Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 6 z 22    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Další
Autor Zpráva
V časopise Grand Expres číslo 3/2008(dá se zadarmo sehnat na nádraží)jsem našel přílohu o Železničních muzeích. Na stránce 20 je Brno a tak to sem přepíšu.
Areál MHD, Holzova 4
628 00 Líšeň
tel: 541 421 480

Provozovatel:
Technické muzeum v Brně,
Purkyňova 105, 612 00 Brno
tel: 541 421 411,
fax: 541 214 418,
info@technicalmuseum.cz
http://www.technicalmuseum.cz

Otevřeno v květnu, červnu, září a říjnu pouze na objednávku, dodanou alespoň 10 dní předem, příjezd autobusem č. 58.

Muzeum je umístěno v areálu bývalého nádraží místní dráhy Brno-Líšeň na ploše více než 1,5 ha, renovovaná vozidla jsou umístěna v nově vybudovaných halách. Základem sbírky se stalo 12 provozuschopných vozdidel, převzatých od Dopravního podniku města Brna v roce 1971. Později zde vznikla sbírka vozidel a dokumentů z historie městské hromadné dopravy na území celého bývalého Československa, více než 60 kolejových vozidel tří rozchodů, elektrické i parní trakce a dále asi 20 silničních vozidel, zastupujících trolejbusovou a autobusovou dopravu.


Offline
821
25 led 2006 09:46
A snad to už mohu zveřejnit - do sbírek muzea byl zařazen tramvajový vůz T3 evid. č. 4101, přeprava do Líšně se bude řešit ve spolupríci s KOS Krnov v termínu dodávky některé skříně Vario LF.


Offline
821
25 led 2006 09:46
O prázdninách má správce depozitáře v Líšni nárok na dovolenou.

A jedna optimistická zpráva - při stěhování by se do nových prostor měly vejít všechny sbírkové předměty. Případné vyřazování čehokoliv není tedy aktuální.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Prohlížím si www stránky TMB a nevěřím vlastním očím
Citace:
adresa:
Brno-Líšeň
Holzova 4
628 00
otevřeno:
květen-červen, září- říjen
pouze na objednávku–10 dnů předem
tel.: 541 421 480
vstupné:
základní 20 Kč
zlevněné 15 Kč

v době prázdnin je zavřeno

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
MKzB píše:
Ještě k těm dvěma přejezdům. Snad by nebyl problém na ně dát cinkající semafory jako na železničním přejezdu.


Věř tomu, že byl. On je problém umístit i dopravní značku, která se cenou se semaforem absolutně nedá srovnat.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ještě k těm dvěma přejezdům. Snad by nebyl problém na ně dát cinkající semafory jako na železničním přejezdu.


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
Příště to budu formulovat přesněji a jednoznačně.

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Kapusta píše:
Prodávám, jak jsem koupil. (od Ing. Š.F.)


Ono to vypadalo, že ty informace jsou od "velkého" muzeologa ing I.Š. ....

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
J*M* píše:
Je zavádějící uvádět informace jednostranně, pro upřesnění: ...
Prodávám, jak jsem koupil. (od Ing. Š.F.)

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Rop píše:
...A pokud by se dělala trať, která by patřila TM tak jsou zase další investované peníze na provoz (a tramvajová trať neelektrifikovaná? ... to snad máte historii jen do roku 1900?) ... takhle to popojede 100 metrů a je to na veřejné trati ... a hajdy do města dělat reklamu ...

Na předváděcí jízdy je dostatek prostoru na kolejích přímo v areálu, které by se měly elektrifikovat (tak jako na Purkyňové, zde by to bylo lacinější, část je již vybudované) a trať by sloužila hlavně pro účely Brna (Brno město uprostřed Evropy) a DP (výročí). V další etapě by se mohla též elektrifikovat po výstavbě splítky pro účely předváděcích jízd úzkých rozchodů, pro které nejsou v areálu koleje. Na reklamu stačí vůz 99, to by mohl i dnes, doufám, že to není v zápůjční smlouvě zakázáno.


Angel - nač by mělo muzeum dělat reklamu, když se snaží téměř 15 roků areál opustit...

