Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 135 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
A nejezdi do satova nahodou jenom 1016 a 1116 ?? Taury jsou 1216 ne ?


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Jak se tu o tom dříve diskutovalo: http://www.novinky.cz/clanek/141266-ceske-drahy-chteji-letos-nasadit-nejrychlejsi-lokomotivy-sveta.html
Samozřejmě jim tam chybí Šatov.


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
Ad trať Mechov - Pce ... tady jezdí jedna souprava a to v dopoledním sedle ... v poledne pak jede do práglu (a to již spojena s jinou soupravou)

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
S čím to tedy chceš srovnat?

Hliník hoří?


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Thor píše:
Pokud už tu podobná diskuze byla, omlouvám se, já tu tehdy nebyl (sice to bylo na někoho jiného, ale na můj popud) :-)

Přesto: ad těžké: Jasně že např. hnací váží tuším 66t, ale oproti jednotce nepatrové mají 1,7 kapacitu a v soupravě jsou potřeba tak 4 vozy oproti 6 v 560. Ani na kolejnici by to nemělo mít význam, protože po ni projede sice větší tlak na nápravu, ale méně podvozků. Hlavně v důsledku se veze menší váha vlaku než u 560.

pro směry na Blansko a Tišnov 560 ve špičce nestačí. Mimochodem 471 u Ostravy se taky nespřahují do souprav. V Praze, pokud vím, pouze ve špičce. Dokonce jezdí na některých spojích mezi HK a PU, ale to je spíš výjimka, než systematické nasazení.

ta jednotka ze Zličína by skutečně byla lepší.


add tezke - nemuzes srovnavat moderní vozidlo s necím o několik generacím starším, ale se současnou srovnatelnou produkcí světovch výrobců ve stejné třídě. A toto srovnání pro 471 neni uplně nejlepší... byť v omezeném pohledu čistě na "domácí" výrobce byla v době vzniku hodně velkým pokrokem. Dnes je ale myslím spíše tred konstrukce skříní z kvalitní ušlechtilé oceli. Pro dosažení stejne pevnosti je ji potřeba mnohem méně a je mnohem levnější jak hliník. A nehori.

add provoz 471 na trati Pce - HK: jenže zde jezdí jen kuli pravidelnému umyvani na mycce v HK v prestavce mezy osobaky na hlavni trati. To nelze srovnavast. Byt by tu asi frekvence byla.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Pokud už tu podobná diskuze byla, omlouvám se, já tu tehdy nebyl (sice to bylo na někoho jiného, ale na můj popud) :-)

Přesto: ad těžké: Jasně že např. hnací váží tuším 66t, ale oproti jednotce nepatrové mají 1,7 kapacitu a v soupravě jsou potřeba tak 4 vozy oproti 6 v 560. Ani na kolejnici by to nemělo mít význam, protože po ni projede sice větší tlak na nápravu, ale méně podvozků. Hlavně v důsledku se veze menší váha vlaku než u 560.

pro směry na Blansko a Tišnov 560 ve špičce nestačí. Mimochodem 471 u Ostravy se taky nespřahují do souprav. V Praze, pokud vím, pouze ve špičce. Dokonce jezdí na některých spojích mezi HK a PU, ale to je spíš výjimka, než systematické nasazení.

ta jednotka ze Zličína by skutečně byla lepší.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
adam_r píše:
O nejakou rychlikovou verzi city slona melo zajem predchozi vedeni drah (stavba modeloveho kolejiste v meritku 1:1). Nynejsi vedeni doslo k nazoru, ze patra nejsou v nasich podminkach potreba, takze rychlikova verze nejspis nebude.

JMK take patra nechce, nebot v Brnenskych podminkach zas tak potreba nejsou. Preci jen brnenska aglomerace neni tak velka, aby naplnila 6-8 patrovych vagonu po 30 minutach. Takze do budoucna bych to spise videl na nejakou jednopatrovou jednotku. Nejlepe 3-vozovou, kde by se na vytizene vlaky scvakly 2 k sobe. V uvahu pripada treba tallent, jednotky od stadlera (3-vozovou verzi na 25kv~ maji napriklad SNCF), nebo nejaka skoda postavena na technologii pouzite pro Litvu, nebo loko 380. Vsechno by se to stejne muselo schvalovat pro SZDC/25~ (i pripadny cityslon), takze je to ve vysledku jedno.

Stejne jednotky by nasli uplatneni i okolo Jihlavy, Budejic, Plzne, a K. Varu, coz se o patrech rict neda.


To tu opakujes veci, ktere se na tomto foru resili nekdy pred pul rokem (mozna jeste drive) vcetne odkazu na fotky jednotlyvych vozidel. Ja osobne nejsem zastance esusu ani v primestske doprave v Brnenskych pomerech. Natoz v rychlikove. Maji nekolik docela zasadnich problemu a pro Brno jsou velke a zel i pomerne tezke.

