Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 58 z 82    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 82  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
chat-maniac píše:
tam jde o to, že by se muselo víc sledovat, jestli se odhlásí projížděná zastávka, jestli se čidlo načetlo. tím pádem by to víc odvádělo pozornost od sledování provozu, protože by se pořád čumělo na RIS. lepší je automatickej pohyb prstem na čudlu.
v jednoduchosti je síla

Na tohle by stačilo "pokladenský" pípnutí. Má totiž tu vlastnost, že si ho dotyčný člověk všimne, pokud nezazní (osobní zkušenost).


Offline
41
29 črc 2008 13:05
Ale aspoň pro ten pocit....na vozovně když vypisujou hříšníky,tak to stejně nehledají podle GPS ne?Jenom mrknou kolikrát podjels a hrk to na papír ať to každej vidí,jakej jseš zlej řidič.No a když je to víckrát za měsíc,tak dostaneš doporučený psaní od pana Svěráka. [-X


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
Terence Hill píše:
Jo,a navíc když jseš o nějakou tu sekundu rychlejší než bys měl být,tak si to potom můžeš odklepout až se ti to hodí,že jo :-"


Správně pracující GPS stejně neošálí..


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7590
17 pro 2006 22:32
Brno
z hlediska protizákonného úmyslného blokování plynulosti silničního provozu ano :mrgreen:

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
41
29 črc 2008 13:05
Jo,a navíc když jseš o nějakou tu sekundu rychlejší než bys měl být,tak si to potom můžeš odklepout až se ti to hodí,že jo :-"


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7590
17 pro 2006 22:32
Brno
tam jde o to, že by se muselo víc sledovat, jestli se odhlásí projížděná zastávka, jestli se čidlo načetlo. tím pádem by to víc odvádělo pozornost od sledování provozu, protože by se pořád čumělo na RIS. lepší je automatickej pohyb prstem na čudlu.
v jednoduchosti je síla

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
No tak snad by to šlo, že by to nedávalo signál "pusť další", ale pusť "konkrétní". tudíš by to maximálně vynechalo, že by to někde nezahlásilo, ale na dalších zastávkách by si to hlásilo svoje. Ono to by se mohlo říct na všechno "nebude fungovat tlačítko na dveře, nebudou fungovat stěrače,....)

Jasné, že je nejjednodušší, když řidič mačká tlačítko, ale proč mu tu práci trošku neulehčit.
To je jak v Tescu se halíře několik let zaokrouhlovaly tak, že pokladní mačkala tlačítka "+ 0,10Kč" nebo "-0,10Kč", dokud se nedostala na celej padesátník. Taky to šlo, tak proč jí tu práci ulehčovat nějakou automatizací.

Ostatně onekdá jsem jel tramvají v Liberci a přišlo mi to, že někdy to hlásilo zastávku už třeba v půlce (mezi dvěma zastávkama) a někdy až když byly otevřený dveře. Tak jsem přemýšlel, čím to.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7590
17 pro 2006 22:32
Brno
jenže zase nemusí fungovat čidlo a jsme tam kde jsme byli :-)
dneska jsem taky pro změnu neodklepl průjezd zastávkou Kosmonautů a na Bohunické jsem měl Traťovou no.... taky mi pár zastávek trvalo, než sem si toho všiml

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Pokud mě paměť neklame, tak takový systém by měli mít v Praze - čidla na zastávkách.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
No a nebo třeba nějaké čidlo v místě zastávky (v silnici, v kolejích, na sloupu osvětlení nebo já nevím kde). Že by to v přijíždějícím voze seplo.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
1. Obvykle jsou zastávky stovky metrů od sebe. To znamená, že při nastavení "obvodu zastávky" na nějakých 40 - 150 m od jejího začátku a konce (podle místních mezizastávkových vzdáleností) se tohle při běžných mimořádnostech vůbec nemusí řešit. Větší přeložky se dělají v rámci staveb a zaměření čtyř bodů navíc pro běžnou dvojici zastávek už geodety ani investora nezabije.

