Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 6 z 326    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 326  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
https://zdopravy.cz/53-novych-a-moderni ... dndVRGIQ2k

To jsou pěkně zrekonstruované vozy! Takhle si představuju cestování na regionálních tratích. A vzhledem k tomu, že je přestavěli na 160 km/h, vůbec by mě takový vůz neurazil ani na dálkovém spoji. S našimi hnusnými Bdt s nebezpečnými dveřmi se to vůbec nedá srovnat. Jenže my se jejich rekonstrukce asi nedočkáme. Třeba v okolí Ostravy a Olomouce běžně jezdí v úplně původním provedení. A nejen tam. Humus! Přitom ty vozy nejsou až tak staré. Jsou tak z... cca 90. roku?


Offline
Uživatelský avatar

6653
21 pro 2005 17:01
Olomouc uvažuje o zrušení tramvajové trati do Pavloviček
Je to první zpráva dnešních Událostí v regionech.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6206
11 dub 2010 15:05
Juliánov
ZXS.91 píše:
Aha, jsem blbě pochopil zadání :D Tak teda takhle. Prosazení teda taky trvalo nějakou dobu...

Zajímavé, tento případ jsem neznal. Dík.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Zóna 30 mimo tram na ulici, kde je společný jízdní pruh pro auta i pro tramvaje. Jaký to má význam?

Auto co pojede 30 bude brzdit tramvaj, která mohla jet 50. Proč nemůže jet tedy i to auto 50? Pokud je to z důvodu bezpečnosti, neměla by jet i ta tramvaj těch 30? Přeci jen i při 30 bude mít ta tramvaj delší brzdnou dráhu...

Nějak mi uniká význam této zóny. Možná jako ztrpčení jízdy řidičům? Ale ve výsledku to odnesou i ti cestující v tramvaji.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

82
23 zář 2012 11:56
20 26 91
Ondra K. píše:
Tohle je ale případ trati na samostatném tělese mimo vozovku. To "umíme" taky byť jiným způsobem, kdy je vyšší rychlost pro tramvaj řešena návěstí.


Aha, jsem blbě pochopil zadání :D Tak teda takhle. Prosazení teda taky trvalo nějakou dobu...

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
Uživatelský avatar

82
23 zář 2012 11:56
20 26 91
Ondra K. píše:
Obecně je celkem problém v tom, že různé silniční správní úřady si spoustu věcí vykládají různě. Tedy co lze stanovit třeba v Praze, by v Brně nemuselo projít atd.


A to bude ten hlavní problém

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6206
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tohle je ale případ trati na samostatném tělese mimo vozovku. To "umíme" taky byť jiným způsobem, kdy je vyšší rychlost pro tramvaj řešena návěstí.

Obecně je celkem problém v tom, že různé silniční správní úřady si spoustu věcí vykládají různě. Tedy co lze stanovit třeba v Praze, by v Brně nemuselo projít atd.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

82
23 zář 2012 11:56
20 26 91
[quote="Ondra K."]
Teoreticky. Prakticky bych si troufl tvrdit, že něco takového by u nás nikdo nebyl ochoten povolit.

V Praze to na několika místech (třeba tady) funguje bez problémů

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
1514
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Pozor na ten technicky termín "doživotní" náplň oleje. Vztahuje se totiž na plánovanou ŽIVOTNOST daného komponentu. Výrobce odzkoušel, že převodovka funguje 250.000 km. Jenže už neřekl, že po ujetí tohoto proběhu je špajzka na konci života a tímpadem je samosebou nesmysl v ní měnit olej, když se počítá s tím, že se v 251.000 utrhne lamela nebo se stane něco v mechatronu atp. Takže ano, z pohledu toho, že je mi to po ujetí tohoto proběhu jedno, to měnit nemá cenu. Vydrželo to? Vydrželo, vidíte, bylo to doživotní.
Jenže všechno, co se někde točí, šůchá a přesouvá a tře, posílá do oleje bordel a ten se dílem zachytává ve filtru oleje. A lidi většinou používají věci dýl, než na kolik jim to postavil výrobce.
Například u hydrodynamické převodovky TH700R4, co mám v Camaru, je předpsán interval 60.000 mil. Vtipně, v roce 88 mělo auto 6let a 60.000 mil záruku. To už si lidi kupují dávno nový auto. Vidíte, bylo to doživotní. 6 let starym autem jezdí v americe lůzři.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

3347
13 lis 2004 11:58
Víc si na tobě vezmou při opravě převodovky, než při pouhé výměně oleje sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Tak když mi v autorizáku řekli, že v mé převodovce se nic nemění, tak to jaksi považuji za bernou minci... Byli by blbí, kdyby se připravovali o kšeft, ne? Ale každopádně díky za tip.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6206
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Já mám zkušenosti s firmou KAPS, což jsou odborníci na automaty, a ti doporučují výměny po 60 tisících km.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Ptal jsem se na výměnu oleje v převodovce (mám hydrodynamickou) v servisu a řekli mi, že se nemění, že je tam prý nějaká trvanlivá náplň. K tomu nemusím řešit výměnu spojky, setrvačníku, synchronů apod.

