Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 81 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Zdá se, že v názoru na Svoboďák jsem v menšině, no co už :-)

Ta Nová Hybešova skutečně neměla být Výstavní, ale Veletržní, resp. její prodloužení - takto to bylo pojato tuším ještě v ÚP 1994, ale i v mnoha starších počínaje prvorepublivými. Nechtělo se mi to hledat, tak jsem to střelil.

další bod - určitě nejde o dogmata, a abych řekl pravdu, nevím, jaké dogma máš na mysli. Já jsem psal, že z pohledu cestujícího je daleko příjemnější, když sice přestoupí, ale takovým způsobem, že se ani nemusí jít podívat na jízdní řád, kdy mu jede spoj, protože než k němu dojde, spoj přijede.

O vedení 137 a 138 na Komeňák jsem nemluvil, o 25, 26 taky ne, naopak zastávám se stavu, kdy 25 a 26 jsou a na Komeňák se z Mendlu nejezdí trbusem (mimo výluku pochopitelně). Tuhle pasáž jsem asi moc nepochopil.

Mimochodem, co jsi myslel linkou od Celní přes Mendl k nádru a na Českou, jsem pochopil, ale nesouhlasím s tím. Situace na jedničce není zdaleka tak katastrofická, jak píšeš, jezdím tam často. Jednička je ze zkušenosti víc zatížená na úseku hl. n. - Moravák. K2 okolo sv. Anny jezdí přibližně sejně plné jako 1 na Moravák.

Mimochodem Tvoji myšlenku vedení dopravy od Celní na nádr přes Mendl, by ten průraz na Hybešku řešil, ale trochu jinak - s největší pravděpodobností by se tam přesunula dvojka (ktrerá zas tak plná nejezdí), čímž by se vyřešily všechny problémy dopravy od Mendlu k jádru města (cesta by se mimochodem zkrátila o 1 semafor i co do vzdálenosti, zmizely by 2 oblouky s pomalým průjezdem), jen Křídlovické ul. by se doprava trochu vzdálila.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Doprava přes Svoboďák smysl jednoznačně má... a to nejen pro důchodce, kteří bydlí v centru a dojít pěšky třeba ze Šilingrova nám. pro ně může být problém...
Lidi na provoz po Masarykové nadávají proto, že po jeho zavedení bylo linkové vedení jen krátkou dobu optimální...Většinu času nejezdilo buďto nic (výluka Masarykova), nebo polovina tram. linek (jiné výluky), kdy člověk musel na Masarykové uhýbat z kolejí co pár vteřin...
Můj osobní názor je ten, že optimální by bylo, pokud by přes nám. Svobody jezdila pravidelně celodenně pouze d-4...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Thor:
tak zaprvé nazývej věci pravými jmény. Výstavní ulice leží tady. Ulici se nyní už dlouhodobě říká "Nová Hybešova" a nevidím důvod, proč tomu říkat jinak, dokud nedostane oficiální název.
dál: držet se dogmat a §1 za každou cenu nedává smysl. To by se dodnes jezdilo z Lískovce t-138 a z Kohoutovic t-137 na Komenského náměstí a o takových t-25/26 by si člověk mohl nechat jenom zdát. Podobně jako o systému několika často jezdících linek s přestupy.

Spojení z Mendláku na Nádraží se pomalu začíná dostávat do stavu, jako bylo spojení Mendláku s Českou před přesměrováním d-7 do Bohunic. Ve špičce jezdí dvojičky narvané tak, že tomu může pomoci buď další linka nebo delší soupravy. Naopak spojení s Českou během výluky Hlinek mírně pokleslo, lidé se naučili jezdit jinudy. Podle mě právě tangenciálními trolejbusy a přes nádraží. Nicméně přesměrovávat jednu z linek přes Svoboďák opravdu nemá smysl, dokud by ta linka míjela Mendlák. Už je ten můj postoj jasný?

K vedení pravidelné dopravy přes historické jádro jsem měl neutrální postoj -- dokud jsem neviděl, jak dobře se tamní zastávky chytly.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Az na posledni vetu souhlasim s Thorem. 4 tramvaje za deset minut v useku Ceska-Pekarska-Mendlak musi zustat, bez ohledu na to, pod jakym cislem. Slouceni 6/7 by byl dobry napad jen v urcite dobe. V pracovni dny je soucasne (predvylukove) vedeni dostacujici, ale nechapu, pro o vikendu jezdi(la) d-6 ke hrbitovu v dvojnasobnem intervalu. Tam by v pohode stacilo to solo po 15 minutach a d-7 by o vikendu v Bohunicich byla vic uzitecna (napocitam provoz o dusickach apod.)

