Verusha píše:
Áno, tak teda popořadě. 3247 nebo kterej to je, má sběrače taky Lopour, ale zahnuté na koncích nahoru. Mělo se to dávat na slatinské vozy kvůli podjezdu u hl. nádr, aby fajfky nabrnkaly o dráty. Teď si nevybavím, kterej trolejbus to má, jestli to je opravdu 3247 nebo kterej. Jaké sběrače má 3237, to nevím, mělo by to ale už všechno být Lopour, ty maďarské hliníkové byly tuším už předělány, ovšem jistojistě to nevím, holt to není komínskej vůz, tak se v tom už tak nevyznám.
Shrnout, co všechno se mění u 14/15Tr na rekonstrukcích, by vyžadovalo prolýzt každej vůz zvlášť a pečlivě to zaznamenat. Kromě takových těch zásadních věcí jako nátěr, transparenty, přední/zadní čelo apod, totiž nelze přesně říci, co kdy kde a proč je tam nové. Na jednom voze je stará podlaha, támhle je zase nová, někde mají sedátka nová, jinde stará s šedýma madlama, pak zase jednou s oranžovýma, támhle je klimatizace, támhle není, někde zase zůstaly původní stahováky místo Railtechů a tak podobně. U modernějších rekonstrukcí je například původní servo (600V motor pohánějící přes řemenice alternátor a čerpadlo posilovače) nahrazeno statickým měničem Cegelec, který jednak dobíjí baterie a jednak napájí 380V asynch. motor, který pohání čerpadlo, dále je vyměněn kompresor Yamas (nebo starej pístovej) za asynchronní kompresor Hydrovane, napájený z téhož staťáku. Je v tom dost hokej, nevím u kterých vozů to tak je, mám přehled víceméně pouze o komínských vozech.
Z vyřazených vozů byly dány pryč 3201, 3202, 3205. V areálu komínské vozovny se nachází 3204 (zde by stálo za zmínku do evidence to, že vůz dostal po vyřazení zkušebně (vlastně jako vůbec první vůz typu 14Tr) elektrický pohon dveří IGE kvůli odzkoušení výrobcem, pohon bude ale opět demontován), dále 3203 a 3213. Další vozy této série stojí asi v Husovicích, ale nevím které již do provozu nezasáhnou a které ano.
U 3006 se čeká na tu novou Rábu, ale bůhví kdy k tomu dojde. Vůz určitě ještě vyjede, jde o to, že to bude za hodně dlouho a vrstva prachu je již povážlivá stejně jako na 3021. Rekonstrukce 21Tr nepokračují kvůli financím (jak jinak). Bylo řečeno, že těmto vozům (zatím...) postačí zostřené střední prohlídky. Uvidíme, kdy se začnou vozy jako třeba 3023 nebo 3010 skutečně reálně rozpadat.
3023?!