Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 656 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
zubtel píše:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/rosickeho-namesti-v-zabovreskach-bude-bezpecnejsi.html

Když už z něj udělali přestupní uzel, tak to musí zlepšit. Podle mě je vedení a-67 a a-44(84) lepší hezky přes Vrázovu. Ale ne, on si někdo postavil hlavu, že po Kroftově jezdí moc aut...Popravdě řečeno, z Přívratu mohu dojet na Českou také a já bych si to došel...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Něco novějšího by nebylo? sarcastic Tohle jsou jen o něco málo novější úvahy, než to v tom pražáckém plátku. Pustil se už do toho prakticky někdo?

BTW možná by se hodilo zvláštní energetické vlákno. ;)


Offline
Uživatelský avatar

9315
10 čer 2004 11:19
Jenki na K-reportu píše:

No superkapacitory ve vozidlo jsou dost o ničem (zatím), ale mnohem zajímavější úvaha je nacpat si je do měnírny, zvláště když rekuperujících vozidel přibývá a dodavatelé umí rozdíl mezi spojitým a nárazovým odběrem velmi výrazně odměnit cenou.
Když se člověk mrkne do té Maxwellí tabulky tak tam najde zajímavou hodnotu "Wh/kg". Nejlépe vychází někde kolem 5ti u takových poměrně malých kondíků (2,7V, 3000F, 0,55kg, max 4000A, uloženo v něm tedy je jestli dobře počítám cca 3Wh).
Řekněme, že na rozjezd dvojčete z 0 na 50 je potřeba hodně orientačně kolem 3kWh. Na to těchhle potvůrek potřebuju 3000, což znamená 1650kg superkapacitorů. K tomu nějaké kabely, desky, nožičky, větráky, rámy, kraviny... řekněme 4 tuny harampádí. Když si vezmu nějaké rozměry a hmotnosti různých elektro rozvaděčů a jiných udělátorů co znám tak jejich objemová hustota je zhruba 300kg/m3, takže mi to zabere 14m3. To je krychle o straně zhruba 2,4m.
Takovou věc do tramvaje narvu těžko, ale do měnírny se mi jich vejde hafo. Zvláště pokud je to měnírna starší a byly tam kdysi baňky se rtutí (nebo dokonce ještě rotační měniče) s celým tím blázincem okolo tak je v ní dneska pár usměrňovačů někde v koutku a jinak prázdného prostoru tři ##MLUVÍM SPROSTĚ##.
Potom už stačí jediné - počkat, kdy návratnost takovéto investice dosáhne rozumné doby. Někde jsem ústně odchytil, že to počítali v Drážďanech a vycházelo jim asi 20 let, což je zbytečně moc. Jenže tohle jsem slyšel asi před třemi lety a od té doby cena za Farad u superkapacitorů klesla pomalu na čtvrinu (taktéž neověřené info per huba, budu vděčný za upřesnění).
Čili shrnutí : vyděržaj, pianěr, superkapacitór bůdět!!!

prag : to je právě ten fór - u velkoobchodních odběrů zdaleka neplatí, že kWh = 2,50Kč. Kdyby ta měnírna celý den způsobně žrala řekněme 22kV 5A tak by to bylo možná i 1,20Kč. Jenomže ona svině bere něco v rozmezí 0 - 30A, takže hned "ze startu" na mě dodavatel vyČEZí zuby za takové odběry (2,50 to určitě nezačíná) a taková nárazová kWh v blbou dobu mě může stát klidně i 50Kč když "přelezu" sjednané odběrové křivky. Tohle by superkapacitory efektivně vyřešily.



P_V na K-reportu píše:
Mno pokusil jsem se o odhad přes koleno - tramvaj co sjede barrandovský kopec, vygeneruje cca 10 kWh. Nevyužitou energii, která se akumulací ušetří na lepší časy, si dovolím odhadnout 20%, což denně při asi 150 spojích dělá cca 300 kWh neboli 1500 Kč za nezvýhodněnou cenu, ročně půl milionu, za deset let (asi životnost) 5 milionů. Plus minus autobus. Jelikož zařízení stojí srovnatelně nebo ještě víc a cena elektřiny bude lepší, tak se to asi nevyplatí.


http://www.piller.com/site/energystore.asp?nav_id=117
http://www.maxwell.com/ultracapacitors/ ... /index.asp

http://www.zkmsolar.stadtwerke-karlsruhe.de/ dole je i aktualni pocitadlo a meric vykonu.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
pepola: Ten článek v brněnském deníku, je zase opět hodně nadsazený. Protože částí Rosického náměstí (lépe ulicí Sochorovou), kde je situována zastávka směr Bystrc moc aut neprojíždí, protože ulice Sochorova je slepá. Rozhodně jsou v Brně daleko nebezpečnější zastávky s vystupováním do silnice. Namátkou Zvonařka, Kovářská, Svatopetrská (směr Komárov). A pak Nerudova, Terrerova, Dobrovského, Skácelova, Červinkova (prakticky obousměrně).


