Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 9 z 22    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Se současnou situací v našem DP jsem jako zaměstnanec obeznámen víc než je zdrávo. V Ostravě to bylo něco jiného za jiných okolností, do čeho my pořádně nevidíme, těžko diskutovat. Tady je zatím naštěstí vše oficiálně povoleno na patřičných místech - DP si doufám je velmi dobře vědom toho, že bez možnosti čas od času využití dílen, samosebou že se nejedná o nějaké každodenní akce a na většinu z toho jsou vypsány oficiální zakázky (např příprava trolejbusů na BMUE), by ty vozy prostě stály a město by si celou tu slavnost, kdy právě historické vozy jsou jedním z těch větších lákadel, mohlo strčit za klobouk. Nicméně letos se proslýchá, že např. spořebovanou energii a vyjetou naftu na BMUE si bude platit muzeum samo - souvisloti nevím, takže to berte pouze jako domněnku. Stejně tak může dojít k tomu, že v dnešní době, kdy na půl hodiny přestávky zhasínáme světla ve vozovně a šetříme deset korun, i kdyby to mělo stát dvacet korun, je klidně možné, že v rámci šetření vodou při umývání rukou umazaných od práce na historickém voze bude toto zakázáno. Je třeba prostě doufat, že stále existují správní lidi na správných místech, jinak nevím.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Aby za to poděkování nebyl ještě potrestán !!!

V Ostravě byl odvolán místo poděkování ředitel DP, který prosadil výrobu levnějších a kvalitnějších tramvají a moderních trolejbusů, v Brně by mohlo takové upozorňování vézt k něčemu podobnému vzhledem k situaci v DP, stačí na tomto fóru si přečíst i jiné rubriky.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Aby za to poděkování nebyl ještě potrestán !!!

A koho ještě bychom měli potrestat? Všechny, kdo se snaží aspoň nějak napomoct bídnému stavu ohledně historických vozidel MHD? Ano to můžeme, však se také může stát, že jednoho dne ty vozy nevyjedou ani na BMUE. Ono to opravdu visí na pár lidech. Je třeba si také uvědomit, že občané většinou tyto vozy nevnímají jako majetek a práci Technického muzea, kde to opečovávají tři čtyři lidi ve volném čase zadarmo, ale jako majetek a práci Dopravního podniku, potažmo města, které se tímto vždy jednou za rok rádo prezentuje. A je jedno že to je trolejbus s nápisem Bratislava nebo autobus půjčený z Tramatárie - pro lidi je to autobus a je v Brně, tudíž Dopravní podnik.
Možná bude problém v tom, že většinou nikdo opravdu nevidí tu práci, co za tím je. Jistě, ony ty vozy pořád vypadají stejně a dramaticky nepřibývají. Když loni do sbírek přibyla 21Ab, bylo často slyšet jenom "a to je všechno?" nebo "Dyť je to novej vůz". Někteří remcálkové se zkrátka nespokojí, ani kdyby těch vozů bylo deset za rok. A i o staré exponáty, které vypadají stále stejně a tváří se, že jsou "v pohodě" - nejsou. Na každém voze je stále co zlepšovat, některé vozy mají problém projít každoroční kontrolou OTK, kteréžto je nezbytná pro to, aby jednou dvakrát za rok ten vůz kroužil pár kilometrů po Brně. Proto si nelze myslet, že přestěhováním do jiných prostor se ty vozy budou jen oprašovat. Na 7Tr je potřeba například vyměnit trakční motor. A já se můžu ptát: Kdo to udělá? Kde to udělá? Kdo mu to povolí tam udělat? Potrestáme je?
V jednom se asi shodneme - ne že už nebylo někdy hůř, ale nyní je na to všechno tak nějak politicky nevhodná doba. A jako vždy je to stále dokola o penězích.
3Tr "stojí" v Líšni, oprava je plánována, ale nejsou lidi, nejsou peníze, není místo, není výzbroj.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Stojí 3Tr pořád v Líšni nebo je na opravě?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
PvvS píše:
No zatim spis budu verit vyjadreni TMB, ruznych fam....


