Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 80 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Thor: na Hybešově / Václavské by bylo poněkud plno (4 linky po 5 minutách).

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Když už máme ty výluky proč vlastně nevede šestka z centra až na Mendlák?


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Já občas používám linku d-5 téměř v celé délce(ŠČ - Osová).Půjde nějak poznat při nástupu ve Štefánikové čtvrti,že se opravdu jedná o pětku, a ne o pětkodvojku? Třeba podle čísla kurzu(BUSE je samozřejmost...)?


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
7 a 10 budou jezdit az do smycky ve Starym liskovcu, 5 bude mit od nadrazi do Liskovca snizeny intervaly.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Lískovec to nějak zvládne, přece jen je to jedna z nejkapacitnějších smyček.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
ds píše:
Myslím, že líp jak teď ta výluka v centru vymyslet nejde. Snad jen d-10 od září by možná stačila jen na Švermovu. Pokud by na 1. koleji nebylo k hnutí, je to řešitelné posunutím zastávky pro d-4 nebo d-12/13 do Masarykovy, společně s pětkou.

Na d-10 jen na Švermovu (stejně jako na 7) mi připadá nešťastný to, že Švermova je zastávku před frekventovaným přestupním uzlem na Osové. Sám tam docela dost využívám přestup tram - 29/50...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Nebo nechat d-10 obousměrně přes 3/4 kolej. Stejně ten stav, kdy k sadům jede po 1. a zpět po 4. koleji je nelogický.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Myslím, že líp jak teď ta výluka v centru vymyslet nejde. Snad jen d-10 od září by možná stačila jen na Švermovu. Pokud by na 1. koleji nebylo k hnutí, je to řešitelné posunutím zastávky pro d-4 nebo d-12/13 do Masarykovy, společně s pětkou.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Kouc píše:
Je třeba si taky uvědomit, že zastávka hlavní nádraží, 1. a 2.kolej není nafukovací. Už za tohoto stavu se obávám, že od září dojde k přetížení této zastávky. Vždyť když přijíždějí v pondělí ráno studenti VŠ, tak bylo vždycky třetí nástupiště tak zaplněný, že se tam vejít nedalo a než se to nacpalo do tramvaje trvalo alespoň 2 minuty... Takže si myslím, že i tak tam budou stát tramvaje čekající na vjezd do zastávky, už teď tam bývá hrozně moc lidí a to jsou prázdniny.

Jinak se trošku obávám, co udělá tramvajová linka 1 v úseku Mendlovo náměstí-Hlavní nádraží. Vždyť z uzlu Mendlovo náměstí je to jediná rozumná varianta do centra města a kdyby jenom půlka lidí, co tam přestupovala a jela na Českou (hlavně ráno), jela dál linkou 1, tak to nemůže utáhnout.
S tim nastupistem na 3./1. koleji souhlas... ve svetle teto logiky je trasovani tramvaji v centru asi nejlepsi jake muze byt, protoze v jednom smeru se inkriminovanym kolejim vyhne vzdycky d-6 nebo d-12/13 (coz je mensi zlo), i tak to ale bude od zari docela zahul - v podstate to bude mit asi stejny dopad, jako kdyby v dobe pred vylukou jezdily d-12/13 pres 1. a 2. kolej, pro predstavu je to dostatecne presny primer...
O tu d-1 bych se az tak nebal - bude od nadra posilena d-6, takze se tam lidi snad nejak vejdou (pri trose stesti i rano)... a treba se taky lidi nauci z Mendlaku pouzivat x5... No, kazdopadne bude zajimavy sledovat, jak ten system celkove bude od zari fungovat/nefungovat...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Smolda68 píše:
Myslím že lepší by bylo vést d-12 a 13 obousměrně Roosveltovou se zastávkou Hlavní nádraží pod Grandem, kde by bylo více místa pro studenty jedoucí směr KrPole.
Pri pohledu na ten pidi-ostruvek u Grandu (smer Malinovskeho nam.) si to nejak neumim predstavit.


