Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 73 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Tak nějak bych si to představoval. Teď mi ale dochází, že může být problém s poloměrem odbočení do smyčky u Majdalenek, tak se asi záboru stávajících chodníků vyhnout nedá. Nová trať by samozřejmě měla být zatravněná a maximálně odhlučněná, se signalizací na přejezdech souhlas, i tak to bude potenciální zdroj kolizí.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Martan píše:
No buď šalinku vést po čtyřproudovce u chodníků (spíše krajů vozovky) a vytvořit tak vyhrazený pruh pro MHD nebo v prostoru vozovky na straně blíž u sídliště společně s autobusy a vedle nechat dvouproud (1 tam a 1 zpět) pro IAD. Mezi tramvají a silnicí udělat pruh zeleně tu a tam přerušený zastávkovým ostrůvkem a přejezdem pro auta vybavený světelným zabzař. Před kruháčem by se to samozřejmě muselo nějak vhodně přesmyknout a šalinku protáhnout kruháčem společně s autama.
Ten kruhac na Lesne je zraly na celkove predelani - soucasny stav je takovy "divny". Stavba tramvaje je vhodna chvile na celkove reseni tohoto mista.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
No buď šalinku vést po čtyřproudovce u chodníků (spíše krajů vozovky) a vytvořit tak vyhrazený pruh pro MHD nebo v prostoru vozovky na straně blíž u sídliště společně s autobusy a vedle nechat dvouproud (1 tam a 1 zpět) pro IAD. Mezi tramvají a silnicí udělat pruh zeleně tu a tam přerušený zastávkovým ostrůvkem a přejezdem pro auta vybavený světelným zabzař. Před kruháčem by se to samozřejmě muselo nějak vhodně přesmyknout a šalinku protáhnout kruháčem společně s autama.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Podle mého názoru by se šalina na Lesnou měla přimknout k sídlišti, takže by neměla jít středem Seifertovy, ale po její západní polovině, aby většina substrátu nemusela přecházet. Přesmyk by byl někde kolem křižovatky u Halasova náměstí. Dva pruhy na Seifertově pro IGK bohatě budou stačit.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
pepola: to vážně nehrozí. Taková výstavba by byla velmi náročná.

Reálná je podle mě jedině ulice Seifertova za cenu ztráty dvou pruhů.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

23
20 bře 2008 19:41
Brno
Myslím, že o tom se ani reálně neuvažuje. Má se prodlužovat ze Štefánikovy čtvrti po východním okraji Lesné, s případnou propojkou z Halasova náměstí. Byly v zásadě dvě varianty vedení tratě - buď po Seifertové středem současné čtyřproudovky (tj. ztráta dvou pruhů), nebo po samostatném tělese mezi touto ulicí a sídlištěm.

_________________________________
libera nos a malo...


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Jenom proboha ne "dostavbu tramvaje do Lesné" středem sídliště!!!To by došlo k likvidaci rokle,která vlastně dělá Lesnou jako takovou!


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Zpátky ještě k 57. Došlo mi, proč ji o víkendu zkrátili pouze do Soběšic. Uvědomme si, že na ní jezdí pouze jeden garant, v lepším případě jeden negarant. Pokud v jízdním řádu pošlou garant na výlet do Útěchova o víkendu, znamená to delší čekání na nízkopodlažní spoj v Soběšicích. Je sice pravda, že takto musí zajistit vše jen linka 43, na které jezdí také jen jeden garant a tím pádem hold nevleze maminka s kočárkem tak snadno do vozu, ale snad je 57 primárně pro Soběšice. Tudíž to pak znamená, že i na Lesné bude (je) více nízkopodlažních spojů, protože 57 se otočí už na Klariskách.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Po dostavbě tramvaje by trolejbus na Lesnou neměl žádné ekonomické opodstatnění. K obsluze Okružní ulice by nejspíš stačila linka 57, při nějhorším doplněná linkou 45. Ale mám obavy, že současný stav zůstane zakonzervován ještě hooodně dlouho.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

23
20 bře 2008 19:41
Brno
Via Kénig dost nepraktické, když už trolejbusová trať z Lesné, tak buď přes štefánikovu čtvrť (tam kde jí kdysi kus býval, nepletu-li se) nebo přes tř. Generála Píky. První varianta asi ne, protože je duplicitní s plánovanou šalinou (ale o tom se teď píše v jiném tématu), ta druhá asi taky moc smyslu nemá, částečně kopíruje tr. trať, částečně proto, že bude-li šalina protažena až nahoru na Lesnou, západní větev bude už dostatečně odlehčená na to, aby postačovaly busy.

_________________________________
libera nos a malo...


Offline
Uživatelský avatar

206
15 led 2008 20:51
k čemu by nám na elsné byla 30??? :-k


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
b1 píše:
Zrusili? Spis jenom zkratili k nadrazi Kr. Pole, nasadili trolejbusy a je to dnesni linka 30

Nebylo by vůbec od věci, kdyby protáhli 30 zase zpátky na Lesnou biggrin To jest, že by postavili dráty až na Lesnou :mrgreen:

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

947
14 říj 2004 16:45
Úsuší
Eda píše:
Hned první dokument by vám mohl pomoct: http://www.bmhd.cz/archiv/ostatni_doc/


Máte tam pár chyb. Např a-63 jezdila taky do Otmarova. Je tam toho víc ale ted to z hlavy tady nevypíšu.


