatelností a minimálním dopravním významem budoucí trati. Ta trať by dostala dopravní smysl až s nějakou rozsáhlejší výstavbou v jejím okolí, což v nejbližších letech pravděpodobně nebude. Ostatně, i podle konečné podoby nakonec neschváleného územního plánu je prostor mezi Zetorem a budoucí tratí pouze územní rezerva bez podrobnějšího rozpracování.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3975
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Což je naprosto blbej precedent do budoucna i jinde. Stav načerno, ono se nic neděje, stejně to projde...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Tak prej definitivně zastavili Líšeňku. To místní černostavbáři vyhráli a zabili to definitivně.


Offline
441
24 lis 2017 11:40
Pokud by kolej zůstala kde je, tak by vznikl jisto jistě špunt pro směr Lesná. Od koleje na západní stranu je už přece jen pruh do centra. To by musel být ostrůvek a auta by jezdila v místě dnešní zastávky autobusů, chodník by se mírně posunul do smyčky. Nebo druhá možnost je pohnout kolejí ke smyčce..
Parkování - možná nemyslíme to samé - já myslel ty kolmá a šikmá stání před těmi obchůdky a Novaservisem, co jsou vpravo Merhautky při cestě z města. Ty by musely pryč, aby se posunuly koleje o jeden pruh a udělali místo pro nástupní ostrůvek do centra (v místě dnešní koleje)


Offline
2702
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek: V mojí verzi by se s kolejištěm nehlo, jen by se rozšířil současný chodník mezi vjezdem a výjezdem ze smyčky. To parkování by se posunulo na pravé straně o kus nahoru, prostě podélné nebo šikmé stání jen s vynechávkou v prostoru zastávky, kde by byl klasický ostrůvek, jaký je dneska nad smyčkou směr od Lesné na Provazníkovu. Šalina by tím pádem nedávala přednost při vjezdu a výjezdu jako dneska, ale jen při výjezdu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
441
24 lis 2017 11:40
No nejsem si jist, jestli se stočí, když se osa koleje posune blíž smyčce (v místě koleje by byl předpokládám ten pruh pro auta směr Lesná. Ještě je možnost udělat ostrůvek společně s busy (ty by na Lesnou pokračovali stejně v bus pruhu) a auta by jezdili mezi ostrůvkem a smyčkou (akorát šalina by křížila při vjezdu a musela dát přednost).
Zastávka směr centrum by se posunula o cca 150 m. S tím parkováním o kus víc nehoře nevím uplně kde, navíc ta potřeba parkovat vzniká právě tady, to by místní špatně nesly.
Myslím, že dopady a rozsah rekonstrukce by byl obdobný jako ve verzi proti směru ručiček. Z Alešovi - pravda - je už dnes odbočení doprava.


Offline
2702
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek: Alešova má už dneska přikázaný směr jízdy na křižovatce se smyčkou, takže no problema.
Z města by se chodník vytáhl jako nepojížděný mys ke kolejím, šalina by vyfičela, trajfl by najel za ní a stál by tam, kde dneska, poloha označníku směr Lesná by se prakticky nezměnila. Špunt by nebyl, protože by se vlezl jeden další levý pruh ven z města. Teď jsou tam taky dva, jízda po kolejích tu není omezená. Zmizel by levý pruh do města, aby se všechno vešlo, smyčka by se projížděla po směru hodinových ručiček, jenom by musel podnik vyměnit výhybku pro vjezd za křížení, počítám, že hnout s osou jednotlivých kolejí stojí peníze, takže by se předělávaly jen chodníky a dopravní značení, nic víc.
No a do města by se ostrůvek posunul o křižovatku blíž k Provazníkové, čili by zmizla parkovací místa vpravo zhruba naproti drogerii, než se dneska vjíždí do smyčky a náhradou by se parkovalo o kus víc nahoře, prostě by bylo řešením jen přesun konkrétního počtu parkovacích míst, ne jejich úplné zrušení bez náhrady jinde na Merhautce.
Alešova by pak mohla mít odbočování do všech směrů bez současného zákazu odbočení doleva.
Zastávka na křižovatce Merhautky s Provazníkovou by se pak mohla dodělat volitelně.

