Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 99 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6349
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
K tomu nastupování: Já nastupuju, pokud je to zastávka, kde je míň lidí, většinou do prostředních (nízkopodlaha) nebo zadních (vysokopodlaha) dveří. Pokud je to přestupní uzel, kde je halda lidí, tak lezu tam, kde je nejmíň lidí a kde je otevřeno - takže pokud jsou otevřený přední dveře, jdu do nich, pokud nejsou, tak jdu do druhých...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Fathom píše:
V žádném ze svých příspěvků jsem nezpochybnil, že práce řidiče autobusu je těžká a zodpovědná. Sám také většinou nastupuji zadními dveřmi. Jenom nesnáším svévoli. Řidič není pán, ale poskytovatel služeb. "Pánem" je zákazník. Někdo tu před chvílí nazval cestující dobytkem. K tomu škoda slov. Chtěl jsem jen, aby "profesionálové" trochu pochopili, co to je služba cestující veřejnosti. Asi je to marné. Ze své strany k tomu už nemám co dodat.


Na to můžu odpovědět pouze tak, že zkus tuto práci dělat a uvidíš, co budeš potom mluvit. Jinak to vypadá z pohledu řidiče a jinak z pohledu cestujícího. A mimochodem - řidič je ve voze pán, protože má za cestující odpovědnost.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Fixi píše:
...Ve výsledku to zase odskáče cestující...

Přesně, v první fázi cestující (přijede mu přecpaný spoj s cestujícími, kteří by měli jet následujícím spojem), pak řidič (který nemá na konečné čas ani na malou potřebu, a odjíždí již z konečné ze zpožděním, které zlikviduje třeba až po několika kolech), potom dopravce (na kterého chodí od patřičných úřadů žádosti o řešení nepravidelnosti na oné lince, a který musí řešit a řeší tím, že někde musí ubrat autobus, aby mohl přidat na předmětnou linku přidat) a v konečné fázi opět cestující (někde se zhorší obslužnost a na předmětné lince nezlepší). A to vše jen kvůli několika jedincům za volantem, kteří mají hlavu jen na tu čepici a do služby na autobus bez klimatizované kabiny v zimě nastupují v letním dresu.


Offline
72
09 úno 2006 14:18
Brno
V žádném ze svých příspěvků jsem nezpochybnil, že práce řidiče autobusu je těžká a zodpovědná. Sám také většinou nastupuji zadními dveřmi. Jenom nesnáším svévoli. Řidič není pán, ale poskytovatel služeb. "Pánem" je zákazník. Někdo tu před chvílí nazval cestující dobytkem. K tomu škoda slov. Chtěl jsem jen, aby "profesionálové" trochu pochopili, co to je služba cestující veřejnosti. Asi je to marné. Ze své strany k tomu už nemám co dodat.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Chyba je na straně DP a výrobců autobusů. DP buzeruje řidiče nesmyslnýma nařízeníma, řidiči jsou naštvaní a vylévají si zlost na cestujících. A výrobce není schopen udělat autobus tak, aby se v něm řidič sítil slušně. Ve výsledku to zase odskáče cestující. A za třetí za kolektivní vinu...protože někteří cestující jsou blbí, nebo otravní, tak na ně NA VŠECHNY řidiči pohlíží jako nějaký obtížný smetí. Opravdu výborný podmínky.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
M3 píše:
To, že zdržuješ, mě nevadilo, protože řidič je placen od hodiny a ne od kola. A v době, kdy se buzeruje kvůli vteřinám je zpoždění docela běžné. Protože je lepší jet o pár minut později, než čučet víc na palubák než na cestu, aby náhodou někomu v intervalu 5 minut o 3 vteřiny neujel. Takže pro mě bylo horší to ofouknutí, než nějaké zdržování.
Tak v tom pripade je ale chyba asi uplne jinde, nez na strane ridicu nebo cestujicich.


