Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 181 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
SOR NB18 znám pouze z Autotecu 2008, takže o něm mohu prohlásit pouze toto: je to jeden z mála autobusů, kde se pohodlně vlezu na všechny sedačky (a to mám letní obuv velikosti 46 a při výšce 190 cm atypicky dlouhou stehenní kost) a to jak na zadní trojku vedle motorové věže, tak za kabinu řidiče. Co jsem četl na K-repu, tak NC18 je prý krapet hlučná. 8,5 metrů dlouhá BN skutečně vznikla: http://sor.cz/site/news-cz?nid=5

Co se Tedomu týče, tak s nejnovější verzí jsou zatím v Liberci maximálně spokojeni jak řidiči, tak běžní cestující a dokonce i šotouši! Na chystaný kloubák se těším (že by premiéra na Autotecu 2010? ;-) ) A o zázemí Tedomu bych se nebál, vždyť investoval do vývoje nových plynových motorů EEV.

A Citelisy? Kdo loni na podzim zabrouzdal do ostravských busů, tak se dočetl samé nářky na to, že přijedou "Syfilisy", "Cityhnusy" apod., ale když pak přišly, tak šotoušům spadly sáně: natolik je překvapil tichý chod motoru. Takže krom stísněné zadní uličky (a kolik typů ji takovou nemá?) většina výtek směřovala na dveře řidičovy kabiny (mají, tak jako v Brně, "velkou kabinu", co "nelícuje") a vrzání, co se časem začne rozléhat interiérem. Přiznám se, že to vrzání špatně přišroubovaných dílů mi taky vadí (asi je to jen takový můj pocit, že na novou věc se to nesluší, aby byla takhle rozhrkaná).

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Co vídám, tak tama jezdí a-81 pravidelně.


Offline
Uživatelský avatar

205
18 úno 2008 19:00
Kénig
Dneska jsem viděl jak a-81 vyjížděla z ulice Tenorova a zabočovala doprava dolů na Líšeňskou. Je možné že nějaký invalida chtěl zavézt domů a řidič byl laskavý, a tak tam zajel? Přišlo mi totiž že tam dokonce jeli cestující, ale 81 po Líšeňské stejně nejezdí, ne? :-k


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
LADA:
Tak Crossway LE vzhledem k stísněnému prostoru v zadní části na ryze městský provoz není úplně vhodný. Leda na vybrané příměstské linky.

ad SOR: Tak abych to uvedl na pravou míru: cena Citelisu 12M (Euro 4) v základní výbavě byla v roce 2007: 5,7 mil. Kč.
Oproti tomu cena SORu BN 12 s automatickou převodovkou v roce 2005 byla 4,9 mil. Kč (cenu NB 12 neznám, ale oproti BN 12 bude spíš vyšší). Takže kdepak je ten rozdíl 3 miliony. Kdepak je ten "... skoro jednou ak drahej ..." autobus?

ad GO: Mám pocit, že ostravský DP si tak už před rokem objednal u přažského DP GO motoru svých nejstarších Citybusů. Já myslím, že se Ciťáky alespoň někde kompletně generálkovat budou. Za 15 let možná ani nebude jiná možnost.

ad 7612: Škoda je, že nějakej Ciťák vůbec shořel...

ad SORy (II. :-) ): Taky SORům fandím. Hrbáče jsou sice hnusné, ale práci asi odvedou stejnou, jako třeba ten Ciťák. S novými vozy řady Nx xx už je to jiná. Na to už se dá i koukat :-) Nehledě na to, že u SORu asi bude větší část autobusu vyrobena českými podniky, což je podle mě taky plus. Každopádně Citelis úplně nezatracuju. Co mi vadí, jsou občas stísněná sedadla, ale na těch deset minut to člověk snad přežije...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Dnes jsem se opět svezl Sorem LH12 a opět musím říci, že je to jeden z nejlepších (ne-li nejlepší) dálkových autobusů na vnitrostátní linky, který jsou u nás běžně dostupné. To, že je SOR hromada šrotu, s tím bych si dovolil souhlasit maximálně u městské řady B/BN, která se nepříliš povedla, ale na druhou stranu, uvědomte si, co SOR dokázal vykouzlit z autobusů délky 7,5/9,5 metru... Co se týče řady NB/NC, je zde vidět už značný pokrok, ale stále je vidět, že dílenské zpracování není nejlepší (vsetínské LH mají sem tam někde kousek papíru jako distanční podložku nebo jako vyplnění spáry, aby to nevrzalo, ale to, co jsem viděl v Liberci u BN12 a B9,5, to nemělo obdoby snad nikde...). U SORu je vidět, že se má snahu prosadit, a to se mě líbí. Ale je lepší, než vymýšlet nové a nové typy, dotáhnout do konce nejprve základ (NB12, NB18), což se nějak nedaří. Jsem ale přesvědčen, že SOR je na dobré cestě a doufám, že se budeme s autobusy této značky setkávat čím dál tím více.

