Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 216 z 229    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 229  Další
Autor Zpráva
Offline
9986
15 led 2005 23:41
Verusha píše:
Musím trochu poopravit,...

nevíš, kdy půjde na reko poslední původní 15Tr 3504 (asi)? Ještě dotaz k tomu co jsi psal - jsou nové i sběrače? Možná si to psal a já to jen přehlídl.


Musím trochu poopravit, spíše upřesnit.
U 15Tr se očeše komplet celý trolejbus, zůstane jen holá kastle, oplechovaná střecha, obložení stropu, nápravy, část výzbroje jen v přední schráně, jinak jde všechno ven. Pro modernizaci se použije komplet celá elektrovýzbroj, pouze nejnutnější silovina se nahradí, použije se i kabeláž (komletní, pouze se vymění nějaká hodně špatná). Kastle je vyvařena, podběhy se dávají nové, vše rezavé jde pryč a je nahrazeno novým. Repasují se nápravy (+ vodící tyče, kardany apod.), trakčáky, kompresor zůstává původní, pístový, servo zůstává rovněž, vše je pouze repasováno. Repasovány jsou i některé prvky kastle, např. dveře, dekle schrán, nárazníky apod. Nové co se týče podvozku, jsou měchy a podobné volovinky. V interiéru se použije prakticky všechno původní včetně bložení stěn a některých lišt. Nová jsou sedátka, ze starých jsou použity jen kostry, sedáky s čalouněním jsou nové. Podlaha je gumová, ovšem položená nová. Madla jsou původní, pouze nakomaxitována (stejně jako kostry sedadel). Většina prvků 24V jako světla, zářivky, signalizace apod) je nových. Kompletně nové jsou ovladače na přístrojovce a pak takové ty zjevné věci jako klimča, Buse apod. Levnější koupit nový trolejbus určitě není, rozpočet takovéto modernizace je řádově 1,5 - 2 milony, což je pro trolejbus, jehož životnost je tímto prodloužena zase o nějakých 10 - 15let vceku výhodné.
U 14Tr se toho mění více, je použito i nových silovin, kompresor Hydrovane, statický měnič, nové servo, prostě je to modernizace v pravém slova smyslu, 15Tr je spíše taková repase s "novou tváří". Ovšem už i 14Tr se modernizace "ošizují" čím dál víc. Zlatým vrcholem modernizací je trolejbus 3266, počínaje jím se začlo šetřit. Aspoň to tak vidím.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
mauricio píše:
jeyek píše:
A ještě jedna otázka: Když se modernizuje 14Tr a 15Tr (se vším všudy), co na tom voze zůstane starýho? jakože sem viděl fotky z reka 15Tr a jediný, co mně přišlo, že zůstalo starý, byla tak možná ta hlavní konstrukce a podvozek, kola....... Není už levnější koupit novej?

jenže v dnešní době lze koupit maximálně trollino a to zase tak levný nejní



Nebo CityBusTroli... U 15Tr toho zůstane dost, část výzbroje, sedadla, vnitřek...má gumu atd. U 14Tr je toho míň, ale rekonstrukce vyjde asi na čtvrtinu částky za nový troli.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
jeyek píše:
A ještě jedna otázka: Když se modernizuje 14Tr a 15Tr (se vším všudy), co na tom voze zůstane starýho? jakože sem viděl fotky z reka 15Tr a jediný, co mně přišlo, že zůstalo starý, byla tak možná ta hlavní konstrukce a podvozek, kola....... Není už levnější koupit novej?

jenže v dnešní době lze koupit maximálně trollino a to zase tak levný nejní


Offline
425
09 bře 2005 16:14
Líšeò
A ještě jedna otázka: Když se modernizuje 14Tr a 15Tr (se vším všudy), co na tom voze zůstane starýho? jakože sem viděl fotky z reka 15Tr a jediný, co mně přišlo, že zůstalo starý, byla tak možná ta hlavní konstrukce a podvozek, kola....... Není už levnější koupit novej?


