Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 255 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 251, 252, 253, 254, 255

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Nemyslím, že je jiné nástupiště pro linky 7 a 9 problém - lidi si rádi přeběhnou. Když jezdila z nádraží na Českou d-4, taky to bylo z jinýho ostrůvku. Samozřejmě by se mi líbil průjezd linky 9 Masarykovou.

Posila d-12 by sice nebyla na škodu, ale to by znamenalo vypravování dalších 7 vozů (celkově o 17 víc oproti současnému stavu), což zatím asi není možné. Místo posily P-12, která by obsadila zvonařku a způsobovala problémy např. při posilování na veletrh by mohla jet do Kr.Pole d-10. Potom by na d-12 stačily K2 a na linku 2 by šly 2xT (čímž by bylo možné zrušit posilu do Modřic, jen tam ve špičkách prodloužit d-11. Vypadalo by to takto :

1 : Bystrc - Řečkovice, 2xT, 5 min.
2 : Stará osada - Modřice, 2xT6, 10 min.
3 : Stará osada - Komín (- Rakovecká), K2, 10 min.
4 : Masarykova čtv. - Rooseveltova - Maloměřice, 1xT, 10 min.
5 : Starý Lískovec - Česká - Štefánikova čtvrť, 2xT, 10 min.
6 : Kr.Pole,nádraží - Česká - Mendlovo n.- Hl.nádraží - Obřany, K2, 10 min.
7 : Kr.Pole, nádraží - Rooseveltova - Stará osada, K2, 10 min.
8 : St.Lískovec - Líšeň nám.Karla IV., KT8, 4/6 min.
P8 : St.Lískovec - Hl.nádraží - Novolíšeńská, K2, 10 min.
9 : Lesná - Hl.nádraží - Česká - Bystrc Ečerova, 2xT, 10 min.
10 : Stránská skála - Hl.nádraží - Červinkova, K2, 10 min.
11 : Lesná - Česká - Ústřední hřbitov (-Modřice), K2, 10 min.
12 : Kr.Pole, tech.muzeum - Komárov, K2, 4/6 min.
13 : Juliánov - Rooseveltova - Masarykova čtv., K2, 10 min.

Celková potřeba vozů je 9 navíc oproti současnému stavu, což se mi vzhledem k výhodám této úpravy zdá celkem efektivní.


Ano, přímé spojení nádraží - Št. čtvrť chválím :-D, ale jestli je spojení Št. čtvrť - Mendlovo nám. tak oblíbené, tak bych ho radši nechal.

To označení P8 bych nechal, aspoň je z toho vidět, že trasa kopíruje osmičku.

Drobná nevýhoda je pro úsek Nádraží - Česká, kdy linky 7 a 9 odjíždí z jiného nástupiště než 12. Možná by to šlo vyřešit novou linkou P12 Zvonařka - Červinkova, rozsah provozu obdobný jako u P8. Z nádraží by odjížděla ze stejného nástupiště jako 12 a navíc by se posílil úsek Česká - Červinkova, který si to ve špičku taky zaslouží... d-7 by pak mohla jezdit Rooseveltovou.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Na d-12 jsem myslel 5 minut, nevím proč jsem to napsal, už je to opraveno. Prohození konečných d-6 a d-7 mě taky napadlo, ale odrazuje mě jedna věc - na České bude společný ostrůvek pro 4 a 7, ale budou odjíždět do opačných směrů. To by dělalo trochu chaos. U d-6 to vadit nebude, protože do Obřan přes Mendlák stejně nikdo nepojede.

To rozseknutí d-5 mi připadá jako příliš velká divočina, odpadlo by tím spojení Štefánikova čtvrť - Mendlovo nám, což je velmi oblíbené, d-10 by musela dostat hromadu zbytečných spojů na Geislerovu a navíc by na České nebyla společná hrana do Štefánikovy čtvrti. Ale napsaný to vypadá zajímavě... A pd tě pochválí za spojení Štefánikova čtvrť - nádraží :-D :-D


Ta d-6 není až tak špatnej nápad,ale problém je trochu u zast. na Mendláku(není společně s d-1).Jinak snad některý spoje d-10 ukončit na geislerové a především na d-12 interval 5 min.(určitě né 10 min.) a P8 označit jako d-14 pro odlišení od d-8.