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
Myslím že lepší by bylo vést d-12 a 13 obousměrně Roosveltovou se zastávkou Hlavní nádraží pod Grandem, kde by bylo více místa pro studenty jedoucí směr KrPole. Linku d-6 bych vedl obousměrně přes Náměstí Svobody - Masarykovu se zakončením ve smyčce Nové Sady - ve špickách by mohla jezdit místo d-5 jako posila d-2 na Ústřední hřbitov a d-5 by tak zůstala do Bohunic a Lískovce po 5 minutách. Záleží jak by to ve špickách zvládala Hybešova a Václavská:-k

_________________________________
Až dosloužím, chci do šrotu!


Offline
Uživatelský avatar

97
06 úno 2006 22:01
Je třeba si taky uvědomit, že zastávka hlavní nádraží, 1. a 2.kolej není nafukovací. Už za tohoto stavu se obávám, že od září dojde k přetížení této zastávky. Vždyť když přijíždějí v pondělí ráno studenti VŠ, tak bylo vždycky třetí nástupiště tak zaplněný, že se tam vejít nedalo a než se to nacpalo do tramvaje trvalo alespoň 2 minuty... Takže si myslím, že i tak tam budou stát tramvaje čekající na vjezd do zastávky, už teď tam bývá hrozně moc lidí a to jsou prázdniny.

Jinak se trošku obávám, co udělá tramvajová linka 1 v úseku Mendlovo náměstí-Hlavní nádraží. Vždyť z uzlu Mendlovo náměstí je to jediná rozumná varianta do centra města a kdyby jenom půlka lidí, co tam přestupovala a jela na Českou (hlavně ráno), jela dál linkou 1, tak to nemůže utáhnout.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
MKzB píše:
Taky přidám něco do mlýna, protože se mi nelíbí, že 12 a 13 jede jiným směrem.
d4 - Maloměřice - Nové Sady
d6 - Nádraží König - Česká - Masarykova čtvrť
d12, 13 přes Svoboďák
A pres svobodak bys nechal jezdit jenom 5,12,13? No nvm jestli by to kapacitne ve skolnim roce stacilo - za tu d-4 tam nemas nahradu... Navic d-1 budou ve skolnim roce ty posily (d-6) z nadrazi potrebovat jako sul, skoro bych rekl, ze po skonceni vyluky to lidem bude dost chybet...
A mimochodem - kde by se podle tohohle navrhu delaly d-4 cekaci pauzy? :-"
OP píše:
Moje predstava o minimalnich zasazich do jinych linek:
5 - obousmerne pres Svobodak, Nadrazi a Hybesovu
6 - KrPole nadrazi - Malinovskeho nam. (kolem palace Morava)
7 - Silingrovo nam. - Ustredni hrbitov smycka
12+13 - obousmerne pres Svobodak
+ ve spickach posileni 5 v useku Liskovec - Nadrazi (nabizi se treba prodlouzit polovinu spoju 6), nebo posileni 8 (v cele trase, Lisen posileni taky uvita)
Obsluhu Stareho Liskovce podle me celkem chytre resi DP zmenami od zari, ktere odbouraji zbytecne "zdvojovani" d-5 a d-8, d-5 ktera jela delsi trasou potom ponekud ztracela vyznam...
Ten navrh ale docela dobre resi vedeni linek po Masarykove (bez toho, ze by tam nektera linka jela jenom jednim smerem), akorat bych urcite d-6 protahl az na Nove sady, aby posilovala d-1 uz v useku od Hlavniho nadrazi...

V souvislosti se zmenami na d-5 od zari - budou d-5 po 20. hod. zajizdet do Liskovce, nebo budou koncit vsechny na Novych sadech? Pokud bude do Liskovce jezdit d-7 v intervalu 10 min, prijde mi zbytecny, aby tam po osme vecer jezdila jeste i d-5... daly by se tim docela dobre usetrit vozy...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Moje predstava o minimalnich zasazich do jinych linek:
5 - obousmerne pres Svobodak, Nadrazi a Hybesovu
6 - KrPole nadrazi - Malinovskeho nam. (kolem palace Morava)
7 - Silingrovo nam. - Ustredni hrbitov smycka
12+13 - obousmerne pres Svobodak
+ ve spickach posileni 5 v useku Liskovec - Nadrazi (nabizi se treba prodlouzit polovinu spoju 6), nebo posileni 8 (v cele trase, Lisen posileni taky uvita)


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
k tomu, že další linka bude jezdit "jinak"

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
K čemu je to dobré?


