Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 5 z 22    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Vrátila se hned do Líšně.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
Je ještě historická šalina č.81 ve vozovně Medlánky nebo už šla zpět do Líšně?

_________________________________
Až dosloužím, chci do šrotu!


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Kapusta píše:
Ono je to celé složitější....V 90. letech muzeum získalo jako náhradu za restituované prostory současný pozemek v Králově Poli.... Mezitím byly muzeu nabídnuty Řečkovice a vzhledem ke katastrofálnímu nedostatku depozitárních prostor po nich sáhlo. Loni v létě však bylo muzeum kontaktováno onou firmou a dostalo nabídku převzít... Takže střídání koncepcí jednou tam, podruhé jinam není zas až tak vinou vedení TM. Když ani na následující rok nemáte nic jistého, těžko se připravuje jakákoliv dlouhodobá koncepce.

Rozhodnutí o dlouhodobé koncepci oboru MHD vzniklo v letech 1973 - 1974 ( viz zde ) a bylo přes postupné ořezávání dlouhodobě uplatňováno do začátku uplatňování se ing. I.Š. co by náměstka ředitele. Od té doby vzniklo (a byla snaha provádět) mnoho dalších koncepcí, např.:
-rozšíření areálu v Líšni do areálu panelárny, kde by mimo jiné expozice byla možnost rozšíření i oboru MHD
-přestěhování celého muzea včetně Líšně do areálu panelárny v Bohunicích
-přestěhování celého muzea včetně Líšně do areálu na Purkyňové
-přestěhování Líšně do areálu Řečkovice včetně kolejového napojení
-přestěhování Líšně do areálu nového Dopravního muzea v Králově poli v prostoru nákl. nádraží
-a naposledy v souvislosti se získáváním prostor pro expozicí letectví oprášena koncepce přestěhování Líšně do areálu na Purkyňové
Střídání koncepcí asi nebude vina vedení TM, ale kvality vyspání jednoho jájinkovitého jedince, neboť finanční prostředky na příští rok nemohou ovlivnit dlouhodobou koncepci
Ondra píše:
Starost o vozy vyžaduje odborníky, nadšence a kutily v jednom....

Staří pomřeli a nové si TM nevychovala, zvláště po tom, co dobrovolné pracovníky vedením muzea a studiem muzeologie pomýlený pracovník oboru MHD ing. R.Š. rozprášil

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
no o budove pojistovny (kdysi flextronicsu) se mluvilo jako muzeu , uz kdyz sme se z ni stehovali do slatriny .


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
J*M* píše:
ing. I.Š. by si měl konečně ujasnit, co v muzeu bude s oborem MHD a ne stále vytvářet nové teorie o umístění expozice MHD...
Ono je to celé složitější. Nevím, jak moc jsou ostatní do problému zasvěceni:
V 90. letech muzeum získalo jako náhradu za restituované prostory současný pozemek v Králově Poli. Tehdy bylo s firmou v sousedství dohodnuto, že až v dohledné době ukončí svoji činnost, předá muzeu i ostatní objekty. Z dohledné doby se však vyklubalo skoro deset let. Mezitím byly muzeu nabídnuty Řečkovice a vzhledem ke katastrofálnímu nedostatku depozitárních prostor po nich sáhlo. Loni v létě však bylo muzeum kontaktováno onou firmou a dostalo nabídku přezít halu přislíbenou už před deseti lety (mmch: budovu, ve které je nyní pojišťovna, mělo původně muzeum získat také, ale čas na vyjádření mělo jen asi 14 dní). Takže střídání koncepcí jednou tam, podruhé jinam není zas až tak vinou vedení TM. Když ani na následující rok nemáte nic jistého, těžko se připravuje jakákoliv dlouhodobá koncepce.

V každém případě, ať už bude verdikt (Líšeň vs. Purkyňova) jakýkoliv, bude dobře, když konečně padne.