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
MB píše:
... Hala v Líšni je naprosto nevhodná pro výstavní účely (osvětlení, žádné odstupy, žádné prostory pro údržbu vozidel). Je to depozitní hala a jako taková svou úlohu plní cca 30 let dobře. Avšak stavěná byla s jiným záměrem....

Hala v Líšni byla stavěna pro účely expozice a ne jako pouhý depozitář. Původní záměr bohužel byl při realizaci značně pozměněn ( důvody - tehdejší poměry v stavebnictví a přístup stavebního oddělení TM), z jednolodní haly prosvětlené střešními světlíky se stala černá dvoulodní kobka bez jakékoliv možnosti větrání s jiným uspořádáním kolejí. Přesto stále TM považovalo kolejovou halu A za prostor pro expozici - http://tramvajparnilok.uvadi.cz/subdomains/MHD77/index.html
MB píše:
...Hala na Purkyňově ulici MŮŽE být rekonstruována při dnešních znalostech dobře jako výstavní prostor. Její kapacitu však neumím posoudit....

Haly v Líšni za předpokladu, že bude kapacita zvýšena další výstavbou, MOHOU taktéž být rekonstruovány a za lepších finančních podmínek jako výstavní prostor, a to možná lepší než na Purkyňové
MB píše:
...Naopak předváděcí jízdy na vlastním tělese směrem k vozovně Medlánky mohou být za jistých okolností bezpečné, ale pro okolí tratě naprosto neatraktivní. I na tuto trať je ale nutné vyjet přes normální uliční profil....

Těžko někdo povolí předváděcí jízdy v uzavřeném areálu vozovny DP, zvláště, museli by se měnit zákony


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Kapusta píše:
.... Navíc, i kdyby se ta trať (pod vedením TM) opravila a zkolaudovala, pro zajištění provozu by bylo třeba proškolit lidi, získat koncesi, provádět traťovou údržbu atd. (tzn. že by TM mělo takový malý DP). Právě proto se počítá s přípojkou na tramvajovou síť na Purkyňově: vozy muzea by byly v dosahu sítě, udržované DPmB....

Je zavádějící uvádět informace jednostranně, pro upřesnění:
- TM již 30 let takový malý DP vlastní, bohužel dodnes se s tímto problémem nevyrovnalo (zvláště po právní stránce a stránce organizační)
- Bude-li muzeum MHD na Purkyňové nebo v Řečkovicích nebo v Králově Poli (to jsou možné lokality vymyšlené ing Štěpánkem za dobu jeho působnosti náměstka) nebo v Líšni - výše uvedené je potřeba splnit, počítá-li se s možným provozem a ne jen se statickou expozicí bez napojení na DP

K problematice "zájmové skupiny - tíhnou k muzeu nebo jeho části" - neznám program OS Yore a nechci se k tomu vyjadřovat, ale znal jsem KPTM, dle tehdejších stanov muzea organizaci, která byla součásti TM a byla vedena TM. Bez této organizace by v TM nebyly některé obory schopny vzniknout, natož vůbec existovat. Zde našla uplatnění řada odborníků mimo TM a z jejich znalostí a zkušeností TM čerpalo. Zavedením teorie nátlakových skupin bohužel řady odborníků v řadách KPTM prořídly, některé obory KPTM se rozpadly. Muzeologie je obor velice rozsáhlý a uplatňovat obecné na technické obory velmi problematické, ono by stačilo dát vyplnit studentům formulář, který je vhodný pro moře různých sbírkových předmětů, na tramvajový vůz, aby naznačenou problematiku pochopili.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Takový můj názor - myslím že hodně lidí by přišlo kdyby aspoň o něčem vědělo. Bohužel muzeum nemá žádnou propagaci a tak se není čemu divit že lidi a studenti dvakrát nemají o nějakém muzeu MHD ponětí. Všichni ví pouze o bývalé konečné 13.