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
To, že zdržuješ, mě nevadilo, protože řidič je placen od hodiny a ne od kola. A v době, kdy se buzeruje kvůli vteřinám je zpoždění docela běžné. Protože je lepší jet o pár minut později, než čučet víc na palubák než na cestu, aby náhodou někomu v intervalu 5 minut o 3 vteřiny neujel. Takže pro mě bylo horší to ofouknutí, než nějaké zdržování.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Tak ja tomu tedka nerozumim.
Kdyz nastupuju prednima dverma, tak je to blbe, protoze ridice ofoukne.
Kdyz nastupuju druhyma dverma, tak je to taky blbe, protoze je tam uz dost velky hloucek lidi, a ja pak zbytecne zdrzuju.


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Fathom píše:
Naprosto správně. Řidič poskytuje službu, navíc placenou službu. Není od toho, aby si sám určoval pravidla té služby. Na zastávce je povinen zastavit předními dveřmi u označníku zastávky a otevřít dveře. Až bude ve všech vozrch poptávkové otvírání dveří, svévole (některých) NEPROFESIONÁLNÍCH ŘIDIČŮ přestane.


A co bezpečný výhled řidiče? Všimněte si, že přední dveře působí jako magnet - je tam vždy plno, i když je vůz vzadu poloprázdný. Takže bych Tě klidně nechal nastoupit, ale upozornil bych Tě, že mě neumožňuješ bezpečný výhled a stejně budeš muset jít dozadu do vozu. A když bude ulička narvaná, tak půjdeš venkem. Jinak bych totiž nemohl bezpečně pokračovat v jízdě. Protože v podstatě celý prostor prvních dveří má být volný, což spousta lidí ignoruje a potom se cítí dotčená, když jsou na tuto skutečnost upozorněni. Občas mě připadá, že lidi lezou předníma dveřima naschvál. Stalo se mě to také, že jsem přejel zastávku, na které stál jeden jediný cestující. Bylo to o víkendu ráno, takže ve voze bylo cca 5 lidí. Ten dotyčný, i když jsem mu zastavil druhýma dvrřima u nosu, stejně šel do prvních (byly s poptávkou), nalezl a šel přes celý vůz až na poslední sedadlo. Nezlobte se na mě, ale to je na tečku. V létě to nevadí, ale v zimě. Zkuste si sednout doma ke dveřím od balkonu a každý 2 minuty je na sebe aspoň na 20 vteřin otevřete a potom mě řekněte, jak vám je. Občas jsem si připadal, že nesedím v autobusu/Tr21, ale na motorce.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
ještě reakce na příspěvky, co přišli v průběhu psaní toho mého.

Fathomovi bych doporučil, aby si to někdy zkusil, třeba jedno kolo na takové 67, a pak možná pochopí, o čem je řeč.

Profesionální přístup si opravdu představuju jinak, než tak, zda řidič otevře nebo neotevře přední dveře.

Proč by řidič v rámci svých možností neměl určovat pravidla služby? Je to snad normální všude, tak nevím, proč by to tak nemohlo být i tady...

Na zastávce je povinen zastavit předními dveřmi u označníku zastávky a otevřít dveře.
Ne. Je povinnen umožnit nástup cestujících, nikde ale, pokud vím, není uvedeno jak, a už vůbec ne, kterými dveřmi.

A když už jsme u toho, tu povinnost o zastasvování předníma dveřma u označníku bych taky zrušil - v civilizované Evropě platí víceméně to, že se zastaí kdekoliv v prostoru zastávky, který jsou samozřejmě patřičně dlouhý. Důležitý naopak je, aby poslední dveře vozu byly na zastávce. A funguje to lépe než tady, dobytek je aspon rovnoměrně rozprostřen po délce nástupiště, protože nikdo nikdy neví, kde přesně to zastaví... a asmozřejmě ano, používají se pak i první dveře.,


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
A to je specialita brnenskych alienu, s utkvelo predstavou o speialnosti prednoch dveri a mist k sezeni.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
haha

například moje babička jezdí autobusama jen proto, aby si mohla dělat poznámky, který řidič co dělá, když nemá... je tohle opravdu cestující? Ne, to je otravný cestující.

