Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 6 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
9987
15 led 2005 23:41
Navíc, ubyde jich, pokud nebudou moct jezdit rychle a budou muset platit za úplně všechno a ještě ke všemu nebudou moct zaparkovat.

Zavist je strasna vec, ale taky takova zcela bezna ceska vlastnost. Doporucuji deník zdopravy, tam si muze s podobne smyslejicimi jedinci notovat do aleluja - a bude tam jeste za hvezdu


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Konečně s tebou můžu souhlasit. Ty úvody 1. a 3. odstavce jsou naprosto pregnantní.


Offline
123
23 čer 2014 12:31
Takový těžký mindrák z aut, to jsem dlouho neviděl. A jinak celkově mimo, chtělo by to nějaké prášky na hlavu.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Já nevím, přijde mi ale, že tohle nebude problém. Na spoustě silnic je možné auta objet. Navíc, ubyde jich, pokud nebudou moct jezdit rychle a budou muset platit za úplně všechno a ještě ke všemu nebudou moct zaparkovat.
Nebo jim rovnou nepovolíme vjezd na nějaká ta místa, kde to je tak úzké, že je nebude možné objet.
Ježiš, nevím, tohle jsou implementační detaily, tím se nezabývám, mně zajímají ty větší, systémové věci. Auta pomalu, MHD rychle, auta platit na každým kroku, auta budou dávat přednost, MHD s častějšími intervaly A ZÁROVEŇ dlouhými vozy… Tohle je to, co řeším.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Takže tím můžeme tuto debatu asi ukončit, že?


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Tím jen dokresluje absurditu svého vnímání světa
Ještě, že nechce, aby to třeba lítalo


Naposledy upravil Igor Mauricio dne 18 zář 2023 14:30, celkově upraveno 1

Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Robert: Bude je to předjíždět, auta budou uhýbat a bude jich na silnicích míň. Nevím.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Jak chceš nezpomalit MHD, když pojede za zpomalenými auty, nám už napíšeš, nebo ještě ne?


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondrah98 („Naxashi, předpokládám, že ti jde o tento https://mapy.cz/s/dozacecodo krátký úsek, cca 4 míst po obou stranách.“): No právě že ne, mně jde o celou tu část ulice jak vyznačeno tady: https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... 22403&z=18 To je prostě udělaný špatně. Ale je to legální. To je asi hlavní. Znova říkám: zrušit parkování aspoň po jedné straně a mít obousměrný průjezd.
P. Haluza („A pokud mě osobně něco vytáčí, tak každodenní příděl "porouchaných" vozidel na blikačkách na Kotlářské.“): Tohle taky vídám úplně všude. Abych pravdu řekl, už mě to nechává chladným. Nemám sílu bejt pokaždý naštvanej, že nějakej ****** prostě jel, jel, pak ho to asi přestalo bavit, tak rozblikal auto, vystoupil, a ostatní polibte mi *****. Nevím už, co s tím. Vyhledávat to a brát řidičáky, šrotovat auto a rozmixovat lidi asi…
PvvS („Když se zpomalí, tak se navýší potřeba vozidel na linku.“): Jo, to jo, ale já to omezení rychlosti dávám pouze na IAD, MHD bude moct jezdit normálně.
„Lidi neocení, když jim přijede dlouhej vůz, ale budou déle čekat.“: No, musíme se zbavit té mentality, že když prodloužíme vůz, zkrouhneme intervaly. To je krok č. 0.
morgul: Skvěle napsaný přípěvek, naprosto souhlasím se vším. Jen bych snad dodal, že třeba Varia nebo 13TB mi taky nevadí. Co mě vyloženě uráží, jsou KT8, tyhle krabice tady nemají co dělat. Jenže to bychom nesměli stavět úvratě, obnovit bousměrné šaliny dřív, a hlavně mít něco v délkové kategorii 22,5 m, co je taky obousměrné, na výluky. Nemáme nic. 45T teprve přicházejí…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2855
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Asi se nedovedu vyjádřit k ostatním příkladům, ale s Křenkou a Merhautkou ve verzi vyhrazený bus pruh na kolejích souhlasím.
Mimochodem, když jsme u těch vyhrazených míst, tak na Maliňáku okolo banky/divadla zmizla možnost jízdy bus+taxi, jel jsem tudy autem minulou středu, protože to vypadalo, že ještě mohutně zaprší, což pro mě na orientaci není úplně znadná varianta počasí.
Borec říkal, že musí jet na Masaryčku potažmo Minoritskou oklikou, že nesmí na Maliňák, takže to bral z Merhautky na Bratislavskou, na světlech na Kolišti doleva a teprv pak směr hlavas, přitom by mohl jet rovně a na Moraváku doleva kolem divadel a na hlavas jako šalina po kolejích.
No a samozřejmě nesmí na Svoboďák skoro vůbec, což je v pořádku.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
600
25 říj 2019 10:12
Ještě jsem tam do těch příkladů přidal křižovatku Husovy a Nádražní, tam máš taky jízdní pruhy značený na kolejích. Ale určitě s tebou souhlasím, že na té Merhautce by bylo nejlepší řešení to jako "bus pruh" označit v celé délce.