Urbonaut: Omlouvám se za mírnou ironii. Je logické, že v "pravěku" za komára se přístupnost neřešila, když nevidomé a jinak postižené zavírali do ústavů a nechávali pracovat tak maximálně v Metě. Ta smyčka tam bude zjevně ještě další desetiletí a i kdyby došlo časem k jejímu zrušení, tak by můj návrh mohl zůstat, využití by našel i bez přestupních vazeb.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3706
08 čer 2005 23:12
Cracatit píše:
Co se týká současné Štefánikovy Čtvrti, tak je dost na pěst a jako přestupní bod nesplňuje ani v nejmenším požadavky na bezbariérovost.
To bude asi tím, že když se ta smyčka stavěla, tak za prvé žádné takové požadavky nejspíš nebyly a za druhé to nebyl přestupní bod (autobusy z východní i západní části Lesné i ze Soběšic jezdily až do roku 1995 do centra)


Offline
441
24 lis 2017 11:40
Vyřešit bezbariérově konečnou na štefance (tedy určitě výstup i nástup v přímé, mimo smyčku) by bylo složité, ubylo by hromadu míst parkovacích a posunulo by to zastávku k centru (pro někoho lepší, pro někoh ohorší - těžko hodnotit. A zkomplikovalo by to dost dopravu (Alešova). |Jako asi to jde, všechno, když se projektantovi chce, ale řekněme si, že by to byl paskvil se spoustou nepříjemných komplikací. Tohled rozhodnutí je prostě tragický.


Offline
2702
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo a že je na hovno, můžu říct třeba na příkladu: orientačně potřebujete jako nevidomý zjistit, kde končí prostor smyčky a začíná průběžný chodník. Při chůzi od výstupní zastávky nemáte šanci bez pomoci vodicího psa zjistit, kde jít rovně a kde odbočit. A i se psem se mi jednou stalo, že jsem šikmo přešel celou silnici. No a že bych byl schopný najít čelo zastávky směr Lesná? Ani omylem, zvukem to nejde, je tam moc hluku, pošlapem to nejde, není u označníku vůbec nic, žádná signální čára, signálka a navádění je jen k šalině na nástupní místo ve smyčce a pak je takový ehm "čtvereček" se signálkou na rohu, aby šlo najít oficiální přechod, jenže na něm zase nejste schopní bez pomoci najít odbočku na protisměrnou zastávku, protože vodicí prvky na přechodu úplně chybí a signálka je až za ním od kraje silnice ke zdi a to je všechno, co tu mám k dispozici. Vozíčkář zase není schopný vystoupit/nastoupit do šaliny, protože úplně chybí zvýšené hrany na vysunutí plošiny, takže jedině snad z autobusu na trajfl může při troše štěstí přestoupit.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2702
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Co se týká současné Štefánikovy Čtvrti, tak je dost na pěst a jako přestupní bod nesplňuje ani v nejmenším požadavky na bezbariérovost. Kdyby musela zůstat šalinová smyčka tam, kde je, uměl bych si představit obrácený průjezd šaliny, dotažení chodníku ke kolejím a pak by byla společná aspoň výstupní zastávka s trajflem a nástupní by byla tam, kde je teď výstupní. A do parkování u posledního baráku od Provazníkovy by se nemuselo sahat vůbec.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
75
29 lis 2017 11:29
Že by nebyla až na Haškovu šalina, ale trolejbus, to je za mě ok. Ale odsunutí pouze do rezervy i té propojky do Čertovy rokle, to je prostě špatně. To přesunutí nástupní zastávky ven ze smyčky mě taky napadlo, ale moc si v té oblasti nedokážu představit špunt. Navíc pak bude už totálně na hlavu, kdy se celá oblast ŠČ rozkope, k již položeným kolejím dál směr k Lesné to bude pár desítek metrů, bude opraven a pro šalinu připraven most přes trať a dál...nic. Proto mě ještě napadlo, jestli by se aspoň malá smyčka vlezla sem: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9mPG5x80gEVZ4D6E8GLiTT4MOZIfDL&x=16.6290441&y=49.2203759&z=18&base=ophoto. To by se to pak mohlo podat jako nouzové řešení ala Mifkova a ze zastávky Lesná nádraží by vznikl kompaktní přestupní uzel vlak-tramvaj-trolejbus. V té oblasti je pořád víc prostoru než kolem současné smyčky ŠČ, tam by se i ta společná nástupní/výstupní zastávka vytvářela snáz. A vysloveně nová trať by byla v délce tak 200 m + samozřejmě smyčka. Navíc pokud by zmíněný trolejbus (parciál) jezdil po obou stranách Lesné, bylo by tu vhodné přestupní místo i mezi těmito dvěma linkami, kdy 46 (či 37) by jela směr Pionýrská a 57 (nebo ta má 27) směr St.Osada, případně Vinohrady, Líšeň...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6165
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ten úsek TT od Provazníkovy po smyčku se bude muset v dohledné době udělat tak jako tak i bez prodloužení. Mimo zřízení zastávky Merhautova u kříž s Provazníkovou by se dalo uvažovat i o přesunutí výstupní a nástupní zastávky Šč ze smyčky do tratě, čímž by se dal vyřešit ten přestup na bus/šrák dal na Lesnou. Nevýhodou by bylo zrušení části parkovacích míst před smyčkou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3210
14 čer 2004 18:56
blekfild
Pokud by se 5 prodloužila až na Haskovu, tak o prestup na srak nikdo nepřijde, je v plánu zastávka u křížení s Provazníkovou. Ale kdo chce moc, nemá nic.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
441
24 lis 2017 11:40
Jako "pomsta" místním dobrý:) - nebude tramvaj, ale máte ten trolejbus, co jste chtěli. Obslouženo, takže ok - odškrtnuto. Ale asi se s ním chtěli dostat dál než jen jak jede 46 dnes. Toto by jim to lautr nic nepřineslo, jen by to stálo těžký prachy (troleje, měnírna..)
Mimochodem, myslím si, že dost občanům projevujících nevoli k šalině nedochází, že malečkův trolejbus nepojede do centra ani neřeší komfortní přestup na 5. Ti co navrhují trolejbus (myslím teď z řad politiků) nepředložili jasnou vizi kam vlastně by vedl a jak by se to dotklo jiných linek nebo ano?
Obnovit původní bus okruh po Provazníkovu mě ještě napadá...ale pořád se nemůžu ubránit myšlence, že zaříznout tu propojku je ... no, spostě tady nemůžu..


