Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 8 z 22    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Další
Autor Zpráva
Ja v Lisni byl a bylo to tam hezky. Ono by tam slo vic lidi kdyby byla nejaka forma propagace. V 2006 sem tam sel diky letaku na sloupu na Pionyrske, v roce 2007 sem zadnou reklamu nevidel a nebyt fora tak ani nevim ze nejaky DOD je.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Debata byla velmi prospěšná a po rekapitulaci "Jak to s Líšní vlastně od začátku bylo" všichni přítomní začali debatovat na téma "Jak Líšni pomoct", resp. jaké podniknout kroky. Osobně jsem rád že jsem tam byl.

EDIT: Schůze byla přesunuta na příští týden, ještě se čeká na jisté věci a podklady nutné na další vyjednávání...


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
MKzB píše:
Ještě by mě zajímalo, co si myslíte o historických vozech.
Máte radši vůz totožný s originálem do posledního detailu, neschopný provozu v současných podmínkách, nebo vůz s drobnými úpravami (profil kola, úprava elektriky) umožňující se čas od času projet po brněnské síti? Nemyslím tím tunning ala 99 či 107.

No osobne nemam moc rad jakykoliv reko (trebas historicky auta, technika) do puvodniho stavu, kdy to kolikrat ani nebylo schopny provozu.
Osobne mam nejradsi provozni stav. Co se ytce uprav vozu, tak jsem hlavne pro bezpecnost lidi a vozidel.Tedy upravy pro bezpecny provoz (kabely s gumovou izolaci misto hader, previnuty motory s novou izolaci cel, automaty misto pojistek, brzdovy oblozeni ze spekanych materialu.

Pokud by se jednalo o reko vozu , ktery je v puvodnim stavu, tak neni vetsi problem tyhle komponenty uschovat ve sklade , pro pripadne dosazeni na vuz jakozto na neproovozni vystavni exponat. Do strev vozu venku malokdo vidi , pro vetsinu lidi je to jenom nejaky stary vuz,ti lepsi poznaji typ, rok vyroby, vyrobce, ti starsi i to ze je to nekdy vozilo.

A zbytek jsou prave ti rypali , kterym vadi jinej nytek, posunuta lista..


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Jak ta vcerejsi debata dopadla? Jsou nejake jednoznacne zavery? Jelikoz zijeme v "nejvetsi vesnici sveta", poptal jsem se znamych v magistratnim zastupitelstvu. Vysledek je jednoznacny a ocekavatelny: Da se resit ledaco, ale napred je treba predlozit jasne podklady. Dukazy! Jinymi slovy:jako obcan mohu donutit zastupitelstvo mesta neco projednat pokud predlozim jasne argumenty ze se deje neco pro mesto spatneho. Na zaklade dohadu a spekulaci se o teto veci nikdo nebude bavit.


Petr Nemec píše:
Samozřejmě, dvoukolejka se splitkou tak jako tam byla kdysi už je jen snem, ale i přes naprosto těch mnoho problémů jakými je měnírna, napojení, otáčení vozů a podobně lze dle mého názoru s trochou dobré vůle (a hlavně odhodlání - to totiž TMB nemá především) během poměrně krátké doby uvést Líšeň do stavu, kdy ho navštíví 100.000 návštěvníků během letní sezony (a věřte že neplácám čísly, ale vím o čem mluvím (byl jsem svědkem toho jak na oko k ničemu vypadající areál může během dvou let přilákat 50.000 turistů za sezonu).

Pokud totiž muzeum udělá jen jeden malý krok jakým je změnění statutu depozitáře na muzeum a zajistí byť provizorně a s výjimkou přístup do expozice, kterou otevře třeba jen do jedné haly, kde vytvoří solidní podmínky pro exponáty - tedy nechá tam jen ty nezjajímavější (které tak budou mít dostatek místa), ostatní vozy přesune do zbývajících hal (konečně vysoušečka je konstruovaná na venkovní podmínky takže ji z haly mohou vyhodit a začít halu využívat) a zapropaguje ve spolupráci s městem muzeum dopravy, tak (a to se vsadím) během jedné sezony bude na muzeum natolik vidět, že při troše aktivity se během dalších dvou tří let podaří sehnat peníze na celkovou obnovu areálu.