Věřit může každý čemu chce, jen mi není jasné, zda to vyjádření TMB je nějaké oficiální vyjádření TM v Brně, nebo níže publikované vyjádření kolegy TMB. Ve druhém případě bych rád upozornil, že ing Kocman vlastně svým vyjádřením tyto fámy vlastně potvrdil.

TMB píše:
1) Ing. Kocman by velmi rád preferoval tramvaje
2) o všem, co tady bylo uvedeno zatím Ing. Kocman nic oficiálně neví

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No zatim spis budu verit vyjadreni TMB, ruznych fam o likvidaci expozic uz tu bylo nekolik.. Z posledni doby , pri uzavreni arealu v lisni , pri zapujcovani nekterych exponatu . A kdyby byla sance na to ze nektery exponaty (1000/760mm) budou opraveny a sem tam i vyjedou, tak nevidim duvod proc by nemohly byt zapujceny . V brne by z nich byly akorat odcovny kotat a lapace prachu.


Ondra píše:
Proto lze děkovat i vedení vozovny Komín,....

Aby za to poděkování nebyl ještě potrestán !!!

Až se Řečkovice přestěhují, bude lépe, provede se selekce a bude místa. Ubudou i starosti, do expozice budou pouštět jen návštěvníky a uklízečky, které budou exponáty oprašovat. To už tady bylo.


Eda píše:
Třeba zvítězí zdravý rozum. Šance se bohužel čím dál snižuje.

Mám obavy, že šance už není žádná, jedině zásah z ministerstva
Eda píše:
300 milionů na výstavbu kolejí a rekonstrukci haly na Purkyňce nikdy muzeum od nikoho nezíská.

Peníze na rekonstrukci (snad 150 milionů) chce muzeum získat prodejem Líšně
Eda píše:
Nejhorší možný scénář: Začne se stavět na Purkyňce a v polovině se zjistí, že na pokračování nejsou peníze. Vybrané vozy se převezou do rozestavěného nedokončeného, na brněnskou kolejovou síť nenapojeného areálu, kde budou hnít úplně stejně, jak teď hnijí v Líšni, s tím, že už bude velmi mizivá šance do budoucna něco zlepšit. Navíc Líšeň bude dávno prodaná a polovina sbírky rozprodaná/sešrotovaná.

Scénář bude ještě horší, vozy se mají převézt na mezideponii, pak nejpravděpodobněji dle scénáře "Eda"
Eda píše:
Doufám, že pánové z vedení muzea si jsou vědomi hodnoty historické sbírky a škody, kterou případně můžou způsobit. Bylo by opravdu strašné, dívat se za pár let na fotky rozpáleného muzejního plecháče a na třísky rozložených Škodovek...

Doufám taktéž, že jím někdo toto vysvětlí a připravovanému se podaří zabránit, a celý scénář se upraví tak, aby žádné škody nevznikly
Eda píše:
To už je mnohem pravděpodobnější, že, kdyby se něco dělalo a někdo chtěl, dostane muzeum peníze na líšeňskou trať, které jsou poloviční.

Získat peníze na areál v Líšni by bylo jediné rozumné řešení, bohužel vypadá jako neprůchozí, to by muselo dát část peněz ministerstvo (parlament v rozpočtu ČR), část Brno a zbytek fondy EU. I když by nemuselo být nereálné, peníze na stěhování by měly pocházet z fondů EU (bohužel se mohou utratit pouze na stěhování).


