Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 638 z 800    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641 ... 800  Další
Autor Zpráva
Offline
76
08 zář 2005 16:45
M3 píše:
Ať se nám to líbí nebo ne - když má řidič v jízdním řádě napsáno, že musí čekat na nějaký protijedoucí kurz, tak tam neměl co najíždět.

Třeba se tam díval, ale přehlédl se o řádek nebo sloupec. Je mi ho líto. Někteří budou chtít jeho popravu, aniž by přiznali, že vina je širší. Asi kdyby bylo jinak všechno OK, nebude najednou DÚ (nebo DI) požadovat železniční "oznamovací povinnost", která dříve nebyla. Znáte to z Leteckých katastrof. Vždycky každé katastrofě předcházelo mnoho dílčích chyb, včetně úspory nákladů ze strany majitele společnosti. Ale takhle to fungovalo a bude fungovat vždycky - opatření se udělá, až když se něco stane. Panu řidiči, který je vinen, přeji dobrého obhájce.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
nejsem si tím jistý, ale mám pocit, že na té trati je spousta hluchých míst, kde vysílačka fungovat nebude, možná to je také tím...


Offline
888
21 led 2006 12:26
Pořád mi nejde do hlavy ....
Tramvaj A měla spoždění, tudíž se jej snažila dohnat, aby nezdržovala čekající tramvaj B => mírné překročení rychlosti na straně řidiče z tramvaje A. Proč tedy řidič tramvaje B nevolal dispečink s tím, že v požadovaném termínu nepřijela tramvaj A .. ?? Proč vjel do jednokolejného úseku, když měl čekat na tramvaj A .. ?? :-k


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Pepola: V Ostravě to takhle funguje už hodně dlouho a nikdy se nic nestalo. Na vině bude nejspíš lidský faktor. Ať se nám to líbí nebo ne - když má řidič v jízdním řádě napsáno, že musí čekat na nějaký protijedoucí kurz, tak tam neměl co najíždět. A když si nebyl jistý, tak měl zavolat dispečink a zeptat se. Je to tragédie, nejlepší bude počkat na výsledek šetření.

To, že když byly v Brně jednokolejky, tak tam byla návěstidla je pravda, ale také je pravda, že tyto návěstidla byla každou chvíli v poruše, takže to museli přijet dispečeři resetovat. Když byla jednokolejka na Křenové, tak to bylo na denním přádku. A nejednou se v jednokolejce tramvaje sjely, protože návěstidlo sice bylo na volno, ale díky poruše jela tramvaj i z protisměru. Naštěstí se tam nikdy nestala žádná nehoda. Tím chci říct, že i technika může selhat.

A ještě k jednokolejkám - když se opravovaly koleje na Modřice, tak byl udělán kaliforňan a jednokolejka. Tehdy tam jezdily vozy KT8. Ve výkazech měli řidiči napsáno na který kurz mají při jízdě do Modřic čekat. Výhodou bylo, že je to rovina a je tam vidět. Ovšem stávalo se, že díky krátké vyrovnávací době v Modřicích nabíraly tramvaje zpoždění, takže někteří řidiči v době, kdy měli odjíždět z Modřic stáli teprve před jednokolejkou do Modřic a čekali na protijedoucí tramvaj. Zpoždění tam bylo nemalé, ale nikdo se ho nesnažil dohnat za cenu riskovaní.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
pánové, ta trať je tuším z roku 1925 (až 1980?), celou tu dobu je bez větších úprav, prostě to fungovalo dobře doteď, teď se tam stala nehoda, zjistilo se, že to nefunguje a je potřeba s tím něco dělat. Jinými slovy, když je průser, jde všechno.

To, že DU trať nezakázal, nebude to tím, že ji v ro.1925 povolil? Tudíž se řídí platnými zákony té doby?


No někde taky pan primátor Ostravy před nedávnem řekl, že na tuto trať se nebude žádný zabezpečení instalovat. No a drážní úřad to taky potentoval protože na trat s bůhvíjakým krátkým intervalem to prostě fakt hrozilo srážkou. Kdyby tam jezdila jedna nebo maximálně dvě tramvaje tak neřeknu ale takto... No a můžu se zeptat kde je jednokolejný úsek v Brně kromě Mifkové?


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Angel píše:
http://aktualne.centrum.cz/foto-a-grafiky/clanek.phtml?id=602320 Podle tady tohoto, za to může řidič K2 protože spíchal a snažil se dohnat zpoždění. Radši přijedu pozdě, ale živej a zdravej než dřív na hřbitov.

Ono je nejsnazší to hodit na jednoho z řidičů!Ale máslo na hlavě má jak Magistrát města Ostrava,tak i Drážní úřad,že byl na takovou linku vůbec schopen vydat koncesi!!Vždyť míjet se v nepřehledné jednokolejce(=v zatáčce) jen podle jízdního řádu?!?To by měla jít za katr půlka Magistrátu plus půlka DÚ!!V Brně je jednokolejka třeba 100 metrů na rovině,a přesto jsou tam semafory!Podle Murphyho zákona:Co se může pokazit,to se taky pokazí,ne?To byla jen otázka,ne jestli,ale kdy se něco stane!


http://aktualne.centrum.cz/foto-a-grafiky/clanek.phtml?id=602320 Podle tady tohoto, za to může řidič K2 protože spíchal a snažil se dohnat zpoždění. Radši přijedu pozdě, ale živej a zdravej než dřív na hřbitov.


