Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 119 z 205    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 205  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Janatak: ve vozovnách není nic, co by je nahradilo. Napadá mě jediný výrobce, který 30m obousměrku nemá v programu - Leoliner. Není třeba se omezovat na jediného dodavatele. ;-)


Naposledy upravil David Jaša dne 27 lis 2008 22:36, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
PvvS píše:
...KT8 jsou pro provoz nezbytny , neni je cim nahradit.


Vario LF3/2?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
Thor : A rikaji ti neco pojmy moralni a technicka zastaralost ?
S takovou by jsme tu mohli mit dodnes stary RO/RTO, pac by je prece stacilo vyvarit, pripadne dat novou skrin.A proc se tedy u tram odeslo od spolehlivych a technicky vyladenych 2NP tram k necemu slozitejsimu/poruchovejsimu/energeticky narocnejsimu , tekdy k T2/T3 a klonech ?
Je pravda ze i obycejna T3 se po 25ty GO stane nizkopodlazni a to diky tomu ze se proste prohne uprostred, ale furt to bud starej kram, kterej uz davno mel mit plavbu ve vysoke peci.Kdyz uz se kupuji novy skrine, tak ty maji aspon zvysenou pevnost predniho cela, takze ridic neprijde pri prvnim magorovi s nakladakem, kterej se s nim bude pretlacovat nejen o nohy, ale snad i prezije . Kov at je jakykoliv, tak starne.Unavovy lomy a mikrotrhliny se vyskytnou vsude. Podvozky jsou u tram jedny z nejnamahanejsich casti. A staci srovnat chodovy vlastnosti komforu a jakyhkoliv pisareckyho klouba ve zrychlovy verzi. Dvoji vypruzeni , zmena brzd, jiny provedeni prevodovek. To podstatne snizi hluk, vibrace (aspon pro kastanstvo).

Cena wanoidni kastle se az tak moc nelisi od GO stavajici ,ale je potreba k tomu pripocitat novou vyzboj ,podvozky , interier. Ve vysledku vyjde novej vuz o neco draz jak puvodni po modernozaci, ovsem vysledna uzitkova hodnota puvodniho je pouze modernizovana hromada srotu , kdezto u novyho je prodlouzena zivotnost , osetreny nektery problemy.Nova vyzbroj se zaplati casem sama (uvadi se 5-6 let) , jen v usporach energie, o dalsch vyhodach nemluve. Trebas moznost TRVALE pomale jizdy, pripadne jednoduchy udrzovani jedne rychlosti bez vecnych naslapu udela taky hodne.

Obcas si myslim ze si tema otazkama delas z ostatnich akorat srandu (nemam tu vhodny smajlik jine casti tela)...


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
PvvS: to měl být spíš příměr - já samozřejmě vím, že se tramvaje nalámou. Nakonec by jich nemohlo jezdit tolik tak starých.

Namáhání materiálu, obrušování všeho co se hýbe a vůbec únava materiálu tu taky působí, nebo ne? Nakonec nejde jen o rám, ale o celou skříň, podvozky. Pořád to ale neřeší to, proč kupovat nový kousky, když můžeme za mega spravit tak dobře ty starý.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
tak režijní jízdy do vozovny by to mohlo zvládat při mém stylu jízdy ne :-D navíc prázdné

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
Nj, taky kdyz s tim jezdis jak Fittipaldi :) . Ale ne nadarmo vyrobce doporucuje primo v servisnim manualu vyvarit ram po x 1000 km a zkontrolovat na praskliny.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
aji sóla sou rozlámaný, viz třeba moje 7467 u zadního kola a podobný vozy ze stejné dodávky

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
POkud je ten vuz po dilnach, tak je dost masivne vyvarenej, kdezto ten novejsi aktualne jezdici uz muze byt solidni vrak , ac mladsi. Ona kompletni GO vcetne piskovani nebude moc pod milion a to se za par let neodepise. A investovat to jenom kvuli tomuze je o par let novejsi..
KT8 jsou pro provoz nezbytny , neni je cim nahradit.
Nesrovnavej ram u abusu , kde to pripomina spise konstrukci ze spejli a ram u tram, kde jsou masivni nosniky. NAvic u abusu se lamou hlavne vlecky, ktery jsou namahany krutem a to dost solidnim.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Já se s vyřazováním kousků z 80. let nějak nemůžu smířit. Neříkejte mi, že z 60 ks historických T3 se nenajde v průběhu 1 roku 20 ks, které se pošlou na autogen párty, nebo se třeba nechají dojet ještě rok a pak se pošlou tamtéž. S logikou vyřazování na dojetí do VP/GO se můžou vyřazovat už třeba i staré kachny (1701, 1702). A za 20 let to v Brně bude vypadat tak, že budou stále zbytkové kusy z 60./70. let, které ale měly vždycky kliku a trfili se před nákupem nových kusů do nějaké VP/GO. To je sice hezké, že je to sice starý, ale x-krát opravovaný kus, ale s touhle logikou bychom taky nemuseli kupovat nic nového, protože to staré se dá do nekonečna opravovat.