Na slouceni 12/13 jsem tu kdysi uz svuj nazor psal.

U slouceni 3/11 by to bylo slozitejsi kvuli vedeni ostatnich linek v oblasti Jugoslavske, kde by myslim nebyla adekvatni nahrada spoju (pri zachovani prestupniho uzlu na Jugoslavske) pri presmerovani jedne z techto linek.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
David Jaša: ono to spojení (trvalé) Mendlák - Česká má něco do sebe a přes Pekandu i přes spoustu semaforů je nejefektivnější. I kdyby byly Výstavní ulice, tak by to podle mě nebylo ono. Navíc na nádr. jezdí z jihozápadních směrů 2,8, ten už další obsluhu nepotřebuje. Naopak si myslím, že linkování před posledními výlukami bylo optimální. Dokonce se podle mě (naopak) nabízí otázka, proč nesloučit dvojlinky (6,7; 12,13; 3,11, apod.). Brno se vydalo koncepcí husté pravidelné dopravy v několika málo linkách s nutným přestupem v centru, což mi alespoň podle mých zkušeností s MHD připadá daleko uživatelsky příjemnější, než velké množství linek bez přestupů, ale s mizernými intervaly.

Mimochodem nejsem zastáncem pravidelné dopravy přes Svoboďák :-)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Pavel: souhlas

Thor: dokonce jsem koketoval s myšlenkou, že by jedna z linek 5, 6, 7 měla jezdit přes Svoboďák natrvalo. To ale není dobrý nápad, dokud budou tramvaje od Nových Sadů na Vídeňku míjet Mendlák.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
David Jaša - pokud jsi to "zas až tak moc není potřeba" vztahoval k době aktuální výluky, pak ano. Ale nějak jsem to z toho nepoznal ... :-).


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Eda: podle mě tvůj návrh není špatný, nicméně tam vidím určité rizikové faktory
1) nejsem si jistý jestli by utáhla provoz po Vídeňské pouze 2, zvlášť po prázdninách (možná by stačily kapacitější tramvaje)
2) otáčení na Poříčí je taky problém, ale to už tu padlo
3) spojení Lískovec - Mendlovo náměstí (i když momentálně málo využívané) by se hodně zkomplikovalo. Ale budou tu třeba veletrhy.

Já bych to upravil takto:
d-5: nechat jak je (přes Celní a Václavskou), ty 3 minuty navíc nikoho nezabijou
d-7: pendl jen Šilingrák - Mendlák
a-x5: Česká (Moravské náměstí) - Úvoz - Mendlák - Václavská (smyčka přes Křídlovickou)
případně jednosměrně takto
a-x5: Česká (Moravské náměstí) -> Úvoz -> Mendlák -> Václavská -> Poříčí -> Mendlák -> Úvoz -> Česká (Moravské náměstí) Tady je ale podmínkou zobousměrnění ulice Zahradnické (už to jednou při nějaké výluce bylo)
t-x5 (ve stávající podobě): zrušit
případně a-51: místo přes Václavskou by jela kolem sv. Anny (samozřejmě se zastávkou i na Mendlově náměstí)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Měl jsem na mysli Českou, jako dnešní zastávku d-5 směrem na Svoboďák. Vlastně Moravské náměstí pro a-81/82. Kdyby to stavělo tam, kde by byl problém? Teoreticky by při objíždění parku mohl zastavit i na zastávce Mor. n. pro d-1 směr Nádr. Odjezdová by byla na výše zmíněném místě.

EDIT: Stejná myšlenka, jako měl b1...


