Hm, tak vidím že vedení tramvajových linek je skutečný evergreen tohoto fóra
.
Já bych taky dal přednost variantě s 12 linkami (už proto že jsem ji vymyslel), ale přece jen to pořád není ono. Neviděl bych problém ani tak na Milady Horákové, ale spíš ve vytížení Husovy ulice - souběh linek 4,5,6,7,9,11,12 dělá v ranní špičce interval 51 vteřin, což mi připadá skutečně neúnosné (a to si ještě představme třeba odklon linky 1). Pomohlo by vedení linky 4 (nebo ještě 9) přes Masarykovu, ale to je dost nespolehlivé - výluky během Vánoc atd.
Spíš mě napadá řešení se 13 linkami :
1 : Bystrc - Řečkovice, 5 min., 2xT, K3R, KT8
2 : Stará osada - Modřice, 10 min. K2
3 : Stará osada - Komín (- Rakovecká), 10 min. K2
4 : Masarykova čtvrť - Rooseveltova - Maloměřice, 10 min., 1xT3
5 : Starý Lískovec - Štefánikova čtvrť, 5 min., K2, 2xT, podle počtu vozů
6 : Kr.Pole nádraží - Česká - Mendlovo nám. - Hlavní nádraží - Cejl - Obřany, 10 min., K2 (toto řešení může někomu připadat svérázné, ale posiluje exponované úseky Mendlovo nám. - Česká a Mendlovo nám. - Hlavní nádraží, navíc vzniká spojení Nem. u sv. Anny - Hl.nádraží)
7 : Kr.Pole nádraží - Husova - Hl.nádraží - Stará osada, 10 min., K2
(případně po Rooseveltově, ponechávám k diskusi)
8 : Líšeň nám.Karla IV. - Starý Lískovec, 4-6 min., KT8
P8 : St.Lískovec - Hl.nádraží - Novolíšeňská, 5-9; 13-19 hod., 10 min. K2
9 : Lesná - Hl.nádraží - Česká - Bystrc Ečerova, 10 min., 2xT
10 : Stránská skála - Hl.nádraží - Modřice, 10 min., K2
(do Modřic může jezdit celodenně a svými dlouhými intervaly navazovat na autobusy IDS 501 a 510)
11 : Lesná - Česká - Ústřední hřbitov, 10 min., K2
12 : Komárov - Kr.Pole, tech.muzeum, 5 min., 2xT
13 : Masarykova čtvrť - Rooseveltova - Juliánov, 10 min., K2
Očekávám rozhořčenou kritiku