2. Pokud vůz ví, kde se pohybuje, na které lince je, a že jede po pravidelné trase, tak se to řešit nemusí vůbec.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
při každé dočasné přeložce zastávky by se to muselo měnit a pak by se muselo nějak vyřešit zastavování druhého vozu na zastávce, na mnoha místech projíždějí třeba utobus kolem zastávky pro tramvaj a hlavně by to nemohlo hlásit jinou zastávku, protože by ten systém nemohl vědět, kam pojedeš dál. Mimochodem, řidič na to musí myslet jen při odjezdu z konečné, dál už ne.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Mě to jako blbost rozhodně nepřipadá. Zaměří a naprogramuje se to jednou*, ale naprosto to odstraní jeden z úkonů, na které musí řidiči myslet, čímž přispěje i bezpečnosti provozu...

* v případě stavebních úprav se dá do podmínek, že polohy nových označníků z dokumentace skutečného provedení se pošlou na DPMB.


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
Pravdepodone proto, ze by nekdo musel zamerit vsechny zastavky, pridat jejich souradnice do databaze, dopsat do firmware hledani nejblizsi zastavky, ... Proste prilis mnoho prace jen kvuli takovehle blbosti.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Proč se to vůbec nehlídá přes RIS? Řádově metrová přesnost absolutní GPS na to musí bohatě stačit...


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
No, ono si toho řidič ani nemusí všimnout i když má rozhlas puštěný na slyšitelnou úroveň. Prostě si to neuvědomí. Člověk musí hlídat tolik důležitějších věcí, že takovouhle nepodstatnou věc přehlédne. Samotnému se mi třeba stalo, že jsem si až na Bělohorské uvědomil, že jsem si na Mifkové neodklepl odjezd a nic mi to nehlásilo, nebo že jsem jednou omylem odklepl tlačítko "průjezd zastávkou" a nevšiml jsem si toho. Potom je nejjednodušší, když někdo na to toho řidiče upozorní. Zas takový problém to spravit není.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
mh píše:

V případě takovéto situace stačí zvolit funkci "Odklon", tím se zruší vyhlašování zastávek.. jakmile vůz najede na původní trasu, řidič opět zmáčkne toto tlačítko, a pak jen navolí stanici, kterou potřebuje.. samozřejmostí je pak informovat cestující, nejlépe vozovým rozhlasem (ovšem nesmí do něj huhňat :mrgreen: )


To je ta kouzelná funkce, když jsem jel v Blavě t-busem, nikde žádná zmíňka, normálně vypsané zastávky na buse a najednou to zahlo někam jinam, zhaslo to všechno a přestalo hlásit a jelo to někam a nikdo nevěděl kam. Až to najelo zpátky na svou trasu, tak to zas frčelo normálně. Akorát mi byl naprd 10 minutovej lístek, když jsem jel někam úplně jinam.


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
ještě pro ilustraci..


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
Falkon píše:
...Ale jde mi o to, že některé spoje třeba mohou končit mimořádně někde jinde (což by ale nejspíš zahlásili nějak zvlášť; třeba, že je nehoda, nebo že má vozidlo poruchu)...


V případě takovéto situace stačí zvolit funkci "Odklon", tím se zruší vyhlašování zastávek.. jakmile vůz najede na původní trasu, řidič opět zmáčkne toto tlačítko, a pak jen navolí stanici, kterou potřebuje.. samozřejmostí je pak informovat cestující, nejlépe vozovým rozhlasem (ovšem nesmí do něj huhňat :mrgreen: )


Offline
Uživatelský avatar

2778
07 kvě 2008 20:25
Čebín
V kabině je reprák ale ten je společný i pro radiostanici. Tzn. že pokud si někdo nastaví na palubáku hlasitost 1 což neni už skoro vůbes slyšet tak může přeslechnout že mu to hlásí něco jiného. Ale pak může stejně snadno přeslechnot nějaké důležité hlášení dispečerů :-(


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Ano, v kabině je taky reprák.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
V kabině něco bude když bylo (je) v palubkách napsaný "test repráku u řidiče-8x bů bů bů :-) )