Znovu opakuji všechno jde, když se chce! Nejjasnější příklad tohot "pořekadla" je ještě blíž než cokoli jiného. Hrad Veveří. Když před více než desítkou let přišel kastelán hradu Petr Fedor do zničeného, v očích veřejnosti naprosto odepsaného areálu hradu tak by jen málokdo řekl, že se na hradě vůbec ještě někdy oběví nějaká místnost, která bude vypadat jako například lednický sál místního zámku, natož aby hrad měl třeba novou střechu. A dnes? Obrovská každodení návštěvnost, neskutečné množství odvedené práce při rekonstrukcích a dvě místnosti zcela uvedené do původního stavu! Jak je to možné. Petr Fedor tím žije. Když zrovna neběhá a po přihrádku a neorganizuje řemeslnické práce či nenahání návštěvníky nejrůznějšími formami propagace tak běhá od čerta k ďáblu (ministerstvo kultury, město, organizace spravující Evropské fondy) aby sehnal nějakou tu korunu a mohl pokračovat ve svém životním díle.
Stezka na Veveří se zmenšenou replikou původního předválečného mostu pod hradem (několika milionový projekt) zněl ještě před pár lety pro mnohé jako úrivek ze SCI-FI. Dnes? Lávka stojí!

Netvrďte mi pánové že to nejde....

Vím, že důvodů proč ne Líšeň je zdánlivě mnoho. Ale znovu opakuji: Zahodíte Líšeň a Brno tak příjde o bohatství (neříkám TMB záměrně, protože jak vidno, TMB se k tomu staví zádí a vyvíjí veškerou snahu směrem k zlikvidování sbírky).

Jak jsem již psal:

DNES V 19:00 RESTAURACE U SUDU - SPECIÁLNÍ SCHŮZE OS YORE ZAMĚŘENÁ NA KAMPAŇ PROTI ZRUŠENÍ LÍŠNĚ.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ještě by mě zajímalo, co si myslíte o historických vozech.
Máte radši vůz totožný s originálem do posledního detailu, neschopný provozu v současných podmínkách, nebo vůz s drobnými úpravami (profil kola, úprava elektriky) umožňující se čas od času projet po brněnské síti? Nemyslím tím tunning ala 99 či 107.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Tato diskuse a areál v Líšni je taky o lidech, co tam nechali kus práce, v tehdejší terminologii mnoho "brigádnických hodin". Na mnoho z nich tam nepracovalo jenom proto, že to po nich někdo chtěl. Pracovali tam z lásky k historickým vozům. A pak není divu, že jim není lhostejné, když někdo má úmysl jejich dílo zlikvidovat.
Nejsem brňák. Jsem z malé vsi, kde dělám spoustu pro obec a bez zisku. Své práce si ale cením a už jsem zažil i to, že mi různá individua dělala různé naschvály a házela klacky pod nohy.

Dobře, v hale je vlhko, blbé osvětlení, v jedné hale nejsou koleje.
Neptám se proč, to dělali komunisti, kdy zdůvodňovali, proč to či ono nejde. Já se ptám: "Jak na to?" Co je třeba udělat pro to, aby tam nebylo vlhko? Jak zlepšit osvětlení? Jak dostat do haly koleje?