Ale k věci :

Je důležitý si uvědomit, že ne každý vůz je stejný. U sedmistovek a devítistovek je u prvních dveří omezený prostor na nástup, je tam i úzká chodbička (protože dvojsedačka a kabina), navíc tzv.babosedy jsou v případě čelní nehody první na ráně. Naopak u Citybusu/Citelisu jsou první dveře celkem v pohodě, až na to, že se pak člověk musí škrábat na sedačku celkem vysoko.

Osobně si myslím, že je blbost, aby byly přední dveře jen pro výstup, ale rozhodně souhlasím s tím, že jejich otevření/zavření by si řidič měl zvolit sám. Ostatně, nejen proto mají ovládání zvlášť.

Co nemám rád, je, když mi nad hlavou zvoní výstraha a když jsem na druhým schodu, už jsou zavřený dveře. Ty dvě sekundy, než vylezu mimo schody, snad není problém počkat?

Jinak souhlasím s tím, že u devítistovek jsou nejpřehlednější střední dveře, u kloubáků jsou blbě přehledný poslední úzký zadní. Nevím teda, jak u cielisů.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Ono bystacilo pouzivat hlavu na neco jinyho jak na cepici a necpat se do nejuzsich mist .


Offline
72
09 úno 2006 14:18
Brno
Ono by nebylo co řešit ani teď, kdyby měli všichni řidiči profesionální přístup.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Doprava je od slova dopravovat a ne od slov vyhlidkova jizda. vcelku se mi libi pristup prahy u typu 14T, kde vyresili problem uzkych dveri se schody tim , ze alespon jedny zrusili. Tipyckej jev i u ostatnich typu (anitry, wany..) je ten , ze alien naleze prednima dverima, zjisti ze vsude je obsazeny a vyda se sondovat dal do vozu .

U non NP MHD abusu bych osobne klidne zrusil nastup prednima dverima. Ve meste to nevadi a na IDS nebyva takova frekvence.

Kombinace uzky dvere a vysoka podlaha/ schody je ta nejvetsi zrudnost pro rychlej a bezpecnej nastup a vystup.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Až bude na všech vozech poptávka, tak tu budou jenom Citelisy, kde jsou všechny dveře stejně velké, první pro důchodce napůl nevhodné a řidič tam má vynikající kabinu, takže nebude co řešit.


Offline
72
09 úno 2006 14:18
Brno
Naprosto správně. Řidič poskytuje službu, navíc placenou službu. Není od toho, aby si sám určoval pravidla té služby. Na zastávce je povinen zastavit předními dveřmi u označníku zastávky a otevřít dveře. Až bude ve všech vozrch poptávkové otvírání dveří, svévole (některých) NEPROFESIONÁLNÍCH ŘIDIČŮ přestane.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
To snad nemyslíte vážně...(Terence atd.)...jaký votravovat?! Cestující neotravují, cestující chtějí cestovat! V autobusech lezu zásadně úplně dozadu nebo úplně dopředu, protože tam je nevětší/nejmenší hluk, tedy nějaký extrém, který mi vyhovuje. Navíc vpředu bývá hezky vidět ven. A když mám čekat v klubku lidí ve druhých dveřích než všichni nalezou, aby se pak rozmístili v prázdné přední části busu, tak řidiče taky proklínám. A nejlíp, když nechají předem někoho vylézt a pak to honem zavřou nastupujícím, to opravdu miluju. Řidič není od toho aby vychovával cestující, kterýma dveřma mají nastoupit, ale od toho, aby je vozil. Jestli chcete vychovávat, tak běžte dělat učitele.

Chápu naprosto, že řidiči mají časově náročnou, děsivě zodpovědnou a mizerně placenou práci. To beru na 100%, ale to neznamená, že se musí chovat takovýmito podivnými způsoby.