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Rop píše:
ad dva body:

a-x5: Poříčí - Mendlovo nám. - Komenského nám. - Česká - Moravské nám. ... tohle by byla optimální trasa ... jenomže začínat na Poříčí to je nemožnost nikde to rozmně otáčet, navíc Poříčí - Mendlovo nám. jezdí d-7 a a-44/84 ... takže jediný problém je přestup z linky d-2 která nahrazuje v úseku Ústřední hřbitov - Poříčí linku d-6 ... ale lze využít přestup na Hlavním nádraží a pak nahoru ... končit na Moravském nám. by bylo taky luxusní z hlediska přestupu na d-6, d-1, d-5 ... ale co otočení ... dá se tam dvakrát odbočit doleva? že by x5 končila na zastávce d-3,5,11 směr Náměstí 28. října a začínala by na zastávce d-1,6 směr centrum? ... a pauzy na mendláku

linka přes svoboďák po ukončení výluky Husova: d-4 v pětiminutém intervalu stačit nebude?
Proc odbocovat doleva? Stacilo by doprava (jak se to praktikovalo pri podobnych kratkodobych vylukach). Vystup by byl v zastavce d-1 smer centrum.
Nastup by byl v soucasne prelozene zastavce Ceska (d-5 smer Liskovec) s tim, ze by pak jeste zastavila i na zastavce d-4 na Ceske

Z Mendlaku by pak mohla vest na Vaclavskou, dale ulici Zahradnickou (ktera by se zobousmernila, taky uz to tu bylo) na Porici a zpet.


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
ad dva body:

a-x5: Poříčí - Mendlovo nám. - Komenského nám. - Česká - Moravské nám. ... tohle by byla optimální trasa ... jenomže začínat na Poříčí to je nemožnost nikde to rozmně otáčet, navíc Poříčí - Mendlovo nám. jezdí d-7 a a-44/84 ... takže jediný problém je přestup z linky d-2 která nahrazuje v úseku Ústřední hřbitov - Poříčí linku d-6 ... ale lze využít přestup na Hlavním nádraží a pak nahoru ... končit na Moravském nám. by bylo taky luxusní z hlediska přestupu na d-6, d-1, d-5 ... ale co otočení ... dá se tam dvakrát odbočit doleva? že by x5 končila na zastávce d-3,5,11 směr Náměstí 28. října a začínala by na zastávce d-1,6 směr centrum? ... a pauzy na mendláku

linka přes svoboďák po ukončení výluky Husova: d-4 v pětiminutém intervalu stačit nebude?

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
http://www.modernibrno.cz/clanek.htm?clanek=330

Zajimavy ze ve velky vetsine navrhu prestavby mendlaku figuruje trasa s tunelem a vynechanou spojkou prekanda/husova.
Pak padaji vsechny tyhle problemy. Mimochodem je tam o pruraz ypsilantiho vic. O nem sem nemel tuseni.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Thor píše:
Obávám se, že s myšlenkou, že spojení Česwké a Mendléku není "zas až tak" potřeba musím kategoricky nesouhlasit - jde o dva velké dopravní uzly v centru - z jednoho byla více méně velká část dopravy na tento směr odkloněna a má delší objízdnou trasu (zejm. linka 5, tj. směr od Bohunic na severní okraj jádra města), Když se půjdeš (za 14 měsíců) podívat na zatíženost linek 5, 6, 7, budeš velice překvapen, jak přeplněné na tomto úseku jezdí. To, že ale značná část cestujících jezdí 5 přes nádr., ale dál na Českou je o tom, že jim prostě nic jiného nezbývá, přes Šilingrák by to stále měli o dost kratší.
Heh. Řekl bych, žes mě vůbec nepochopil. 5, 6, 7 mezi mendlákem a čárou byly vytížené, protože:
1) čára byla opravdový nefalšovaný přestupní uzel,
2) kde člověk nemusel nachodit kilometry nebo se přesunovat o jednu zastávku,
3) a který obsluhoval podstatnou část historického jádra.
x5 nemá srovnatelný význam s šalinami přes Šilingrák, to spíš s dávno zrušenou 137, která zahynula na malém zájmu (dlouhém intervalu). Co mi to jenom připomíná... Dřívější přestupní uzel Česká se pro cestující z Mendláku logicky přesunula do jiných -- na Konečného náměstí, Pionýrskou, Moravské náměstí a Zelňák/Svoboďák. Troufám si tvrdit, že za této situace a přímého trolejbusového nepropojení Komenského náměstí s Českou se opravdu nemá x5 uchytit coby náhrada za zrušené tramvajové spojení.