Vzpomínám si, že jsem se kdysi bavil na tuto problematiku s tuším Dopravcem, a shodli jsme se na tom, že SOR má ze všech českých značek největší šanci prosadit se - Tedom dělá pár autobusů ročně, navíc bych měl obavy i zázemí - firma zkrachuje, a co bude? To u SORu nebo Iveca nehrozí. Navíc Tedom je suveréně nejnepohodlnější autobus, se kterým jsem jel. Z malovýrobců typu "vezmeme podvozek a motor Iveca nebo Volva, dáme na to vlastní kastlu" bych se obával, ostatně vzpomeňme si, jak dopadl Preos - vyrobio se pár vozů, firma zkrachovala. Tourbusí Preos stál například půl roku kvůli celkem běžnému dílu, který je ale atypický a nemá ho kdo vyrobit, navíc kvůli dodrbané elektrice. Solaris, tam bych se nebál ničeho, stejně jako u Volva, ale zde jsou zase vyšší ceny. Jak už tu bylo řečeno, SOR útočí především cenami, které jsou jedny z nejnižších, navíc, co se týče nabídky, vyrobí v podsatě to, co si zákazník přeje - nebudeme si nic nalhávat, ale i toto je výhoda. Mezitím co Iveco tě pošle někam, SOR se zamyslí a vyrobí. Není to tak dávno, co někdo chtěl autobus o délky 8,5 metru, SOR se pokoušel vyrobit BN 8,5, nevím ale, jak to dopadlo, jestli se to vyrobilo, nebo ne... Další věc je samozřejmě servis, ekonomická stránka, spolehlivost, náklady na vozidlo, do toho už nevidím, to nechám na jiných.

Celkově shrnuto, jak jsem SORy neměl dřív rád, je vidět, že se lepší, a dnes mi už tak nevadí.

Takže tak, a teď do mne.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
S těmi novými SORy ještě nejspíš žádné zkušenosti nejsou, jak je na tom vlastně Tedom?


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
Zaslechl jsem, že Pardubice GO svých nejstarších Citybusů (r.v. 1998) chystají.

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

947
14 říj 2004 16:45
Úsuší
David Jaša píše:
Není to spíš výhoda? :P



Samozdřejmě, že to je výhoda, taky je to tam tak napsaný. SOR oslouží 8 let a je zaplacenej => šrotace na Kšírové. Citelis je skoro jednou ak drahej to znamená že za to co stojí by měl slouzit tak 14 let. Silně pochybuji, že by to vydržel.

Já osobně jsem jen zvědav jestli se budou vůbec City GO. Jestli do toho vůbec zlín půjde?? Osobně si myslím, že spíše ne ale to ukáže až čas.

Jak říkam jenom škoda že místo té 7612 neshořela ta 7615, která troufám si říct, že je nejhorší Citák v Brně.


Offline
488
13 čer 2004 23:04
to Rez Sorr je nejvetsi srot mezi autobusy proti tomu je Cityshit jeste zlatej autobus. V Praze sou z toho nadsedni asi jako kdyby jim nekdo dal zebrinaky.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
PvvS píše:
Nebude to tim , ze vyroba kastli se mela presunout od zabozroutu ke spagetozroutum ?

Sice to s brněnskou dopravou přímo nesouvisí, ale zaujal mě článek: http://ekonomika.idnes.cz/praha-koupi-s ... nomika_vem
V Brně se furt zuby nehty držíme Karos - Iveca a jejich City/Cite? #-o

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

9292
10 čer 2004 11:19
Nebude to tim , ze vyroba kastli se mela presunout od zabozroutu ke spagetozroutum ?


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
PvvS píše:
Tohle ale nebudou hrbace.

Jj.Jen jestli už zvýšili kvalitu provedení...
Co se týče "francouzů",tak nejlepší řada je 7621-7630.Kvalita provedení Citelisů jde čím dál víc do kytek...Katastrofální firmware,kdy oproti uvedené řadě se musí po zastavení čekat 15 vteřin,než lze milostivě otevřít dveře + kneeling funguje jen dvakrát do hodiny(!),a po ujetí 10 000 km se třepou všechny plasty v interiéru.Na sezení s Karosáky po ukončení zkušebního provozu plynbusů jsem na tento vadný firmware upozornil,ale nedostalo se mi ekvivalentní odpovědi...A stále ho do vozů nahrávají... :pray: Co je k tomu vede,nevím! U vozů Citybus kneeling funguje vždy a dveře jdou otevřít snad po jedné vteřině po zastavení...LADA má pravdu v tom,že že stará řada Citybusů (palubka z vojenského vrtulníku)je už za hranicí životnosti.
Prý na 25Tr už mají kvůli dveřím nahrán jiný firmware(3612-14).Info od řidiče z Husovic.


Offline
Uživatelský avatar

9292
10 čer 2004 11:19
Tohle ale nebudou hrbace.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
K těm SORkám:
Na tom tišnovském "velbloudu",který jezdí na 41/71,už odešlo kdeco!Takže to zas taková sláva asi nebude!