Prodloužení na Jírovu z Novolíšeňské (pro trajfy) je zatím v nedohlednu :!:


Offline
425
09 bře 2005 16:14
Líšeò
Po dlouhé době se ptám: Nevíte někdo, jestli by se konečně letos mohl protáhnout trolejbus z Novolíšeňské až nahoru na Jírovu? nebo jestli je to aspoň plánováno do blízké budoucnosti... Díky za odpověď..


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Izzy píše:
Fixi píše:
Honza píše:
Předjíždějí se trajfy na Mendláku ???


Troli se vyměnují hlavně na Osové (22Tr čeká a jede o jeden později, t-26 na Novolíšeňské, když je třeba. na mendláku ne.


Fixi předjíždějí se i na mendláku...přeci jen na novolíšeňké taky není moc místa...

Mno, mě by zajímalo, jestli se předjíždějí běžně. V BAHNu mi bez předjíždění nevycházely zátahy ráno do Komína.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Dnes na České se otáčel směrem na koliště nějaký 14Tr14, s unifikem, původním BUSE, a p=lechem vzadu a na boku, tak, že to zakrývalo eviĎák, chybělo první boční okno. Byl jsem zděšen. Chudášek. Tipuji 3261.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Izzy píše:
Fixi píše:
Honza píše:
Předjíždějí se trajfy na Mendláku ???


Troli se vyměnují hlavně na Osové (22Tr čeká a jede o jeden později, t-26 na Novolíšeňské, když je třeba. na mendláku ne.


Fixi předjíždějí se i na mendláku...přeci jen na novolíšeňké taky není moc místa...


Hmm...na Mendláku jsem to neviděl, tak.


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Fixi píše:
Honza píše:
Předjíždějí se trajfy na Mendláku ???


Troli se vyměnují hlavně na Osové (22Tr čeká a jede o jeden později, t-26 na Novolíšeňské, když je třeba. na mendláku ne.


Fixi předjíždějí se i na mendláku...přeci jen na novolíšeňké taky není moc místa...


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Honza píše:
Předjíždějí se trajfy na Mendláku ???


Troli se vyměnují hlavně na Osové (22Tr čeká a jede o jeden později, t-26 na Novolíšeňské, když je třeba. na mendláku ne.


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Když sundaj šlajfky tak samo že ano... :-P


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Předjíždějí se trajfy na Mendláku ???


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Doufám že 3006 nevyřadí. 3008 by se přežila.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Verusha píše:
Ó, děkujeme, já to odpovědným pracovníkům-montérům vyřídím, jinak poděkování patří spíš firmě Polovodiče Praha a Pintru Ostrov, který ty šlusnutý součástky daly do kupy =;

Abych odpověděl:
3193 momentálně ve Slatině jako náhrada za některý vůz nacházející se v modernizačním procesu.
3194 jezdí komínské linky ke vší spokojenosti. Jezdí však výhradně ranní a a odpolední špičky.
3195 včera zatažena do Husovic, kde projde střední prohlídkou, jelikož jí skončila technická. Poté by se snad měla vrátit do Komína.
3196 jezdí asi jako 3194 komínské linky ráno a odpoledne.
3197 - 3200 nevim, ale tuším, že s nimi panuje spokojenost. Aby taky ne, starý dobrý vozy. V Komíně dokonce občas stávají jako záloha, nejčastěji stojí jako záloha eMko, 21Tr jsem jako záložní viděl jenom jednou, když byla asi nějaká krize.
3006 by měla dostat nápravu Rába, o čemž se hovoří delší dobu, ale nejspíš z toho sejde, jak jsem tak slyšel. Takže vůz stojí jako jediný z odstavených stále dole na dílně na zkušebně a čeká se. Mezitím z něj zmizel měnič, regulátor a pár dalších součástek pro jiné vozy. Podobný osud nenápadné, leč postupné kanibalizace již potkal (mimojiné) i 3008, kde vytekla převodovka motoru. Ono stejně, pokud by se všechno hned spravilo, tak by všechny vozy jezdit nemohly, jelikož už chybí minimálně dva měniče Škoda a počítám tak tři regulátory, kteréžto vyrobila jakási liberecká firma, toho času již dávno zkrachovalá #-o.
3009 jezdí, jako zajímavost lze uvést, že jako jediná 21Tr má zcela odlišný "tyristorový" zvuk při rozjezdu. Zatímco 3001 - 3039 jezdí "bzzzz z z z z" a 3040 - 3043 mají své kloubákoidní "kňýýíííiii", 3009 se rozhodla po své GO dělat při rozjezdu jen jeden ustálený tón "píííííííííísk" :shock:


