Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 127 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Tak jsem koukal na to protažení S1 do Bystřice n/P. Týká se to pouze tří ranních spojů z Bystřice do Tišnova (S31) a dál do Slatiny (S1). V opačném směru jsem nic takového nenašel.... :-s


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Ale jezdím, jezdím. Důchodců jsou tři skupiny - ti co mají na to, aby prošmejdili autobus a dělají to, ti co na to nemají a ti co na to mají, ale mají dost důstojnosti a nedělají to.

Jak by se důchodci chovali v patrovém vlaku se určitě nedá srovnávat se třemi schody do busu a podle toho něco očekávat. Možná by byla zajímavá zkušenost někoho z Prahy a okolí


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Thor píše:
staří nikam vysoko chpodit nebudou


Asdi nejezdis s DPMB ? Duchodci nalezou uzkyma prednima dverima a pote se projdou vozem do NP clanku , jenom proto aby vuz prosnorili, kvuli sedackam.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
To je pseudoproblém, cestující půjde tam, kde je místo - staří nikam vysoko chpodit nebudou, maldí chtějí mít výhled. Navíc lidi lezou nahoru nebo dolů když vlak ještě nebo už jede. Sorry, ale tohle nejsou důvody. Jestli výměna trvá déle, tak o 10 sekund.

A co takhle vyšší kapacita na váhu vozu (potažno úspora energie)?


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Já to docela chápu - málo dveří vzhledem k místům a dlouhá doba výměny cestujících kvůli nutnosti vylézt nahoru a zase slézt dolů.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Hlavně je blbost dělat mohutnou přestavbu 30-35 roků starých vozů. Radší ať se udělají 571 (i přes pro mě nepochopitelný brněnský odpor k nim), nebo malé třívagónové elektriky.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
Je nejaky problem provest alespon jednu stranu uvazovane 561+061+961 jako pruchozi? Pocitam ze logictejsi by byla strana ridicaku...


Offline
488
07 úno 2006 10:26
kuba píše:
PvvS: 850+050, 842+050, 714+010+010+012, 842+021+021, 810+010 a mnoho dalších taky nejsou průchozí a běžně jezdí, některý z nich i v IDS, tak proč by nemohly jezdit dva spojený panťáky?


:-)) A proc se ted teda mohutne investuje do uprav cel 842 pro zvyseni bezpecnosti pri prechazeni? ... A mnoho dalsich? V IDS je teoreticky pruchozi vse krom 010, ktere hraji podruznou roli.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
850+050/021/842 .. proc by to nemelo byt pruchozi ? Okud se ceta obtezuje a u vozu nachysta prechody, tak to pruchozi je.
Ropovody010/012 a klony jsou tak na lokalku, ne do provozu. Navic tyhle sukafony uz nastesti mizi a jsou nahrazovany pruchozi variantou. Procpak asi ... i kdyz ma oboji jizdni vlastnosti betonovyho horskyho kola, tak regiohnusy aspon trchu pripominaji pouzitelny vozidlo.


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
PvvS: 850+050, 842+050, 714+010+010+012, 842+021+021, 810+010 a mnoho dalších taky nejsou průchozí a běžně jezdí, některý z nich i v IDS, tak proč by nemohly jezdit dva spojený panťáky?


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No u obojiho jde pouze o drh prenosu. Ciste elektricky neni az takovy problem, u kombinace elektrika/hydro uz je tam dalsi (zbytecny ) menic. Stridavina by se urcite dala obslehnout i jinde. U solo motoru, nebo kratky soupravy pujde o vykon radove 200-500 kW, coz je zvladnutelny jednim trakcnim kontejnerem.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
PvvS píše:
Nepredpokldam , ze by se naslo dost dlouhych souprav na pokryti ostatnch vetvi, takze to i nadale bude jezdit trvale skuplovany. Do zastavky by kratsi stacila,kor kdby tam byl vlozak ala 071, ale to pochybuju. Jedine ze by to vzal nekdo jinej, trebas rakusaci.
Pac po reko tu sice bude papirove dvojnasobek souprav, ale s polovicni (ne li mensi) kapacitou.