Offline
41
29 črc 2008 13:05
Ajeje,takový ma nejradši.Co už stojijou nachystaní u stojanu aby mohli votravovat a jedou jednu zastávku a zase vylízajou.Takový posílám do určitejch míst zase já.Myslím, že kdyby i jiní takto vychovávali předolezky, brzo by tyto nevhodné manýry opustili a nebylo by tady o čem psát.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Jedu-li autobusem jednu zastávku a na zastávce je větší množství potenciálních cestujícím, čekám u předních dveří. Otevření se nedomáhám, přejdu ke druhým dveřím a klidně spoj zpozdím, než nastupující uvolní dostatečný prostor, abych mohl nastoupit, i když řidič si uvědomí svou chybu a dodatečně první dvéře otevře. Zatím si žádný netroufl mě dveřmi skřípnout, i když většina pokřikuje velice nevhodně, za což i jeden byl poslán (a to nejen mnou) do jistého vyměšovacího otvoru. Myslím, že kdyby i jiní takto vychovávali řidiče, brzo by tyto nevhodné manýry opustili a nebylo by tady o čem psát.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
--------------
Výňatek z D01:
Povinnosti řidiče na zastávkách:
e) Řidič je povinen v zastávce zastavit tak, aby čelo prvního vozidla stojícího v zastávce bylo pokud možno v úrovni označníku zastávky, a to vždy s ohledem na bezpečnost. ....
f) Při stání vozidla v zastávce je řidič povinen umožnit výstup cestujících z vozidla a nástup cestujících nacházejících se v prostoru nástupiště a pokud možno i ostatních osob, které zjevně hodlají nastoupit. Otevírané dveře vozidla musí být u vymezeného nástupiště.
---------------
takže když přejedu označník, mají všichni vysírači smůlu. a je jedno, z jakýho důvodu jsem ho přejel, já si to obhájím. tož asi tak k mojí aroganci. a co arogance cestujících??

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
chat-maniac píše:
není naschvál od šofca jako naschvál. to si uvědomte!!

Potvrzuju i jako cestující. Věci jako ujetí přípoje jsou mnohem horší.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
a už je to tady zase, jde o danou situaci a snad každej pozná, že jde do předních dveří schválně vysírač.
Terence: jestli myslíš interní předpis D1, tak moc interní není, "Směrnice D01 Organizování městské hromadné dopravy" platí, pokud se nemýlím, všude u nás ve veřejné dopravě :-) A tam bych dotyčného vysírače rád nechal hledat, kde mám tu povinnost otevřít konkrétně PRVNÍ dveře. otevírám, zvláště pokud to situace vyloženě vyžaduje (větší shluk lidí, důchodce opravdu nemohoucí s hůlkou, ne ty pseudoalieni aktivnější jak já za mlada, IDS mimo Brno kde to je povinnost,...). zvláštní je, že pokud je otevřu na Osadě nebo jinde, většina shluku se nacpe právě do prvních a pak se 50% pacošů cpe a šťouchá v nejužším místě vozu, zdržuje, zaclání apodobně. a vzadu je mezitím místa plná (_)(_)
švagr se hádal v medlánkách po jakési stížnosti, a uhádal, ale to prý museli vedoucí volat dokonce podnikového právníka, pač sami nevěděli na 100%. nakonec to uhádal, ale už má škraloup. a proč? protože se leze každýmu do zadku a vysírači si jsou toho řádně vědomi. není naschvál od šofca jako naschvál. to si uvědomte!!

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
9986
15 led 2005 23:41
ano, opět jedna z věcí, která se dá postavit tak nebo tak, podle toho, jak se to komu hodí...a na pana Fathom nemá snad ani smysl reagovat...


Offline
41
29 črc 2008 13:05
Mám takový tušení,že je to napsaný v interních předpisech.A nutno podotknout ,že si na to lidi stěžujou a jsou za to postihy.Mám pocit že někteří to berou tak,že oni si koupí milostivě lístek a ty seš ten póvl co je odveze.

Ale ve smluvních podmínkách je jedna taková zajímavá věta:
Dopravce je oprávněn usměrňovat nástup nebo výstup cestujících v souladu s čl. 1 odst. (4).

Takže neotevřením předních dveří pouze usměrňuju nástup a výstup.Ať si to každej přebere jak chce.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 lis 2024 00:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]