Ahoj všem.
Dovolím si také vyjádřit se k tématu:
Hala v Líšni je naprosto nevhodná pro výstavní účely (osvětlení, žádné odstupy, žádné prostory pro údržbu vozidel). Je to depozitní hala a jako taková svou úlohu plní cca 30 let dobře. Avšak stavěná byla s jiným záměrem.
Hala na Purkyňově ulici MŮŽE být rekonstruována při dnešních znalostech dobře jako výstavní prostor. Její kapacitu však neumím posoudit.
Věřím J*M, že kolejařina na Purkyňově ulici (hala, splítky minimálně pro 760 a 1435 mm, zhlaví, napojení areálu na díť DPMB, případná kratší předváděcí trať) může být dražší než jednokolejka (alespoň pro 1435 mm) z Líšně na Stránskou skálu. Segregovaná trať v Líšni je pro předvádění historických skvostů vhodná, ale ty úrovňové přejezdy jsou potenciální průšvih. Hala v Purkyňově ulici svádí ke snadnému výjezdu historických tramvají do sítě, což může být průšvih na každém metru jízdy. Naopak předváděcí jízdy na vlastním tělese směrem k vozovně Medlánky mohou být za jistých okolností bezpečné, ale pro okolí tratě naprosto neatraktivní. I na tuto trať je ale nutné vyjet přes normální uliční profil.
Takže nejlepší řešení? Asi neexistuje.
Za současnou Líšeň se zřejmě (oprávněně?) vedení TMB stydí a i proto ji nepropaguje. Srovnejme si "glancovnost" TM na Purkyňově ulici a zoufalou zanedbanost v Líšni. A když si přidáme i veřejné tajemství, tedy jak se chová parta lidí "pracujících" v Líšni, avšak ne na vozidlech MHD (pokud se nemýlím, tak ani k expozici MHD nepatří), tak je z povrchního manažerského hlediska asi nejpohodlnější o Líšni nic nevědět.


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
Tak si položme ještě jednu otázku:

K čemu muzeum, do kterého nikdo nechodí?

(může mi někdo napsat jaká je průměrná denní návštěva v Líšni? ... když jsem tam byl já, tak jsem ve tři hodiny odpoledne byl prvním návštěvníkem toho dne)

A pokud by se dělala trať, která by patřila TM tak jsou zase další investované peníze na provoz (a tramvajová trať neelektrifikovaná? ... to snad máte historii jen do roku 1900?) ... takhle to popojede 100 metrů a je to na veřejné trati ... a hajdy do města dělat reklamu ...

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
Snažím do celé problematiky proniknout a získat nějaké informace z relevantních zdrojů. (Mrzí mě, že jsem se minulý týden na Líšeň Ing. Štěpánka nezeptal, ale vypadal nějak ustaraně, tak jsem ho nechtěl otravovat.)

Slyšel jsem, že trať do Líšně má statut kulturní památky a tudíž by případnou renovaci muselo hradit buď Ministerstvo kultury, nebo Technické muzeum a ani jeden, ani druhý na to nemají finanční prostředky (rozpočet TM je tuším 70 mil. Kč). Proto se uvažovalo od "odkulturnění" tratě a jeho převedení na město (odtud nejspíš ta fáma o vozovně DPmB; ale vzhledem ke stavu městské kasy by ani to nebyla žádná výhra). Navíc, i kdyby se ta trať (pod vedením TM) opravila a zkolaudovala, pro zajištění provozu by bylo třeba proškolit lidi, získat koncesi, provádět traťovou údržbu atd. (tzn. že by TM mělo takový malý DP). Právě proto se počítá s přípojkou na tramvajovou síť na Purkyňově: vozy muzea by byly v dosahu sítě, udržované DPmB.

Co se týče šrotování, to si snad dnes už nikdo nedovolí. Nicméně výměny, selekce a "vyřazování" muzejních sbírkových předmětů jsou zcela běžná věc (netřeba se toho pojmu "vyřazení" nějak obávat).

