Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 30 z 56    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 56  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Jsem zvědav na VP našich Aniter. Možná potom bude mít pohádka dalšího pokračování...:mrgreen:

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nedávno jsem cosi hledal a mimo jiné našel památný příspěvek od Jenkiho, starý už skoro 10 let... S Brnem to sice nesouvisí, ale počtení je to zajímavé :)

Milé děti,
přečtěte si první část pohádky "Jak Astra na SPčko přišla". Bude - li vám to místy připadat jako horror, thriller, akční tragikomedie nebo fraška, tím lépe.

Výrobce předepisuje oddeklování, očištění, nakonkorování a zadeklování plošiny pro vozíčkáře. Dekl byl překryt lištami s dvěma řadami vrutů. Drobnou nevýhodou vrutů se ukázala jejich čočková hlava; zcela nečekaně po nich šlapali cestující, takže ochodili "šlice" pro nasazení šroubováku.

Po odsekání vnějších hlav se desku nepodařilo zvednout. "Ti chuji to beztak přilepili", děl kolega, který se účastnil výroby Aster v Plzni. Zařvala tedy i vnitřní polovina hlav a lišty odlétly do dáli...

Mezi deskou a zbytkem podlahy byl pouze bordel. "Žeby to chytili zespodu???", ozvalo se, ale žádné odpovídající šrouby se pod vozem nenacházely. Podrobnější zkoumání pak odhalilo asi 20 imbusových šroubů - lišta byla jen krycí...
Do konce šichty bylo po značném úsilí odšroubováno asi 10 šroubů. Ostatní úspěšně vkorodovaly do vozu a budou přes noc podrobovány působení těžké chemie. Jestli desku poté zvedneme - nevíme...

Výrobce předepisuje sejmutí půlkulaté podlahové desky nad kloubem a vybrání svinstva. K tomu je třeba odsunout vnitřní obložení přechodu. K tomu je třeba povolit 4 x 4 veliké šrouby. K nim se lze dostat jen po rozebrání obložení portálu. K tomu je třeba rozhodit část madel, odpojit tlačítko "výstup s kriplkárou" a nouz. otvírání dveří II. Celé je to vylepšeno tím, že držáček na kryt termostatu v I. článku montoval nějaký šikula metodou vrtačka + nýtky, čímž sloužil několik obkladových desek chycených suchými zipy v jeden celek, který se bude v daném místě sqěle odvrtávat :-)))