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
J.M. - souhlasím. V celé skrumáži okolo přesunu nevidím žádný reálně vypadající podklad, studii, návrhy konkrétních variant. Vše se plácá jako v hospodě při kartách a já sám, a to v kŘečkovicích občas pomáhám, jsem nikde neobjevil ani nepochytil, co se kam kudy tudy za kolik a kdo. Jednou se člověk dozví o zvelebení řečkovic, podruhé o totálním přesunu, pak o "odsunu", výsunu, zásunu.
Takže¨, for all, si každý může fantazírovat jak chce. Osobně si myslím, že na nějaké ideální řešení "zelená louka", kde by vyrostlo vše od důstojného stání exponátů tram + bus + trol + nákladních + vojenských + hasičských a k tomu všemu navíc i příslušné dílny a zázemí, tady není ani místo, ani peníze, ani "politická" situace. Takže to zcela jistě dopadne kompromisně, provizorně, něco se zlepší a pár věcí zhorší.
Jsem pro rozumné řešení za méně peněz. Ucelený areál, kdy by si návštěvník prohlédl celou sbírku MHD, tu nikdy nebude, tomu nevěřím. Řečkovice i Líšeň samy o sobě jsou přitom poměrně ideální destinace na zázemí, dílny a pod, Kr. pole zase ideální destinace pro výstavu.Třeba se mnou nebudete souhlasit, ale jednu koncepci bych viděl takto:
- upravit (= opravit, zlepšit, zkulturnit) areály Řečkovice a Líšeň na veřejně nepřístupné depozitáře s dobrými možnostmi oprav vozidel. Pod pojmem dobrá možnost si představuju třeba velkej prohlídkovej kanál s kanálovým zvedákem, protože v současné době není možno v Řečkovicích ani třeba vyměnit tlumiče pérování či podobné prkotiny bez toho, aby člověk strávil půl dne vymýšlením toho "jak to udělat" když máme jeden ohlej pajsr a dva hevery, z toho jeden na prd. Nebo třeba opravit halu pro deponování vozů (spíš zbourat a postavit znova), současný stav - neosvětlená plechová veliká netemperovaná hala s několika uhnilýma nezavíratelnýma zarezlýma zborcenýma vratama - je již téměř nevyhovující provizorium (i když někteří, třeba o.s. ZZHTaA Jihlava, nemají ani to). Líšeň přesně neznám, jistě je to tam v podobné situaci jako Řečkovice. Upravit, předělat, zlepšit, modernizovat = mimojiné zvětšit prostory pro deponaci vozů, v Řečkovicích začíná být kritické těsno, např. Géčko půjde již nyní ven na déšť (pominu-li, že nepatří muzeu)
- do Líšně jakkoli zprovoznit jednu manipulační kolej (nejlépe totální rekonstrukcí stávající trati se zatrolejováním koleje), protože přímé napojení na kolejovou síť DP je základem pro další rozvoj a znovuzprovoznění a znovurozhýbání exponátů a jejich prezentaci při akcích. Řečkovice jsou v tomto v mírné nevýhodě, vozy se budou muset holt dál přetahovat na nádraží Královo pole, odkud se již vlastní silou pohybují dále. Pro muzejní vozy (bus, náklaďáky) formalitu - udělit vyjímku ze zákazu vjezdu vozidel (zákaz je nad určitou tonáž mimo DPmB), který začíná u voz. Medlánky a pokračuje až k smyčce Řečkovice
- některé vybrané exponáty vystavit do prostor muzea v Kr. Poli, kdy by pro ně vznikla důstojná expozice. Jednalo by se buď o exponáty, které by byly momentálně nepotřebné v dílnách, nebo exponáty dlouhodobě neprovozní, ale vystavovatelné. Typicky nějakou šalinu na úzkej rozchod, která jse stejně jinde než jako statický exponát na prd a tak to holt už bude, nebo trolejbus, kterej z jednoho BMUE odvezem a na druhý BMUE přivezem zpátky mimo muzeum. Mohlo by se jednat o expozici dvou tří tramvají a dvou tří trolejbusů a autobusů, stejně tak nějakých náklaďáků, osobáků, vojenských aut a podobné techniky, která je v nyní Řečkovicích a v Líšni. Expozice by se tak mohla i měnit, z muzea si vezmu jeden vůz do dílen a druhej vůz z dílen dám zase na čas do muzea, kde bude v klídku vystaven.
- prohlídku celých ucelených sbírek zachovat v současném stadiu "dnů otevřených dveří", které se mi zdají velmi vhodné a akční.