Teď to sice bude připadat jako bastl, ale pro nepohyblivý esponáty by stačilo, kdyby se na beton položily kolejnice z BKV panelů, které by se napříč svařily pro udržení rozchodu.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
PvvS - díky za mapu.
Po přečtení Vašich příspěvků jsem nabyl dojmu, že jste v Líšni nikdy nebyl, maximálně okolo projel v autobusu. Nerad bych plevelil toto téma rozebíráním Vašich názorů, proto nabízím rozmluvu přes SZ. Jinak děkuji za Vaše názory, přednesl jste tu nevědomky mnoho rozumných důvodů k zachování areálu v Líšni, i přes některé nepřesnosti.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Jinak ta restaurace je tady :
http://www.firmy.cz/detail/573530-u-sud ... -pole.html


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Spis to vidim na povraceni exponatu puvdnim majitelum. Minimalne uzky tam maji sanci.
No vysousecka mozna, ale dalsi casti zcela urcite ne . A vytahovat dokumenty mimo uzavreny prostor neni moc dobry napad. Navic ta hala je pro kolejovy vozidla nevyuzitelna, uz z duvodu nepritomnosti koleji..


Samozřejmě, dvoukolejka se splitkou tak jako tam byla kdysi už je jen snem, ale i přes naprosto těch mnoho problémů jakými je měnírna, napojení, otáčení vozů a podobně lze dle mého názoru s trochou dobré vůle (a hlavně odhodlání - to totiž TMB nemá především) během poměrně krátké doby uvést Líšeň do stavu, kdy ho navštíví 100.000 návštěvníků během letní sezony (a věřte že neplácám čísly, ale vím o čem mluvím (byl jsem svědkem toho jak na oko k ničemu vypadající areál může během dvou let přilákat 50.000 turistů za sezonu).

Pokud totiž muzeum udělá jen jeden malý krok jakým je změnění statutu depozitáře na muzeum a zajistí byť provizorně a s výjimkou přístup do expozice, kterou otevře třeba jen do jedné haly, kde vytvoří solidní podmínky pro exponáty - tedy nechá tam jen ty nezjajímavější (které tak budou mít dostatek místa), ostatní vozy přesune do zbývajících hal (konečně vysoušečka je konstruovaná na venkovní podmínky takže ji z haly mohou vyhodit a začít halu využívat) a zapropaguje ve spolupráci s městem muzeum dopravy, tak (a to se vsadím) během jedné sezony bude na muzeum natolik vidět, že při troše aktivity se během dalších dvou tří let podaří sehnat peníze na celkovou obnovu areálu.

Znovu opakuji všechno jde, když se chce! Nejjasnější příklad tohot "pořekadla" je ještě blíž než cokoli jiného. Hrad Veveří. Když před více než desítkou let přišel kastelán hradu Petr Fedor do zničeného, v očích veřejnosti naprosto odepsaného areálu hradu tak by jen málokdo řekl, že se na hradě vůbec ještě někdy oběví nějaká místnost, která bude vypadat jako například lednický sál místního zámku, natož aby hrad měl třeba novou střechu. A dnes? Obrovská každodení návštěvnost, neskutečné množství odvedené práce při rekonstrukcích a dvě místnosti zcela uvedené do původního stavu! Jak je to možné. Petr Fedor tím žije. Když zrovna neběhá a po přihrádku a neorganizuje řemeslnické práce či nenahání návštěvníky nejrůznějšími formami propagace tak běhá od čerta k ďáblu (ministerstvo kultury, město, organizace spravující Evropské fondy) aby sehnal nějakou tu korunu a mohl pokračovat ve svém životním díle.
Stezka na Veveří se zmenšenou replikou původního předválečného mostu pod hradem (několika milionový projekt) zněl ještě před pár lety pro mnohé jako úrivek ze SCI-FI. Dnes? Lávka stojí!

Netvrďte mi pánové že to nejde....

Vím, že důvodů proč ne Líšeň je zdánlivě mnoho. Ale znovu opakuji: Zahodíte Líšeň a Brno tak příjde o bohatství (neříkám TMB záměrně, protože jak vidno, TMB se k tomu staví zádí a vyvíjí veškerou snahu směrem k zlikvidování sbírky).