Jistě již netrpělivě čekáte, jak si permoníci poradili s přirezlým deklem a co tomu říkala Baba Jaga.
Těžká chemie, která by dokonale zničila i devítihlavého draka, neměla na imbusy znatelnější vlif. Podrobné zkoumání navíc odhalilo, že permoníci v království piva pro jejich utažení použili větší sílu než má kouzelný prsten, a vnitřní šestihranné díry tak získalý krásný kruhový tvar. Že by utahovačka typu Sovětskij Komsomolec ? Nastoupila tedy vrtačka, a po zalomení většího než malého množství vrtáků se konečně přiblížil onen dlouho očekávaný okamžik. Stačilo již jen dekl pod vozem podepřít panenkou, mužně zapumpovat... a ozvala se rána.
Ne, nezlomil se. Ladně propružil, odskočil od podlahy a nám se zjevil mechanismus plošiny. Byl docela v pořádku, což nás potěšilo. Jenom nám trochu kazilo náladu nefunkční nouzové ovládaní plošiny, protože ovládací bovdeny prostě uhnily.
Zatím však pokračovalo o pár metrů vedle pronikání pod schody. Zde velmi pomohly rady permoníka se svářečkou, který byl kdysi v městě piva vypomáhat při montáži Aster. Tam asi mohutně upíjeli pěnivý mok i ve výrobě, protože jinak si nedokážu vysvětlit vznik nové technologie uchycení nerezových lišt do dřeva metrickými šrouby, doplněnými sem tam šrouby do plechu. Vruty do dřeva byly jednoznačně v oslabení.
Když jsme poprvé nakoukli do prostor pod schody, upoutal nás pěkně rezavý čep spojující jednotlivé díly vozu. Zatímco technolog pátral po jakékoliv zmínce o něm (jak a čím mazat, vůle, údržba... no a našel jsem stejně kulový), permoníci nelenili a chrstli tam žejdlík oleje. Pak vyčistili, vymyli a povysávali celý prostor a šli na druhou točnu.
Tam chtěli, bláhoví to tvorové, rozebrat jen schodek mezi články, jak to odkoukali na kloubu 1, čímž by si ušetřili dosti práce a na čep i celý prostor pod ním by pohodlně dosáhli. Chyba lávky ! Ti, kdož montovali schodový panel č. 2, nahradili šrouby elektrodou. Tak kyselé xichty jste, milé děti, už dlouho neviděli ! Nezbylo než začít rozebírat i druhý portál, když tu se náhle ozval výkřik : "To su ale cenzurováno ! Ktery cenzurováno to tak cenzurováno, ja se na to cenzurováno, to tak zrobit to može enem cenzurováno nebo cenzurováno, řemeslo breči, cenzurováno do cenzurováno. Do pěruna s gyzdama takyma, ja bych jim dal, na šachtu s nima !".
Příčinou tohoto bojového pokřiku bylo následující zjištění :
Dekl nad plošinou musel být co nejtenčí. Budiž. Takže byl vyroben z překližky, na kterou byl z obou stran přilepen 2 mm plech. Budiž. Ale byl hliníkový... už vám to zapaluje ???
Že ne ?
No dobře, milé děti. Kdybyste v hodinách fyziky nechrápaly po prochlastané noci v knajpě, tak byste si možná vzpomněly na Alessandra Voltu a jeho elektrický článek. Zkrátka: ocelové šrouby si s hliníkovým plechem v prosolené, vlhké podlaze tak dlouho - a zjevně úspěšně - vyměňovaly ionty, až se do sebe definitivně zažraly. Jsou sice prostředky, jak těmto procesům zabránit, ale ve městě piva je asi ještě neznají. Asi nemají důvod - oni to rozebírat nebudou... taktéž nepovažovali za nutné plech před lepením Altra odmastit, nebo snad - probůh, tolik práce ! - zdrsnit. Takže jsme jednou rukou Altro lehce sloupli a začali dekl připravovat na další použití.
Mezitím podivní zaolejovaní skřítkové, znalci podvozků, obhlíželi ony podivné obludy stojící na pracovišti. Bez jakékoliv úcty se na ně vrhli a odmontovali blatníky a nosiče mazacích tyčinek, Bonatransáci si stáhli strašlivě sjeté obruče (ne, trávou se nesjely :-) a zmizeli s nimi do bájného Oderbergu, s bojovým pokřikem "I tohle musí jít navařit !!!". Zatím se nevrátili.
Pak přišel Libor Veliký, slovutný to revizní technik a znalec všech jezdících potvor. Pronesl několik kouzelných formulek; namátkou vyberme "křížové míry", "vůle převodovek", "co to má znamenat", "nevyhovuje" a "nejde". Pak zmizel v dáli, zanechav za sebou zděšené permoníky - co teď ? Kouzelné knihy dodávané s Astrou mlčely. Nezbylo než přivolat samotné konstruktéry. Ti shledali vše v pořádku a slíbili, že vystaví glejt, kterým snad Libora Velikého uklidníme.
Jediní, kteří spali celou dobu klidně, byli elektrikáři. Vyfoukali si svých pár skříní, očistili půl tuctu stykačů, na nic víc raději nešahali, a tak jim bylo dovoleno na půl minuty z bezpečné vzdálenosti nahlédnout do kouzelné truhly, označené cizokrajným slovem ELIN. Sotva se nabažili onoho pohledu, všiml jsem si toho, strašně je ##MLUVÍM SPROSTĚ## co tam mají co lézt a donutil vše zadeklovat z5.
To je zatím vše, milé děti. Naši kupci vyrazili do dáli pro náhradní díly, permoníci z SP se urgentně vrhli na vykolejenou kačenu a nad Oderbergem se vznášejí mračna dýmu od navařování ostrouhaných koleček. Astra stojí v koutě na hanbě, cení na nás zuby, ale nebojte se - my se nedáme !!!


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
H20 píše:
Dneska sem jel opět kolem Pisárek a 1807 pořád stojí přibližně na stejném místě u plotu. Nevypadá, že by byla v provozu. Na BMHD.cz je ale pořád vedená jako v provozu. Je to tak nebo se jedná o chybu?

Podle vypravenosti byla na lince naposledy 9.1. Bohužel informace z Pisárek jsou někdy poněkud kusé, takže odstávky konkrétních Aniter nám někdy unikají.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Co vím, tak se zatím čeká na ND..


Offline
Uživatelský avatar

254
24 srp 2009 18:59
Dneska sem jel opět kolem Pisárek a 1807 pořád stojí přibližně na stejném místě u plotu. Nevypadá, že by byla v provozu. Na BMHD.cz je ale pořád vedená jako v provozu. Je to tak nebo se jedná o chybu?

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
manil píše:
H20:
Anitra je převlečené Porsche ...

Spis naopak :)) . Ale kazdopadne, asi jim studenej odchov nevadi.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
H20:
Anitra je převlečené Porsche a s ohledem na provozní zkušenosti myslím, že přenocování venku ji nevadí. Pisárky by měly dost místa na to, aby všechny Anitry nacpaly pod střechu v případě takovýctio problémů.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
H20 píše:
To, že sem viděl nekolikrát 1807 zasněženů v Pisárkách, značí co? Má to neco společného s předchozím příspěvkem? V evidenci sem se díval a je vedená jako v provozu.

