Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 46 z 57    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 57  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Kolik jsem napsal, teď zkusím trochu přiblížit "za co".
Jak to vypadá s provozem v městě Brně všichni vědí, jaké je to s přestávkami, které bohužel na tomto závisí, jsem se tu už také pokusil naznačit. K celkové zátěži řidiče nutno přičíst nekázeň a bezohlednost nejen řidičů IGK, ale v poslední době zejména chodců, která již dosáhla takové míry, že nouzové brždění a zabránění nehodě na poslední chvíli se děje několikrát za šichtu.
A vedení DPMB, místo aby se snažilo zlepšit když už ne podmínky práce řidičů, tak alespoň situaci v provozu a tlačilo na magistrát a MP, aby s tímto neuvěřitelným bordelem a donebevolající nekázní přímo před očima ignorantské policie konečně něco dělo, tak akorát vymýšlí, jak to řidičům ještě "osladit".
O chození na kobereček kvůli sebestupidnější stížnosti se tu už psalo, o buzerování za podjetí i v případech, kdy je to z hlediska přepravy žádoucí (některé úseky zbytečně dlouhé jízdní doby, následující nestíhatelně krátký) také.
O vymýšlení neustálých směrnic, oběžníků, výhružníků na všechna možná i nemožná témata ani nemluvě, ovšem tak zásadní věci, jako jsou průjezdní profily vozů, kde vyrostly nové semafory atd se řidič dozvídá až na tomto fóru.
Další pěkné "oslazení" již tak dost náročné práce řidiče ze strany vedení je délka služeb
Trend je jednoznačný, neustálé prodlužování(úspora lidských zdrojů, na co bylo dříve dva a půl řidiče, jsou dnes dva a tím půlřidičem mám na mysli jednu část trhačky), přes devět hodin je většina služeb, desetihodinovky taky už nejsou žádnou výjimkou, přibývá takzvaných celodeněk (CDP neboli celý den v p...), tedy služeb, jež začínají okolo deváté hodiny ranní a končí večer kolem devatenácté. O víkendech a krátkodobých změnách se délka některých služeb blíží k jedenácti hodinám.
A deset hodin v tom neuvěřitelném chaosu, se všemi popsanými a ještě mnohými dalšími nepopsanými stresujícími faktory, neustálé nervy, situace, kdy se řidič ještě potí a klepe z jedné kolizní situace, kdy to bylo "o chlup" a už je tu další, konflikty s cestujícími, kteří považují za svou povinnost řidiče ještě více vystresovat, chození do práce na 4:30 a konec úmorné šichty někdy po 14. hodině, to vše by odrovnalo i Jamese Bonda, natož nebohého řidiče.
A o bezpečnosti provozu, kdy po takové šichtě poslední kolo sedí v kabině místo řidiče zmučená troska, taky raději pomlčím.
A po skončení pracovní doby by se řidič konečně měl začít věnovat sám sobě a své rodině a byl laskavým a přívětivým otcem (matkou) svým dětem a trpělivě naslouchal jejich problémům, ovšem poslední funkční část jeho odrovnaného mozku zoufale přemýšlí, z čeho zaplatit nájem a nedoplatky za to a to a za co jim koupit věci do školy a z oblečení už zase vyrostly...

A když už jsem se dostal k té rodině, ještě si dovolím malou poznámku k tématu nedávno probíranému, totiž údajná diskriminace žen v DPMB.
Článek v MF sám o sobě byl hloupý a zavádějící, skutečnou podstatu mnoha negativních jevů ignoroval, stejně tak jako jeden zásadní aspekt související s prací ženami u DPMB, totiž postavení řidičky-matky.
I když samozřejmě ani v tomto případě nejde o diskriminaci, tak myslím, že z výše napsaného všichni pochopí, zejména pokuď vlastní děti vychovali (vychovávají), že pracovat jako řidička u DPMB a být současně matkou je jeden z vůbec nejnáročnějších úkolů na tomto světě a a vyžaduje mimořádně silnou osobnost a mimořádné sebezapření.
A protože v současnosti nikdo netuší, jak to bude s těmi deseti procenty, tak aspoň tímto vyjadřuji svoji nejhlubší poklonu našim kolegyním-maminám, protože ty to mají z nás všech opravdu nejtěžší.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
určitě máš taky u pásu zodpovědnost za životy 150 lidí a všude kolem tebe lítá plno nezodpovědných IGK :-)
Jo nevšiml sem si, že si psal HRUBÝHO, já myslel že čistá

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
hat-maniac : Prumernej nastup na terase je k pasu/masine okolo 12-14 000 hrubyho. Pokud je clovek elektro/strojar, tak velice rychle povyleze vys minimalne na 15-17. K tomu nepravidelne pravidelny premie a 20-22 hrubyho bez problemu.