Automat je pohodlnější, úspornější, spolehlivější a méně nákladný na údržbu. Ovšem když se přece jen náhodou vysype, tak potom je to drahé, to zas jo.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Opotřebení spojky do značné míry závisí na způsobu jízdy (stání na spojce v křižovatce místo vyřazen na neutrál, necitlivé podřazování (bez mziplynu), případné spálení atd.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6206
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Automatická převodovka mi nesmí do baráku. Zlatý šestikvalt. Ausgerechnet teď jdu s autem na prohlídku a ušetřím za výměnu oleje v převodovce. Adaptivní tempomat funguje i u manuálu.

U toho porovnání nákladů na údržbu dost závisí na konkrétních typech převodovek. Třeba údržba obyčejnýho automatu s hydrodynamickým měničem nijak zvlášť dražší nebude oproti manuálu. Automat sice vyžaduje častější výměnu oleje s nutností proplachu, ale u manuálu je zas potřeba měnit spojku a dvouhmotový setrvačník, který bývá u manuálů o dost častěji.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
10026
15 led 2005 23:41
Ten s tou modrou hlavou ať se taky odstěhuje na modrobílej web

_________________________________
IGOR MAURICIO JE MINIBŮŽEK !!!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
xxx píše:
S manuální převodovkou? Co to je? To ještě existuje?

Automatická převodovka mi nesmí do baráku. Zlatý šestikvalt. Ausgerechnet teď jdu s autem na prohlídku a ušetřím za výměnu oleje v převodovce. Adaptivní tempomat funguje i u manuálu.


Offline
Uživatelský avatar

1345
17 črc 2010 21:41
Krno
Mám podobnou zkušenost, je to fakt auto od auta. V jednom autě jde úplně v pohodě jet 30 na trojku v ideálních otáčkách a na čtverku 50, zatímco v jiném se to u 30 buď na trojku dusí nebo na dvojku vytáčí a "nejlepší" jsou auta, kde nejde rozumně jet ani 50, protože nastává stejný problém - trojka vysoké otáčky, čtverka přidušené. Ale možná s tím, jak se v Evropě postupně ta třicítka zavádí, že by na to mohli výrobci zareagovat a převodové stupně na to optimalizovat. I když elektromobilům už to bude jedno. sarcastic

Jinak tu byl dotaz, kde všude v Brně platí třicítka, mně teda přijde, že v širším centru (a nejen tam) je to vyjma hlavních silnic už prakticky všude. Není to vždy zóna, klidně jen značka na nějaké boční ulici mezi dvěma hlavními. A je to správně, většinou jsou to úzké jednosměrky často s parkováním po obou stranách a jen idioti tam i před tou úpravou jezdili plných 50. Protože nebezpečí, že tam někdo zpoza auta vkročí nebo někdo začne vycouvávat z řady zaparkovaných aut, aniž by pořádně viděl, je vysoké. Naopak na hlavních tazích je to podle mě nesmysl, minimálně do té chvíle, než by se opravdu veškerý tranzit podařilo dostat na VMO a uvnitř by se začalo pracovat na zklidňování silnic (nejlépe samozřejmě ve prospěch MHD, třeba malováním BUS pruhů všude, kde je víc než jeden pruh v daném směru) - tam ale nestačí osadit značku, je potřeba, aby celá ta ulice svou stavební úpravou k pomalejší rychlosti sváděla, jinak to opravdu nebude nikdo dodržovat. To je už také velmi známý efekt, se kterým se v západní Evropě dávno pracuje, jen u nás je to zatím v plenkách, protože jsme holt pořád pozadu.

Jinak Naxashi má v principu pravdu, i když to píše dost blbým způsobem. Jediná cesta k plynulejší dopravě pro všechny (MHD, IAD, cyklisty i chodce), je omezení aut (ať už pozitivní motivací nebo negativní restrikcí, v praxi je to samozřejmě kombinace obojího, protože to pozitivní se většinou bez toho negativního udělat nedá, jedinou výjimkou snad budiž metro, ale to zase nemůže jezdit všude), podřizování všeho autům a přidávání pruhů a parkovacích míst vede pouze ke zhoršení veškeré dopravy, o tom se v Americe v druhé polovině minulého století krásně přesvědčili. A v Nizozemí zase dokazují, že ten opačný přístup nese ovoce a ve výsledku z toho těží i ti, co tím autem opravdu jet musí (ať už z čistě praktických důvodů nebo protože jim domnělý společenský status či vlastní ego neumožňuje používat cokoliv jiného), protože najednou mají volnější silnice.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Záleží na konkrétní převodovce, jak je zpřevodovaná, a taky kolik má stupňů. Vícestupňové převodovky jsou v tomhle ohledu zpravidla lepší. Jinak třeba moje auto jede 30 na trojku úplně v pohodě. A to mám jenom šestikvalt. Když byla dvacítka na Tomkáči, tak tam už jsem tento problém s přetočenou dvojkou trochu vnímal. Přičemž trojka nešla zařadit ani manuálně.


