Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 10 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
79
29 lis 2017 11:29
Že by nebyla až na Haškovu šalina, ale trolejbus, to je za mě ok. Ale odsunutí pouze do rezervy i té propojky do Čertovy rokle, to je prostě špatně. To přesunutí nástupní zastávky ven ze smyčky mě taky napadlo, ale moc si v té oblasti nedokážu představit špunt. Navíc pak bude už totálně na hlavu, kdy se celá oblast ŠČ rozkope, k již položeným kolejím dál směr k Lesné to bude pár desítek metrů, bude opraven a pro šalinu připraven most přes trať a dál...nic. Proto mě ještě napadlo, jestli by se aspoň malá smyčka vlezla sem: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9mPG5x80gEVZ4D6E8GLiTT4MOZIfDL&x=16.6290441&y=49.2203759&z=18&base=ophoto. To by se to pak mohlo podat jako nouzové řešení ala Mifkova a ze zastávky Lesná nádraží by vznikl kompaktní přestupní uzel vlak-tramvaj-trolejbus. V té oblasti je pořád víc prostoru než kolem současné smyčky ŠČ, tam by se i ta společná nástupní/výstupní zastávka vytvářela snáz. A vysloveně nová trať by byla v délce tak 200 m + samozřejmě smyčka. Navíc pokud by zmíněný trolejbus (parciál) jezdil po obou stranách Lesné, bylo by tu vhodné přestupní místo i mezi těmito dvěma linkami, kdy 46 (či 37) by jela směr Pionýrská a 57 (nebo ta má 27) směr St.Osada, případně Vinohrady, Líšeň...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ten úsek TT od Provazníkovy po smyčku se bude muset v dohledné době udělat tak jako tak i bez prodloužení. Mimo zřízení zastávky Merhautova u kříž s Provazníkovou by se dalo uvažovat i o přesunutí výstupní a nástupní zastávky Šč ze smyčky do tratě, čímž by se dal vyřešit ten přestup na bus/šrák dal na Lesnou. Nevýhodou by bylo zrušení části parkovacích míst před smyčkou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Pokud by se 5 prodloužila až na Haskovu, tak o prestup na srak nikdo nepřijde, je v plánu zastávka u křížení s Provazníkovou. Ale kdo chce moc, nemá nic.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Jako "pomsta" místním dobrý:) - nebude tramvaj, ale máte ten trolejbus, co jste chtěli. Obslouženo, takže ok - odškrtnuto. Ale asi se s ním chtěli dostat dál než jen jak jede 46 dnes. Toto by jim to lautr nic nepřineslo, jen by to stálo těžký prachy (troleje, měnírna..)
Mimochodem, myslím si, že dost občanům projevujících nevoli k šalině nedochází, že malečkův trolejbus nepojede do centra ani neřeší komfortní přestup na 5. Ti co navrhují trolejbus (myslím teď z řad politiků) nepředložili jasnou vizi kam vlastně by vedl a jak by se to dotklo jiných linek nebo ano?
Obnovit původní bus okruh po Provazníkovu mě ještě napadá...ale pořád se nemůžu ubránit myšlence, že zaříznout tu propojku je ... no, spostě tady nemůžu..


Online
7383
27 úno 2010 07:40
To mi ovšem přijde jako promarněná příležitost s obsluhou východní části Lesné něco udělat.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
A nebo nechat stávající trasy linek, jen linku 46 převést do parciálů se stávajícím ukončením na Erbenově.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Robert píše:
Tak já jsem spíš uvažoval, že pokud by tam byly dvě trolejbusové linky, třeba jedna od Pionýrské a druhá od Židenic, tak aby jedna jela po Seifertově a druhá po Okružní.


To je to rozpojení jedné z linek 25/26 a od Pionýrský jí švihnout po 46 a pak po 57 dolů a přes Zbrojovku do Líšně, jak jsem psal dřív?


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No to jo, protáhnout tam spoje končící normálně ve vozovně Husovice. Jenže jaký je jejich interval? To stačit nebude. Takže za mě se jako nejefektivnější řešení jeví to, co tu bylo před chvílí -- jedna linka od Pionýrské, druhá od Vinohrad, a jejich interval případně půlit okružními spoji po Lesné.