Dal bych d-12 po 5 min. d-13 Mas.čt-Juliánov(Roosveltovou) a d-7 vedl přes Husovou do Obřan(d-4 jen do Maloměřic), d-6 by mohla být jak je navrhováno ale na St.Osadu. Na 2xt pro d-5 by byla potřeba vyřešit problém s měnírnou.Šla by i d-3 a7 do Lískovce,d-5 na rakoveckou + prodloužit d-10 do Štef.čtvrti. To by pak mohly být na d-3 a 7 2xT


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Hm, tak vidím že vedení tramvajových linek je skutečný evergreen tohoto fóra :-).
Já bych taky dal přednost variantě s 12 linkami (už proto že jsem ji vymyslel), ale přece jen to pořád není ono. Neviděl bych problém ani tak na Milady Horákové, ale spíš ve vytížení Husovy ulice - souběh linek 4,5,6,7,9,11,12 dělá v ranní špičce interval 51 vteřin, což mi připadá skutečně neúnosné (a to si ještě představme třeba odklon linky 1). Pomohlo by vedení linky 4 (nebo ještě 9) přes Masarykovu, ale to je dost nespolehlivé - výluky během Vánoc atd.

Spíš mě napadá řešení se 13 linkami :

1 : Bystrc - Řečkovice, 5 min., 2xT, K3R, KT8
2 : Stará osada - Modřice, 10 min. K2
3 : Stará osada - Komín (- Rakovecká), 10 min. K2
4 : Masarykova čtvrť - Rooseveltova - Maloměřice, 10 min., 1xT3
5 : Starý Lískovec - Štefánikova čtvrť, 5 min., K2, 2xT, podle počtu vozů
6 : Kr.Pole nádraží - Česká - Mendlovo nám. - Hlavní nádraží - Cejl - Obřany, 10 min., K2 (toto řešení může někomu připadat svérázné, ale posiluje exponované úseky Mendlovo nám. - Česká a Mendlovo nám. - Hlavní nádraží, navíc vzniká spojení Nem. u sv. Anny - Hl.nádraží)
7 : Kr.Pole nádraží - Husova - Hl.nádraží - Stará osada, 10 min., K2
(případně po Rooseveltově, ponechávám k diskusi)
8 : Líšeň nám.Karla IV. - Starý Lískovec, 4-6 min., KT8
P8 : St.Lískovec - Hl.nádraží - Novolíšeňská, 5-9; 13-19 hod., 10 min. K2
9 : Lesná - Hl.nádraží - Česká - Bystrc Ečerova, 10 min., 2xT
10 : Stránská skála - Hl.nádraží - Modřice, 10 min., K2
(do Modřic může jezdit celodenně a svými dlouhými intervaly navazovat na autobusy IDS 501 a 510)
11 : Lesná - Česká - Ústřední hřbitov, 10 min., K2
12 : Komárov - Kr.Pole, tech.muzeum, 5 min., 2xT
13 : Masarykova čtvrť - Rooseveltova - Juliánov, 10 min., K2

Očekávám rozhořčenou kritiku
:-P :-P


Naposledy upravil ds dne 15 črc 2004 13:11, celkově upraveno 1

U toho návrhu s 12 linkama sem našel problém s proložením intervalů na M.horákové u linek 3,5,11.Kdyby totiž jezdila d-9 je uvedeno což je pro posílení Husové apod. důležitý,tak by byl problém zavést interval 2,5 min. linky 3,5,11 by byly v intervalu 5-1-1-3-5 což by byl asi problém.

Pro představu jakej by ten návrh sem znovu překopíruju jeho znění:
1 - beze změn
2 - beze změn
3 - Stará osada - Česká - Komín (-Rakovecká), 10 min, K2
4 - trasa beze změn, jinak interval 4-6 minut (6 min. K2P, 4 min. 1xT)
5 - beze změn
6 - Kr.Pole, nádraží - česká - Pisárky, 5-20 hod., 10 min, K2
7 - Kr.Pole, nádraží - Česká - nádraží - Juliánov, 10 min, K2
8 - St.Lískovec - Novolíšeňská - Jírova, 3-4 min., K2, KT8
(posilové vozy K2 a dělený interval jen po-pá 5-9, 13-19)
9 - Bystrc Ečerova - Česká - Hl.nádraží - Lesná, 10 min., 2xT
10 - beze změn
11 - Lesná - česká - Ústřední hřbitov, 10 min., K2
12 - Kr.Pole, Tech.muzeum - Komárov, 5 min., 2xT


