Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 323    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2501
13 črc 2009 13:42
https://zdopravy.cz/do-plzne-dorazily-n ... geNPvclkLQ

To nevím, jestli čekali, že SOR bude schopen dodat předsuvné druhé dveře...


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Což ještě okatěji dělají především 31Tr.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1450
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Kolo blíž ke středu článku rovná se také větší vzdalenost té přednější nápravy od středu kloubu, tzn v případě jednokloubu vzor dvadvacítka. Výhoda je jasná, tedy další článek kopíruje lépe ten přední. Nevyhodou 22Tr naopak bylo, že například při vyjíždění ze zálivu nejprve vůz "vtáhne" točnu ještě více dovnitř zálivu a zadní článek má pak tendenci zadním převisem švihnout obrubník.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

1333
17 črc 2010 21:41
Krno
xxx píše:
No a k čemu je to teda dobré? Však poslední náprava je natáčecí, tak proč ještě ten převis před druhým kloubem? Aby to vybočovalo ještě víc?

Nevím, na co se přesně ptáš, ale v každém případě je potřeba si uvědomit, že ten švýcarský Hess je skoro o metr delší než ten linecký Van Hool (24,7 vs 23,8 m) a má o jedny dveře navíc. Takže už jen to vygeneruje rozdíly.
Za druhé si myslím, že kolo blíž ke středu článku bude líp kopírovat předchozí článek i bez aktivního zatáčení. Zrovna včera jsem na YouTube náhodou natrefil na video, které to od času 0:19 dobře demonstruje: https://youtu.be/RsuD6iC-Foc?t=19 sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2501
13 črc 2009 13:42
M píše:
xxx: není to nesmysl, viděl jsi vůbec takový vozidlo v akci na vlastní oči, řídil jsi to že tady říkáš takový nesmysly? Žádný větší nadjíždění před zatáčkou neni třeba.

A kde tvrdím, že je, prosím pěkně?

urbonaut píše:
Jedno video toho dvoukloubu z Lince, kde je vidět, že ani tam moc místa v protisměru nezbývá.

https://www.youtube.com/watch?v=Plm4ldRrF6c

No to teda. To vybočuje jako kráva. Kdyby se vedle něj někdo pokoušel projet v protisměru, tak ho ten trolejbus zadkem sešrotuje.


Offline
Uživatelský avatar

3672
08 čer 2005 23:12
Jedno video toho dvoukloubu z Lince, kde je vidět, že ani tam moc místa v protisměru nezbývá.

https://www.youtube.com/watch?v=Plm4ldRrF6c


Offline
2808
01 úno 2006 10:39
xxx: není to nesmysl, viděl jsi vůbec takový vozidlo v akci na vlastní oči, řídil jsi to že tady říkáš takový nesmysly? Žádný větší nadjíždění před zatáčkou neni třeba.


Offline
Uživatelský avatar

2501
13 črc 2009 13:42
M píše:
xxx: Bratislavský dopravní podnik řekl že je s dvojkloubákem uplně stejná jízda a stejný profil jako s jednokloubákem. Proto je u většiny dvojkloubáku třetí náprava natáčecí právě pro to aby kopírovala tu třetí.

To je nesmysl. Jo, projedu s ním ty stejné zatáčky jako s jednokloubem, to jo. Nepotřebuju v zatáčce širší silnici nebo větší poloměr. Ale už jaksi zapomněli na vnější vybočování před zatáčkou.

Mimochodem myslím, že ta čtvrtá náprava nekopíruje třetí, ale dokonce druhou (nebo snad i první?). To proto, aby nevybočovalo ani to, co je mezi nápravami. Ale možná je to blbost. Když tak mě opravte, jestli to někdo víte líp. Ideálně jestli někdo máte nákres vlečných křivek.

Fantomas píše:
Ten Linec bude spíš nějaká výjimka. Schválně jsem hledal v tom Švýcarsku a všechny dvoukloubáky tam ten přední i zadní převis s dveřma mají stejně jako ten Solaris, příklady:
Bern
Ženeva
Lucern
Lausanne

No a k čemu je to teda dobré? Však poslední náprava je natáčecí, tak proč ještě ten převis před druhým kloubem? Aby to vybočovalo ještě víc?


Offline
Uživatelský avatar

3672
08 čer 2005 23:12
Ty švýcarské dvoukloubáky mají to rozložení náprav víc podobné tomu solarisu.

Mimochodem v tom Linci se ty dvoukloubové trolejbusy otáčejí například i v této smyčce Hafen. Oproti tomu je nájezd do obratiště Nádraží Veleslavín velmi prostorný.


Offline
2808
01 úno 2006 10:39
xxx: Bratislavský dopravní podnik řekl že je s dvojkloubákem uplně stejná jízda a stejný profil jako s jednokloubákem. Proto je u většiny dvojkloubáku třetí náprava natáčecí právě pro to aby kopírovala tu třetí.


Offline
Uživatelský avatar

1333
17 črc 2010 21:41
Krno
Ten Linec bude spíš nějaká výjimka. Schválně jsem hledal v tom Švýcarsku a všechny dvoukloubáky tam ten přední i zadní převis s dveřma mají stejně jako ten Solaris, příklady:
Bern
Ženeva
Lucern
Lausanne

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2501
13 črc 2009 13:42
A přesně o tom převisu to je! To jsem třeba u Solarisu nepochopil ten převis mezi třetí nápravou a druhým kloubem... Ten třetí článek si musí nadjíždět jako prase.


Offline
Uživatelský avatar

3672
08 čer 2005 23:12
V tom Linci může hrát roli kratší převis před přední a za zadní nápravou, ani na jednom konci nejsou dveře, respektive jiné rozvory náprav a vzdálenosti náprav od kloubů.