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Nevím co je "normální průměr", záleží na trakci, dekádě, odježděných letech, výši prémií.
Osobně po více jak patnácti letech u tramvají těch 22 000 hrubého mám, dekáda 5+2, přesčasových hodin okolo 24 měsíčně (délkou služeb, z volna sobota a neděle moc nehrozí), z toho přibližně 2 000 prémie, tedy "nenárokovatelná složka mzdy, jejíž výši určuje vedoucí střediska" (rozuměj jak moc je kdo u vedoucího oblíbený).
Čistá mzda asi 17 500, po odečtení obědů, "dobrovolného" penzijního připojištění, rozházených drobáků za jízdenky, odborových příspěvků mi na účet přijde tak 14 200.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
22 tisíc???? kde??? hned tam jdu dělat!!!!!!

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
I tak 22 hrubyho je (s premiema) normalni prumer.


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
co to je za blbost, 22 tisíc, kde bych to vzal ](*,) teda pokud to není myšlený hrubýho :pray:

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Rovnost:
Tramvajáci pohrozili stávkou
Autor:
Veronika Hrdá

včera 14:29

Zastavené tramvaje, Brňané, kteří se nemohou dostat do práce. Odložené operace v Úrazové nemocnici a lékaři v ulicích. I tak to může za několik dní v Brně vypadat. Odboráři dopravního podniku a Úrazové nemocnice jsou totiž ve stávkové pohotovosti.

Zaměstnanci dopravního podniku přitvrdili po třech měsících vyjednávání o vyšších platech. Ještě minulý týden totiž termín stávka vyslovovali velmi opatrně. „Pod požadavky odborů se podepsalo šestnáct set zaměstnanců. Chceme desetiprocentní nárůst platů. Bez rozdílu funkcí,“ potvrdil radikální krok šéf odborářů Otakar Mokrý. Na jejich stávkovou pohotovost upozornila Mladá fronta.

Podle něj se ale tramvaje ještě nezastaví. V pondělí se totiž sejdou odboráři se zprostředkovatelem, který má situaci v dopravním podniku uklidnit.

„Uvidíme, jak dopadne toto jednání. Pak se rozhodneme, jak budeme pokračovat dál,“ dodal Mokrý. Připustil, že stávková pohotovost je spíše strategickým krokem. Přesto je podle něj tři tísíce zaměstnanců připraveno stávkovat. Pokud by totiž dosáhli svého, může se jim jejich průměrný plat zvýšit až o dva tisíce korun. Na výplatní pásce průměrného tramvajáka by se po vyhraném boji objevilo více než dvaadvacet tisíc měsíčně.

Některé Brňany by případná stávka rozladila. „Naštvalo by mě, kdyby to trvalo víc než jen pár hodin,“ řekl například Petr Sýkora.

V brněnském dopravním podniku vyhrožovali odboráři naposledy stávkou před dvanácti lety. V pohotovosti byli tři týdny. I tehdy se jim nelíbily nízké platy. Situaci v podniku zatím nechce nikdo z vedení komentovat. Z postupu odborářů jsou ale zaskočeni a označují jej za účelový. Podle nich odboráři jen chtějí, aby stoupla jejich „cena“ před vyjednáváním. „Domluvili jsme se na tom, že nebudeme do konce jednání mluvit s novináři. Nechci se proto ke stávce vyjadřovat,“ uvedl předseda představenstva Jiří Oliva.