Offline
2834
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No na té Křence je to taky hodně sporný. Ale jo, budiž, já souhlasím, že se tam asi jezdit může. Ale v tom případě by to fakt chtělo tam dát omezení jen pro MHD, protože když ten pruh zaberou osobáky a udělají paralelní kolonu, tak MHD je v ***


Offline
600
25 říj 2019 10:12
"Po kolejích se nejezdí" je teda hodně silný vyjádření a zároveň taky hodně nepřesný. Jedna věc je obecná úprava, která říká, že tramvajový pás je určený především pro provoz tramvají, ale stanovuje určité výjimky, kdy po tramvajovém pásu můžeš jet (objíždění, předjíždění,...). Další věc je dnes už zde zmíněná místní úprava, která může a z pravidla upravuje situaci jinak než stanovuje úprava obecná. Zde vyznačuje 2 jízdní pruhy, které můžeš libovolně (samozřejmě za splnění pravidel pro jízdu v pruzích) použít. Podobný případ máš třeba zde https://mapy.cz/s/dopugasaba, také zde dochází ke zvýšení počtu jízdních pruhů přičemž jeden z nich je vyznačen na kolejích a taktéž je to značeno pouze vodorovným značením, svisle značení máš až před křižovatkou pro řazení v jízdních pruzích. Stejně tak máš jízdní pruhy značené na kolejích třeba zde https://mapy.cz/s/mebuzumuso, dokonce v obou směrech.


Naposledy upravil Ondrah98 dne 17 zář 2023 20:21, celkově upraveno 1

Offline
2834
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tady si myslím, že důvod je jasný -- jsou tam koleje, po kterých se nejezdí. Jestli by totiž nebylo od věci tam naopak přidat značení a povolit jízdu pouze MHD, jinak ten pruh nemá moc smysl.


Offline
600
25 říj 2019 10:12
To máš stejný případ jako jakékoliv jiné zúžení ze 2 pruhů do jednoho. Když se najde dost "oveček" co zůstanou stát v 1 pruhu, tak se přidají další a další a druhý pruh bude prázdný. To by byla otázka spíš na nějakého psychologa, co k tomu lidi vede. Možná nějaká snaha zapadnout do davu a nevybočovat z řady? Já si každopádně podobné případy řádně užívám a té cizí tuposti a ztracenému času se směju. Doteď si vybavuju případ, kdy jsem takhle zažil snad 2 kilometry volnýho levýho pruhu před nějakým zúžením na Hradecké... biggrin


Offline
2834
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
V tom případě ovšem i osobáky můžou tento pruh využít a těsně před zastávkou si vynucovat zip, protože jejich pruh náhle končí (mění se na vyhrazený). Pak mi hlava nebere, proč to nedělají.
(A to nemluvím o tom, že to de facto je tramvajový pás, po kterém se jezdit nesmí.)


Offline
600
25 říj 2019 10:12
P. Haluza píše:
Právě že tam ty dva pruhy značené nejsou! Jediné dopravní značení je až těsně před zastávkou u smyčky.
Vodorovné značení je zcela jednoznačné.


Offline
2834
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Právě že tam ty dva pruhy značené nejsou! Jediné dopravní značení je až těsně před zastávkou u smyčky.


Offline
Uživatelský avatar

186
19 zář 2007 19:46
Možná není řešením něco zakazovat, ale prostě dávat alternativy. Neklimatizované tramvaje typů K, T a KT a přeplněné spoje, to určitě není pro člověka, který má auto, žádná alternativa. Chápu sentiment zdejších diskutujících, čtu to tady už skoro 20 let, taky mám slabost pro veterány.. ale na víkendovou projížďku, nikoli na každodenní efektivní dopravu. Tam jsou Eva a 45T první vlaštovky kulturního cestování. Recept na průjezdné město lze najít v zahraničí. Tenhle příspěvek píšu z osmiset tisícového Marseille. Dvě linky metra, tiché a pohodlné klimatizované tramvaje, auta parkují pod každým náměstím v podzemí, všude nekonečné cyklopruhy, většinou oddělené od ostatního provozu nízkými obrubníky nebo kovovými sloupky. (tak aby v nich nikdo neparkoval, jako se to děje např. na Kounicově nebo Lidické). Průjezd autem městem, tak je často řešen tunely, aby auta nejezdila po povrchu. Kvalitní doprava něco stojí, když bude lístek stát 1EUR, holt se budou někteří mačkat v neklimatizované tramvaji. Možná by při obvyklé Evropské ceně 2EUR/lístek šlo přidat klimu i do vozidel, co tu s námi budou dalších 20 let. A možná by šlo ještě zdražit parkování v centru, aby bylo dost peněz na to podzemí parkování na více místech (Zelňák? Obilňák? Park na Jana Uhra? Otevřít garáže na Veselé? atd) Je to jen o tom, jestli to chceme zadarmo špatný, nebo si zaplatíme kvalitu.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
600
25 říj 2019 10:12
Naxashi, předpokládám, že ti jde o tento https://mapy.cz/s/dozacecodo krátký úsek, cca 4 míst po obou stranách. To je skutečně velice podivná místní úprava, ta 4 místa nalevo jsou tam podle mě fakt akorát pro zlost, tady musím souhlasit. Nic moc extra nepřinesou, ale 2 větší vozidla se tam proti sobě nevyhnou.