Thor píše:
Ze stejného důvodu mám za to, že průraz Hybešky na Mendlák (má se jmenovat tuším Výstavní ulice) by výrazně zlepšil stav při vedení výluk na Šilingráku, ale nevyřešil by vše.
Ano, sv. Anna by stále potřebovala 7. :-P

Eda píše:
Tak "přesměrovat" t-25 na Komenského by trošku nešlo, vzhledem k situaci na zbytku trasy t-26 (a je potřeba zanechat pravidelný interval).
Ještě by se dala zkrátit 29 z České na Vychodilovu (případně dodělat těch pár m drátů ve Vesnici Židů). Pak by bylo trolejbusů dost. 25 na trase K. n. - Mendlák - Osová by spojovala 3-4 areály MU a to není zrovna málo potenciálních cestujících.

Eda píše:
Co byste řekli na toto:
d-5: přes Renneskou
d-7: pendl jen Šilingrák - Mendlák
a-x5: Celní - Mendlák - Úvoz - Česká
t-x5 (ve stávající podobě): zrušit
a-x5 by se hodilo až na Moravák. Dostupnější 5 a 6 by za to stály. Pak by ta linka opravdu smysl měla.

PvvS píše:
Myslim ze ten pendl silingrak/mendlak pripadne kamkoliv jinam je sam o sobe nesmysl . Opravdu by me zajimala realna vytizenost v tomhle useku, pac kdykoliv sem tama sel , tak krome utoku duchodcu na svatou annu (asi tam meli vyprodej) sem malokdy zazil vic jak 10 lidi v celym voze.
Smysl to má čistě kvůli sv. Anně. Nesmysl je, že nejkratší obousměrné šaliny mají 30 m.

PvvS píše:
Spis si myslim ze po ukonceni vyluky bude asi hodne lidem chybet spojnice nadrazi ceska , pres namesti svobodyI s pomalou jizdou je to podstatne rychlejsi nez okolo po husovy.
Přesně tak. Nepřekvapilo by mě, kdyby po skončení výluky zůstala 12 nebo 13 na trase přes Svoboďák.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
PvvS: - pendl Šilingrák - Mendlák není nesmysl - tam prostě nic jiného nejezdí, nedá se to poměřovat 10 lidmi ve voze!, je smůla, že jediné obousměrné tramvaje jsou zrovan ty nejkapacitnější, ale Pekanda taky potřebuje nějakou obsluhu.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No ja mam u uzemnim planu tram trat, vcetne novy krizovatky smrti na mendlaku, prekopani mendlaku, odsun trati na pekandu..


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
nádraží - Česká přes Svoboďák jezdí normálně čtyřka, ta tam i po ukončení výluky zůstane...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Až na to,že i kdyby se ta spojka Mendlák-Hybešova udělala,tak by tam stejně max.jezdily trbusy. A to,že jako pak budou,páč je to v územním plánu. Takže uvidíme co po prázdninách a jestli i pak v t-x5 bude jezdit řidič a max. pár much,tak zrušit!!!


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Myslim ze ten pendl silingrak/mendlak pripadne kamkoliv jinam je sam o sobe nesmysl . Opravdu by me zajimala realna vytizenost v tomhle useku, pac kdykoliv sem tama sel , tak krome utoku duchodcu na svatou annu (asi tam meli vyprodej) sem malokdy zazil vic jak 10 lidi v celym voze.Smysl by to zacalo mit, po dkonceni prvni casti husovy a presunuti uvrati na kopec.Pak by se dalo i zauvazovat o provozu mendlak/husova(uvrat)/malinak/mendlak..
Spis si myslim ze po ukonceni vyluky bude asi hodne lidem chybet spojnice nadrazi ceska , pres namesti svobodyI s pomalou jizdou je to podstatne rychlejsi nez okolo po husovy.