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Vozy v Řečkovicích udržuje parta ne více než deseti lidí, z nich největší podíl a zásluhu na tom, že většina z vozů je provozních, mají, a já myslím že aspoň jednou bychom je mohli jmenovat, pan Václav Dulka a jeho syn Štefan. Oba jsou zaměstnanci DP a prakticky veškerý volný čas tráví nad těmito vozy - rozumnět autobusy a trolejbusy. Dále se na tom podílí v menším meřítku jiní zaměstnanci DP, kterým také není osud vozů lhostejný. Jedině jim může celé město a šotoušstvo děkovat, že vozy vyjedou nebo jsou nachystány (ať už na DOD, nebo na Muzejní noc či BMUE či jiné akce). Samozřejmě, a tím bych vyvedl z omylu řadu lidí, mají tuto práci na muzejních vozech jako koníček a náplň volného času, není to placené a nikdo by nemohl říct ani bé, kdyby s tím sekli, jakože chuť myslím někdy mají. Chtěl jsem říci - není to placené s vyjímkou např. situace jako nyní aktuálně, kdy je na pokládku podlahy v ŠL11 speciální zakázka a dělá se v komínských dílnách, nebo repase motoru do ŠL ve Slatině. Řada oprav a údržba bus + trol + náklaďáky je však dělána v poměrně polních podmínkách s areálu Řečkovice, kde jsou pouze dva krátké a mělké prohlídkové kanály pro základní práci, není v nich kanálový zvedák, kloubový vůz se tam nevejde, až donedávna (instalace plynového topení) tam byla neuvěřitelná zima atd. Složitá je i manipulace s vozy, protože není k dispozici "oficiální" tahač; zatím se využívá poměrně často věžka Schorling, i když v této oblasti se blýská na lepší časy. Nicméně třeba vysokozdvižný vozík už definitivně vyplivl, a některé práce dělat prostě nejde, protože na to není místo kam to dát, technika nebo manipulační prostor. Proto lze děkovat i vedení vozovny Komín, jmenovitě např. ing. Šimka, kteří jsou ochotni povolit provádět některé nevyhnutelné práce po pracovní době a je-li možnost, v Komíně. Tolik bych asi jako příležitostný pomahač mohl vypovědět o stavu "možností" v oblasti Bus + Trol + Náklaďáky. Ještě je řeba uvést, že současná "vozová" situace, abychom to nehrotili, není úplně nejhorší, ale ani nejlepší. Vozy je kam dát (hlavní plechová hala, nevytápěná, ale aspoň něco, menší "příruční" hala pro tři čtyři vozy, jeden kamrlik na jedno sólo, dvě místa (také pro sóla) nad kanály), na druhou stranu exponátů přibývá, s tím že např 22TrG, která není TMB, holt jednoho dne bude muset stát venku nebo nevím co s tím bude, protože zabírá v hale místo na dvě sóla.

K lidskému faktoru, jak píše PvvS. Možná existují lidi, kteří umějí držet flexu, svářečku, šroubovák, špachtli, klíče, vrtačku apod, ale je k tomu potřeba dalších aspektů. Musíte aspoň trochu zapadnout mezi ty lidi tam, musíte opravdu obětovat dost času, nesmíte si myslet že si budete vůz dělat do podoby jak se vám zlíbí, musíte se smířit s tím, že jedinou odměnou za práci vám bude pohled v nejlepším případě na funkční vůz a uznalé pohledy sem tam nějakých lidí, současně se musíte smířit s tím že víc než těch uznalých pohledů bude lidí, kteří vám zkritizují, že máte nakřivo zrcátko, také musíte skousnot lecky "ukrajinské" podmínky k práci, nesmíte se bát umazat se a také o těch vozech musíte aspoň něco vědět. Výběr kandidátů je tímto velice zůžen, či téměř zablokován. V podstatě je populace těchto lidí stále stejná, protože "porodnost" (počet nových lidí) = úmrtnost (počet lidí co z nějakého důvodu této činnosti zanechají).

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Jenom malo lidi, obetuje odpoledne, vikendy , volna na to aby se dreli na udrzeni uz provoznich vozu jaks taks pohromade. Navic si neodpocinou ani pri akcich, kdy musi jeste dotycny vozy odridit...
Ono se to snadno vyklada, ale jinak skutek utek. Ono to neni jenom lesteni, ale i dost solidni kus prace s ocelovym kartace, kladivem.. Penize tu jsou na prvnim miste i s lidma...Obojiho malo.


Lidi kldině čas obětují na ty opravy, druhá věc jsou peníze které nejsou zrovna malé.


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
19.3. budu v Líšni na exkurzi, tak to shlédnu, případně se poptám, co a jak bude.