P.Haluza, na Táborské to bude souviset s celkovým uspořádáním té komunikace, tam bude cílem z toho nemít úplně "dálnici", ale opticky tu silnici zúžit a zklidnit, viz úprava zastávek, kdy nejde objet bus. A ty parkovací místa nejsou úplně neobsazený, takže i kdybys tam měl místo parkování pruh, tak dopadneš jako na té Kotlářské, kde se samozřejmě stát nesmí protože se jedná o městský okruh. Zastavit tam ovšem můžeš. To, že se použitím "blikaček" dopouští jiného přestupku je další věc...

Na té Merhautce jsou směrem dolů značené normálně 2 pruhy a těsně před zastávkou je levý pruh označen jako vyhrazený pro MHD. Nevidím problém.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Když se zpomalí, tak se navýší potřeba vozidel na linku. Tam delší vozy nepomůžou, protože při záměně krátký/ dlouhý by se natáhl interval. Řekněme, že na linku je dneska potřeba 12 kurzů. Když se zpomalí na 30 , tak těch kurzů bude najednou potřeba třebas 18. Kde se ty vozy a řidiči vezmou ? Navíc, kdo zaplatí navýšený náklady na paliva/elektřinu ? Je MHD v Brně schopná navýšit počet spojů o 1/3 ? A zaplatit to ?
Lidi neocení , když jim přijede dlouhej vůz, ale budou déle čekat. Těm je celá dopprava ukradená, chtějí a potřebují se odvézt z bodu A do bodu B a to pokud možno rychle a jednoduše.

A tím, že natáhnu o 1/3-1/2 jízdní doby, tak to MHD moc nepomůže. Z Řečkovic to je na nádraží dneska 21 minut. Když to najednou bude 30-35 minut, tak to moc nepomůže. Denně to je řekněme 20 minut navíc jen v MHD (nepočítám další linky). Rok 2023 má 250 pracovních dní,to vychází na 5000 minut navíc v MHD. Což je přes 83 hodin, což je 3,5 dne života. A právě tohle je důvod, proč lidé sedají do auta. Protože pokud stráví třebas hodinu každým směrem do a z práce a autem jsou tam za 20 minut, tak každej kdo má tu možnost zvolí auto.


Offline
2834
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A když už jsme u toho, poměrně kuriozní místo je sjezd z Okružní na Merhautovu, kde si to autobusy samozřejmě hrnou po kolejích, přestože tam nemají co dělat -- neexistuje tam žádné dopravní značení, které by jízdu v tomto pruhu povolovalo. Byl jsem tam svědkem už několika nehod, kdy auto při odbočování z Porgesovy vlítlo přímo před rozjetý bus, protože ho prostě za tou kolonou nevidělo. A zajímalo by mě, jak se řeší zavinění, resp. nedání přednosti je jasné, ale ten bus tam neměl co dělat, takže flastřík by měl následovat také.


Offline
2834
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Další příklad třeba Táborská, kde jsou dokonce zálivy na parkování místo toho, aby tam byl regulérní pruh.
A pokud mě osobně něco vytáčí, tak každodenní příděl "porouchaných" vozidel na blikačkách na Kotlářské.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Další příklad toho parkování by byl třeba tady: https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... 22403&z=18
Ulice je obousměrná, ale díky zaparkovaným autům z obou stran to tam je efektivně jednosměrka. A 68 pak musí čekat, než projedou auta z protisměru. Takže…buďto jednosměrku, nebo líp, zakázat parkování.
Ale jako na tom Veveří tam ty lidi parkují tak moc, že to působí, že to je legální.
Já nevím, no. Přijde mi, že každý v Brně, když potřebuje, tak prostě…zastaví na silnici, však co, oni ho ostatní objedou, že jo, a jde si kam chce. A nic se mu nestane. Všechno v pohodě. WTF? To je to jako všem jedno, nebo to prostě přijali…?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2834
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Asi si nerozumíme. Já jsem neříkal, že se mi to nelíbí. Já jen předložil příklad parkování, které je legální, ačkoliv by býti nemělo. To je vše. A nebo jsem to špatně pochopil a chtěli jste něco úplně jiného :mrgreen:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8087 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 pro 2024 19:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]