Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 177 z 209    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 209  Další
Autor Zpráva
No tak jsem se dneska ptal učitelky na to účtování šalin - šalina se odepisuje každej rok i když koroduje ve vozovně. No a protože má tramvaj dobu odepisování 20 let a DPMB chce třeba šalinu po 18 vyřadit, tak je pro něj lepší nechat ho dva roky dohnít ve vozovně a odepisovat ho než ho vyřadit(a pak sešrotovat) a nemoci si nic odepsat. No a vzhledem k tomu že u tramvaje je to docela veká částka tak je opravdu nejlepší nechat ty vozy dohnít(RT6 stály +- 25M což znamená že si na ně DPMB odepisuje kolem 1M ročně a to je dost velká částka - na zemi ji nenajdete).


Na začátek - dlouhodobý majetek se odepisuje i když ho nevyužíváte. No tak začnu těmi daňovými odpisy - také jsou dva způsoby
1) ROVNOMĚRNÉ ODEPISOVÁNÍ
- vůz se po celou dobu odepisueje stále stejnou částkou například milionem
2) ZRYCHLENÉ ODEPISOVÁNÍ
- vůz se v prvním roce odepíše víc než v těch dalších - například v prvním roce odepíšu pět milionů a dál pak odepisuji půl milionu
- v prvním roce je podle zákona o dani z příjmu je možné u vybraných druhů dlouhodobého hmotného majetku v prvním roce zvýšit odpis o 10, 15 nebo 20% vstupní ceny.

No takže pokud má DPMB vůz a je už na odpis, ale papírově odepsaný ještě není tak se prostě musí nechat na tom letišti dál hnít, protože takto se DPMB zvyšují náklady(když ho sešrotuje před dokončením odepisování tak se už nemůže doodepsat, ale vím že to učitelka říkala a tak se jí ještě jednou zeptám co se teda stane - účto a eko máme v úterý). No a k tomu jak to ten podnik zvolí, dejme tomu že podnik vydělal hodně peněz za jízdenky a měl velkou dotaci a tak při zakoupení vozidla v tom roce dá zrychlené odepisování, protože se mu tím dost podstatně zvýší náklady. Takže toto bylo daňový a teď ty účetní - buď se u vozu stanoví podle upotřebitelnosti nebo podle výkonu, takže u takové 1809 která už jak dlouhou stojí v Medlánkách je určitě upotřebitelnost(protože tam se to počítá z toho jak jsme to mohli upotřebit a je tedy jedno jestli to vozidlo stojí nebo každej den najezdí stovky km). No a k tomu zisku - když mám velké výnosy a malé náklady tak mám samosebou zisk a z toho se taky platí daně, takže proto je lepší koupit vozidlo a odepisovat a odepisovat(klidně i pojízdný železný šrot) než platit daně ze zisku. No v úterý se teda zeptám jak je to když se to vozidlo zničí dřív než se dokončí odepisování. Doufám že jsem to napsal srozumitelně a hlavně pochopitelně, jestli ne tak napište.


Offline
810
25 led 2006 09:46
No teoreticky to zní hezky, ale ví někdo, jak to tedy opravdu řeší v DPMB, a.s.? Určitě neodepisují podle výkonu, protože pak by neměli důvod nechávat hnít odstavené vozy ve vozovnách, připadně na letišti.
A taky mě zajímá vztah mezi daňovými a účetními odpisy. Co jsem se kdysi učil, tak odpisy představují jeden z nákladů, tudíž jejich výše má vliv na hospodářský výsledek (výnosy - náklady = zisk / ztráta) a daň z příjmu se počítá ze zisku. Ale možná mi to začíná docházet - DPMB může tramvaj jednorázově odepsat, ale pokud je výše odpisů vyšší, než daňový odpis stanovený zákonem, tak jej nemůže dát do nákladů a musí jej proto pokrýt z vytvořeného zisku.


No k tomu odepisování - jsou dva druhy - daňové které jsou pevně stanovené zákonem(a měl bych vědět jakým ale nevím) a účetní - ty si může účetní jednotka stanovit sama a nemusí odpovídat daňovým takže se klidně může stát že účetně je šalina odepsaná za 10 let ale daňově až za bůhvíkolik anebo přesně naopak. No a k těm odpisům podle kilometrů - podle mýho loňskýho sešitu ekonomiky je to takhle:

Dlouhodobý majetek se užíváním opotřebovává -
FYZICKÉ - vzniká v důsledku užívání - nějaký vošoupání, odření...
MORÁLNÍ - vzniká v důsledku zaostřování po technické stránce - na trhu je lepší výrobek a ten náš je například pomalejší nebo hlučnější...