Jak jsem již psal:

DNES V 19:00 RESTAURACE U SUDU - SPECIÁLNÍ SCHŮZE OS YORE ZAMĚŘENÁ NA KAMPAŇ PROTI ZRUŠENÍ LÍŠNĚ.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Petr nemec :
například síťových rázů způsobených moderními vozy No a to tam bude specielni menirna ?? Ono tech 650-710V co byva v normalni nezatizeny siti , nebude historicakum zvyklym tak na 550V mc chutnat.
Navic ta segregovana trat. Ono to napojeni je sice pekna vec, ale ty vozy by se pak musely honit az na nadrazi, kde je smycka, pac vsude jinde by jenom zavazelo jejich pripadny obraceni kolejovym prejezdem zavazelo pravidelnym linkam. A usek krenova/nadrazi nepatri mezi nejlepsi useky pro provoz.
Navic by rekonstrukce umoznila pouze vyjezd tech nekolika malo pojizdnych vozu na standartnim rozchodu. Uzky by i nadale zustaly uvezneny v hale. Pochybuju, ze by kdokoliv zaplatil splitku 3 rozchodu, rozsireni tratovyho telesa a roztece koleji pro umozneni provozu i sirsich vozu (tusim videnaky maji 2,65), trakcni vedeni upraveny pro soucasny provoz pantografu, klade, smykadel. Tam by muselo byt tolik technickych vyjimek, ze by to ani papir nesnesl.

Lisen mozna byla vhodna kdysi, ale dneska s jejim poctem exponatu je to pouze skladiste vozidel. O nejakym vystavovani se neda mluvit. Vozy jsou nacpany na sebe a z kazdyho je videt tak kus cela bocnice. O nejakym lepsim osvetleni se taky mluvit neda. V okoli neni zadny zazemi, zadna dalsi navaznost.
V krpoli by alespon bylo o hodne sussi prostredi a bylo by to v nejakym rozumnym prostredi s dopravou z centra.

Lisen by meela slouzit pouze tomu co puvodne, tedy zeleznici. Jako zeleznicni muzeum spojeny pripadne s dilnama (jedna cast haly po uvolneni exponatu) by to k necemu bylo.


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Je to o tom,že se spíše podaří prolobbovat nesmyslný akvapark v Kohoutovicích.Tak jak se píše v předchozím příspěvku - město by to mohlo po rekonstrukci dát do všech bedekrů a myslím,že by se našlo hodně lidí nejen z Evropy,kteří by se přijeli podívat.
Není to dlouho,co jsem někde četl nářky,že turisté přijíždějí do Brna jen na jediný den a hned zas pokračují do jiných měst...Ale řekněme si upřímně,co jim kromě veletrhů můžeme ukázat?Špilberk,Petrov a..??A to všechno stihnou za ten jediný den.A z Líšně by se mohl stát tahák.Tak,jako se jezdí na staré tramvaje do Madridu.


PvvS píše:
A dokonala pomluva je na svete..
Nevim co furt vidite na te trati. Krome toho ze to je jediny krovi (a ovocna zahrada) siriko daleko to nema vyznam. Muzeum na opravu mit nebude, DPMB , taky ne a mesto to horko tezko zaradi do investicniho programu. Letos urcite ne , pristi rok pochybuju, to by se nestihl byt jenom projekt a vyresenu uzemnepravnich detailu.
Navic to kvuli par vozum z muzea, ktery stejne nejsou vetsinou pojizdny , nebo nemaji prukazy spusobilosti nikdo stavet nebude. A na normalni linku tam nejni dostatecnej prepravni pozadavek. Rekonstruovat by se musel totiz celej usek az po podstranskou.Navic by se musely prihodit minimalne 2 menirny.

Kvuli jedny nepodlozeny fame, muzete akorat nadelat podstatne vic skody jak uzitku.