No a o to prave jde, jestli pro kratsi soupravy je pripraven nejaky konkretni vykon kde kapacitne sedi tak prosim, jinak je to zbytecnost. Taky je otazka jestli ma jit o experiment v rozsahu jednoho kusu (paru) nebo o celou serii...

Co do prochazeni soupravy pruvodcim - no nemuzu si pomoct ale zrovna na IDS se mi zda ze by to melo vadit o trosku min nez na klasice, jelikoz valna vetsina cestujicich jezdi na predplatni jizdenky apod. proste se mi zda ze se to posunuje vic smerem k revizorum co chodi spis namatkove...
Celopruchozi je samo lepsi ale po pulkach by to jeste nebyla takova traga, citelne hur je na tom nejaky ropovod :-D

S1 az do Bystrice - jako celkem fajn, ale uz nekdo nasel nejake dobre reseni jak nejezdit s naftou zbytecne pod draty na useku Tisnov-Brno?
Datel: nejaky takovy obojaky masiny by me zajimalo jestli to nekdo uz nekde zkousel/pouziva, bohuzel odhaduju ze na stridavine je podobna konstrukce slozitejsi nez na 3kV ss jelikoz patricne trafo odhaduju tak 1 tunu a navic misto kam ho nacpat...


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Na S1 bych se už moc neobracel ve věci elektrické, neb bude od nového GVD prodloužena až do Bystřice, kde, jak víme, dráty nejsou.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Nepredpokldam , ze by se naslo dost dlouhych souprav na pokryti ostatnch vetvi, takze to i nadale bude jezdit trvale skuplovany. Do zastavky by kratsi stacila,kor kdby tam byl vlozak ala 071, ale to pochybuju. Jedine ze by to vzal nekdo jinej, trebas rakusaci.
Pac po reko tu sice bude papirove dvojnasobek souprav, ale s polovicni (ne li mensi) kapacitou.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Pvvs: určitě je lepší průchozí souprava, ale pokud bude další, sice kratší elektrická jednotka je to jedině dobře. Určitě se dá využít právě na linku S1, nebo až zadrátují třeba Zastávku... (sice je to dost daleko, ale myslím, že to bude dřív, než dodávka jakýchkoliv nových elektrických střídavých jednotek).


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Kuba: Na IDS zcela urcite.POkud by to mel pruvodci kontrolovat a co zastavky prebihat mezi vagonama, tak je to dost hrozny. Zauvazuj proc se regionohy teda slozite resily jako pruchozi, kdyz klasicky reseni 812+912 uz bylo hotovy a schvaleny ?


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Musím souhlasit s Pvvs, že kategorie sólových elektrických vozů úplně chybí... A určitě by se u ČD uživila např. taková městká linka S1, nebo třeba osobáky okolo Havlíčkova Brodu, kde jezdí "plecháč" s "patrem" a BDs přidávají jen kvůli brzdícím procentům a dalších podobných případů existuje v ČR celá řada (nebo jízdy s 810 pod trolejí apod.) V případě zbytečných souprav s el. lokomotivou se pak do/z každé zastávky brzdí/rozjíždí zbytečně moc hmotnosti navíc, což samozřejmě znamená zbytečné ztráty energie. V první řadě se jedná o energii elektrickou, kterou ztratíme urychlením zbytečně se vezoucí hmoty navíc, další ztrácíme díky neexistenci rekuperace u lokomotiv ČD. Další ztrátou je zbytečné opotřebení brzdových špalků (kotoučů).
Umím si třeba představit 843 se smetákem, "pajšl" tam na to částečně je... I Regioboudy bych si dovedl představit se smetákem, ale to by nesměl být použit hydromechanický přenos...


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
PvvS: Opravdu tolik vadí, že by to bylo neprůchozí? Tolik souprav je taky neprůchozích a bežně jezdí. Na Slovensku údajně spojujou 560 do dvojic. Mno a 471 jezdí taky ve dvojicích, někdy i trojicích.