ÚČETNÍ ODPISY - sazby odpisů stanovuje účetní jednotka sama a to podle doby upotřebitelnosti nebo ve vztahu k výkonu(dopravní prostředky- to nám říkala učitelka, né profesorka), skutečná míra odpisů(musí odpovídat, účtují se do nákladů

1) ÚČETNÍ ODPIS PODLE UPOTŘEBITELNOSTI
-stanoví se procento odpisové sazby a podle něj se vypočítá výše odpisů
(VSTUPNÍ CENA/100) x ODPISOVÁ SAZBA(v % se počítá takto : 100/doba upotřebitelnosti)
2)ODPISOVÁNÍ PODLE VÝKONU
-určím výkon za celou dobu upotřebitelnosti
(VSTUPNÍ CENA/VÝKON) x SKUTEČNÝ VÝKON ZA ROK

ODPISY SE ZAOKROUHLUJÍ NA CELÉ KČ NAHORU

Součet odpisů = oprávky, Vstupní cena( - oprávky = zůstatková cena

Po celkovém odepsání : Vstupní cena - oprávky = 0

DOUFÁM ŽE TO TAKTO STAČÍ


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
TMB píše:
Kdysi byla ekonomická životnost autobusu 6 let, trolejbusu 11 let a tramvaje 20 let. Nicméně zůstatková hodnota vozu ze zvyšuje o náklady na rekonstrukci a modernizaci.
V DPMB je zakopán pes v době transformace na a.s., kdy veškerý majetek bývalého DPMB státního podniku přešel do vlastnictví města, následně se nějak ocenil a vložil do nově založené as DPMB. Takže nějaká K2, která by už měla být dávno odepsána, se v roce 1998 začala znovu odepisovat po těch 20(?) let, přičemž "pořizovací" cena byla nějak stanovena, snad se v tomto případě pohybovala kolem 250 tis. Kč / vůz. Dneska by tedy jejich účetní hodnota měla být asi poloviční, a pokud je chce DPMB vyřadit, znamená to odpovídající snížení majetku a.s., které musí být kryto vytvořeným ziskem. Takže pokud se podaří a DPMB vykáže pár milionů zisku, může jednorázově odepsat několik vozů. Snad to někdo informovanější upřesní.

Ale účetní odpisy (respektive zůstatková účetní hodnta) by měli odpovídat skutečnosti, takže pokud se něco válí na vozovně a odhadovaná hodnota je hodnota šrotu, tak se špatně vede účetnictví. V účetnictví nikdy nejde o to, aby skutečnost odpovídala účetnictví, ale vždy naopak. Osobně bych u RT6tek vytvořil opravnou položku (u 1802, 1804 ve výši nejméně 80 %, 1803 70 %, 1801 50 %) a zpomalil odepisování (u šalin se totiž neodepisuje nejen na roky, ale taky na kilometry ... a na kilometry především) protože nejezdí (nejsou kilometry) ... btw kdo chodí v dopravním podniku do inventarizačních komisí?

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
MKzB píše:
Asi by bylo nejlepší potom u nich udělat mimořádnou VP spojenou s rekonstrukcí, kde se komplet celá šalina rozebere. Ale to je je zatím předčasný.

Specielně v té 1804 se tenkrát ještě nějací dva nazdárci z ČKD vrtali,a pájeli, a to stylem pokus-omyl...


Offline
488
07 úno 2006 10:26
TMB píše:
Kdysi byla ekonomická životnost autobusu 6 let, trolejbusu 11 let a tramvaje 20 let. Nicméně zůstatková hodnota vozu ze zvyšuje o náklady na rekonstrukci a modernizaci.
V DPMB je zakopán pes v době transformace na a.s., kdy veškerý majetek bývalého DPMB státního podniku přešel do vlastnictví města, následně se nějak ocenil a vložil do nově založené as DPMB. Takže nějaká K2, která by už měla být dávno odepsána, se v roce 1998 začala znovu odepisovat po těch 20(?) let, přičemž "pořizovací" cena byla nějak stanovena, snad se v tomto případě pohybovala kolem 250 tis. Kč / vůz. Dneska by tedy jejich účetní hodnota měla být asi poloviční, a pokud je chce DPMB vyřadit, znamená to odpovídající snížení majetku a.s., které musí být kryto vytvořeným ziskem. Takže pokud se podaří a DPMB vykáže pár milionů zisku, může jednorázově odepsat několik vozů. Snad to někdo informovanější upřesní.


Obavam se, ze ty vozy maji vetsi cenu "kovoveho odpadu" nez. je jejich realna ekonomicka. Spise jde o to, zda se to DPMB vubec vyplati provozovat diky pomerne znacnym nakladum na udrzbu. Asi bychom se dobrali k odpovedi ze nevyplati, ale nemuze si dovolit nakoupit modernejsi, uspornejsi a ekonomictejsi vozidla...


Offline
810
25 led 2006 09:46
Kdysi byla ekonomická životnost autobusu 6 let, trolejbusu 11 let a tramvaje 20 let. Nicméně zůstatková hodnota vozu ze zvyšuje o náklady na rekonstrukci a modernizaci.
V DPMB je zakopán pes v době transformace na a.s., kdy veškerý majetek bývalého DPMB státního podniku přešel do vlastnictví města, následně se nějak ocenil a vložil do nově založené as DPMB. Takže nějaká K2, která by už měla být dávno odepsána, se v roce 1998 začala znovu odepisovat po těch 20(?) let, přičemž "pořizovací" cena byla nějak stanovena, snad se v tomto případě pohybovala kolem 250 tis. Kč / vůz. Dneska by tedy jejich účetní hodnota měla být asi poloviční, a pokud je chce DPMB vyřadit, znamená to odpovídající snížení majetku a.s., které musí být kryto vytvořeným ziskem. Takže pokud se podaří a DPMB vykáže pár milionů zisku, může jednorázově odepsat několik vozů. Snad to někdo informovanější upřesní.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Po kolika letech je vůz 100% účetně odepsán?