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


No pokud už by k něčemu takovému mělo dojít, snad by bylo opravdu lepší vozy vrátit tam,odkud pocházejí.Myslím,že by byla velká škoda něco nechávat "shnít," nemyslím si, že by lidi více oslovovaly busy, než tramvaje. Mám za to, že zrovna já bych dal přednost vozidlům kolejovým a takových ať už Fandů, nebo i odborníků by se našlo jistě povícero. Sám jsem se účastnil jednoho z DOD v Líšni, právě v době, kdy se na něm Yore podílelo a viděl jsem ty rozzářené oči a nadšeně poslouchající starší i mladé, kteří hltali podávaný výklad o exponátech.Byl jsem asi 2x v muzeu MHD v Praze, kde je velmi krásná expozice a mimo jiné se mi dostala do ruky kniha z r.1989, jejíž jedna z posledních kapitol pojednávala právě o Líšni a o tom, co tam má v budoucnu vzniknout(podotýkám znova že šlo o knihu z roku 89).Mám za to,že by to chtělo jistě peníze, o tom nebudeme ani diskutovat, bez nich se máločím hne, ale lepší přístup TMB a partu nadšenců ochotnou něco dokázaz i za cenu risku a ztráty svého volného času.Je to můj názor, nemusí s ním zde nikdo souhlasit, ale pokud by se našly tyto dvě součásti, z Líšně by se stal magnet pro lidi kteří by se jistě ze všech koutů jezdili na tyto krásné vozy dívat.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No zbirkovymu fondu z lisne by prospelo premisteni kamkoliv, kde by bylo trochu sussi ( a v zime teplejsi) prostredi. A pokud by to bylo i trebas v hale na purkynove s tim ze kazdy vuz bude mit svy 3 metry koleji , ale bude alespon nekde , kde je z nej videt vic jak zaprasenej bok skrine v temny hale, a navic to bude ponekud pristupnejsi (a lidem vic na ocich) nez v lisni , tak to bude jenom dobre. Lisenskej areal bych klidne nechal jenom jako depozitar pro neopravitelny (a duplicitni) vozy, a jako sekce zeleznicni dopravy.
To co je ted v lisni, je asi to druhy nejsorsi co muze byt , tedy hned po stani pod sirym nebem. Na lisenskou trat bych se vubec neohlizel. I kdyby se nekdy nahodou rekonstruovala, tak akorat jako normalni trat pro bezny provoz a na splitky (minimalne 1000mm a 760mm) nebudou penize, ani nalada. Zbyly vozy pro bezny provoz se pak daji snadno rozdelit na ty co budou schopny castejsiho provozu (T1/T2/K2) a povalecny vozy, ktery uz byly konstruovany na napeti 600V. Zbytek by byl dost risk, nebo velky upravy vyzbroje (izolace motoru, kabelaz, kontrolery)..


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Třeba zvítězí zdravý rozum. Šance se bohužel čím dál snižuje.

300 milionů na výstavbu kolejí a rekonstrukci haly na Purkyňce nikdy muzeum od nikoho nezíská. To už je mnohem pravděpodobnější, že, kdyby se něco dělalo a někdo chtěl, dostane muzeum peníze na líšeňskou trať, které jsou poloviční.

Nejhorší možný scénář: Začne se stavět na Purkyňce a v polovině se zjistí, že na pokračování nejsou peníze. Vybrané vozy se převezou do rozestavěného nedokončeného, na brněnskou kolejovou síť nenapojeného areálu, kde budou hnít úplně stejně, jak teď hnijí v Líšni, s tím, že už bude velmi mizivá šance do budoucna něco zlepšit. Navíc Líšeň bude dávno prodaná a polovina sbírky rozprodaná/sešrotovaná.
Snad k tomu nikdy nedojde.

