Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 92 z 136    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 136  Další
Autor Zpráva
Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Naxashi: proč by měli být pro? Teď tam mají klid, který jim šalina vezme. Kdybych vlastnil nemovitost s tím, že se za mým pozemkem obnoví jednou zrušená tramvajová trať, tak bych taky využíval všech legálních prostředků, jak tomu zabránit a následně žádal soud o určení míry "veřejného zájmu" (a jeho závěr plně respektoval).


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Brno letos čeká zahájení přesunu tramvajové tratě do Plotní za miliardu
http://www.brnenskadrbna.cz/zpravy/doprava/6819-brno-letos-ceka-zahajeni-presunu-tramvajove-trate-do-plotni-za-miliardu.html


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
honny: Ty lidi jsou jak na drogách. Četl jsem to tam, založili si prý nějaký spolek proti šalině. WTF? Snad mají být pro, ne?
Magoři, totální. To je právě to, proč by takovýhle vůbec neměli co kecat do něčeho jako jsou šaliny.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1416
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
goldfinger ve vedlejsim tematu píše:
http://brno.idnes.cz/obnova-tramvajove-trate-stranska-skala-lisen-faa-/brno-zpravy.aspx?c=A170103_2296220_brno-zpravy_krut



Citace:
„Budeme obklíčení dopravou z obou stran. Před domy nám vede rušná silnice na Slatinu, takže žijeme v zadních částech, kde se nachází právě kolej staré trati a kde je zatím klid. Pokud by po ní jezdila tramvaj, budeme jako v kleštích, protože místy se blíží na čtyři metry od zdí domů. Je to, jako by vám šalina přejela přes obývák,“ popsal Štourač.


Wtf?
Neverim tomu, ze stara Holzova v tehle casti je frekventovanejsi/hlucnejsi, nez Drckova, ktera jim za barakem uz vede.
(A kdyby, tak jako jednu z moznosti bych klidne videl 'prujezd zakazan, mimo mhd' na tu starou komunikaci, ale to by zas vsichni povazovali za socialni inzenyrstvi a neomarxisticke omezovani. ;) )

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
3103
29 srp 2009 19:30
No... VŘ může celý odhad značně protáhnout. Dokud se nekopne, neuvěřím ;-).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2509
28 lis 2007 23:00
Brno
Vypadá to, že od dubna začínáme s Plotní: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/585a ... 581802.pdf

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Není zač, v příspěvku jsem trochu ujel, napsal jsem:

... Dvojkolí s kuželovou pojízdnou plochou kol koná v kolejnici sinusoidový pohyb ...

mělo tam být:

... Dvojkolí s kuželovou pojízdnou plochou kol koná v přímé koleji sinusoidový pohyb ...

Omlouvám se za nepřesnost vzniklou mým nesoustředěním.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Díky za vyčerpávající vysvětlení!


Offline
124
18 čer 2015 20:20
U kolejových vozidel (tedy i tramvají) v zemích bývalého R-U býval sklon pojížděné plochy dle norem z těch dob 1:20, což se dochovalo až do dnešní doby. Pro trati s vyššími rychlostmi se přechází na sklon 1:40. Za dob R-U se používala kuželová pojízdná plocha 1:20, dnes se používá tzv ojetá kuželová plocha 1:20 (profil UIC-ORE u železnice, jednotlivé DP pouřívají něco podobného). Kuželový profil kola (taktéž dnešní profily) umožňují díky rozličné výšce od vodorovné roviny přejezd žlábku, kdy vždy část kola jede po kolejnici (s plynulým přejezdem z jedné konstrukce křížením přes žlábek na druhou konstrukci) a tedy není potřeba jízdy po okolku. Příklad Chemnitz uveden jen jako ilustrace tvrzení, čím větší úklon, tím větší hluk. Dvojkolí s kuželovou pojízdnou plochou kol koná v kolejnici sinusoidový pohyb, čím větší úklon, tim kratší sinusoida, čím kratší sinusoida, tím větší hluk.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
brnpat píše:
Vario 1523 odpověděl ...

Díky za vysvětlení, chápu podstatu věci, ale trochu se v tom ztrácím.
Rozumím-li tomu správně, kolo s válcovou hlavou je na přímé koleji tišší než kolo s kuželovým sklonem 1:5, ale přes výhybky je nutný zvýšený žlábek. U kuželových kol obecně žlábek na výhybkách nutný není.
Dnešní šaliny asi v ČR obecně používají kuželové kolo s jiným sklonem než 1:5, které přes výhybky zvýšený žlábek nepotřebují a na přímé koleji je to kompromis mezi válcovým kolem a kuželovým kolem v poměru 1:5. Chápu to správně?


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Vario 1523 odpověděl velice laicky, ale výstižně. Jízda po okolku přes srdcovky tu zůstala jako pozůstatek po snaze dopravců skoro před 100 lety o tišší provoz tramvají . V té době se začaly zavádět do vrchní stavby kolejnice normovaných profilů NP, které sice byly pojízdné pro kolo s kuželovou pojízdnou plochou (kola s kuželovou plochou se používaly od dob, co tramvaj vznikla), ale daleko tišší byl provoz kol s válcovou plochou (v Chemnitz /Saská Kamenice/ býval rozchod 925 mm a kuželová kola se sklonem 1:5, tam nepotřebovali iRIS, tam o tramvaji věděli, že přijíždí, na kilometry daleko). Proto se zaváděly kola s válcovou pojízdnou plochou a zároveň jízda po okolku přes křížení, aby se zamezilo dvojkolí chování coby kladiva hamru pří přejezdu žlábku. Dnes jízda po okolku je anachronismus, neboť se používá opět jakoby kuželový profil pojízdné plochy kola.