Online
7383
27 úno 2010 07:40
Tak já jsem spíš uvažoval, že pokud by tam byly dvě trolejbusové linky, třeba jedna od Pionýrské a druhá od Židenic, tak aby jedna jela po Seifertově a druhá po Okružní.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
No to je možná to, čeho se Lesňáci bojí! Min. přestup na 25/26 bude chybět, touto cestou bych nešel, protože touto zmínkou se zabejčí uplně. Jak už tu padlo, lidi se po zkušenostech z jiných prodlužování a následných úprav linek (v rozporu s tím, jak jim do té doby neoficiálně mazali politici a jiní med kolem huby) stali nedůvěřivými a vidí ve všem, že "téměř" žádné výhody pro ně převáží negativa, o kterých se jasně nemluví, al e po samotné stavbě to tak dopadne.

Já myslím, že než malý ostrovní provozy krátkých linek s přestupem, je lepší mít (i v případě, že 2/3 přestoupí na hlavní radiálu) třeba i víceúčelovou propojenou linku, která ideálně nekončí ani v místě přestupu na linku do centra, ani v centru nebo širším centru, ale jede někam dál. A spojení směr Pionýrská - Konečnák-Mendlák není zanedbatelný. Stejně tak, jak tu psal Ericson o 57.

A ano, s prodlužováním samozřejmě s rozumem, řetězit linky s dlouhou expozicí na zacpaných komunikacích je problém, ale záleží co a kudy spojit. Chce to hledat kompromisi a samozřejmě stále tlačit na preferenci, kde je to možné.

Jinak zaokruhování tu přece kdysi bylo, ale trochu s větším okruhem, ale o tom asi nebude řeč..


Online
7383
27 úno 2010 07:40
Jo, taky mě to napadlo.


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ty trajfy by pak klidně mohly jezdit jako dvě linky proti sobě okružně. Byl by tam přestup na obě šaliny a okružní busy.


Online
7383
27 úno 2010 07:40
Tohle si myslím i já. Protažení pětky do Rokle mi taky nevadí, při výlukách se může hodit, já považuji za zbytečnou trať nahoru po Seifertce, a radši bych tam viděl trolejbusy.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Já myslím, že propojení do Rokle spolu s trolejbusem na Haškovu (s "přípravou" na případnou šalinu) se nebijí. Oprášil bych k tomu myšlenku trolejbusu 37-46. Ano bude to stát vozokm a řidiče, ale taková katastrofa to nebude a cestující si to najde. Lesňáci a pan M budou spokojeni...btw kam vlastně se očekává, že ten jejich trolejbus pojede? Do centra asi ne, ne? (nebo vlastně jejich trolejbusy - někde padlo, že chcou zaokruhovat celou lesnou trolejama) Nebo chcou rozpojit jednu z 25/26 a od Pionýrský jí švihnout po 46 a pak po 57 dolů a přes Zbrojovku do Líšně? To snad ne.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
2 linky (rozdělený návrh 27) by byl vhodnější i kvůli nepřenášení případného zpoždění z jedné linky na druhou. I když zase ... pro cestující by dlouhá linka mohla mít výhodu v podobě méně přestupů.


Offline
830
25 led 2006 09:46
Myšlenka to v principu špatná není. Jen si myslím, že pro parciální trolejbusy je z pohledu nabíjení vhodnější, když je jedna konečná součást trolejové sítě. Možná by byly lepší dvě linky - Stará osada - Mariánské údol a třeba Pálavské náměstí - Soběšice. Pak by se na druhé konečné nabíjecí místa ani zřizovat nemusela. Případně bych je udělal pro linku 57 až v Útěchově.


