Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 640 z 800    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643 ... 800  Další
Autor Zpráva
Offline
10
15 lis 2007 19:07
Dnes kolem 12:45 spadlo trolejové vedení u vozovny Komín přímo u zastávky Hlavní. Po chvíli byl na místě dispečink a poté i opravárenský vůz.Úsek byl ve zkratu a tím pádem ani trolejbusy vyjíždějící z vozovny nemohli vyjet..přikládám 3 fota


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
304
12 lis 2007 20:03
Dnes kolem 11 hodiny jezdily přes nádraží linky d-5,6,7 a d-1 nejspíš jela směrem do řečkovic přes českou, pak tam dojel i náhradní bus za jedničku. Podrobnosti nevim, nevíte někdo co se stalo?
Jinak takové zpestření, řidič odkloněné sedmičky na Malinovského nám hlásil sám zastávku :-D ještě se mi to nestalo.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
kuba píše:
Pepola: Takže 1728 se měla podle tebe odstavit v Kr. Poli na nádraží na spojovací koleji?

No třeba,přece není možné s ní zablokovat,co se dá!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1976
07 dub 2006 09:03
Trošku to připomíná jinou story, kdy odstavili zdechlinu u odborů na Maliňáku a ona se jim potvora nějak sama od sebe odparkovala a rozjela se k Cejlu, naštěstí jí na křižovatce u magostrátu padla zelená, jinak to mohl být docela masakr. No zastavila se po pár metrech na Cejlu.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Ani bych se nedivil, kdyby to nakonec chtěli hodit na řidiče 1711, protože ten střetu mohl zabránit a to tím , že by udělal to, co mu nařizuje předpis.
Pro neznalé poměrů ve vozovně Medlánky a předpisů, poslední výhybka ve vozovně má základní postavení do odbočky, to znamená, že každý řidič by to za sebou měl hodit vlevo a tím pádem by tramvaj buď vykolejila vlivem rychlé jízdy do odbočky a nebo by jela směrem k myčáku.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Nechci rozvíjet žádné teorie, ale závada elektrické části to asi nebude...

niximor:
Tou 1661+1662 jsem se vezl. Celou cestu béčko vypadávalo z jízdy, naopak při brzdě vybíhala na krátké časy EDB na max, což způsobovalo zablokování kol - nástup ČB, aktvace skluzové ochrany (písek, smrad spáleniny, cukání...). Krátce po odjezdu z Vozovny se rozsvítila porucha STM a konec...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
k diskuzi o Ostravě, zde v pžíloze můj sken z novin, na odkazech antiho foto z k-reportu

http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 146984.jpg
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 146985.jpg
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 146986.jpg
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 146987.jpg
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 146988.jpg
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 146989.jpg


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ondra píše:
To má ruční řadič nebo je to pedálová kačena?

Pokud vím, tak ručky mají jenom eNka (1729-35)...


Offline
Uživatelský avatar

9300
10 čer 2004 11:19
na to bych nevsazel.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
noo jen jestli to nejní nějakej větší průser a snaží se to zamaskovat tak, že se vůz sám rozjel... i to tu už bylo (byť ne tramvaj a ne v brně)..


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
Tak pred hodinou chcipla 1661 v Komine smer Bystrc tesne za krizenim vyjezdu ze smycky, v dobe kdy jsem projizdel okolo uz za ni stalo nejmin 5 dalsich vozu. Ted stoji na Rakovci a ceka na odtah.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

9300
10 čer 2004 11:19
Pedal-Pedal .

Spis bych pochopil, kdyby nebrzdila, na to staci jeden stykac. Ale jizda je problem, nejen dvere, ale i jizdni stykac a impulsy do regulatoru. Navic tady i 2 vyzbroje..


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
To má ruční řadič nebo je to pedálová kačena?

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Ondra píše:
vůz sám jel..A teď mi teda řekněte, jak se sama rozjede tramvaj, vyloučíme-li samovolné zmáčknutí pedálu? Jaké okolnosti by se musly sejít?


To je otázka... nicméně tvé teorie by se v lecčem hodily i na tohle.. ale na ty okolnosti jsem zvědavej, zvlášť, když to překonalo několikeré jištění (ot. dveře, kontakty v řadiči, regulátor...)


Offline
Uživatelský avatar

9300
10 čer 2004 11:19
Cela situace bude s vozem peclive projednana [-X a vozu bude dukladne vynadano do stykacu. Nasledne bude potrestan zakazem vychazek mimo vozovnu. nevimco