Zejména k tomuto příspěvku ale i k ostatním následujícím:

Ta "blbá trať" do Líšně a Líšeň jako taková je jednoznačně unikátní svou lokací (možnost zbudování skanzenu) a svoují SAMOSTATNOU tratí. To je totiž pro plynulost současného provozu a především pro BEZPEČNOST PROVOZU HISTORICKÝCH VOZŮ alfa omega. V případě totiž, že má takové muzeum svoji vlastní trať na které si může bez obav provozovat příležitostný provoz (mimochodem i bez rizika poškození vlivem například síťových rázů způsobených moderními vozy) a dokonce v délce takřka tří kilometrů obohacenou připojením na městskou kolejovou síť tak se stává skutečně zajímavou kulturní památkou a turistickým cílem (zájem města), naučným místem (zájem státu - potažmo EU) a především výstavním oknem TMB, které by tak mohlo mít i v Evropském měřítku velice významnou záležitost (jen pro informaci uvádím, že pro ty co to neví tak Ing. Arch. Záhorský - autor celé původní koncepce Líšně zamýšlel vybudovat právě na tomto místě EVROPSKÉ MUZEUM HROMADNÉ DOPRAVY).

Nepopírám, že sehnat peníze je lehké (při každé akci kterou pořádá například naše občanské sdružení se s tím potýkám na vlastní kůži), ale existuje li možnost sehnat peníze na přesun, tak stoprocentně existuje i možnost sehnat peníze na rekonstrukci (i když v současné době je třeba jednodušší čerpat peníze z fondu na účely xx - nejpozději během roku bude určitě existovat možnost čerpat peníze z fondu na účely xy).

Nejzásadnější v této debatě je jeden fakt: pokud se Líšeň zruší nikdy už nebude mít byť jen možnost stát se tím čím měla být, tedy skutečně významným muzeem dopravy... přesune li se Líšeň bude ze sbírky jen jakési torzo lokálního významu, které má vlastně každý druhý dopravní podnik či místní muzeum.

Pro ty kdo mají zájem: Dnes v 19:00 pořádáme v restauraci U sudu v Kr. poli (kousek před Semilasem po pravé straně směrem z města) mimořádnou schůzi OS Yore zaměřenou na uspořádání kampaňě proti přesunu Líšně.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
To nový sídliště sice obsluhují pouze busy, ale v případě obnovy tratě a prodloužení d-10 by lidi určitě zjistili, že šalinou jsou hlaváku za 20 min, možná rychleji, což je určitě rychejší než IGK.
A ještě si uvědomme, že prodejem depozitáře ztratíme smyčku.
P.S. Málokdo ví o tom, že kolejiště v muzeu bylo postavený nově. Kolejnice jsou téměř nejeté. Chybí dodělat pouze předjízdnou kolej (výhybky jsou nachystaný).


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Tady nejde o tu konkrétní trať do Líšně. Aspoň mě teda ne. Pokud by se to dalo přesunout do vyhovujících prostor, kde by bylo místo i na nový vozy a udělalo se kolejové napojení, tak mi to nevadí. Ale v případě, kdy by to, jak tady zaznělo, stálo 300 miliónů a nevešlo by se tam ani všechno, tím spíš jestli je v tom vůbec zahrnutá kolejová přípojka, tak mi přijde pro sbírku výhodnější za polovic zrekonstruovat Líšeňskou trať a přilehlý areál i kdyby tam měla jezdit jen d-10 o víkendech jedou za hodinu.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Já si stejně myslím,že i kdyby se to dalo do televize,tak víc škody už se napáchat nemůže.
Za tímto názorem si pevně stojím. [-X

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


To je pravda.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
To sidliste je stezi na kloubovou abusouvou linku.. Pro presmerovani by to utahla i a-58 s pomoci castejsi a-78 .

Na novy trate jsou tu dulezitejsi projekty , lesna, kamechy reckovice..

Nic tam bude i tak. Seznam priorit je uplne jinde. Schvalne , kdo vytahne jen tak z kapsy 120-150 milionu, jen aby se postavil kus trate ? Plus x milionu na dalsi vydaje..
Muzeum a Dp urcite ne . A pokud nahodou meso, tak kdepak to zase zkrouhne ? uz moc na vyber neni.