No a když jsme tu o té Ostravy tak si myslím, že tam mohlo fungovat něco jako na Korejské(bylo to myslí v trolejácké diskuzi)


Offline
Uživatelský avatar

15
03 lis 2007 13:03
Loc: 49°14'7.067"N, 16°35'4.854"E
Jeee 8-) Ono uz je to i na netu jo, http://www.k-report.net/discus/nahledy/147618.jpg :lol: Sem zase jednou slavnej. Ale znova bych do toho uz nesel, sem vic kilometru nachodil nez najezdil :lol:

_________________________________
Nemusíte mi porád psát, že jsem bůh, já to vím.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
ještě na závěr k Ostravě
citace z oficiální zprávy DPO

Z předběžného vyhodnocení záznamů tachografu a ze zajištění stop na místě vyplývá,
že brzdy obou tramvajových vozů byly v činnosti. Ze záznamů dále vyplývá, že tramvajový spoj jedoucí z výhybny Vřesina jel před zahájením brzdění rychlostí 61,9 km/h a v místě střetu rychlostí 40 km/h, přičemž nejvyšší dovolená rychlost v tomto úseku tratě je 60 km/h. Druhá tramvaj jela v momentě zahájení brzdění rychlostí 55,5 km/h a v místě střetu byla brzdícím účinkem rychlost snížena na hodnotu 33, 2 km/h. Před zahájením brzdění byly obě tramvaje od sebe vzdáleny necelých 74m.


tady už asi není nic moc dál co říkat...


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
Malý report z dnešní výluky v Líšni:
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147617.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147618.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147619.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147620.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147621.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147622.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147625.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147626.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147628.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/147630.jpg


Offline
Uživatelský avatar

9300
10 čer 2004 11:19
Neslo, u obou jsou poskozeny B clanky. Jinak by sly prehodit.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
V Pisoárkách byly kontaktory, několikrát jsem viděl tramvaj couvat, když po přejetí kontaktoru naskočila červená. Mohlo tam být i něco jiného, nesledoval jsem během celého průběhu stavby.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Novináři to vždycky nějak zmrví, viz "Tramvaj byla totiž zabrzděná na dvojím systému brzd. Kolejnicové a mechanické"...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nerozumím tomu, ale myslím, že byl nabourán třetí článek u obou tramvají a první s třetím nejsou zaměnitelné. Opravte mne, mýlím-li se.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Mimochodem podle čeho se řídily návěsti na jednokolejce během stavby Hlinek? Podle RISu?


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
V tom případě by nemuselo být od věci dát dohromady oba zdravé krajní články na jednu tramvaj...


Offline
Uživatelský avatar

9300
10 čer 2004 11:19
Pavel píše:
Tady je článek k samovolnému rozjetí tramvaje v Brně (Motor ujeté tramvaje přetlačil dvoje brzdy)
http://brnensky.denik.cz/nehody/motor-u ... 80412.html

Silne pochybuju, ze by to drzeli na kolejnicovkach .... Jinak co sem videl, tak i 1724 ma pekne rohlikoidni clanek. Takze 2 dlouhodoby opravy, z toho jedna novostavba.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
ještě k té ostravě, asi 30 fotek je zde

http://pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=10044

čímž bych tu diskuzi snad i ukončil


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Tady je článek k samovolnému rozjetí tramvaje v Brně (Motor ujeté tramvaje přetlačil dvoje brzdy)
http://brnensky.denik.cz/nehody/motor-u ... 80412.html


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ke každé jízdě tramvaje na jednokolejný úsek bude zapotřebí souhlasu dirigujícího dispečera

To tam mělo být už dávno. Zajímavý, když je nějakej průser, hned všechno jde...


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
kuba:
http://www.denik.cz/z_domova/ostrava_tr ... 80412.html
Citace:
Provoz na této trati se samozřejmě řídí jízdním řádem a v případě zpoždění má řidič povinnost čekat na výhybně a kontaktovat dirigujícího dispečera. To se zřejmě včera nestalo,“ řekl Deníku Neusar.

http://zpravy.idnes.cz/tramvaje-vyjedou ... domaci_klu
Citace:
Obnovení provozu na ostravské tramvajové trati, kde v pátek došlo k tragédii, se zřejmě protáhne. Drážní inspekce informovala, že provoz bude obnoven až po zavedení nového bezpečnostního opatření. Stane se tak zřejmě během příštího týdne. "Na trati bude zavedený podobný režim ´ohlašovací povinnosti´ jako na železničních tratích se zjednodušeným provozem. Ke každé jízdě tramvaje na jednokolejný úsek bude zapotřebí souhlasu dirigujícího dispečera," uvedl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Pokud jsem to na k-repu včera správně pochopil, tak se tam jezdilo právě podle nějaké obdoby D3.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Tak nikdo na můj dotaz neodpovídá, tak bych si to dovolil trošku rozvést.
Jedná se o předpis ČD D3 (Zjednodušené řízení drážní dopravy), podle kterýho se jezdí i dnes na některých "zapadlejších" lokálkách. Tratě nemají zabezpečovací zařízení, jsou pouze pod dohledem tzv. dirigujícího dispečera. V případě křižování na výhybně (dopravna D3) se oba (výjimečně tři) vlaky ohlásí dispečerovi a ten jim následně (ne)povolí jet dál. Je možný, že to v Ostravě funguje nějak podobně?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20000 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641 ... 800  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 říj 2024 08:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]