Díky za info. Dobré zvučení...:) To kní nesnáším. 3009 dnes na 32.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
prosím kdy byly na 3193-3200,3207,3210,3214,3231,3239,3212,3218 vykonány nějaké ty poslední VP/VO/GO nebo jak se tomu říká.. ?


Ty mřížky tam byly dodělávány až po nějaké době provozu, kdy se za teplého počasí měnič přehřeje, termostaty nedovolí jeho funkci, vůz je tudíž bez pohonu kompresoru, tudíž mu dojde vzduch, tudíž nejede a tudíž je to na prd.
Totéž ovšem umí udělat i normální 21Tr s měničem Škoda; pakliže se pokazí jeho ventilátor, k přehřátí dochází poměrně záhy. 3040 - 3043 s Alstomem jsem ještě přehřátou neviděl, pokud už se měnič pokazí, tak tam je přímo něco rozstřelenýho nebo vyhořelýho. 22Tr se umí přehřát i v zimním období, stačí se na to blbě podívat nebo dýchnout vánek ze žvýkačky Winterfresh 8-[ [-(


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Verusha píše:
jednoduché - 22Tr má větší kompresor a ventilaci dvou trakčáků, takže tím měnič víc trpí. Částečně je to kompenzováno tím, že 22Tr má chlazení dvou jízdních silových bloků + rekuperačního silového bloku řešeno ventilátory napájenými z palubní baterie 24V, kdežto 3040 - 3043 (všeobecně ale všechny 21Tr) mají silový blok chlazený asynchronním ventilátorem napájeným právě ze staťáku. Ten má ale jistič pouze na nějakých 1,5 A, kdežto kompresor řádově 10 A (teď z hlavy nevim, na kolik je to nastaveno přesně), takže to je kompenzace pouze velice mizerná. Zkrátka nejvíc za to může kompresor Hydrovane, který je u 22Tr větší & výkonnější.


diky moc janak tedy 22tr a 21 tr 3040-3043 mají staťák z alstomu(nyni cegelec)...? Jinak jeste tu bylo cosi s tim ze 3601 puvodne mrizky nemela a proto me zarazilo proc jé jak 3601 tak ostani 22tr meli a 3040-3043 je nemaji...tady je foto...:
http://bmhd.goo.cz/foto.php?foto=3601novol2_ps


jednoduché - 22Tr má větší kompresor a ventilaci dvou trakčáků, takže tím měnič víc trpí. Částečně je to kompenzováno tím, že 22Tr má chlazení dvou jízdních silových bloků + rekuperačního silového bloku řešeno ventilátory napájenými z palubní baterie 24V, kdežto 3040 - 3043 (všeobecně ale všechny 21Tr) mají silový blok chlazený asynchronním ventilátorem napájeným právě ze staťáku. Ten má ale jistič pouze na nějakých 1,5 A, kdežto kompresor řádově 10 A (teď z hlavy nevim, na kolik je to nastaveno přesně), takže to je kompenzace pouze velice mizerná. Zkrátka nejvíc za to může kompresor Hydrovane, který je u 22Tr větší & výkonnější.


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Verusho mám dotaz proč vozy 21tr ev.č. 3040-3043 nemají na zadku větrací mřížky jako vozy 22tr když mají tuším stejný staťák(z cegelecu-alstom)?