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Možná se s něčím jako 561+061+961 počítá při plánované elektrifikaci některých úseků kolem Brna.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
Tak to je hustý 561+061+961, k čemu to má být dobrý? To jako že bysme tu (celkem uměle) začali zavádět vlaky co se ke konci trasy rozdělí a zajíždějí do dvou různých koncových stanic? No takhle narychlo mě nenapadá kde by to bylo potřeba. Nebo že by kapacita šestivozové jednotky byla v časti trasy zbytečně velká? Též se mi nezdá a navíc co ušetřím odvěšením části soupravy, ztratím na čase a práci při rozpojování, pak automatická spřáhla taky nebudou zadara, jejich spolehlivost, pokles kapacity řidičáku a cena dvou stanovišť navíc jak říkáš... prostě zdá se mi to být nesmysl. Jedině snad že by krátká třívozová souprava trvale jezdila samostatně, jenom mě tak nějak nenapadá kde pod drátama by byla žádoucí "malá" souprava, snad na té S1 Kuřim-Slatina teoreticky možná ale jestli to stojí za ty prachy - o tom pochybuju...
Krátké el. soupravy by se měly navrhnout a postavit jako nové, přece tu doboha nemůžeme věčně přestavovat cokoliv na něco úplně jiného, to v konečném důsledku mj. příjde na víc peněz a je to furt staré, jen převlečené...
Naprosto jasně souhlasím že by daleko víc (a za míň peněz) pomohly nízkopodlažní vložáky 061, pokud by byly plně kompatibilní se současnými tak by se klidně mohly začít vkládat po jednom do současných souprav = snadné řešení pro invalidy a ostatní těžko nastupující, a časem kdyby jich bylo víc tak po dvou, po třech...


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No z SK se se ted odkupuje jedna souprava 560 na reko na 561/061/961 . Osobne to povazuju za nesmysl . Dosahne se tim pouze male kapacity a sprahovat soupravy bude problem, kvuli nepruchodnosti cel. Tady by souprava 560/060/061/061/060/560 mela vyhodu v nizkopodlaznoti a hlavne ve vetsim zrychleni. Se stavajici vyzbroji a trakcakama to bud eve spojeni 561/061/961+961/061/561 nepruchozi a hodne tezky. Navic se zbytecne povezou 2 stanoviste. Navic ubyde mist. Takze budto velky vratny soupravy, nebo nejaky solo elektricky vozy . To je kategorie , ktera CD uplne chybi.Kdyby i do trojityho regiohnusu narvali asynch kontejner + elektrickej prenos vykonu (jako slovaci) tak by to nadelalo vic parady.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
Hm, tak 12 miliard - podle posledního info co jsem četl tak údajně ČD prohlásily že jelikož jim kraje nepřistoupily k zvýšení dorovnávání ztráty tak z těch 12 miliard hradily to co nepokryly kraje, takže do konce roku už snad údajně má zbýt jen cca. 4 miliardy... dost síla.
Samozřejmě má PvvS pravdu že bez 571/671/x7x (dalších modelů ešusu) se bohatě obejdeme, patrový vložáky by bohatě stačily, ovšem Bmto je pokud vím dost málo, jsou staré a mají Vmax jen 100kmh, což by i trochu vadit mohlo.
Samozřejmě se ve světě tyto vratné soupravy (push-pull = dvoupatrové vložáky + řidičák, obvykle do série k nim taky dvoupatrový) běžně vyrábějí, viz např. nám z Vídně blízká řada Bmpz-dl (uprostřed na stránce, plus foto na klik) http://www.vagonweb.cz/popisy/OeBB_osobni_vozy_rd.php
Ale jelikož se obávám že zůstane zachován trend "podpory domácího výrobce" kdy se z ciziny nenakupuje vůbec nic, tak jsem už kdesi navrhoval aby nám aspoň koncern Škoda/Studénka vyrobil soupravy ve složení 071+071+071+971, no a bude to skoro přesně ono, od domácího výrobce a s minimem úprav... Však mi si to tu na střídavině budeme klidně tahat těma 242 (v lepším případě esama), a bylo by za pár peněz hodně muziky. Ale jelikož je těch ešusů objednáno tuším 60, a zatím dodaných nějakých 45 či kolik tak se ještě nějaký rok nebude dít vůbec nic a pak se uvidí, možná, neztrácejte víru :(
Řešit něco do souprav 560 zatím pokládám za zbytečné když tu nejmíň půlka vlaků jezdí v "oblíbeném" složení 3-6xBdmtee tam je dost prostoru, až by byly všechny nahrazený (aspoň na S2, S3) tak uvažovat co s 560 (jestli spíš do té doby nebude na šrot).