Doufám, že pánové z vedení muzea si jsou vědomi hodnoty historické sbírky a škody, kterou případně můžou způsobit. Bylo by opravdu strašné, dívat se za pár let na fotky rozpáleného muzejního plecháče a na třísky rozložených Škodovek...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
MKzB píše:
Otázkou je, jak lukrativní je pozemek líšeňského depozitáře. Něco podobného se teď řeší na tram-fóru ohledně jedné vozovny.
V okoli Lisne je hromada volnych pozemku. Se Strasnicemi se to v zadnem pripade neda srovnavat. Tady bych paralelu opravdu nehledal.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
S výstavním areálem na Purkyňově souhlasím. Ale ať nechají taky depozitář pro neopravené vozy a ostatní. TMB má sbírku, kterou mu může kde kdo závidět a já rozhodně nesouhlasím, aby byla rozebrána.
Otázkou je, jak lukrativní je pozemek líšeňského depozitáře. Něco podobného se teď řeší na tram-fóru ohledně jedné vozovny.
P.S. Jestli nějaká historická šalinka z TMB skončí ve šrotu (i sekundárně), tak budu mít se sebou co dělat, protože budu mít sto chutí ředitele TMB vykastrovat.


Offline
821
25 led 2006 09:46
pd píše:
Yore, neyore... je ale fakt, že ing. Kocman preferuje autobusy, takže je jasné, že se do nové expozice nevlezou hlavně tramvaje. Svým způsobem to má i logiku, protože jestli ta expozice má být pro širokou veřejnost, tak mnohem víc lidí osloví třeba ŠL11 než např. úzkorozchodné vozy z Ostravska. Jestli se ten zbytek prodá, přesune do Řečkovic nebo nechá zhnít někde u plotu, to je zatím asi těžko říct.. Některé vozy se nejspíš předají zpět původním provozovatelům. Otázka je, jestli je to tak dobře nebo ne...


1) Ing. Kocman by velmi rád preferoval tramvaje
2) o všem, co tady bylo uvedeno zatím Ing. Kocman nic oficiálně neví


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
PvvS píše:
V krpoli ma byt prave expozice kolejovych vozidel , pro zbytek sou reckovice. Ona ta preference busu a trbusu bude spis dana cenama a tim ze bus se do komina dotahne, kdezto na prepravu nekterych exponatu z lisne by byl potreba trailer. A pokud vim , tak se jedna o reko T2.

Na přepravu všech exponátů z Líšně (historických tramvají) by byl potřeba trailer.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Pro ilustraci snímek budovy budoucí expozice MHD

Příloha:
mapaMHD.JPG


Příloha:
mapa1.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Já sem pořád zůstaval optimistou,ne nadarmo je na mém profilu budova bývalého nádraží v Líšni.
Proč? :cry: :cry: :cry:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
PvvS píše:
V krpoli ma byt prave expozice kolejovych vozidel , pro zbytek sou reckovice. Ona ta preference busu a trbusu bude spis dana cenama a tim ze bus se do komina dotahne, kdezto na prepravu nekterych exponatu z lisne by byl potreba trailer. A pokud vim , tak se jedna o reko T2.


Umím-li dobře čist v úvodním článku, se píše
"Tím začala první fáze likvidace areálu MHD v Líšni a depozitáře v Řečkovicích"
z toho jsem pochopil, že TM opustí areál v Řečkovicích. Předpokládám, že proběhne výměna areálu Purkyňova a areálu TM v Řečkovicích

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


PvvS: v Krpoli mají být všechny trakce a spíš ty "reprezentativnější" exponáty, to co se tam nevleze pak do Řečkovic nebo jinde. Jasně že je to penězma, autobusy se dají líp i komerčně využít.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Citace:
Takže to znamená že se část přesune na Purkyňovu a zbytek se prodá anebo kam se přesune?

To znamená pp, že se dle platných zákonů, vyhlášek a předpisů vyřadí ze sbírkového fondu, jako nadbytečný majetek nabídne státním organizacím, potom k odprodeji a co nikdo nebude chtít koupit, se sešrotuje. To by měl vysvětlit nejlépe právník

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
V krpoli ma byt prave expozice kolejovych vozidel , pro zbytek sou reckovice. Ona ta preference busu a trbusu bude spis dana cenama a tim ze bus se do komina dotahne, kdezto na prepravu nekterych exponatu z lisne by byl potreba trailer. A pokud vim , tak se jedna o reko T2.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 528 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 07:59
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]