Nemá, psal jsem to 8. prosince, takže kdo ví, co se děje mezitím...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

254
24 srp 2009 18:59
To, že sem viděl nekolikrát 1807 zasněženů v Pisárkách, značí co? Má to neco společného s předchozím příspěvkem? V evidenci sem se díval a je vedená jako v provozu.

A otázku, která se tu snad nekdy řešila, ale co je pravdy na tem, že Anitra po přenocování venku při velkých mrazech má velké problémy se spuštěním? Tuto informaci sem dostal už dřív od jedného tramvajáka, ne že bych si ju vycucal z prstu.

Díky za odpovědi...

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Včera jsem jel večer s 1807 - proboha, co ten motor dělal za zvuky a pazvuky...to vůbec nebyl zvuk Anitry, spíš chcípáčka...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Mauricio píše:
Hlavním důvodem likvidace byl ale nedostatek ND (protože prototyp a spousta věcí jiných) a celková nespokojenost s vozem, než nehoda... Ta tomu sice dost pomohla, ale nebyl to jediný a hlavní důvod, ne?

Záleží na tom, jestli se pohlo s kastlí. Viz pražské nabořené saranče v záruce, kde se s tím Šáde netentovala a radši vyrobila článek znovu. Anitry jsou sice tuhé, ale skutečných deformačních prvků (třeba ve stylu uchycení čela 109E) právě taky moc nepobraly, takže energii nárazu musí holt tlumit kastle.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Hlavním důvodem likvidace byl ale nedostatek ND (protože prototyp a spousta věcí jiných) a celková nespokojenost s vozem, než nehoda... Ta tomu sice dost pomohla, ale nebyl to jediný a hlavní důvod, ne?


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Kdyz se tak divam na fotky 1815 po nehode, tak pomalu aby jsme zacali davat na modleni, aby si v plni nechali celo z 300, pripadne celej clanek z Vektry.
Najeti v plzni bylo mensi http://plzensketramvaje.cz/provoz11/298crash300JS2p.jpg a (krome nedostatku ND) se vuz zlikvidoval. A to se tam ram nehl http://plzensketramvaje.cz/astra/300crash7p.jpg , kdezto u 1815 odhaduju ze to bude hnuty fest.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
1821 má zřejmě problém otevřít třetí dveře. Dnes ráno tento problém zaznamenán.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
pepola píše:
Nikdo tady nepostřehl, že asi před deseti dny zmizela 1817 od plotu a od té doby se ji snaží v Pisárkách po více než půl roce rozchodit.

Janatak píše:
Cože s ní je?


Podle toho co říkal kolega co na tom maká prej už je až na pár detailů skoro pojízdná.... wink


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
MartinV píše:
1809 (dnes 00517) jezdí bez předního krytu spřáhla...

Před pár dny měla nějaké divné najeztí do nějaké dvojice T3 ve Starém Lískovci.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
pepola píše:
Nikdo tady nepostřehl, že asi před deseti dny zmizela 1817 od plotu a od té doby se ji snaží v Pisárkách po více než půl roce rozchodit.


Cože s ní je?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Nikdo tady nepostřehl, že asi před deseti dny zmizela 1817 od plotu a od té doby se ji snaží v Pisárkách po více než půl roce rozchodit.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
1809 (dnes 00517) jezdí bez předního krytu spřáhla...


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Ale zase 13T má nádhernou pohodlnou kabinu řidiče. Když jí dostanu na linku, tak si chrochtám :-D


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
H20 píše:
..., jak byly Anitry shazované a teď jsou relativně oblíbené....

To proto, že proti 13T mají aspoň rozumně udělaný interiér.


Offline
Uživatelský avatar

254
24 srp 2009 18:59
Je docela hezké sledovat, jak se historie opakuje. Čtl sem nejstarší příspěvky a nekdy sem se aj pobavil, jak byly Anitry shazované a teď jsou relativně oblíbené. Doufám, že u kritiky 13T zůstane všechno při starém a neustále to bude křáp... geek

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Offline
Uživatelský avatar

522
19 zář 2007 08:18
Dnes již 1821 reklama dolepena a prohání se pěkně na 11.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
MartinV píše:
nevím, zda to neproběhlo už v jiném vlákně, ale 1821 má na pravém boku 1. článku z velké části strženou reklamu


Pozůstatek nedávné nehody nevím přesně s čím...
V pátek po cca3 týdenni opravě vyjela...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
nevím, zda to neproběhlo už v jiném vlákně, ale 1821 má na pravém boku 1. článku z velké části strženou reklamu


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1398 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 56  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 09:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]