Přepravní kapacita tam je - je tam hafo nových baráků(skoro celý nový sídliště :-D ). No a mluvit by se o tom mělo jinak se na to zapomene a nebude zase nic.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
A dokonala pomluva je na svete..
Nevim co furt vidite na te trati. Krome toho ze to je jediny krovi (a ovocna zahrada) siriko daleko to nema vyznam. Muzeum na opravu mit nebude, DPMB , taky ne a mesto to horko tezko zaradi do investicniho programu. Letos urcite ne , pristi rok pochybuju, to by se nestihl byt jenom projekt a vyresenu uzemnepravnich detailu.
Navic to kvuli par vozum z muzea, ktery stejne nejsou vetsinou pojizdny , nebo nemaji prukazy spusobilosti nikdo stavet nebude. A na normalni linku tam nejni dostatecnej prepravni pozadavek. Rekonstruovat by se musel totiz celej usek az po podstranskou.Navic by se musely prihodit minimalne 2 menirny.

Kvuli jedny nepodlozeny fame, muzete akorat nadelat podstatne vic skody jak uzitku.


Co třeba zavolat do TV NOVA? No a pak napsat článek že se bude šrotovat a BLESK to otiskne, ono by ani nevadilo že by si novináři pár věcí připsali hlavní je že to bude v médiích.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
xcav8 píše:
Možná už jsem to říkal,ale byl tu článek v Lidovkách o zdevastované trati do Líšně.
To podle mě nestačí.Chtělo by to buď dát na Novu,nebo na ČT.Televize,to bude ta nejlepší reklama na pravý stav věcí. :-k


Souhlasím, ale nevím kdo to udělá :-?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Možná už jsem to říkal,ale byl tu článek v Lidovkách o zdevastované trati do Líšně.
To podle mě nestačí.Chtělo by to buď dát na Novu,nebo na ČT.Televize,to bude ta nejlepší reklama na pravý stav věcí. :-k

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Souhlasím s nešťastností zrušení prohlídky expozic v Líšni, které se měly konat při DOD v Řečkovicích. Není mi to líto ani tak jako že to neviděli potenciální sponzoři nebo mecenáši, ale hlavně je mi líto všech těch lidí, rodin s dětmi a jiných zájemců, kteří si to naplánovali a nakonec jim bylo oznámeno, že se nic nekoná. To vrhlo na všechny, kterří se jen trochu podíleli třeba na chystání areálu v řečkovicích a vlastně jinak za to vůbec nemohli, nepěkný stín, ať už výmluva na nepořádání "líšně" byla jakákoliv. V době, kdy to všechno tak nějak spěje od desíti k devíti, není nejšťastnější vést ještě k tomu nějaké "vnitrostranické" rozbroje, založené na osobních antipatiích.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Po konzultaci s dalšími členy představensta zapisuji tento příspěvek nejen jako člen představenstva sdružení Yore ale i jako oficiální stanovisko sdružení (možná trošku zbytečná oficiálnost, ale ať je to jasné)

V této diskuzi bylo řečeno několik velmi podnětných poznámek. Jako jedna z prvních byla uvedena i poznámka s obsahem spamu od yore. Můžu Vás ujistit, že z našich řad tento podnět nepochází (což mě až mrzí), naopak pro mne osobně je tato záležitost novinkou asi hodinu.

Řekl bych, že celá tato "aféra" ještě asi není oficiálním stanoviskem TMB, ale vzhledem k faktu, že přichází z několika různých zdrojů tak i ten největší fanoušek TMB musí zapochybovat (osobně tuto informaci mám velice dobře ověřenou).

Jak zde již bylo řečeno v celé historii tohoto oboru v Brně se vždy vyskytovalo jen pár nadšenců, kteří přivedli tento depozitář k životu a následně se o něj starali. Po revoluci jejich řady značně prořídli a v současné době je jich jen hrstka (všem těmto vyjadřuji hluboký obdiv). Já jsem jeden z těch co z praktického hlediska nikomu asi nijak nepomůže, myslím si ale, že jedna z mála cest jak Líšni mohu snad alespoň trošku pomoci je akce na zastavení jednání TMB v této věci.