Kdyz uz parta, tak je mnohem zajimavejsim "domacim" (!) produktem jednotka RABe 514 pro SBB-CFF-FFS, ktera je vyrabena v SKV ve Zlicine: http://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=972

Uprava stridave vyzbroje by byla jednoducha a zel (dusledky letiteho monopolu Skody Plzen) i cenove v tom zadny extremni rozdil neni.

Nicmene, ja osobne vidim jako idealni do budoucna jednotky koncepce Talent, ktere by zde byly jak v elektricke (3 az 4 vozove) tak v motorove (2 az 3 vozove) verzi s maximalni moznou mirou unifikace.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Thor píše:
Tr: s tím, že by se udělaly místo 571 671 máš samozřejmě pravdu, ale já se bojím, že zájem jen o 675 (o nich jsme mlůuvil celou dobu, možná jsem nesprávně napsal 671). Rychlíková verze sice bude mít podobné (stejné) komponety, ale vnitřní vybavení bude dost odlišné.

Pokud by obě hlavy byly motorové (pro mě novinka), byla by to obrovký krok kupředu. Už jen tím, že by to mohlo nahradit i značnou část motorového parku.

Já se hlavně bojím, že v okolí Brna se s ničím podbným nesetkám a je to podle mě škoda.


Mozna si me ne uplne presne pochopil. Myslel jsem samozrejme, ze by mely byt obe hlavy hnaci (elektricke motorove vozy). Ne klasicke motoraky. Ja osobne nejsem zastance teto koncepce, ale to neni na toto forum. Duvodu je proto mnoho.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Thor píše:
Tr: s tím, že by se udělaly místo 571 671 máš samozřejmě pravdu, ale já se bojím, že zájem jen o 675 (o nich jsme mlůuvil celou dobu, možná jsem nesprávně napsal 671). Rychlíková verze sice bude mít podobné (stejné) komponety, ale vnitřní vybavení bude dost odlišné.
O nejakou rychlikovou verzi city slona melo zajem predchozi vedeni drah (stavba modeloveho kolejiste v meritku 1:1). Nynejsi vedeni doslo k nazoru, ze patra nejsou v nasich podminkach potreba, takze rychlikova verze nejspis nebude.

JMK take patra nechce, nebot v Brnenskych podminkach zas tak potreba nejsou. Preci jen brnenska aglomerace neni tak velka, aby naplnila 6-8 patrovych vagonu po 30 minutach. Takze do budoucna bych to spise videl na nejakou jednopatrovou jednotku. Nejlepe 3-vozovou, kde by se na vytizene vlaky scvakly 2 k sobe. V uvahu pripada treba tallent, jednotky od stadlera (3-vozovou verzi na 25kv~ maji napriklad SNCF), nebo nejaka skoda postavena na technologii pouzite pro Litvu, nebo loko 380. Vsechno by se to stejne muselo schvalovat pro SZDC/25~ (i pripadny cityslon), takze je to ve vysledku jedno.

Stejne jednotky by nasli uplatneni i okolo Jihlavy, Budejic, Plzne, a K. Varu, coz se o patrech rict neda.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Tr: s tím, že by se udělaly místo 571 671 máš samozřejmě pravdu, ale já se bojím, že zájem jen o 675 (o nich jsme mlůuvil celou dobu, možná jsem nesprávně napsal 671). Rychlíková verze sice bude mít podobné (stejné) komponety, ale vnitřní vybavení bude dost odlišné.

Pokud by obě hlavy byly motorové (pro mě novinka), byla by to obrovký krok kupředu. Už jen tím, že by to mohlo nahradit i značnou část motorového parku.

Já se hlavně bojím, že v okolí Brna se s ničím podbným nesetkám a je to podle mě škoda.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Trocha historie: jednotky 560 byly původně taky vyvíjený ve složení 560+060+960, pokud požiju současné označení. Při zkoušách se zjistilo že je taková souprava málo kapacitní a pokud se přidá další vagon tak to hrozně zpomalí rozjezdy. Tak se přešlo na kombinaci 560+x060+560. ;-)

To v současnosti nemusí být problém, technologie je úplně jinde než dřív.
No a jednotky 560 je potřeba již dost naléhavě nahradit, ono 40 let se na nich už podepsalo, nejsou nízkopodlažní, což je v příměstské dopravě velká chyba. V parku motorových vozů to relativně zachránili 854+054+954 jakožto kulturní a (občas 8-) ) spolehlivá vozidla.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Thor píše:
tr: 571 se nevyvíjí a 671 má být rychlíková jednotka, thj. ne předměstská. Pokud ids jmk nechce, ok, ale proč. 471 sice nejsou vrchol spolehlivosti, ale mají nejlepší poměr své váhy na počet cestujících (kapacitu), a jsou tudíž energeticky méně náročné, než jednopatrové.