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Taky přidám něco do mlýna, protože se mi nelíbí, že 12 a 13 jede jiným směrem.
d4 - Maloměřice - Nové Sady
d6 - Nádraží König - Česká - Masarykova čtvrť
d12, 13 přes Svoboďák


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
Šlo pouze o šotonápad, kterej by skutečně nikdy nebyl realizován :lol: Ale stejně linka H už jezdila :wink:
Proč chcete dávat d-12 a 13 přes nám. Svobody? Až se dodělá Husova, tak nebude nic jezdit podle váš v úseku Nové Sady - Šilingrák? Nebo máte nějáké řešení, které zahrnuje i cestu NS - ŠN? Jestli ste to tu už psali, tak pardon, ale moc to tady nesleduju, protože se tu objevují furt ty samé názory :roll:

_________________________________
Až dosloužím, chci do šrotu!


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Smolda: To je nesmysl. Nemůžeš na historické tramvaji postavit běžnou linku...

David Jaša: Buď vést centrem d-12 i d-13, nebo ani jednu z nich.Jízdní doba mezi Nádrem a Čárou je každou trasou jiná, takže dělit tyto dvě skoro srostlé linky by bylo docela nešťastné.


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
No a? Při veletrhu dobré lákadlo :lol:

_________________________________
Až dosloužím, chci do šrotu!


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Proboha,ještě se toho nápadu někdo chytne... :shock: :-D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
Místo d-7 navrhuji recesní řešení:
Linka H po trase Šilingrovo náměstí - Mendlovo náměstí - Výstaviště - Pisárky a zpět v intervalech 30 min.
Na linku H by byli vypravovány historické tramvaje 99 a 107, které by kapacitně určitě vystačili :lol:

_________________________________
Až dosloužím, chci do šrotu!


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Thor píše:
Je sice pravda, že existují alternativy k čáře, coby přestupnímu uzlu, ale pořád je to bod na okraji jádra, kde končí 3 významné radiály (Milady Horákové, série ulic do Kr. Pole, Veveří), čára o svůj základní význam nepřijde.
Nicméně na spojení Čára - Mendlák byl v poslední době veden frotnální útok z několika stran:
* navýšení kapacity na t-25/26, díky kterému se od Veveří a Štefánikovy přes Čáru nevyplatí jet
* pomalá jízda na Husově
* opětovné zprovoznění tratě přes centrum -- teď už trvalé
Jak si čára povede po znovuotevření Husovy je ve hvězdách. Některé věci se rekonstrukcí odstraní, některé ne...

Thor píše:
Šilingr obslouží o území opačným směrem od centra - Pellicovu a část Pekandy, příp i pod ním se nacházející oblast Anenské ul. (jen ten nejpřilehlejší roh).
Ano, ale tato část negeneruje ani zdaleka takové množství cestujících jako historické jádro. Navíc tam bude něco jezdit i od NS.

Thor píše:
A okruhem okolo centra je centrum taky dobře pokryto (určitě nic takového neopomíjím), nota bene pokud je hlavně pro pěší.
Je a není. Centrum má zhruba 0,7 x 0,8 km, takže samotný střed města je na hranici standardní docházkové vzdálenosti k MHD.

Thor píše:
Hlavně Masaryčka je trochu úzká na množství pěších a ještě krokem. Připouštím ale, že vzhledem ke stávajícímu linkování se hodí vést centrem 4. Jinak bude vždy míjet buď čáru nebo nádr.
Masaryčka je úzká pouze tehdy, když je nějaká překážka (auto, zahrádka) mezi kolejemi a domy. Jinak je široká dost i na letní nátřesky.
Osobně bych tam po skončení výluky nechal jezdit ještě d-12 nebo d-13. Frekvence na Svoboďáku a Masaryčce si o to přímo říká a na dvě linky je Masaryčka široká dost. ;-)