Tímto řešením, neříkám že je to skvělý, se zabije několik much jednou ranou.
- základní obraz o MHD získá návštevník při běžné návštěvě muzea v Kr. Poli, kde podle mě není ani tak moc extra vhodné zřizovat kompletní expozici všech vozidel, kterých je nepřeberně. Muzeum je obrovská studnice, a přiznám se, že já osobně bych si ho za jeden den neprohlédl, a to v něm je jenom zlomek toho, co je v depozitech. Kdo má zájem o prohlídku všech exponátů, využije DOD.
- dílny, depozity a zázemí zůstane na svých místech stranou dění, kde už prostě jsou, investice do úprav areálů na alespoň vyhovující dílny, jsou "malé".

Ještě bych viděl jeden druhotný problém:
- kdo se stará o tyto sbírky? Dobrovolníci, v Řečkovicích "parta Dulků"; a v líšni? Kdo? Upozorňuju na to často, udělám to i teď - vozy jsou krásné, 99% lidí si myslí, že už je stačí jen leštit. Není to pravda. Starost o vozy vyžaduje odborníky, nadšence a kutily v jednom. A ty já teda moc často nevidim.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
když jsme u těch příspěvků a počítadlech, kdy budou zase odstraněný všechny počítadla?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
manil
Opravovat trať kvůli projížkám hist. tramvají párkrát do roka je samo o sobě postavené na hlavu. Fajn. Kde by se ale potom vzaly finance na opravu samotného depozitáře a kde by se vzaly peníze na to, aby ty HT mohly po líšeňsce jezdit?
Stejné otázky by se mohly položit i u muzea MHD na Purkyňové, úprava stávajícího na Purkyňové a výstavba kolejiště nebude finančně výhodnější než dostavba areálu v Líšni včetně trati SS - areál MHD. Navíc odpadnou náklady na stěhování.
Kapusta
ing. I.Š. by si měl konečně ujasnit, co v muzeu bude s oborem MHD a ne stále vytvářet nové teorie o umístění expozice MHD. Začíná to připomínat brněnské snahy o přesun nádraží a výstavbu linek podpovrchové tramvaje. Mělo by se konečně udělat vyhodnocení reálnosti jednotlivých variant (možná i nových, dosud neuvažovaných, které by navrhly studenti architektury a dopravních staveb stavební fakulty VUT v ročníkových pracích) a učinit závěr a z něho koncepci, která by se začala realizovat.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Angel:
Nepochopím, že tě neustále dokola a pořád baví ve všech tématech mlet takový nesmysly. To ti to naskakování čísilek za každý příspěvek na počítadle dělá takovou radost?

Opravovat trať kvůli projížkám hist. tramvají párkrát do roka je samo o sobě postavené na hlavu. Fajn. Kde by se ale potom vzaly finance na opravu samotného depozitáře a kde by se vzaly peníze na to, aby ty HT mohly po líšeňsce jezdit?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
kdyby,kdyby,kdyby...


No nechci nějak remcat - ale kdyby se opravila trať ze SS do muzea tak by na ní mohly jezdit historický šaliny který by mohly lidi vozit až do Řečkovic kde by čekal historický bus(nebo pěškobus) a ten by je odvezl do Řečkovickýho areálu(který by se musel opravit a udržovat). Myslím že to není tak nereálný. No ale mělo by to být levnější než to přestěhovat na Purkyňovu.