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
pepola píše:
Okay, ale problém je se "sladěním se sítí" EONu, ať už kmitočtově, ale i napěťově. Protože solární elektrárna vyrobí pokaždé jiné množství proudu.

Spíš se sítí ČEPSu. Ale tenhle problém mají všechny elektrárny kromě vodních - buď se nedá vůbec řídit, kdy a kolik energie dodají (větrné, sluneční), nebo to řízení probíhá moc pomalu (tepelné bez ohledu na to, čím se topí pod kotlem).

Řeší se to špičkovacíma a přečerpávacíma vodníma elektrárnama, špičkovací se spouští jen v krátkých "pulzech" k vyrovnání špiček, přečerpávací k tomu ještě umí vyrovnávat sedla čerpáním vody do horní nádrže.

Něco podobného se dá řešit v malém pomocí setrvačníků nebo superkondenzátorů, ale nějak jsem si jich pod větrníky nebo vedle solárních posilovačů povodňových vln nevšiml.

O nainstalování těchto hraček do měníren uvažovali pražáci už před 5 lety, ale netuším, jestli se v tomhle směru něco pohnulo:
DP Kontakt duben 2004 píše:
(...)

Za stávajícího stavu zůstává přibližně třetina rekuperované energie nevyužita, a proto se hledají možnosti, jak tuto energii zužitkovat. V úvahu přichází navrácení energie do střídavé napájecí sítě pomocí invertoru, kumulace energie do zásobníku na bázi setrvačníku nebo ultrakapacitních kondenzátorů a případně též napájení některých speciálních spotřebičů (vytápění měnírny, ohřev vody). Z těchto několika možností se jako nejschůdnější jeví ukládání rekuperované energie do zásobníku a její opětovné využití při následném odběru. Toto řešení by mělo i tu výhodu, že by se zásobník využil i ke krytí proudových špiček v napájecí síti, a tím by přispěl ke snížení poplatků za překročení tzv. proudového maxima. Další přínos spočívá ve zmírnění kolísání napětí sítě. V současné době se proto zvažuje možnost instalace zásobníku na nové tramvajové trati na Barrandov, kde v oblasti měnírny Hlubočepy dosahuje převýšení přibližně 100 m a množství rekuperované energie je zde proto poměrně velké.

K dispozici jsou v současné době zásobníky el. energie na bázi setrvačníku nebo ultrakapacitních kondenzátorů. Setrvačníkový zásobník firmy Piller používá setrvačník o hmotnosti 2950 kg a otáčivé rychlosti 1800 - 3300 ot/min. Může nahromadit energii až 4,6 kWh. K roztáčení setrvačníku slouží střídavý třífázový motor napájený přes střídač ze sítě 600 V. Při odběru energie ze zásobníku působí motor jako generátor a po usměrnění dodává el. energii zpět do sítě 600 V. Zásobník na bázi ultrakapacitních kondenzátorů systému SITRAS® SES používá kondenzátory o kapacitě 2600 F a na napětí 2,5 V. Celkový počet kondenzátorů dosahuje 1300 kusů, výsledná kapacita činí 64 F a jmenovité napětí 750 V. K vyrovnání rozdílu mezi napětím sítě a napětím kondenzátorů, které při jejich nabíjení a vybíjení dosti kolísá, slouží pulzní měnič. Kondenzátorový zásobník může nahromadit přibližně stejné množství energie jako zásobník setrvačníkový.

Spotřeba el. energie se v pražské tramvajové dopravě v posledních letech pohybuje mezi 3,3 - 3,4 kWh/vozkm (kilowatthodin/vozokilometr). V porovnání s jinými městy provozujícími tramvajovou dopravu a také v porovnání s dopravou autobusovou patří tato hodnota mezi nejvyšší, a je proto žádoucí spotřebu tramvají snížit. Plné využívání rekuperace k tomu může nejvíce přispět, ale není to jediná možnost. Mezi další možnosti patří například zvýšení trakčního napětí na 750 V, použití řízené ventilace trakčních motorů, použití hydraulického ovládání mechanických brzd a řada dalších opatření. Důsledným uplatněním všech možností vedoucích ke snížení energetické náročnosti tramvajové dopravy by bylo možné snížit spotřebu el. energie až na přibližně 2,2 kWh/vozkm. K dosažení tohoto cíle je ovšem nutné věnovat této otázce více pozornosti, než tomu bylo doposud.