Offline
Uživatelský avatar

7039
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Xxx: představ si, že ano, a ještě dlouho budou. Nebudu si kupovat nové auto jen proto, abych měl automat.

Jinak problém, který tu zmínil Alanis s nevhodnými otáčkami u (30), se samozřejmě netýká pouze manuálu. U automatu je to to stejné, jen to člověk tolik nevnímá.


Offline
3013
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Belcrediho je taky na 30? A co takhle Holzova, tu si dáme taky na 30 od zámku až do Slatiny, jo? To už by bylo trochu přehnaný, myslím sý.
Souhlasím, že třeba uvnitř sídlišť by mělo smysl dát smíšenku (zóna 30 pro všechny bez rozlišení jen s vyznačením parkovacích míst a všude přednost zprava), zatímco na ulicích jako Hlinky, Lipová, Tvrdého, Úvoz to nedává smysl, tam by měla normálně padesátka zůstat.
60 nebo 70 bych dal jedině na čtyřpruzích a 80 jedině s dělicím pásem v místech jako estakáda u Červeného Mlýna, kde je rozhled.
U Lerchovy to třeba chápu, protože je na ní řada škol okolo Míráku, výjezdy z bočních ulic a vlastně jde o páteř obytné zástavby, kde to dává smysl jak kvůli chodcům a vyjíždění z těch uliček, tak i kvůli hluku.
Jinak jsem to tu už říkal, připadá mi jako nesmysl trvat na "ažbudeokruhismu", protože vždycky bude nějaká uzavírka nebo oprava na hlavních tazích, vždycky bude něco překážet, takže bychom se sklidňujících opatření nedočkali nikdy.
Souhlasím s tím, že by se mělo víc prosadit liniové řízení na tazích jako Provazníkova - Kotlářská - Úvoz, když už je hlavní tranzit vymístěný na Žabovřeskou a potřebujeme, aby trajfl jezdil pravidelně a nepostával a současně, aby i auta plynule jela v nějakém taktu, protože zrovna rozsekaná červená není optimálním opatřením pro nikoho.
Je fajn, že máme inteligentní světla s nějakým signálním plánem, ale nevím, jestli se vůbec řeší na úrovni města, že ten signální plán má i nějakou okolní oblast. U dálnic v oblasti dopravního značení se tomu říká nasávací oblast, ze které se stahují vozidla směr dálnice, takže analogicky nějaké nasávací oblasti třeba pro tu Provazníkovu, Kníničskou, Zvonařku... myšleno v těch signálních plánech, že se počítá se vzájemným vlivem nejen dvou až tří sousedních křižovatek, ale že by se měl vzít celý tah třeba od Ostravské za Uhelnou po Heršpickou a doladit ho tak, aby nedocházelo k rozsekané červené.
Na Kotlářské je podle mého totiž ta rozsekaná červená pozůstatkem dob, kdy nebyla Žabovřeská a nebyl dokončený komplex tunelů pod Dobrovského, takže bylo potřeba mít prostor i pro boční směry, což dneska na Kotlářské není úplně nutné. Prostě tam nejsou už tak silné proudy, že by nešlo plynule vyjet z bočních ulic. Není to takové, jako třeba na Tábor x Pod Kaštany (Hradecká). Mimochodem i na té Hradecké se Šumavskou by šlo světla úplně zrušit, když jsou na okolních křižovatkách a stejně se provoz dávkuje.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
S manuální převodovkou? Co to je? To ještě existuje?


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Nezazněl tu za mě validní argument proti 30 a to je prostě to, že s autem s manuální převodovkou nejde těch 30 jet.

Pár aut mi už pod rukama prošlo, 30 byla prakticky ve všech buď dušená 3 okolo 1000RPM, nebo vytočená 2 okolo 3000RPM. Dá se jet plynule 20 na 2 a 40 na 3, ale těch 30...

Osobně by se mi líbilo zavedení rychlostních limitů 20-40-60-80-100-160.
20 - pěší zóny (stávající stav)
40 - obytné zóny, frekventované ulice s chodci a přechody bez semaforů
60 - zbytek ulic ve městě, kde jsou přechody pro chodce se semafory
80 - městský okruh bez přechodů, dálniční přivaděče (stávající stav)
100 - okresky (zvýšení z 90)
160 - dálnice (zvýšení ze 130)

Samozřejmě místní úpravou by šlo rychlostní limity snížit, např. na dálnicích na úsecích, kde by 160 nevyhovovala parametry dálnice, před školami apod.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

7039
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Cracatit: oblast placeného stání.

JaKo: tak Belcrediho je hlavní, tam 30 nemá co dělat. (pokud tam není škola, přechod, něco..)
Pak taky je těžké dodržet 30, pokud má ulice téměř kilometr a vy se nechcete ukousat nudou.


Offline
Uživatelský avatar

1910
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Já mám občas pocit, že ta omezení rychlosti se dávají schválně tak malá. Když se tam dá max. 30, tak většina řidičů nepojede víc jak 50. To samé sedmdesátky před křižovatkami.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 326  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 09 kvě 2025 09:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]