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
uvolnilo Řečkovice

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: chachachacha

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
Do dvou měsíců se očekává stanovisko ministerstva kultury k výměně části areálu v Řečkovicích za nové prostory na Purkyňově.

Pár poznámek:
1. hodnota haly na Purkyňově je cca 230 mil. Kč;
2. už od minulého volebního období je prý z magistrátu činěn nátlak na TM, aby uvolnilo Řečkovice (volby na tom nic nezměnily).

Informační zdroj: Ing. I.Š.

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
821
25 led 2006 09:46
DOD v Řečkovicích bude 26.-27.4, Líšeň bude otevřená v sobotu 26.4. s možností dopravy autobusem z Řečkovic.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Sxman - to je věc TM v Brně, jediná informace prozatím

http://www.technicalmuseum.cz/akce.htm

Dle mého mínění není v zájmu TM jakákoliv akce v Líšni, stačí číst předcházející

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Dobrý den,
Chtěl jsem se zetat, kdy a zda letos bude DOD v Brně Řečkovicích a jak bude akce organizována, zda bude otevřena i Líšeň. Děkuji.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Mnohem aktuálněji než muzejnění nějakých modernějších tramvají typu Vario bych viděl zachování např. zmiňované Karosy C744. Ty mizí opravdu rychle a za nějáký čas už opravdu nebude, kde brát (v Česku budou všechny vyřazené a na Slovensku z muzejního pohledu zprasené novými čely).


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Co se týče T3R, tak dle mého názoru je to pořád jenom rekonstrukce (na které je všechno nové) a tudíž by stačilo jenom zachovat užíznuté čelo.


Offline
821
25 led 2006 09:46
V muzeu samozřejmě bude uchována jako školní vůz. Jinak třeba uchování soupravy Varia s vlekem bych se v budoucnu nebránil (ale to už doufám budu v důchodu) - Vario je fakticky nově vyrobený vůz, od klasické T3 se lišící snad ve všech směrech (stejně jako třeba T3R).


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
pd píše:
Jinak předpokládám, že 4101 zůstane jako školní vůz

4101 je už papírově zrušena. Stojí zamklá před vraty v Pisárkách.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No pro T3M bych taky byl, DPMB ted ma krasne merak :) , jenom mu zavarit diru ve streche a je to ukazka prvnich serii T3 v brne :)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
no, od T3 by asi stačil základ (+ zajímavější kousky), ne nějaký modernizace... to bych taky mohl chtít zachovat Vario, že...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
pd píše:
... - dočká se někdy 1521 dvojčete? Myslím, že T3 by si zasloužily být zachované jako souprava, jakožto asi jejich nejběžnější provozní sestavení....

Co kdyby se snažil taky DP města Brna, nebo si vedení DP (i města) myslí, že TM v Brně (ne města Brna) je jeho podnikové muzeum? Mohla se zachovat T2 s dvěma reflektory, může se zachovat T3 s TV1, atd ...

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


TMB: ale to je dobré zaměstnání, správce depozitáře TMB - dva měsíce dovolené, to jen tak někde nedávají :lol:

Jinak předpokládám, že 4101 zůstane jako školní vůz - dočká se někdy 1521 dvojčete? Myslím, že T3 by si zasloužily být zachované jako souprava, jakožto asi jejich nejběžnější provozní sestavení. S tím mě napadá ještě jedna otázka: existuje nějaký výhled, co by se do sbírek muzea mohlo zařadit během řekněme následujících 15 let? V úvahu toho přichází celkem dost, od třeba B741, možná C734 nebo i C744, určitě něco i z devístovek, nějaký SOR (třeba B7,5 - nenáročná na prostor :-)), do 15 let skončí i Citybusy, 14Tr, 15Tr, možná i 21Tr, K2R, T3R, uvažovat by se dalo i o KT8D5 ...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Je to jasné, TMB nepotřebuje návštěvy v expozici MHD, aby mohlo zdůvodnit přesun na Purkyňku

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 528 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 21 lis 2024 23:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]