Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 21 z 29    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Angel: teď mlátíš prázdnou slámu. Zkus svůj názor obhájit až bude ve stínu 30 °C a více. :-P :twisted:


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Eda píše:
Angel:
A co třeba zrušit zářivky a v noci jezdit po tmě? To by se ušetřilo peněz...

Ano, to je pravda. Proč by na to taky měli doplácet cestující, kteří jezdí jen za světla, že ano? :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Angel:
A co třeba zrušit zářivky a v noci jezdit po tmě? To by se ušetřilo peněz... Podobně chytré mi přijdou tvoje připomínky.

Citace:
(v Německu byly všechny s klimatizací)

Tímhle jsi mě vyloženě rozesmál. Nejdřív tu obhajuješ úžasné Německo, pak kritizuješ klimu v busech, a pak s povzdechem dodáš, že v Německu mají všechny busy klimu. Logický rozpor, nemyslíš?


No dopoledne to jezdí po hodině a pokud vím tak si Tvarožňáci už nesednou - no a ty dopolední busy mají sekeru tak +- 10 až 15 minut. No a odpoledne se není čemu divit - z Pozořic jedou prázdný, ale z Brna nacvakaný.


Angel píše:
Kdy jel naposledy prázdný autobus přes Pozořice? Jenom tak pro info.

Většinou dopoledne a večer... obsazenost by se dala spočítat na prstech jedné ruky... vyslovené plýtvání nafty.


(v Německu byly všechny s klimatizací)


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
V IDS už teď semtam (byť zřídka) jezdí klimatizovaný vozy...

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Kdy jel naposledy prázdný autobus přes Pozořice? Jenom tak pro info.


Angel: já zase vidím,že nejzbytečnější rozhazování peněz jsou prázdné autobusy, co jezdí přes Pozořice... Kdyby se tohle zrušilo, tak by v celém IDS JMK mohly být jízdenky o korunu levnější.


No ty narážky na to že by lidi neměli platit za klimu v tramvajích mají svůj důvod - vyšší spotřeba proudu na provoz tramvají = vyšší náklady a ty se musí někde projevit. A většinou je to zvýšení jízdného - no a DPMB je v IDS JMK a tak si nemůže zavést vlastní jízdné což znamená, že by se muselo zvýšit u všech dopravců = cestující v regionálním busu zaplatí Brnu klimy.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
ne, na nádraží opravdu nefungujou už delší dobu...


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Dneska jsem se kolem nádraží toulal kolem 12:00 a pak kolem 16:00 - nefungovaly vůbec...


Offline
Uživatelský avatar

23
20 bře 2008 19:41
Brno
no naposledy dneska... a fungovaly pokud vím všechny, i když si nejsem jistý jesi v jeden moment. ale lze téměř s jistotou prohlásit, že to navždy není :wink:

_________________________________
libera nos a malo...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Zajímalo by mne, kdy naposledy fungovaly informační tabule na nádraží a třeba na Lesné, pokud neukazují nesmysly, neukazují vůbec nic. To je takový problém je pořádně rozchodit? Je to ostuda, jinde podobné systémy fungují spolehlivě a třeba na Lesné by se hodně hodily, aby člověk viděl, jestli má jít na vlak nebo počkat na bus.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
PvvS:
Jenkiho analýzu jsem četl. Spíše narážím na kecy typu: "proč by měli cestující IDS platit za klimu v tramvajích"...