Viz obrázek z Lince

Pro srovnání Solaris


Offline
Uživatelský avatar

1333
17 črc 2010 21:41
Krno
Přesně, si říkám, jak to, že jezdí v pohodě v několika městech ve Švajcu, kde rozhodně nejsou nějaké extra široké ulice a v Práglu na letiště je problém. :roll:

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2808
01 úno 2006 10:39
dvoukloubový treolejbusy a autobusy jezdí bez problému jak v Evropě tak po světě. Zajímavé že v Bratislavě probémy nemají,v Linci který je nám blízko taky ne atd možná kdyby se u nás stavěly normální silnice a ne užší a užší kde sotva projede normální vozidlo, tak by roblém nebyl.


Offline
Uživatelský avatar

2501
13 črc 2009 13:42
urbonaut píše:
Zaráží mě vyjádření opozice, že nikdo nezkoušel, jestli tříčlánkové vozidlo trasu projede. Copak na lince 119 nebyly zkoušeny dvoukloubové autobusy? Minimálně jeden dvoukloubový 25metrový Van Hool tam přece jezdil.

A jak to dopadlo!


Offline
1778
04 bře 2012 23:26
Mně se spíš líbilo jak řekl, že tam má jezdit kolejová doprava. Ano, přesně tak. Metro, šalina, snad i nějaký ten lepší vlak. Trolejbus na letiště je vhodný pro město jako Brno, ne pro Prahu. Trolejbus jako takový se mi líbí, a přál bych si, aby byl i u nás. Ale tady jsme v ČR, vše se tu dělá o krok méně.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3672
08 čer 2005 23:12
O pražských dvoukloubových trolejbusech.

Zaráží mě vyjádření opozice, že nikdo nezkoušel, jestli tříčlánkové vozidlo trasu projede. Copak na lince 119 nebyly zkoušeny dvoukloubové autobusy? Minimálně jeden dvoukloubový 25metrový Van Hool tam přece jezdil.

https://www.youtube.com/watch?v=3zoM27Yl834


Offline
Uživatelský avatar

2501
13 črc 2009 13:42
urbonaut píše:
Já si myslím, že to zas tak černobílé není. Máme tady linky, které mají napůl městský a napůl venkovský charakter, jako 41, 48, 57, 70, 71, 74 a u těch to těžko vyřešíš.

Však ano. Čtvery dveře (SOR NB12) by na tyto linky byly hodně, dvoje dveře málo. Proto jsou na ně nejlepší třídveřáky.

urbonaut píše:
Mimochodem například v Kanadě jsou všechny městské autobusy i trolejbusy dvoudveřové v případě sól a třídveřové v případě kloubů, a dokonce i u tramvají v Torontu jsou dvoudveřové "T3" a třídveřové "K2"

Jo, to vím. Ale je mi jasné, že výměna cestujících ve vytížených zastávkách musí být zákonitě pomalá. Na to nemusím jezdit do Toronta, abych se o tom přesvědčil. Stačí mi si stoupnout na Maliňák nebo na Moravák a pozorovat varia na jedničce.


Offline
Uživatelský avatar

3672
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
Ale aspoň mi tímto potvrzujete, že do města čím víc dveří, tím líp. A hlavně u šalin.
Mimochodem například v Kanadě jsou všechny městské autobusy i trolejbusy dvoudveřové v případě sól a třídveřové v případě kloubů, a dokonce i u tramvají v Torontu jsou dvoudveřové "T3" a třídveřové "K2"


Offline
Uživatelský avatar

3672
08 čer 2005 23:12
Já si myslím, že to zas tak černobílé není. Máme tady linky, které mají napůl městský a napůl venkovský charakter, jako 41, 48, 57, 70, 71, 74 a u těch to těžko vyřešíš.


Offline
Uživatelský avatar

2501
13 črc 2009 13:42
No dobře. Zrovna 41 byl špatnej příklad. Od Kr. Pole po Ivanovice na dvoje dveře není ideální. Ale aspoň mi tímto potvrzujete, že do města čím víc dveří, tím líp. A hlavně u šalin.


Offline
Uživatelský avatar

3672
08 čer 2005 23:12
xxx: Jako že třeba taková Setra S 415 LE business je vhodné vozidlo na linku 41? Protože na několika spojích linky 41 jezdí (kurz 30105)


Offline
7039
27 úno 2010 07:40
Zrovna na 41 je to hodně blbé řešení. Ale už brzy bude po problému.


Offline
Uživatelský avatar

2501
13 črc 2009 13:42
No v kolika městech jezdí 2dveřová sóla a 3dveřové klouby? Co vím, tak se od toho ve většině měst ustoupilo. Anebo to jezdí jenom na příměstských či expresních linkách s málo četnou výměnou cestujících. Na Olympia busu taky jezdí 2dveřové crosswaye, protože je to expresní linka, a bohatě to stačí. Občas i na 41 nebo 51. A třeba na takové E56 by to taky bohatě stačilo. A v takové Paříži je to úplně jedno, když se tam stejně nastupuje předem. Dřív to na západě bylo běžné, dvoje dveře u sóla, troje u kloubu, třeba u MB O 405 (G), ale dnes již pochopili, že do města to prostě nestačí.

Ty MB O 530 GL II jsou sice o nějaké dva tři metry delší než běžný kloub, ale ten MAN, o kterém jsem mluvil, má tuším 18,72 m, tedy stejně jako sorka. Sorka má dokonce 18,75 m.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8051 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 bře 2024 10:10
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]