Offline
7173
27 úno 2010 07:40
To mi ovšem přijde jako promarněná příležitost s obsluhou východní části Lesné něco udělat.


Offline
Uživatelský avatar

3706
08 čer 2005 23:12
A nebo nechat stávající trasy linek, jen linku 46 převést do parciálů se stávajícím ukončením na Erbenově.


Offline
441
24 lis 2017 11:40
Robert píše:
Tak já jsem spíš uvažoval, že pokud by tam byly dvě trolejbusové linky, třeba jedna od Pionýrské a druhá od Židenic, tak aby jedna jela po Seifertově a druhá po Okružní.


To je to rozpojení jedné z linek 25/26 a od Pionýrský jí švihnout po 46 a pak po 57 dolů a přes Zbrojovku do Líšně, jak jsem psal dřív?


Offline
2812
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No to jo, protáhnout tam spoje končící normálně ve vozovně Husovice. Jenže jaký je jejich interval? To stačit nebude. Takže za mě se jako nejefektivnější řešení jeví to, co tu bylo před chvílí -- jedna linka od Pionýrské, druhá od Vinohrad, a jejich interval případně půlit okružními spoji po Lesné.


Offline
7173
27 úno 2010 07:40
Tak já jsem spíš uvažoval, že pokud by tam byly dvě trolejbusové linky, třeba jedna od Pionýrské a druhá od Židenic, tak aby jedna jela po Seifertově a druhá po Okružní.


Offline
441
24 lis 2017 11:40
No to je možná to, čeho se Lesňáci bojí! Min. přestup na 25/26 bude chybět, touto cestou bych nešel, protože touto zmínkou se zabejčí uplně. Jak už tu padlo, lidi se po zkušenostech z jiných prodlužování a následných úprav linek (v rozporu s tím, jak jim do té doby neoficiálně mazali politici a jiní med kolem huby) stali nedůvěřivými a vidí ve všem, že "téměř" žádné výhody pro ně převáží negativa, o kterých se jasně nemluví, al e po samotné stavbě to tak dopadne.

Já myslím, že než malý ostrovní provozy krátkých linek s přestupem, je lepší mít (i v případě, že 2/3 přestoupí na hlavní radiálu) třeba i víceúčelovou propojenou linku, která ideálně nekončí ani v místě přestupu na linku do centra, ani v centru nebo širším centru, ale jede někam dál. A spojení směr Pionýrská - Konečnák-Mendlák není zanedbatelný. Stejně tak, jak tu psal Ericson o 57.

A ano, s prodlužováním samozřejmě s rozumem, řetězit linky s dlouhou expozicí na zacpaných komunikacích je problém, ale záleží co a kudy spojit. Chce to hledat kompromisi a samozřejmě stále tlačit na preferenci, kde je to možné.

Jinak zaokruhování tu přece kdysi bylo, ale trochu s větším okruhem, ale o tom asi nebude řeč..


Offline
7173
27 úno 2010 07:40
Jo, taky mě to napadlo.


Offline
2812
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ty trajfy by pak klidně mohly jezdit jako dvě linky proti sobě okružně. Byl by tam přestup na obě šaliny a okružní busy.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18022 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 721  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 30 kvě 2024 05:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]