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
LADA píše:
Jeste by rad vsem řekl. Uvědomte si napr. u toho SORU, že nizsi porizovaci cena nejenom, že usetri love, ale take by jsme se mohly dočkat toho, že vuz po 8 letech provozu místo Zlineru navstíví Ksirovu z toho plyne ze nam tady nebudou jezdit 20let starý plecky a to z toho důvodu, že pro DP nebude zajimavé vozy GO když novej vůz bude místo GO od 3 mil drasí a né o 6mil v prípade Citelisu.

Není to spíš výhoda? :P


Offline
Uživatelský avatar

947
14 říj 2004 16:45
Úsuší
Mrakicio píše:
Možná by východočeský garážový výrobce měl nejprve zdokonalit nedokonalou řadu NB/NC, až pak s něma konkurovat karose - ty vozy toho jdou schopny, ale ne v tom stavu, v jakém jsou...



No hlavně, že ciťaky 7601 až 7615 pochází tak z dokonale řady. Např ta 7615 dělala problémy od sameho zacatku. Dvere atd, atd


Jeste by rad vsem řekl. Uvědomte si napr. u toho SORU, že nizsi porizovaci cena nejenom, že usetri love, ale take by jsme se mohly dočkat toho, že vuz po 8 letech provozu místo Zlineru navstíví Ksirovu z toho plyne ze nam tady nebudou jezdit 20let starý plecky a to z toho důvodu, že pro DP nebude zajimavé vozy GO když novej vůz bude místo GO od 3 mil drasí a né o 6mil v prípade Citelisu.


Offline
Uživatelský avatar

947
14 říj 2004 16:45
Úsuší
Zazraky se dějí. :applause: :dancing: . Kež by to tak dopadlo i v Brně nechápu co na tech francouzskejch krámech vidíte. Dokazu jsi predstavit skoro jakejkoliv bus ale ne citelis. Např. Crossway LE city by po mensí uprave sedadel (rozmístení) by me vůbec nevadil spis naopak, ale s citysrotem se nikdy nesmírím.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Možná by východočeský garážový výrobce měl nejprve zdokonalit nedokonalou řadu NB/NC, až pak s něma konkurovat karose - ty vozy toho jdou schopny, ale ne v tom stavu, v jakém jsou...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
barman: Pokud bude mít Brno v zadávací dokumentaci požadovanou např. kataforézu nebo jiné, Ivecu na míru ušité, podmínky, tak si SOR ani neškrtne a nic nebude bránit nasazení vyšší ceny Citelisů. (Toto byl jen příklad, netvrdím, že to tak je...)
O rozdílných cenách stejných vozidel v jiných výběrových řízeních se vedly dlouhé diskuse na k-r v souvislosti s výběrkem na trolejbusy do Pardubic (první VŘ bylo zrušeno atd...). Bohužel se pravděpodobně jedná o běžnou praxi, která se asi jen tak nezmění. Praha je asi jednou z prvních vlaštovek...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
beztak to má Brno nasmlouvaný dopředu
kuba: bezpečná vzdálenost..... magické sousloví

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
tr píše:
Zazraky se obcas deji...
http://ekonomika.idnes.cz/praha-koupi-s ... nomika_vem
ale doufam, ze v tomto pripade ne v Brne:-)

Vem to z té lepší stránky, Iveco bude muset v další soutěži s cenou dolů a tak Brno za stejnou cenu pořídí víc busů biggrin

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
pepola píše:
Oprava:
7629 měla DN s IGK,ale na nájezdu na Hradeckou/Sportovní z Novoměstské.(Měl jsem nesprávné info...)
Řidička IGK najížděla na Hradeckou,už byla ve druhém pruhu,když z ničehož-nic zastavila.Řidič vozu 7629 se rozhlížel vlevo,aby mohl bezpečně najet na tuto hlavní,a ani ve snu by ho nenapadlo,že když se řidička už zařadila do jízdního pruhu směr Lužánky,že úplně zastaví... :pray:

Ovšem viníkem nehody byl jistě uznán autobusák. :evil: Může se vůbec v těchto situacích zastavovat?


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Zazraky se obcas deji...
http://ekonomika.idnes.cz/praha-koupi-s ... nomika_vem
ale doufam, ze v tomto pripade ne v Brne:-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
co bys nechtěl... ženská
musíš se dívat do auta co tam sedí a pak se podle toho přizpůsobit #-o

btw autoškola 2319 ->5329
přední eviďák je žlutej a boční bílej


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Oprava:
7629 měla DN s IGK,ale na nájezdu na Hradeckou/Sportovní z Novoměstské.(Měl jsem nesprávné info...)
Řidička IGK najížděla na Hradeckou,už byla ve druhém pruhu,když z ničehož-nic zastavila.Řidič vozu 7629 se rozhlížel vlevo,aby mohl bezpečně najet na tuto hlavní,a ani ve snu by ho nenapadlo,že když se řidička už zařadila do jízdního pruhu směr Lužánky,že úplně zastaví... :pray:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8870 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 říj 2024 13:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]