Ale jasne se loni a letos ukazalo , jak je cela brnenska sit zranitelna. Staci jeden problem a 1/2 brna nejezdi . Mozna je nacase investovat mimo okruhu pro IGK (a ze je potreba) i do neceho pro MHD :
http://kafelanka.wz.cz/mista/trstola.php


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
No když by něco pomohlo při výluce tak to najednou vždcyky chybí zásadně :mrgreen:

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Současná výluka na Husově především ukazuje, jak zásadně chybí tunel pod Špénou, případně propojení trolejbusových terminálů Komenského nám. - Brandlova.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já bych tu x5 upravil následovně: Buď nahradit autobusy v trase Mendlák - Česká (spojení Poříčí - Mendlák zajišŤuje již d-7) nebo nechat trolejbusy, ale natáhnout pro ně trolej a vytvořit tak smyčku Komenského náměstí - Joštova - Kounicova - Marešova a konečná by byla na České. Otázka je, zda se to vyplatí.
Ten průraz z mendlu na Hybešovu bych si dokázal představit rozšířěním a zakolejováním ulic Anenské a Leitnerovy, ale nenapadá mě co by tudy mělo jezdit při stavu bez výluky.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Bylo by to určitě lepší.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tak "přesměrovat" t-25 na Komenského by trošku nešlo, vzhledem k situaci na zbytku trasy t-26 (a je potřeba zanechat pravidelný interval).

Co byste řekli na toto:
d-5: přes Renneskou
d-7: pendl jen Šilingrák - Mendlák
a-x5: Celní - Mendlák - Úvoz - Česká
t-x5 (ve stávající podobě): zrušit


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Obávám se, že s myšlenkou, že spojení Česwké a Mendléku není "zas až tak" potřeba musím kategoricky nesouhlasit - jde o dva velké dopravní uzly v centru - z jednoho byla více méně velká část dopravy na tento směr odkloněna a má delší objízdnou trasu (zejm. linka 5, tj. směr od Bohunic na severní okraj jádra města), Když se půjdeš (za 14 měsíců) podívat na zatíženost linek 5, 6, 7, budeš velice překvapen, jak přeplněné na tomto úseku jezdí. To, že ale značná část cestujících jezdí 5 přes nádr., ale dál na Českou je o tom, že jim prostě nic jiného nezbývá, přes Šilingrák by to stále měli o dost kratší.

Ze stejného důvodu mám za to, že průraz Hybešky na Mendlák (má se jmenovat tuším Výstavní ulice) by výrazně zlepšil stav při vedení výluk na Šilingráku, ale nevyřešil by vše.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Výluka na Husově v plné nahotě odhaluje v plné nahotě chybějící průraz z Mendláku na Hybešku. Kdyby tato ulice (s tramvajovou tratí) už teď existovala, nebyla by žádná pseudolinka typu x5 potřeba. 5 přesměrovaná přes novou Hybešovu a Rašínovu by se totiž nevyhýbala Mendláku a spolu s úvraťovou 7 by tak obsloužily všechny směry, na které se od Mendláku jezdí. Bonus by bylo i přímé a rychlé spojení Mendláku se Starou Osadou.

To je ale sci-fi -- minimálně v dohledné době. V současnosti už šaliny o moc lépe natrasovat nejdou (s výjimkou prohození konečných u 5 a 7 ), takže je potřeba zajistit dopravu jinak. Nicméně vypadá to, že přímé spojení na Českou není až tak moc potřeba, protože historické jádro obslouží lépe kombinace 1 a 5 (případně 7), východní kraj historického jádra a okolí Lidické 1 bez přestupu a okolí Úvozu a Kotlářské 25/26. Ty navíc nabízejí přestup na šaliny do Žabin, horní i dolní části Kéniku a na Lesnou. Takto zbývá už jen pár oblastí, pro které by mohla být x5 zajímavá: pár bloků mezi Joštovou a Grohovou a pro spojení baráků MU na Komenského nám. s kolejemi na Lipové. Vedení x5 je ale v tomhle opravdu háže klacky pod nohy, protože návaznost na Mendláku na cokoliv je žalostná (a s delším intervalem bude hůř) a konečná na Komenského nám. je pro lidi mimo MU umístěná docela výstředně.

Na Komenského náměstí už to moc zlepšit nejde, ale na Mendláku ano -- přímo se nabízí dvě možnosti:
* prodloužit některé spoje 37 a zoficiálnit současnou "tichou" návaznost 37 <--> 25/26 v Pisárkách a na Mendláku. Tak by se po 8 letech objevil nástupce dřívější 137. :-)
* přesměrovat na Komenského náměstí 25, uvolněné vozy a vozokm přesunout na 26.

Obojí by posloužilo výrazně líp, než současná x5, ale naráží to na jeden opravdu zásadní problém -- lidi by to tak chtěli nechat i po výluce, jako se to stalo někdejší x25. ](*,)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 20:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]