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Falkon píše:
Netýká se to sice buse, ale nevím, kam jinam to dát, kdyžtak to přesuňte do vhodnější diskuse. Ale částečně to souvisí s příspěvkem od "niximor" (příspěvek 6. září 2008, 19.33):
Včera jsem jel z práce domů dvojkou do Modřic s přestupem na autobus (atd.) a vůz měl namluveno "o zastávku dopředu" (tzn. např. na Ústředním hřbitově, kde jsem nastupoval, hlásil Bohunickou,...)
dojeli jsme na "Modřice, Tyršova," kde ale vůz zahlásil toto:
"Modřice, smyčka, konečná zastávka. Prosíme cestující, aby vystoupili." No, co vám budu vykládat. Když vám v šalině jede krom pár normálních lidí stádo řekněme společensky unavených lidí, můžete sami odhadnout, jak to asi mohlo dopadnout: Vystoupili. Dokonce byli zmateni i někteří střízliví cestující a z obav, že na konečné řidička ani neotevře, raději taktéž vystoupili.
Z toho všeho humbuku kolem a kolem vyplývá otázka (mmch, na konečné se pro změnu nehlásilo nic; bylo mrtvo): Řidiči/řidičky (abych neurazil) nemají nějaký vnitřní repráček v kabině aby slyšeli, co jim to hlásí? Pokud totiž ano, je nějaký problém nahodí hlášení, jak má být? Ne, že bych nějak zvlášť těch vystoupivších lidí litoval, koneckonců, mohli si za to sami - zastávka se nepřestěhuje za noc, že? Ale jde mi o to, že některé spoje třeba mohou končit mimořádně někde jinde (což by ale nejspíš zahlásili nějak zvlášť; třeba, že je nehoda, nebo že má vozidlo poruchu) ale i tak by mohli řidiči aspoň namátkou kontrolovat, co vlastně do toho repráku zrovna frčí, že?)
Díky za odpověď.
Nevím jak je to se sluchovými podněty (hádám, že extra reprák nemají, ale z vozu hlášení slyší i když nevnímají), ale na palubním počítači vidí kromě údaje o zpoždění i název následující zastávky, takže určitá kontrola je možná...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

371
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Netýká se to sice buse, ale nevím, kam jinam to dát, kdyžtak to přesuňte do vhodnější diskuse. Ale částečně to souvisí s příspěvkem od "niximor" (příspěvek 6. září 2008, 19.33):
Včera jsem jel z práce domů dvojkou do Modřic s přestupem na autobus (atd.) a vůz měl namluveno "o zastávku dopředu" (tzn. např. na Ústředním hřbitově, kde jsem nastupoval, hlásil Bohunickou,...)
dojeli jsme na "Modřice, Tyršova," kde ale vůz zahlásil toto:
"Modřice, smyčka, konečná zastávka. Prosíme cestující, aby vystoupili." No, co vám budu vykládat. Když vám v šalině jede krom pár normálních lidí stádo řekněme společensky unavených lidí, můžete sami odhadnout, jak to asi mohlo dopadnout: Vystoupili. Dokonce byli zmateni i někteří střízliví cestující a z obav, že na konečné řidička ani neotevře, raději taktéž vystoupili.
Z toho všeho humbuku kolem a kolem vyplývá otázka (mmch, na konečné se pro změnu nehlásilo nic; bylo mrtvo): Řidiči/řidičky (abych neurazil) nemají nějaký vnitřní repráček v kabině aby slyšeli, co jim to hlásí? Pokud totiž ano, je nějaký problém nahodí hlášení, jak má být? Ne, že bych nějak zvlášť těch vystoupivších lidí litoval, koneckonců, mohli si za to sami - zastávka se nepřestěhuje za noc, že? Ale jde mi o to, že některé spoje třeba mohou končit mimořádně někde jinde (což by ale nejspíš zahlásili nějak zvlášť; třeba, že je nehoda, nebo že má vozidlo poruchu) ale i tak by mohli řidiči aspoň namátkou kontrolovat, co vlastně do toho repráku zrovna frčí, že?)
Díky za odpověď.


Online
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Na 1220 (tuším) jsem viděl boční tablo nefunkční úplně...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2038 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 82  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 pro 2024 18:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]