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
vůz sám jel

Aniž bych se chtěl rýpat v nehodě, čistě technicky by mě zajímalo, jak je to vůbec technicky možné? Dneska jsme (po té nehodě) nad touto variantou také přišli na řeč - jak by se sám mohl rozjet trolejbus. Přišli jsme na to, že třeba u 14Tr by to zase takovej problém nebyl, ale i taky by se musely sejít dvě věci:
- nebyla by zabržděná ruční brzda (mohlo by se stát, např. na kanálech se obvykle neráčnuje)
- sepnul by se stykač jízdy a sepnul by se tyristor -> jedině snad po prasknutí dvou nezávislých pružin na pedálech = dost nepravděpodobné vzhledem k tomu, že by se tak stalo v klidu vozu)
Čili samovolné "šlápnutí" jízdy můžeme téměř vyloučit, leda by to sepl lezoucí mravenec či podobné volovinoteorie.
Sepnutí stykače jízdy jako takového je u 14Tr vázáno na zavřené dveře, nikoliv však na první, tedy v tom případě je vázáno pouze na vačku v mechanice pedálů. Vzhledem ke konstrukci pedálové mechaniky je sepnutí tohoto robustnho vačkového spínače značně nepravděpodobné. Ale i kdyby, nesepne nám tyristor, protože do regulátoru nejde hodnota z potenciometru. Tím lze hýbnout pouze pedálem přes robustní ozubenokolový mechanimus, jehož destrukci v klidovém stavu vylučuji. Z toho plyne, že na rozjetí trolejbusu 14Tr je nutno prostě vyvinout tlak na pedál, což jedině snad že by tam vlezla kočka a usnula na něm.
Velmi teoretická teorie - při sepnutí stykače brzdy, kdy by se pomocný dotek sepnul, ale ve stykači nedolehly palce, a šlápnutí na brzdový pedál (= pohnutí potenciometrem), trolejbus 14Tr nebrzdí, ale paradoxně jede dopředu.
Velmi mnoho teoretická teorie - náhlá porucha regulátoru ve stavu, kdy se otevře tyristor (zažil jsem, ale to bylo tehdy, když jsem do něj bouchl pěstí ve snaze eliminovat vaklkontakty v konektorech), sepnutí stykače jízdy (vázáno na pedálové události viz výše) = vůz jede (zagumuje) natrvdo dopředu i přes ruční brzdu, spojeno velmi pravěděpodobně s téměř okamžitým vystřelením automatu (hlavní vypínač) nadproudem
A teď mi teda řekněte, jak se sama rozjede tramvaj, vyloučíme-li samovolné zmáčknutí pedálu? Jaké okolnosti by se musly sejít?

A ještě, aby to bylo zajímavé, přidám volný přepis oficiální dispečinkové verze, ve které se píše asi toto:
Mechanik XX os. č. XX připravil tramvaj na zkušební jízdu na kanál 8, nechal ji nastartovanou a odešel. Řidič YY os. č. YY, který měl vůz řidit na zkušební jízdě, z tramvaje odešel rovněž a to do výpravny za účelem obstarání jízdního výkazu. Pracovník ZZ os. č. ZZ, který se měl účastnit zkušební jízdy jako mechanik, byl toho času zcela mimo vozidlo. Po návratu řidiče YY z výpravny již tramvaj na původním místě nestála.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Pepola: Takže 1728 se měla podle tebe odstavit v Kr. Poli na nádraží na spojovací koleji?


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
V cca.13.25 přijela služebně od Cejlu d-5 1126 a pokračovala směr Zemědělská. V tu stejnou chvíli jel NAD za d-5 z ŠČ směr SL a hned za ním d-5 1102 taky služebně od Štefánky.


Offline
Uživatelský avatar

3661
26 čer 2005 08:44
Brno-Líšeň (25, 26, 58, N97, N99)
Přikládám méně povedené dokumentační fotky k ranní poruše na voze 1728.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
RH.


Offline
Uživatelský avatar

9300
10 čer 2004 11:19
1724 je tusim jeden z vozu , na kterych sem pozoroval dost podstatny rozdily odberu mezi clankama. Kolikrat se odber lisil az o 200A .


Offline
Uživatelský avatar

3079
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Nechci nic říkat, ale skutečnosti se více blíží článek v novinách, než ten od Pepoly...

Edit: mh mě předběhl :twisted:


Naposledy upravil Kari dne 10 dub 2008 15:23, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
no média komentovat radši nebudu, ale mechanici si rozhodně kávu nekupovali! a vůz nebyl po opravě brzd, tam byl trochu jiný problém (vůz sám jel) -> příčinou ujetí vozu byla tedy technická závada (přesně zatím není známa, ale bude to pěkně skrytá prasárnička, sešlo se tam totiž mnoho podivných faktorů)... ještě, že to dopadlo, jak to dopadlo...


Offline
Uživatelský avatar

3661
26 čer 2005 08:44
Brno-Líšeň (25, 26, 58, N97, N99)
a k ranním problémum i trochu běžných odpoledních
v 14:15 na Nových sadech na lince 1 směr Bystrc záložní bus
v 14:20 na Nových sadech směr Stará osada založní autobus 7435 na lince 2.
a v 14:22 na Vlhké 32/500 2351 na lince 8 směr Starý Lískovec.

_________________________________
RH.


Offline
Uživatelský avatar

9300
10 čer 2004 11:19
Mno tak jak to vidim, tak sme adepti na prvni novostavbu B clanku . Ram prohlej ve 2 smerech, hnutej cep podvozku, celniky v haju. 1706 na tom byla lip, tam to odnesl stredni clanek. Krajni byl ohnutej jenom trochu do strany o sloup. Tohle bych prirovnal k ostravsky 1515, kde to byla temer stejna havarie, akorat s astrou. Clanek taky trefenej na roh, a to ani nebyl tak zdemolovanej a pritom v interieru byla podlaha pozvohybana v cely delce. Tam bohuzel skoncil posledni volnej clanek do KT8 z kosicky 515. Druhej krajni byl jako holej ram videnej v Krnove , ovsem pozdeji pokud vim byl jeho oprava ukoncena a ram sesrotovanej.


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
hmm, tak to je verze "trochu" upravená pro veřejnost. Docela se liší od té, co psal Pepola.

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20000 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643 ... 800  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 15 říj 2024 10:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]