Já nevím do jaké míry na starých kusech nastává únava materiálu, či podobné problémy, ale např. u busů praskají i přes GO rám, tj. po čase se vyměnit musí a u tramvají to alespoň selskou logikou nemá moc v čem být jiné.

Kromě toho by (pominu-li kapacitu vozoven) se skrze 13T mohly nahrazovat i K2 - těch má Brno taky zbytečně moc vzhledem k tomu, že některé linky by si zasloužily zkapacitnění.


Offline
Uživatelský avatar

365
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
jan.peta píše:
vždyť se na začátku dodávky sarančat říkalo, že bude i kratší verze. Tak ta se nejspíš bude brát jako náhrada K2. :-(

:mrgreen: :applause: Tak tomu říkám logika :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
Jo kratsi jak anitroid..


Offline
Uživatelský avatar

522
19 zář 2007 08:18
vždyť se na začátku dodávky sarančat říkalo, že bude i kratší verze. Tak ta se nejspíš bude brát jako náhrada K2. :-(


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
Anitry tak leda ojety odjinud....


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
Kdyz budou 2×T3 nahrazeny 13T, cim pak budou nahrazeny K2 (krome tech par kusu dvouwan)?
Anitry nebo dalsi dvouwany v takovem mnozstvi jako 13T v planu nejsou?


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
mrakicio: vím o tom, nicméně jsem tím chtěl naznačit, že je to pro některé dogma a neberou to logicky. Některý vozy, který jsou neustále odstavovaný by měly jít do šrotu i když ty kilometry nemají najetý a hotovo. právě proto jsem psal to o Progresse.
Pvvs: to byla nadsázka

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
barmann: to tezko, tam je vysoka zustatkova hodnota


Offline
9986
15 led 2005 23:41
achjo.

tak znova. o vyřazení rozhodují kilometry od posledních dílen...ne stáří vozu !!


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
Tady zase někdo přemýšlí jen podle papírů, jak jde který vůz do VP (GO). To je pak jasný, že vyřadí vozy, který jsou naprosto bezproblémový a nechají jezdit šroty, s kterýma nechtěj jezdit ani zdejší sotouši a raději si počkají na jinej vůz. Vždyť některý vozy jsou starší než já a to je co říct. Při pomyšlení, že takovej Potrusil bude brázdit ulice ještě celej příští rok a vozy, který mají cca 20 let půjdou do šrotu mě vstávají vlasy hrůzou. Opravdu logika. Snad je nenapadne vyřadit nějakou Progressu, kdyby měla jít na VP :pray:

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
97
29 srp 2007 17:26
Jo a kolik má přijít těch 13T? Původně se říkalo 9, pak 13 a teď?


Offline
97
29 srp 2007 17:26
To jako fakt se plánuje zrušit tolik 2xT? Navíc T3G jsou z r.1986. U těch sem počítal, že vydrží ještě 10 let nebo než za ně příde adekvátní náhrada. Každopádně nahrazení souprav na d-1,12,13 13Tje to nejhorší co nás může potkat :!: . Už teď tam těch pár na garantech je narvaných k prasknutí a co až budou na polovině spojů :cry: . Nevím proč musí DP obnovovat vozpark 13T, copak nejsou jiný vozy? Combina, Cityrunnery, NGT DD apod. Když můžou být i v Polsku a Maďarsku, tak proč ne u nás. Když už se žádá o dotace z EU, tak ať se koupí něco pořádnýho :shock: . To i ty np vozy v Zagrebu z Rade končar vypadají lip a určitě stojí míň?


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
Zas takova TV8 muze byt velice vhodna na nejaky sluzebni mechanismy.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
1608 měla podvozky Škoda 7Ro, které jksou už ale dávno pryč, takže to nehraje roli. Prostě příští rok bude spousta 13T a prostě vozy, které mají dojet spoustu km se vyřazovat nebudou.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
nejlepší je na tom stejně to, že SUCS byly už z výroby dodrbané a v horším stavu, než třeba takové T3/II... nojo, hold dělat v 90.letech při stavbě závodu a příprav nových vozů to, co se dělalo už v letech padesátých...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Demon: Jistě, jenomže pokud ty vozy mají relativně (oproti zrychlu) novou výzbroj TV8 je nesmysl je vyřazovat (nehledě teda na tu novou kastli)... Uvidíme jak to všechno dopadne. Je taky možné, že některá SU (G) odstavená v roce 2009 se dočkají opravy v roce 2010 (nikde není napsané, že budou vyřazeny, spíš "odstaveny", nemýlím-li se).


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Mám pocit, že něco, jako odhlučnění kol pomocí nějaké pryže?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5125 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 205  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 14:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]