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
to chat-maniac: Jeden čas jezdila jako linka 74,z Haškové až na Mendlovo náměstí,okolo KSB,Semilassa,pak přes Komín,Bystrc,Kohoutovice na MN.
Zastavení dopravy z důvodů výkopových prací na Štursově bylo přesně 9.8.1991(bydlel jsem tehdy v Komíně...).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
no co si pamatuju když jsem byl malej, tak za zastávce Blažkova směrem do centra byla cedulka linky 140, a mě připadalo hodně divný, že tam jezdí trolejbusová linka, když tam nejsou dráty, ale taky mi ta linka připadala taková skoro jako přízrak, protože v těch končinách jsem ji snad nikdy neviděl (zřejmě těch spojů tama moc nejezdilo, nebo tam ty cedulky prostě zapomněli sundat) ale za to jsem ji vídával v Ikarusech na jiných koncích Brna už shodně pod drátama

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Tak když o tom tady tak debatujete, tak jsem vyhrabal knížku Trolejbusy v Brně a našel jsem historii této linky :-)

konec roku 1981 - zavedena nová linka v trase Náměstí Rudé Armády (dnešní Česká) - Skácelova - Přívrat - Svratecká - Bystrc, Černého; měla od zavedení už rovnou číslo 140, protože nejvyšší do té doby byla 39 a 40 už byl (jako dneska) autobus, zbytek linek se přečísloval na trojciferná čísla od začátku roku 1982
léto 1991 - výstavba kanalizace na ulici Hlavní, linka 140 jezdila v autobusech v trase BYstrc, Černého - Komín, sídliště (částečná náhrada tehdejší 136, která byla zkrácena na Vychodilovu); po znovuotevření ulice Hlavní zůstala 140 v autobusech a jezdila z Bystrce, Černého k Semilassu / do Štefánikovy čtvrti / na Lesnou - na této straně měla 3 konečné
někdy - zkrácení jen na trasu do Králova Pole, nádraží - tedy dnešní trasa (nevím, kdy, knížka je o trolejbusech, takže tam změna trasy autobusu není)
7.11.2000 - obnovení trolejbusů na lince 140, v dnešní trase
1.9.2003 - přečíslování na 30 (v rámci příprav na IDS)

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Hned první dokument by vám mohl pomoct: http://www.bmhd.cz/archiv/ostatni_doc/


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
A nejezdila náhodou původní 140 v trolejbusech na trase Bystrc-Česká??? Co si tak pamatuju. Pak na x let místo trolejáků jezdili do Bystrce busy.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
chat-maniac píše:
když jsme u té Lesné a zrušené linky, vzpomněl jsem si na autobusovou linku 140 s Ikarusama, kdy na Lesné nebyly dráty, ale přes město v její trase byly, což jsem měl za to, že to časem dodělají všude, ale nakonec tu linku zrušili.
Zrusili? Spis jenom zkratili k nadrazi Kr. Pole, nasadili trolejbusy a je to dnesni linka 30


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
když jsme u té Lesné a zrušené linky, vzpomněl jsem si na autobusovou linku 140 s Ikarusama, kdy na Lesné nebyly dráty, ale přes město v její trase byly, což jsem měl za to, že to časem dodělají všude, ale nakonec tu linku zrušili.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Thor píše:
J*M* - nemohou být linky odevšud kamkoli, proto jsou různé linky sběrné a pokud 57 vozí vzduch, je čas na ní ušetřit zkrácením - prostě: po její jižní části trasy není adekvátní dopravní proud.

Jistě nemohou, adekvátní dopravní proud by byl, jenom by musela být linka trasována tak, aby plnila k čemu byla určena a ne aby přetrasováním tento dopravní proud přešel na IGK čí pěšodopravu.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
J*M* - nemohou být linky odevšud kamkoli, proto jsou různé linky sběrné a pokud 57 vozí vzduch, je čas na ní ušetřit zkrácením - prostě: po její jižní části trasy není adekvátní dopravní proud.

Ze obdobných důvodů jako uvádíš vznikla např. 146 v původním vedení, o které bla nedávno řeč - myšlenka byla - "je třeba něco s něčím spojit, či posílit" a nezkoumalo, se, jestli je tam dostečný proud, návaznosti, apod.

mimochodem když už je řeč o původní 146 - kdyby v r. 1991 natáhli dráty až na Haškovu a nahradili tím linku busovou v tehdejší trase (střed - Lesná), shodou okolností se stejným posledním dvojčíslím, možná by se stalo líp, než ji rušit ...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Thor píše:
J*M* ... by stejně využil kombinaci 4+25/26, nebo 4+9.

To je sice pěkné, ale tyto kombinace neřeší situaci obslužnosti oblastí mající vztah k Husovicím (např příslušnost k místní poště), i když i 57 dnes toto řeší jen částečně (a to z důvodů níže popsaných)


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
J*M* - ta linka tam opravdu vozí vzduch a upřímě řečeno, pokud by se vrátila k historickým intervalům na nejjižnějším úseku, které mimochodem byly po hodině, tak i ten zbytek lidí, co tudy 57 jezdí by stejně využil kombinaci 4+25/26, nebo 4+9.

na druihou stranu 57 je taky návazná právě na trbusy 25/26 - a od těch je případná smyčka na Kohoutově ul. dost daleko. Spíš by to chtělo něco jako obrat po ulicích - Merhautova - Provazníkova - Mathonova - Krkoškova - Alešova.

Prodloužení na Starou Osadu je úplně zbytečné - tam jezdí kombinace 44/84, 45 a 25/26, to fakt nemá smysl a to ani přes Jugoslávskou - to proto, že na Jugoslávskou jezdí tramvaje a ve špičce jsou tam solidní zácpy.


Offline
Uživatelský avatar

8
04 led 2009 23:24
linku 57 bych osobně zkrátil pouze do soběšic, do útěchova jen jako prodloužení, co se týče spojení štěfánikova čtvrť - stará osada, nebyla by špatná možnost přes zábrdovice, ale jen za předpokladu, že by magistrát nakreslil vyhrazený pruh autobusům na kolejích....


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 00:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]