Rád bych všechny upozornil na několik jednoznačně neopomenutelných fakt.

Jednak bavýme li se o depozitáři v Líšni je nutné si uvědomit, že se bezesporu bavíme o jedné z nejvýznamějších sbírek tohoto typu v Evropě (i když bohužel ne svým jménem, tak obsahem určitě ano - a to i vzhledem ke své současné lokaci se samostatnou tratí, která tomuto depozitáři stále dává naději být jedním z nejzajímavěších skanzenů svého druhu na světě). Nemyslím si, že město Brno oplývá natolik rozmanitým repertoárem památek na to, aby se nezajímalo o tento depozitář, takže v případě, že by se vyvíjela aktivita správným směrem (a o tom, že to TMB umí nás všechny přesvědčilo bezevšeho parádním provedením své Královopolské centrály) tak by se TMB mohlo chlubit skutečným unikátem.
Bohužel z mě blíže neznámého důvodu tady taková vůle není. Naopak jsem se sám přesvědčil, že v okamžiku kdy někdo nabídne TMB pomocnou ruku (nemluvíme zde ale o pohunkování typu můžete ometat prach, ale spíše o koncepčním jednání se vším všudy) tak se dočká z největší pravděpodobností ironické reakce pana Ing. Štěpánka. Když totiž mělo naše sdružení pořádat vůbec první DOD v Líšni (koncipovaného jako dvousložkovová akce - depozitář + výstava historických užitkových vozidel) tak i přes jednoznačný přislib z předcházejícího jednání "našel" pan Štěpánek naprosto banální důvod pro odvolání této akce čtrnáct dní před jejím konání. O tom, že to pravděpodobně byla chyba se všichni můžete přesvědčit na našich stránkách, kde v hodnotící zprávě DOD konaného o půl roku později naším sdružením zjistíte, že 28.9. 2006 bylo v Líšni vůbec nejvíce navštěvníků za jeden den v historii.

Nechci se zde zabývat vychvalováním sdružení (občas nám to také solidně skřípe) ale akce setkání historických užitkových vozidel (která byla přesunuta pod hrad Veveří, kde je tradicí) a měla být tradicí v Líšni, minulý rok navštívilo 8.000 návštěvníků... tolik lidí mohlo vidět Líšeň. Čím více očí tím více potencionálních nadšenců, sponzorů nebo těch nejobyčejněších do kasičky pětikorunku házejících návštěvníků. Když se totiž chce tak i ty penízky lze sehnat... jenže ono se nechce.

A proto Vás všechny tímto vyzívám: POJĎME TECHNICKÉMU MUZEU (RESP JEHO VEDENÍ) PŘIPOMENOUT, ŽE SE MOHOU VE SVÉM ROZHODOVÁNÍ ZÁSADNĚ SPLÉST A POŠKODIT A TŘEBA I NENÁVRATNĚ ZNIČIT UNIKÁT! Pro kohokoli kdo má zájem se připojit ke kampani proti přesunutí uvádím svůj e-mail na kterém mne můžete kontaktovat a pomoci tak s touto kampaní. Jen pro základní informaci uvádím, že základní plán této kampaně je kontaktovat především ministerstvo kultury, Primátora města Brna a média. Do této akce nadále zapojíme veškeré své SOUKROMÉ prostředky, které vynaložíme na podporu kampaně (podpisové archy a jejich propagační podpora). Do konce tohoto kalendářního týdne sesumíruje speciální tým Yore veškeré podklady, které má k dispozici a počátkem týdne přištího dle stanoveného plánu (objeví se stejně jako všechny další informace na webu Yore) zahájíme akci jejímž cílem je pokusit se zachránit tento depozitář.

NENECHME "ODBORNÍKY" ZLIKVIDOVAT ZLATÝ POKLAD TOHOTO OBORU!


Petr Němec
Člen představenstva
OS Yore
petr.nemec@apv.com
+420 733 109 874
http://www.yore.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 528 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 25 lis 2024 02:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]