Pro upřesnění - 3197 až 3200 nestávají jako záloha v Komíně, samo, myslel jsem jako tento typ vozu že stává jako záloha, v Komíně tedy některý z vozů 3193 - 3196.


Ó, děkujeme, já to odpovědným pracovníkům-montérům vyřídím, jinak poděkování patří spíš firmě Polovodiče Praha a Pintru Ostrov, který ty šlusnutý součástky daly do kupy =;

Abych odpověděl:
3193 momentálně ve Slatině jako náhrada za některý vůz nacházející se v modernizačním procesu.
3194 jezdí komínské linky ke vší spokojenosti. Jezdí však výhradně ranní a a odpolední špičky.
3195 včera zatažena do Husovic, kde projde střední prohlídkou, jelikož jí skončila technická. Poté by se snad měla vrátit do Komína.
3196 jezdí asi jako 3194 komínské linky ráno a odpoledne.
3197 - 3200 nevim, ale tuším, že s nimi panuje spokojenost. Aby taky ne, starý dobrý vozy. V Komíně dokonce občas stávají jako záloha, nejčastěji stojí jako záloha eMko, 21Tr jsem jako záložní viděl jenom jednou, když byla asi nějaká krize.
3006 by měla dostat nápravu Rába, o čemž se hovoří delší dobu, ale nejspíš z toho sejde, jak jsem tak slyšel. Takže vůz stojí jako jediný z odstavených stále dole na dílně na zkušebně a čeká se. Mezitím z něj zmizel měnič, regulátor a pár dalších součástek pro jiné vozy. Podobný osud nenápadné, leč postupné kanibalizace již potkal (mimojiné) i 3008, kde vytekla převodovka motoru. Ono stejně, pokud by se všechno hned spravilo, tak by všechny vozy jezdit nemohly, jelikož už chybí minimálně dva měniče Škoda a počítám tak tři regulátory, kteréžto vyrobila jakási liberecká firma, toho času již dávno zkrachovalá #-o.
3009 jezdí, jako zajímavost lze uvést, že jako jediná 21Tr má zcela odlišný "tyristorový" zvuk při rozjezdu. Zatímco 3001 - 3039 jezdí "bzzzz z z z z" a 3040 - 3043 mají své kloubákoidní "kňýýíííiii", 3009 se rozhodla po své GO dělat při rozjezdu jen jeden ustálený tón "píííííííííísk" :shock:


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
3603 i 3606 v provozu! Gratuluji vozovně Komín a ptám se ještě, jak to vypadá s 3193,3195,3196,3006,3009.


Škoda Ostrov, s.r.o, funguje prakticky již jen formálně. Jako firma existuje, má dokonce i ještě nějaké zaměstnance (řádově deset, dvacet lidí), kteří v omezené míře snad produkují nějaké náhradní díly zejména pro ÚSéÁ. Výroba trolejbusů skončila minulý rok tuším koncem června, posledním kompletním vyrobeným trolejbusem je plzeňská 21TrACI (snad to nepletu) v.č. 13124 nebo tak nějak. Posledním nedodaným a zároveň posledním kompletním novým vozem, který dosud neopustil brány závodu, je prototyp 22TrAC. Výrobu trolejbusů převzala Škoda Plzeň, která má v nabídce typovou řadu 24/25Tr, na niž jim dodává kastle holding Irisbus. Nejedná se tedy již o trolejbusy vlastní konstrukce, ale "pouze" elektrifikované autobusy. Škoda Plzeň též přejala téměř všechny záruční i pozáruční opravy vozů z produkce Ostrova. Majetek Škody Ostrov s.r.o. byl z valné části rozprodán, vydražen apod, některé výkresy, typové plány apod. asi také. Ukončení výroby v Ostrově je důslekem dlouhodobě neudržitelné ztrétovosti podniku (důvody si každý dosaďte sami).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5713 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 229  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 kvě 2024 20:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]