571 uz v zasade vyvinuta je. Pro Litvu a velmi pravdepodobne bude v CR ve zkusebnim provozu. Mimo jine diky snaze Skody presvedcit CD. 671 ma byt soucast unifikovane osobni verze s 471 (coz je zel taky co kus, to original...). Je to jednak kuli trati na Trebovou, ale hlavne ze cenovy rozdil 571 a 671 je pomerne maly. Nevyplati se porizovat jedno systemove vozidlo jen pro stridavou trakci. Rychlikova verze by byvala byla oznacena (v navrhu) 675. Mimo jine by mela treba obe hlavy motorove. Je to na delsi povidani...

add Pvvs - to mas sice castecne pravdu, ale porovnavas neporovnatelne. Nakup novych vozidel je neco uplne jineho jak zoufala snaha udrzet zastarala vozidla v provozu za minimum penez...


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
571 se nemusi vyvijet, uz se vyrabi v provedeni pro litvu.

Tr: Navic je zde opravneny zajem na co nejvetsi unifikaci vozidel elektrickych a motorovych. A proto i jednotky 560 jsou taky co kus to original. KOr ty po sparseni.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
tr: 571 se nevyvíjí a 671 má být rychlíková jednotka, thj. ne předměstská. Pokud ids jmk nechce, ok, ale proč. 471 sice nejsou vrchol spolehlivosti, ale mají nejlepší poměr své váhy na počet cestujících (kapacitu), a jsou tudíž energeticky méně náročné, než jednopatrové.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Thor píše:
Pro Brno by bylo dobré něco jako 571, bohužel nic takového se pro ČR neplánuje, i když se to vyvíjí pro Lotyše. 560 je jen tuším 28 ks (souprav 14), zbytek je klasika. navíc taková jednotka by se uživila i u Bratislavy, a možná i Plzně.

Pro méně frekventované spoje by mohla být dvouvozová, ale zdá se, že problémy jižní napajecí soustavy nikoho nezajímají.


To neni tak uplne pravda. Naopak Skoda se vozidlo rady 571 (resp. spise 671) snazi draham dlohodobe "vnutit". Dokonce i v rychlikove verzi. Ma to mnohem slozitejsi pozadi, ale... Jeden z problemu je take, ze JMK nechce dvoupodlazni vozidla. Navic je zde opravneny zajem na co nejvetsi unifikaci vozidel elektrickych a motorovych. Uz se to tu drive resilo.


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
Motorové vozy řady 850 a 851. Nějaké fotky jsou tu http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/851/ a tu http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/850/ .


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
MOc se v železnici neorijetuju - co je to krokdýl?

_________________________________
Až dosloužím, chci do šrotu!


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Thor: 560 je sic 14, ale v Brně jen 9, zbytek na Slovensku.
Jinak 460 jezdí se 2-4 vlož. vozama, 560 všechny se 4, v létě se 3.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Pro Brno by bylo dobré něco jako 571, bohužel nic takového se pro ČR neplánuje, i když se to vyvíjí pro Lotyše. 560 je jen tuším 28 ks (souprav 14), zbytek je klasika. navíc taková jednotka by se uživila i u Bratislavy, a možná i Plzně.

Pro méně frekventované spoje by mohla být dvouvozová, ale zdá se, že problémy jižní napajecí soustavy nikoho nezajímají.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
kuba píše:
tr: Píšeš, že si pod vratnou soupravou představuješ něco, co umí zavírat dveře, krokodýl centrální zavírání nemá.


No prave. Z meho textu to jasne plyne. Proto jsem nepochopil proc opakovanim neceho tak naprosto jasneho a vseobecne znameho ztracis cas.... Tvuj prispevek ma podle me pro 99,9% uzivatelu tohoto fora nulovou informacni hodnotu.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
tr: Píšeš, že si pod vratnou soupravou představuješ něco, co umí zavírat dveře, krokodýl centrální zavírání nemá.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
kuba píše:
Jezdí snad na S4/6/41?


Jezdi zatim na mestskych linkach a vzhledem k nasmlouvanym poctum soprav u tech asi nezustane. Pockej rok ci dva. Tu odpoved o zavirani dveri jsem asi nepochopil...


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No prave, takovy vraky nemaji na kolejich co delat.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
tr píše:
U krokodylu je to navic takove "nouzove reseni" dvouhlave soupravy. Ja si precejen pod vratnou soupravou predstavuji neco, co spolu komunikuje, zavira dvere, ovlada to jen jeden strojvedouci atd.

U krokodýlů se zavírají dveře ručně. Jde to otevřít normálně i za jízdy.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
tr píše:
A RegioHroba je co?

Jezdí snad na S4/6/41?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 19:04
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]