Offline
Uživatelský avatar

406
05 lis 2007 18:35
Bystrc
jara255 píše:
Neví někdo fundovaný, proč šaliny přes srdcovky výhybek jezdí po okolcích??? Proč má srdcovka výhybky zvýšený žlábek??? Výrobce kolejí neumí udělat hluboký žlábek?

No proč, tramvaj si před prvním křížením ''povyskočí'' na okolek, prakticky bez poskakování projede celou křižovatku, pak sjede na jízdní plochu a dál pokračuje normálně. Kdyby to tak nebylo tak tu máme mnohem více drncání, hluku a vibrací.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Neví někdo fundovaný, proč šaliny přes srdcovky výhybek jezdí po okolcích??? Proč má srdcovka výhybky zvýšený žlábek??? Výrobce kolejí neumí udělat hluboký žlábek?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2509
28 lis 2007 23:00
Brno
Díky Removi a jeho radě, alespoň nějaké fotky z výstavby: http://transphoto.ru/search.php?aid=16251&auth=1

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
34
12 pro 2010 09:50
Také bych se přimlouval za nějakou drobnou fotodokumentaci. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2509
28 lis 2007 23:00
Brno
Otázka ohledně nových kolejí ve vozovně, má to někdo vyfocené i za světla?

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
102
13 zář 2007 19:58
Třeba tady: Hlučnost tramvajové tratě na ulici Milady Horákové se snížila o 35 %

Citace:
Kontrolní měření prokázalo, že po rekonstrukci jsou limity splněny s velkou rezervou ve dne i v noci.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
No, ne, že bych byl fanoušek hluku, to spíš naopak, ale jsem toho názoru, že by se předpisy měly upravit. Jde o veřejně prospěšnou stavbu, která pomůže celému Brnu (více šalin). A přijde mi poněkud… absurdní tohle zastavit na tom, že „to jde slyšet“.
A samozřejmě pak naprosto souhlasím s tím, co píše goldfinger. Ten pozitivní dopad něčeho takového by byl poměrně velký.
Nedělají se náhodou nějaké kolejnice a/nebo pražce, co jako nějak snižují hlučnost? Nebo…nějaká krytina? Tuším, že jsem tady něco takového četl, znalejší mě jistě opraví.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Za další nezanedbatelný přínos husovické vozovny s druhým výjezdem na Bubeníčkovu se dá považovat posílení dopravy na/ z SO v ranních a večerních hodinách vyjíždějícími/ zatahujícími spoji, jak to známe Z Pisoárek a Medlánek a samozřejmě nemalá úspora jalových vozokm.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tohle je s dnešními předpisy nereálné stavět v zástavbě. Podívej se na Plotní, kde budou protihlukové stěny...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2509
28 lis 2007 23:00
Brno
Navíc naproti je Zbrojovka, kde by se dalo udělat rozšíření vozovny.
Koleje se natáhnou od Vojenské nemocnice, takže máme vyřešenou obsluhu plánované Nové Zbrojovky, plus druhý vjezd do vozovny.
První by byl tam kde býval.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
xcav8: Hmm. Jo, vidím tu logiku za tím. Šaliny tam už jednou byly, koleje tam vedou, dá se odtam dostat na spoustu dalších linek…
Naopak, trolejbusy tam musí pokaždé zajíždět, takže ty přesunout jinam. Jo. Mně se ten nápad líbí. Vozovna by to nejspíš nebyla nijak velká (nevím), ale v současné době by se mělo brát cokoliv.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2509
28 lis 2007 23:00
Brno
Je to utopie, ale pořád si myslím, že nejlepší místo pro šaliny, by byla vozovna Husovice.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

1910
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Já bych vozovnu umístil na Stránskou skálu za smyčku, nejlépe do areálu Zetoru. Jenže v tom místě je testovací polygon, kterého se Zetor asi nevzdá. Navíc by se eliminovala možnost odříznutí při havárii na Křenové.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
xcav8: ghj, dobrej název obrázku. :-D
Ale jinak jo, souhlasím.
prototyp401: Bosonohy jsou lehce zabedněné, mi přijde. Ano, bude to na jejích území, ale bude to dál od obytných prostor, takže…co je za problém. Navíc, vozovna jim přidá dost na důležitosti. Je to navíc území u R23, aneb hluk produkující komunikace. Co tam chtějí dát? Vozovna je ideální. Vše, co produkuje hluk (i když u vozovny bych se toho tak nebál) bude u sebe.
Tady by se hodila diktatura odborníků. Lidi, co tomu rozumí a mají zájem o pozitivní dopad by prostě určili, jak by to bylo. Hotovo. Městské části se to nelíbí? Městská část to musí překousnout. Jednou bude vděčná.
Btw, nedaleko odtam jsem 3 roky bydlel. A zpětně si říkám, že by bylo super tam mít vozovnu. Ale to jsem asi jen já. :D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3396 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 136  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 26 dub 2025 07:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]