Offline
79
29 lis 2017 11:29
Dostavěný Tomkáč a nějaké další parciály mi evokují následující myšlenku:

Postavit dobíječku v Soběšicích (tu by využila i t-30) a Mariánském údolí a a zřídit parciálovou linku 27 v trase Mar.Údolí - Rotreklova-Novolíšeňská-Růženin dvůr-Prušánecká-Stará osada-Tomkovo nám.-Štef.čtvrť-Haškova-Soběšice, čímž by z části nahradila a-57. Ta by nadále zajišťovala spoje do Útěchova a Vranova, mohla by jezdit z Obřan, čímž by zůstalo zachováno v minulosti požadované spojení Lesná-Obřany. Mezi Jírovou a Novolíšeňskou by jezdil trolejbus, ale místním by ubyla zajížďka přes Vinohrady a vcelku rychle by se dostali na Osadu. V budoucnu by pak tato linka mohla jezdit přes Novou Zbrojovku. Pak by se třeba ani nemusel zatrolejovat celý okruh kolem Lesné, ale jen východní část.


Offline
176
23 led 2011 03:17
eriksson1505 píše:
Malečka se hned tak nezbavíme, jeho podpora na Severu je dost neotřesitelná. A i kdyby, pokud to nechcou lidi, příjde někdo jiný, kdo za ně proti tomu bude bojovat. Ono by to chtělo změnit v tomto politiku vnucování ala "však oni si zvyknou". Pokud by po protažení pětky na rokli byla osekána 46, tak to bude zkrátka zhoršení pro přestupivší na trolejbus. Ono pokud něco postavíme a místo zlepšení to přinese zhoršení, tak je něco špatně. Lískovec byl aspoň kompromis, ale Jírova se mohla řešit jinak


A jak by jste chtěl Jírovou lepší vyřešit?


Offline
79
29 lis 2017 11:29
Malečka se hned tak nezbavíme, jeho podpora na Severu je dost neotřesitelná. A i kdyby, pokud to nechcou lidi, příjde někdo jiný, kdo za ně proti tomu bude bojovat. Ono by to chtělo změnit v tomto politiku vnucování ala "však oni si zvyknou". Pokud by po protažení pětky na rokli byla osekána 46, tak to bude zkrátka zhoršení pro přestupivší na trolejbus. Ono pokud něco postavíme a místo zlepšení to přinese zhoršení, tak je něco špatně. Lískovec byl aspoň kompromis, ale Jírova se mohla řešit jinak


Online
7383
27 úno 2010 07:40
Já bych tedy určitě radši bydlel u trolejbusu než u šaliny. :-)


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jojo, nic by ta tramvaj nepřinesla, ale vůbec nic. sarcastic Právě proto říkám, že kret*én Maleček určitě jásá, jak se mu to povedlo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Pravda. Proč vůbec nějaké tramvaje v Brně máme a stavíme je? Vždyť jsou úplně k ničemu! Drahé a hlučné! A všichni už si navíc zvykli, že jezdí jak jezdí. Vítejte v 70. letech, předsedo.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Online
7383
27 úno 2010 07:40
Ano, ale trolejbusy považuji za méně hlučnou a stavebně méně náročnou záležitost. A levnější.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
Na Lesné nebydlím, ani jsem nebydlel. Ale ani zpovzdálí netuším, co by měla běžným obyvatelům přinést tramvajová trať. Jsou tam zvyklí na spojení s přestupem všemi směry, trolejbusy mi tak přijdou v poměru cena/výkon jako ideální řešení bez velkých stavebních zásahů.

A co by měly běžným obyvatelům přinést ty trolejbusy? Jen se bude přestupovat z jiné trakce. Do centra místo linky 5 asi nepojedou (snad).


Offline
463
24 lis 2017 11:40
miropiro píše:
Pokud se bavíme o prodloužení pětky do rokle k devítce, je to opravdu bez užitku, téměř bez výhod.

i když už tu diskuze tu jednou byla, neodolám a opět rozvinu ono "téměř":
1) zmízí přestup pro lidi zejm. oblasti mezi Okružní a Soběšickou/Vyhlídkou a Písečník (nevěřili by sjte kolik dělá jeden přestup v dopravním modelu a náseldném ekonomickém hodnocení)
2) Merhautova (případně i Generála Píky) získá propojení k nádraží Lesná (pro cesty směr Tišnov a opačně)
3) vyřeší problém stávající konečné aneb jak bezbariérově přestoupit na 5? A vůbec jak se bezbariérově dostat do centra z oblasti okolo dnešní konečné? Takto to dle Malečka necháme na furt v tomto nevyhovujícím stavu?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 10:57
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]