Celá "kauza" je pro mě velmi poučná a budu ji i nadále sledovat: Yore se totiž chová přesně jako ta zájmová sdružení, o kterých mi říkali na přednáškách. Ne nadarmo jsem si do poznámek zapsal:
2. zájmové skupiny - tíhnou k muzeu nebo jeho části (šotouši -> muzeum MHD [a to jsem o nějakém Yore jěště neměl ani ponětí - pozn. K] ), dělají reklamu, nemají širší pohled na činnost muzea! -> stanou se nátlakou skupinou (nevnímají archeologii nebo etnografii)

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No ja jsem prave videl nekolik variant pro reko trate , od te nejlevnejsi , az po plnou dvoukolejku se splitkou 1435/1000 smer z mesta a 1435/760 do mesta. Pak varianty 1 a 2 vyhybny, a prosta kolej az dolu. Proto se ptam.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
PvvS píše:
J*M* : A v te dostavbe lisne se pocita s jednokolejkou s vyhybnou uprostred (splitka rovne) a nebo s plnou dvoukolejkou ? Financni rozdil mezi obema variantama je dost znacnej.

Je-li otázka položena tak, co jsem uvažoval rekonstrukcí trati v mém příspěvku (což bylo hypotetické), tak to můžu odpovědět, jednokolejná neelektrifikovaná trať normálního rozchodu v celé délce s možností vybudování splítky v dalším horizontu. To by pro zprovoznění areálu v první etapě mělo stačit.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Ale to ze je maly areal je problem lisne i ted. I kdyby se susicka vyhodila do pryc, tak se tam exponaty nevlezou . A neni pr ne zadny zazemi. Pro DPMB by to bylo o nicem , bylo by to tak na 10-15 vozu vic nic. Akorat kryty stani.

J*M* : A v te dostavbe lisne se pocita s jednokolejkou s vyhybnou uprostred (splitka rovne) a nebo s plnou dvoukolejkou ? Financni rozdil mezi obema variantama je dost znacnej.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Rop - omlouvám se, nakousl jsem nevhodně otázku ekonomické stránky věci a zapomněl dokončit. Rekonstrukce na Purkyňové nebude lacinější než rekonstrukce a dostavba Líšně včetně trati, naopak, cena možná bude až dvojnásobná (a to nepočítám náklady na přestěhování), jediná výhoda je, že všechny expozice zde budou na jednom místě, tím lacinější provoz. Ta úspora provozních prostředků nevyváží ani za sto let, o co bude dražší vybudování expozice na Purkyňové. Proto ten rozruch, je obava, že to bude velké sousto pro muzeum, nedostaví se jako Líšeň a bude z ní torzo, jako z Líšně. Tato možnost je velmi reálná, hala měla celá sloužit pro MHD, nyní už jen část, neměla proběhnout žádná selekce, nyní už se hovoří o selekci sbírky, co se okleští za půl roku, co se okleští za sedm let až dojdou finance ? Finance na kolejové připojení, zhlaví a koleje v hale budou srovnatelné, ne-li vyšší, než finance na rekonstrukci jednokolejné trati v Líšni, a to se měla vybudovat předváděcí trať v areálu, ta ale asi už padla. Co se týče případné vozovny DP, připadá mě, že by tato byla značně neekonomická z důvodu, že areál je malý. Budovat tam vozovnu pro "pár" vozů by se určitě nevyplatilo.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
Ano ... chápu, že se zde bavíme dost hypoteticky ... ale ty otázky, které jsem zde přednesl jsou jakýmsi kompromisem mezi historií a penězmi ... a jsou to spíš otázky k zamyšlení než k zodpovězení ... a taky možná trochu k uklidnění místních bouřlivých vod ... a chápu, že to je hudba budoucnosti .... a že všechno může být jinak ... jenom bych nerad, aby technické historické exponáty prošli kovošrotem, nebo aby se váleli kdesi kam je chodí obdivovat jen malá skupinka lidí ...

Brno je ve fázi vývoje ... a s vývojem města se musí vyvýjet i doprava ... a já jsem zastáncem vývoje ... a čím dynamičtější ten vývoj je tak tím lépe ... ale zase na druhou stranu je zde nutno myslet na historii, ekologii a zazaleňování měst ...