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Nejen esus, ale dneska by stacily i obyc NP vlozaky (klasicky patra) , ktery by splnily svuj ucel. Na SS soustave maji hned nekolik vozidel , zabotlamy, esusy a patra. Na stridav ykorat patra (tusim ted ve zdare).Pri trose snahy by se daly nacpat i mezi 560 do soupravy. Cekani na zazrak, nebo na 561 nebo 061, ci jak to nekteri oznacuji je jenm blahovost. Staci se podivat co jezdi okolo vidne jako Sbahn. NP ridicak+vlozaky+taurus.Tedy nic co by nemohlo jezdit i tady. Ale to by drahy nesmely fungovat jak socialni urad pro x 1000 roznych lidi. Ucite by se naslo v ruznych (hlavne urednickych) postech tolik zbytecnych lidi.... Schvalne , kde skoncilo tech 12 miliard, ktery si opet cerna dira vyzebrala na state ? Nejsou ani desira, ani vagony. Za rok zas bude zebrat o dalsi dotace.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
PvvS píše:
http://zpravy.idnes.cz/vozickari-museli-zaplatit-600-korun-protoze-pri-nastupovani-zdrzeli-vlak-1qs-/brno.asp?c=A081023_201921_brno_dmk

At zije Cerna Dira (na dotace) a pragocentrizmus. Uz davno tu mely byt aspon castecne NP vlaky a to jak elektriky,tak vlozaky. A ne jenom vyhruzka typu Regionoha.


Tak to je extrémně nechutný bordel. To jako když na zastávce bude stát třikrát tolik lidí než obvykle tak jim taky napočítají řekněme 3 minuty zdržení vlaku při nastupování? To by si asi těžko troufli, tedy za předpokladu že netouží po umlácení vzteklými cestujícími.
Tak nějak se přece nutně musí předpokládat že pokud cestující nastupuje "běžnou rychlostí" tak to rychleji prostě nejde a pokud jich je víc než normálně tak by měli být spíš rádi než vymýšlet pokuty. To stejné by ovšem mělo principiálně platit pro postižené - pokud jeden postižený (nastupující tak rychle jak jen dokáže) neplatí "nástupné" tak proč by měli platit když jich pojede 10? Zdržují snad úmyslně? Tak prostě všichni nebo nikdo.
Dále je tu otázka co ČD udělají s takto vybranou částkou? Rozdělí ji mezi cestující zdrženého vlaku? NE. Předají ji objednateli dopravy (kraji, ministerstvu)? Nene. Takže co, nechají si ji, že? Tak tomu já osobně říkám nedovolené obohacování! Sice je fakt že se je dnes kraje snaží pokutovat za zpoždění ale jednak se dráhy neustále hájí že zpoždění nebylo zaviněno jejich chybou a druhak i když jejich chybou zaviněno bylo (a těch případů je dost) tak stejně křičí že nemají z čeho platit a pokutu uhádají na zlomek původní výše...
No a na závěr otázka nízkopodlažních vozidel - je to bída, ale přímo zločinné jednání už podle mě je DLOUHODOBÉ odsouvání nákupu jediných jakžtaž použitelných masivně nízkopodlažních vozidel pro lidi - řady x71 (ešus) ve střídavém provedení (resp. vícesystémovém) což způsobuje že na "střídavé" polovině republiky dosahuje podíl nízkopodlažních spojů (díky těm pár Reginám, i když i ty mají své problémy) řádově 1% tak okolo Prahy je to díky Ešusům (ale i Žabotlamům) řekněme okolo 50% - jak tohle může někdo vytrvale dopuštět? To už je pomalu napočuni.

Achjo, sorry za OT :evil:


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Tisková podoba jízdního řádu: http://77.75.72.12/010120/GVD-KJR-2009.pdf


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 lis 2024 18:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]