Offline
810
25 led 2006 09:46
Nákup a vyřazování tramvají spolu nijak nesouvisí. Snad jedině tím, že odstavené vozy zabírají místo ve vozovně. DP si v podstatě může koupit nových tramvají kolik chce (pokud na ně bude mít peníze) a vyřadit nemusí nic. Odstavené vozy však často čekají na vyřazení ze stavu z důvodu, že nejsou účetně 100% odepsány a mají nějakou zůstatkovou hodnotu.


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
Ono nejde jen o místo jako takový, ale každej nepojízdnej vůz je ve stavu a tak se místo něj nemůže zakoupit nový. To samý je i s odstavenýma K2 či T3.

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
No videl bych to docela optimisticky, pokud se 1801 povede uvest do provozuschopneho stavu, tak by vedeni urcite chtelo rozchodit i zbyvajici, protoze co maji jen zabirat misto ve vozovne?

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
mh píše:
Bohužel to je právě problém. 1801 prošla spoustou úprav v zapojení, a když otevřeš některý skříně v 1802, 1804, tak na tebe vykoukne kupa drátů, kde nikdo kolikrát neví, k čemu byly vyvedený... a zapojit to podle 1801(3) je riziko právě kvůli těm úpravám (údajně se zapojení lišilo už z výroby, ale to je dnes běžná věc, kdy nic nemůže být stejný :roll: ).. ale třeba se nakonec najde někdo, kdo se v tom pořádně vyzná, či disponuje potřebnou dokumentací...

Asi by bylo nejlepší potom u nich udělat mimořádnou VP spojenou s rekonstrukcí, kde se komplet celá šalina rozebere. Ale to je je zatím předčasný.


Offline
Uživatelský avatar

9292
10 čer 2004 11:19
1803 je dokonalej atyp. Ma elektriku s nekteryma upravama ala praha.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Bohužel to je právě problém. 1801 prošla spoustou úprav v zapojení, a když otevřeš některý skříně v 1802, 1804, tak na tebe vykoukne kupa drátů, kde nikdo kolikrát neví, k čemu byly vyvedený... a zapojit to podle 1801(3) je riziko právě kvůli těm úpravám (údajně se zapojení lišilo už z výroby, ale to je dnes běžná věc, kdy nic nemůže být stejný :roll: ).. ale třeba se nakonec najde někdo, kdo se v tom pořádně vyzná, či disponuje potřebnou dokumentací...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
mh píše:
Problém je v tom, že 1802 a 1804 jsou celkem vybrakovaný, a i kdyby se sehnaly chybějící díly, tak by stejně byl problém je zapojit (i zde platí, že co vůz to originál a plány jsou jen k 1801)..

V tom případě by neměl být problém je zapojit podle plánů 1801, ne?


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
1802 rozchodit musí: můj oblíbený vůz


Offline
Uživatelský avatar

9292
10 čer 2004 11:19
To prece v brne neni problem :) Maximalne budeme mit dalsi atypy 1801 RT6N1.1 1802 RT6N1.3 1803 RT6N1.2 1804 RT6N1.4 :))


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
adam_r píše:
To je zatim hodne predbezne tvrzeni. Vsechno zalezi na uspesnosti typovych zkousek u 1801.


Problém je v tom, že 1802 a 1804 jsou celkem vybrakovaný, a i kdyby se sehnaly chybějící díly, tak by stejně byl problém je zapojit (i zde platí, že co vůz to originál a plány jsou jen k 1801)..


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
chat-maniac píše:
Paráda :-)
No ale typnu si, že 1802 a 1804 to už asi nerozchodí nikdy :-/
To je zatim hodne predbezne tvrzeni. Vsechno zalezi na uspesnosti typovych zkousek u 1801.


Offline
Uživatelský avatar

9292
10 čer 2004 11:19
Mno v praze se pry rypali v nekterych rt6.
Viz : http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi ... f=21&t=561
Tak nevim. Madari ani polaci to nechcou (za ty penize) a ze by se tu nakonec zblaznili ?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Paráda :-)
No ale typnu si, že 1802 a 1804 to už asi nerozchodí nikdy :-/

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
stehrob:
To si ještě počkáš. Záleží, jaké budou průběžné výsledky předepsaných zkoušek.


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
Fotky z dnešní jízdy se objevily tu http://fotogalerie.dopravka.com/thumbnails.php?album=21


Offline
Uživatelský avatar

3079
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Tak na 1803 proudový zkoušky v pátek probělhly úspěšně, na 1801 dnes na zkušebce mimojiné zkoušeli topení. Ještě že jsem nebyl v tom voze :-) Jeli s ní 2x do Modřic, otáčeli se na Mendláku. Nemáte někdo fotky?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 209  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 02 říj 2024 20:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]