Proto se mi zdá, že pokud vývoj se spojí se zachováním a propagováním historie, tak je to určitě krok správným směrem ... což podle mě přesun na purkyňovu ulici určitě bude :-)

A v Líšni třeba nakonec opravdu vyroste nová vozovna ... a třeba se změní celková koncepce brněnské mhd k lepšímu než je teď ... človek musí být optimistou ... a s optimismem jde všechno :-)

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Možná na dotvoření názoru:
http://www.drah-servis.cz/detail.php?typ=mhd_tmb


Me tedka napadl napad - kdyz VANKOVKA dela furt nejaky vystavy tak by se mohlo zkusit nejak domluvit s vedenim a vystavit tam par dobrejch kousku. Trebas k tomu pridat i jizdu(nejlepsi by bylo zadarmo ale par korun nikoho nezabije) historicke saliny z Novych Sadu na Zvonarku a nejakej pojizdnej starej bus taky s nejakou trasou(nekde okolo Vankovky). Myslim ze by bylo spokojeno Muzeum - exponaty by byly vystaveny a Vankovka - hafo lidi by prislo kvuli tem vozum a tim padem tam utrati prachy JE TO JENOM MUJ SEN - pri hodne velke dobre vuli a hodne penezich realizovatelny


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Rop - předeslal jste, že jste ekonom. Do této diskuze může přispět kdokoli, silně však pochybuji, že by přispěl i pánbíček, a ani ten by na Vaše otázky nedovedl odpovědět. Tato diskuze vznikla únikem pouze některých informací z TM, část informací určitě vznikla dedukcí, takže nemusí být stoprocentné přesná. Úniky informací z jiných institucí jsem zde nezaznamenal. Přes tohle všechno, celá tato akce TMB je ve stádiu zrodu (dle informací z TM by měla být realizována v příštích 7 až 8 letech) a teprve (možná téměř u konce) nutných jednání a sestavování potřebných smluv, v další kroku bude tvořena potřebná technická dokumentace. Nyní se musí uzavřít potřebné smlouvy (pozemky a budovy pro expozici jsou prozatím v soukromých rukou) a na jejich základě bude možno zadat vypracování investičních záměrů a následně patřičné dokumentace. Po schválení se bude (snad, nepodaří-li se tomu zabránit) teprve realizovat. Snad z předloženého pochopíte, že na Vaše otázky není v současnosti schopno odpovědět ani vedení muzea, ani primátor s celým magistrátem, ani žádné ministerstvo, ani vláda, ani již zmíněný panbíček, natož některý diskutující (jedině nějakým svým zbožným přáním nebo záměrnou dezinformací, což se v dizkuzi již objevilo).

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
Jinak jestli mohu ...

co by znamenal přesun Líště do Purkyňky?

Vozy, které nejsou nijak spjaty s Brnem by byli vráceny jejich majitelům?
Musely by se zredukovat počty vozů?
Natáhla by se tramvajová trať na dvůr muzea a do haly kde mají být vozy (což znamená rozkopání stávající zastávky)? (to bych viděl asi jako největší problém ze strany investora)
Natáhla by se trolejbusová trať ze Srbské k TM? (při dobré vůly by se dala udělat smyčka u severního plotu TM ... možná by byla větší než ta na Srbské a mohl by tam jezdit "civilní" trolejbus t-32 ... zase by se obsloužil kus sídliště, když by se udělala zastávka v Herčíkově ulici na půli cesty mezi TM a Srbskou)
Zvýšila by se návšťevnost u těchto historických vozidel? (a tím i popularita a ochota investora do nich investovat na údržbu a občasně je provětrat po Brně?)

Opravila by se trať do Líšně a využívala by se budova současného muzea (nebo by byla postavena nová budova) pro potřeby vozovny?
Je možné v Líšni předpokládat že by se obnova trati vyplatila? (nové budovy, či nová pracovní místa)
Je / bude potřeba další vozovna?

Omlouvám se, že takhle přemýšlím, ale jsem ekonom ... a chci vám malinko naznačit jak uvažuje investor ...
Se spojením dvou muzeí v jedno místo je výhoda stejná jako u hypermarketu ... prostě je všechno na jednom místě ... :-)

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 528 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 22 lis 2024 02:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]