Jo z tohoto článku sem čerpal.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Manil : 30% nadspotreba u klimy nejni vymysl.
Jenki na K-reportu píše:
Spinar : zneužiji své zkušenosti s klimatizacemi na Triu do USA. Rozhodně to není pár korun navíc. Klima na takovýhle vůz velmi zhruba odhaduji 6MKč, z toho :
- 3MKč samotné klimy (nelze srovnávat s klimou na hypermarket - hypermarket nejede, nevibruje a hlavně se na každém děliči co 2 minuty nerestaruje).
- 1MKč vzduchovody, izolace, výdechy a jiné blbosti (které dnes musí být nehořlavé, netoxické, nekouřivé atd.)
- 1,5MKč statické měniče, které by tu klimu živily (odhaduji špičkový rozběhový výkon nejméně 30kW na vůz - viz dále)
- 0,5MKč zesílení skříně, protože tipuji na každý článek nejměně 1000kg na střeše navíc
(+ jednorázové konstrukční a testovací náklady, které tipuji na 20MKč).
K tomu zvýšení spotřeby - u takovéhoto vozu odhaduji trakci hodně zhruba na 2kWh/km (spíš 3, ale dost vrátí rekuperace). A teď počítejte se mnou (bo to určitě doplantám): pokud bude pěkný parný den tak klima na takovýto vůz bude brát trvale kolem 40A z troleje (při 600V), to máme 24kW, za hodinu 24kWh. Při oběžné rychlosti 20km/h (v reálu je o dost menší, ale líp se to počítá). Za hodinu ujel vůz 20km a spotřeboval 20x2 = 40kWh na trakci, ale když k tomu přidáme 24kWh na klimu, tak to je nárůst spotřeby o 60%! V reálu to ale bude trošku méně, řekněme 40%, protože se o hodně zvýší účinnost rekuperace - furt bude kam cpát výkon - do klimy).
(Zpětná kontrola - to asi tak odpovídá mým zkušenostem z USA, kde rozdíl ve spotřebě celé sítě mezi horkým (90F - nějakých skoro 30°C) a chladnějším dnem (60F - asi tak 15°C) byl přibližně 30%).
Takže klimatizace ano - ale musí se politici holt smířit s tím, že vůz samotný podraží cca o 10% a náklady na energii v létě porostou o 30%.


manil píše:
Převratná teorie. Hlavně, že ty to máš úžasně propočítaný... :-k


No to jo - obchodka se pozná.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Angel píše:
Ale k něčemu jsou - na žraní proudu hlavně ve špičkách = zisk E.ONu. No a když jsem u toho žraní proudu - všeci chcou tramvaje s klimatizací ale nikdo se jak se zdá neuvědomuje že by to jejich provoz aspoň o 30% prodražilo, samozřejmě i ta tramvaj bude dražší a tím pádem by se muselo zvednout jízdné v celém IDS JMK, no a proč by měli lidi na regionálních busech platit brňákům klimatizaci?

Převratná teorie. Hlavně, že ty to máš úžasně propočítaný... :-k


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Já jel dneska večer tramvají z Kr.pole nádraží a tam fungovalo vše jak mělo.


Offline
Uživatelský avatar

23
20 bře 2008 19:41
Brno
Pokud jde o lesnou tak potvrzuju, na panelu u zastávky busů směr město zase matrix...

_________________________________
libera nos a malo...


Ale k něčemu jsou - na žraní proudu hlavně ve špičkách = zisk E.ONu. No a když jsem u toho žraní proudu - všeci chcou tramvaje s klimatizací ale nikdo se jak se zdá neuvědomuje že by to jejich provoz aspoň o 30% prodražilo, samozřejmě i ta tramvaj bude dražší a tím pádem by se muselo zvednout jízdné v celém IDS JMK, no a proč by měli lidi na regionálních busech platit brňákům klimatizaci?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
infopanely pro změnu stále nefungují... zkušební provoz se asi nedaří. Nebo alespoň na nádraží, už tak týden. Opravdu nevím, k čemu ty panely pak jsou...


Offline
Uživatelský avatar

425
06 kvě 2006 00:52
Brno-Řečkovice a Mokrá Hora
pepola píše:
Asi zde ještě nebylo,že když jede d-5 ze Švermovy,tak se v polovině jízdy před Osovou ozve "Přestup na autobusy linek 403 a 404,nebo tak nějak...(Téměř jako ve Vídni...)

Jj, je to i v 8, příští zastávka Osová, přestup na autobus 401 402...


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Asi zde ještě nebylo,že když jede d-5 ze Švermovy,tak se v polovině jízdy před Osovou ozve "Přestup na autobusy linek 403 a 404,nebo tak nějak...(Téměř jako ve Vídni...)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 715 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 15:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]