Tak jsem si to nakreslil a nevypadá to až tak špatně, jak se mě na první pohled zdálo :wink: Celkem to vystihuje vytížení jednotlivých tratí. Pár výhrad:
d-4: 10 minutový interval do Mas. čtvrti by asi ve špičku nestačil (vždyť se tam přidávaly kloubáky), a po Masaryčce by taky mohlo jezdit víc linek (aspoň dvě).
d-12: předpokládám interval v sedle 30 minut, pak je to ale zbytečné táhnout mimo špičku až do Obřan.
d-9 a d-15: obě konečné jsou stejné, to může být matoucí, asi by stačilo prohodit konečné 9 a 17.

No, ale taky bych dal radši přednost variantě s 12 linkama. Je celkově přehlednější a líp se to pamatuje (hlavně pro obyčejné cestující). Teď jsem byl v Drážďanech, na mnohem rozvětvenější síti než v Brně mají jenom 12 linek, všechny celodenně s int. 10 minut, díky tomu je to pak docela přehledné.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Tak diskutujme ..


Myslel sem to jako návrh k další diskuzi. No ale nějaký ty změny se musí provést,nějterý nedostatky v současné organizaci určitě jsou,hlavně u tramvají ale i trajfů by pár zlepšení být mohlo.To by se ale museli v Brně na ně dívat jinak.U autobusů by taky pár úprav prospělo viz.linka na Červený kopec.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Idea sice pekna, ale trochu moc linek a na nekterych je 10 minut trochu moc Navic nevyrovnany trasy, nektery linky :1,7,10 maj dlouhy trasy a zybtecne se supluji
jiny :4,5,8,12,17 zase maji vcelku kratky trasy a nepropojuji nic moc vyznamnyho. Tudiz dost nevyronvany .
Na nektery linky :6 je zajimava kombinace vozu.

Daly by se setridit i jinak ve stavajicim stavu.


Napadlo mě sem uvést navrh organizace tramvají,kde by byl u všech linek interval v x 10 min.Trochu to vychází z dopravy před r.1995.

d-1 Bystrc-Řečkovice,vozy 16x 2xT(z Pisárek)
d-2 Modřice-St.Osada,vozy 11 x K2
d-3 Bystrc,Ečerova-Česká-Malinov.n.-Obřany,vozy 14 x 2xT6,T3,T3R
d-4 Mas.čt.-Česká-nám.Svobody-Julianov,vozy 7x K2P(Anitra)
d-5 Štef.čt-Česká-Šilingrovo n.-nádraží-Novolíšeňská,11 x K2
d-6 Kr.pole,nádraží-Česká-Lískovec,vozy 10x 2xT,K3N,K2
d-7 Řečkovice-nádraží-St.Lískovec 12 x 2xT,KT8
d-8 St.Osada-nádraží-Nové sady(-St.Lískovec) 8x K2
d-9 Lesná-St.Lískovec 11 x K2
d-10 Bystrc,Ečerova-Pisárky-nádraží-Líšeň,Jírova 14x KT8
d-11 Kr.Pole,Tech.Muzeum-nádraží-Komárov 10 x 2xT(Medlánky Pisárky 5:5)
d-12 Obřany-nádraží-Stránská skála 10 K2
d-13 Kr.Pole,Červínkova-nádraží-Líšeň,Jírova 12 x KT8
d-14 Bystrc,Rakovecká-Česká-St.Osada 10 x K2
d-15 Lesná-nádraží-Lískovec 10x 2xT
d-16 Kr.Pole,nádraží-Česká-nádraží-Komárov 10 x K2(Anitra)
d-17 Štef.čt-Ústř.Hřbitov(-Modřice) 11 K2

Možná někoho napdne proč zrovna takhle? To jen jen takové uvedení do této problematiky,obsahuje hodně nostalgických prvků,i když výhoda 10 min. intervalu na všech linkách je zajímavá. Osobně bych spíš byl už pro jednou zmiňovanej návrh s 12 linkami.Myslím si,že tato problematika je pro diskuzi.Zdůrazňuju že nějaká změna je potřebná(souběh d-5 s d-7,přecpaná d-8 a 12/13 apod.)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 251, 252, 253, 254, 255

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 18:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]