Ivan Levora, divize Elektrické dráhy


Offline
Uživatelský avatar

3731
28 úno 2006 19:00
MKzB píše:
Myslím, že solární elektrátny na střeše vozovny nejsou špatný nápad. Navíc tady nehrozí to, co na poli u vesnice, kde se během dopoledne vyrobená energie na místě nespotřebuje a musí se distribuovat jinam a rozvodny EONu nebo čí jsou, tak na to nejsou stavěný.

Okay, ale problém je se "sladěním se sítí" EONu, ať už kmitočtově, ale i napěťově. Protože solární elektrárna vyrobí pokaždé jiné množství proudu.
Pak se to docela složitě "napasovává"... To samé je to s větrníky. Ale to už jsme OT!


Offline
Uživatelský avatar

3731
28 úno 2006 19:00
zubtel píše:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/rosickeho-namesti-v-zabovreskach-bude-bezpecnejsi.html

Jj, to je rozumné! Ale takových "blbých" míst je určitě víc!
Už tu někdo dříve zmiňoval zastávku tramvaje Semilasso, směr město.


Offline
Uživatelský avatar

1904
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Myslím, že solární elektrátny na střeše vozovny nejsou špatný nápad. Navíc tady nehrozí to, co na poli u vesnice, kde se během dopoledne vyrobená energie na místě nespotřebuje a musí se distribuovat jinam a rozvodny EONu nebo čí jsou, tak na to nejsou stavěný.


Offline
117
02 čer 2007 16:02
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... nejsi.html


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Rez: tím co jsem napsal níže rozhodně nesouhlasím se zločinem jménem solární elektrárny... [-X


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Nejbližší opravdu vhodná "pole" pro solární panely se nacházejí zhruba 3000 km jižně od solárně-rakovinného bujení v české krajině. hlavoudozdi


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Datel píše:
Solární panely na střeše vozovny jsou pořád lepší nápad než solární panely rozsázené nevzhledně někde na poli.

Ještě aby někoho napadlo dávat ty panely na vozy a pokoušet se tím napájet motory... sarcastic
I když s těmi panely na střechách vozoven i na VHODNÝCH polích docela souhlasím.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Solární panely na střeše vozovny jsou pořád lepší nápad než solární panely rozsázené nevzhledně někde na poli.


Offline
Uživatelský avatar

440
04 zář 2009 13:33
Tetčice
Zase solární panely,ale už je to "hotový" :applause:

_________________________________
www.scitani.cz ...já su moravák !!!


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Jo a když jsem si to pustil zpomaleně, byla tam tabulka služební jízda a nahoře nebylo žádné číslo.A zastávka to byla na Svoboďáku.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
34
16 úno 2008 01:45
1096 si zahrála v reklamě slovenského T-Mobile
http://www.youtube.com/watch?v=uoZ8kB5X ... PL&index=1


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Noviny (ať už internetové či tištěné) nemají většinou ve zvyku ptát se, zda můžou fotku použít.


Offline
Uživatelský avatar

1904
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Já v galerii moc fotek nemám, ale když se mě někdo slušně zeptá, zdy by ji mohl použít, rád ji bezplatně poskytnu (většinou trvám na uvedení autora).


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
on brněnský deník (a ostatní internetové deníky) používá hodně ilustrační fota (holt v zásobě jich moc nemá, tak alespoň dá nějakou, aby u textu nějaký byl...lepší, než holý text, na druhou stranu je to mírně zavádějící)


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Já myslím, že Pvvs upoutala spíš ta RT6ka wink

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Já bych spíš řekl, že Pvvs myslel, že se tou fotkou trefili nejen do Brna, ale i na místo události a navíc i do stejné linky (možná je to tak schválně, třeba u toho novináři i přemýšleli :?: :applause: )


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
PvvS píše:
http://brnensky.denik.cz/nehody/tramvaj-v-brne-opet-srazila-chodce20091119.html

krasna ilustracni fotka :))

Myslíš toho dědu? :wink:

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Janatak píše:
Jde o to, jak to noviny podaly. Mluvčí to mohla říct jinak, než jak to autor článku posléze napsal.

naneštěstí u nás s takto upraveným článkem člověk nic moc nenadělá...holt novináři, kteří to chtějí podat řečí "obyčejných" lidí


Offline
Uživatelský avatar

1904
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Něco ze Znojma. Autobusy ČASu vystřídá Psota.
http://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/zmena-ve-znojme-psota-strida-cas20091118.html


Offline
Uživatelský avatar

771
12 bře 2009 21:57
kousek od Tasy
PvvS píše:
http://brnensky.denik.cz/nehody/tramvaj-v-brne-opet-srazila-chodce20091119.html

krasna ilustracni fotka :))

zas tam píšou kokotiny ...... ](*,) .... chodec svojí nepozorností narazil do prvních dveří odbočující 13T 1905 na lince 3


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 pro 2024 19:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]