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
k první citaci - k takovému nádražnáckému dogmatu mám určitě daleko - já jsem hájil myšlenku, proč tak linky jezdily, nikoli, že jen to, že tak jezdily, což je myslím si patrné z toho co jsem už psal. To je snad patrné. Je sice pravda, že existují alternativy k čáře, coby přestupnímu uzlu, ale pořád je to bod na okraji jádra, kde končí 3 významné radiály (Milady Horákové, série ulic do Kr. Pole, Veveří), čára o svůj základní význam nepřijde. S tím sledováním přepravních proudů máš pravdu, bohužel vzhledem k některým nápadům v poslední době (viz níž) mám pocit, že se tak neděje.

k druhé citaci: naprostý souhlas - mimochodem 29 je úplně zbytečná linka - výsledek zachování stavu po dlouhodobé výluce na Hlinkách, s tím, že by to mohlo mít význam. Její souběh s 50 mezi Bohunicemi a Kohoutovicemi ...., škoda slov.

k třetí citaci: - to nemohu přímo posoudit, ale nesouvisí zaplněnost tramvají se zavedením 7 před několika lety?

ke čtvrté citaci - to hodně souvisí s tím, proč nejsem zastáncem dopravy přes Svoboďák. Šilingr obslouží o území opačným směrem od centra - Pellicovu a část Pekandy, příp i pod ním se nacházející oblast Anenské ul. (jen ten nejpřilehlejší roh). A okruhem okolo centra je centrum taky dobře pokryto (určitě nic takového neopomíjím), nota bene pokud je hlavně pro pěší. Hlavně Masaryčka je trochu úzká na množství pěších a ještě krokem. Připouštím ale, že vzhledem ke stávajícímu linkování se hodí vést centrem 4. Jinak bude vždy míjet buď čáru nebo nádr.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Thor píše:
další bod - určitě nejde o dogmata, a abych řekl pravdu, nevím, jaké dogma máš na mysli.
Dogmata odpovídající nádražáckému §1 -- "vždycky se to tak dělalo" resp. "nikdy se to tak nedělalo". V posledních letech se postupně přesunula část cestujících z České na Nádraží a na t-25/26. Otázka je, jak to bude po skončení výluky na Husově -- pokud se trasa znatelně zrychlí, tak by mohla Ćára vrátit úder. :-) Prostě to chce neustále sledovat vývoj přepravních proudů a linky, intervaly etc. tomu přizpůsobovat. Setrvávat na starém stavu, protože tady loni jezdilo hodně lidí, je cesta do pekel.

Thor píše:
Já jsem psal, že z pohledu cestujícího je daleko příjemnější, když sice přestoupí, ale takovým způsobem, že se ani nemusí jít podívat na jízdní řád, kdy mu jede spoj, protože než k němu dojde, spoj přijede.
Tohle už na mnoha místech moc neplatí, bohužel. Natahování intervalů na napaječích, mrvení okružkek a zavádění alternativních tras ala t-29 do toho ideálu silně hází vidle.

Thor píše:
Mimochodem, co jsi myslel linkou od Celní přes Mendl k nádru a na Českou, jsem pochopil, ale nesouhlasím s tím. Situace na jedničce není zdaleka tak katastrofická, jak píšeš, jezdím tam často. Jednička je ze zkušenosti víc zatížená na úseku hl. n. - Moravák. K2 okolo sv. Anny jezdí přibližně sejně plné jako 1 na Moravák.
Ovšem, lidi zatím na zastávkách nezůstávají. Od září a hlavně října by mě to ale vůbec nepřekvapilo. Ale jak už píšu výš, za poslední roky si lidi zvykli jezdit jinudy a okolo sv. Anny jezdilo v poslední době výrazně míň lidí než v době, kdy sem byla přesměrována d-7.

Thor píše:
Mimochodem Tvoji myšlenku vedení dopravy od Celní na nádr přes Mendl, by ten průraz na Hybešku řešil, ale trochu jinak - s největší pravděpodobností by se tam přesunula dvojka (ktrerá zas tak plná nejezdí), čímž by se vyřešily všechny problémy dopravy od Mendlu k jádru města (cesta by se mimochodem zkrátila o 1 semafor i co do vzdálenosti, zmizely by 2 oblouky s pomalým průjezdem), jen Křídlovické ul. by se doprava trochu vzdálila.
Opomíjíš jednu věc: zastávky Česká a Šilingrovo náměstí ve velké míře zásobuje historické jádro. A to z principu lépe obsluhují zastávky Zelný Trh a Náměstí Svobody.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 20:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]