Odboráři už ustoupili od požadavků, které měli v prosinci. Tehdy chtěli navýšení platů o patnáct procent. Teď trvají na deseti. Ani ty jim však dopravní podnik nemůže zaručit. Od města dostal dotaci více než miliardu, tedy stejně jako loni.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Crazy_tram_driver píše:
Tím chceš říct že oficiální verze jsou zdravotní důvody? A jak podnik vysvětlil těch čtrnáct nebo kolik šichet po sobě bez volného dne? Nebo stačil onen šikovný posudek a všichni nakonec vyšli čistí?

Do jaké míry má vinu DP nevím, ale tvoje verze je logická.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Pánové z vlastní zkušenosti vím, jak se někteří lidi (dobytek) chová. A nemusí nutně jít o práci řidiče, stačí jakákoliv práce, kdy se zaměstnanec buď cíleně nebo náhodou dostává do kontaktu s lidmi, myslíte si že třeba takový revizor je nějaká procházka růžovým sadem?


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Citace:
manil napsal:
Paní řidička údajně po odbavení v zastávce a našlápnutí dostala nějaký záchvat spojený s krevním tlakem a omdlela. Probrala se až po pádu ze sedadla. Před soudem ji zachránil lékařský posudek a vyhodnocení karty z předchozích kol.
Tím chceš říct že oficiální verze jsou zdravotní důvody? A jak podnik vysvětlil těch čtrnáct nebo kolik šichet po sobě bez volného dne? Nebo stačil onen šikovný posudek a všichni nakonec vyšli čistí?
Citace:
M3 napsal:
Zeptej se kohokoliv z řidičů, jest-li mají rádi cestující. Odpověď dostaneš jednoznačnou...
Mám rád cestující!
Neboť cestující je člověk, který dodržuje přepravní řád, chová se v souladu se zákonem o občanském soužití, do prostředku MHD nastupuje s úmyslem dostat se co nejrychleji z místa A do místa B, je si vědom odpovědnosti řidiče za bezpečnost jeho, ostatních cestujících i účastníků silničního provozu a podle toho se k němu chová, stejně tak je mu jasné, že proces dostávání se z místa A do místa B bude rychlejší, pohodlnější a ekonomičtější, když bude k nástupu používat operativně všech dveří...
Akorát nevím, kde se tento vzácný živočišný druh vyskytuje, ale až na to přijdu, hned tam běžím dělat dopraváka, třeba i zadarmo, a klidně i v náručí je budu nosit!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
M3 to napsal přesně

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Práce je dost. I se základním vzděláním se dá najít podobně placená práce, ovšem s nesrovnatelně menší odpovědností. A to, že jsou rádi "mezi lidima" je přejde během prvního měsíce v provozu. Minimálně jednoho "vysírala" denně potkají. Řidič je dnes brán jako plebz - hned mu kdokoliv tyká a chování některých cestujících nechám raději bez komentáře - myslím, že víš sám. I když většina cestujících se chová slušně, tak pár takových jako jsem popisoval a máš náhled na všechny zákazníky jednotný. Zeptej se kohokoliv z řidičů, jest-li mají rádi cestující. Odpověď dostaneš jednoznačnou...


Offline
9987
15 led 2005 23:41
nedostatek jiných pracovních míst, vzdělání, někteří jsou rádi "mezi lidma", některý to baví, tak jdou jezdit...

ale většina si myslí, že to bude něco extra a za lepší peníze


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Ale nepovídej - co je na práci řidiče tak vyjimečného, že ten dotyčný nemá jinou možnost? Uveď prosím příklad.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
někeří tam jdou jen proto, že nemají jinou možnost


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
V Praze jak už tady někdo psal má tramvaják po nástupu 114 Kč/hodinu, autobusák 120 Kč/hodinu. V Brně má tramvaják, autobusák i trolejbusák po nástupu stejně a to 75,60 Kč/hodinu. Za stejnou práci i odpovědnost. Myslíte, že 75,60 je ranec? Tuto částku pobírá rok. Po roce se mu zvedne plat na závratných 78,50 Kč/hodinu. A tato částka se nemění (pokud není přidáno) po dobu dalších 4 let, kdy se dostane na 81,40 Kč/hodinu. Nevím, jakto, že do podniku na pozici řidiče ještě někdo chodí. Za tyto peníze se přece nevyplatí jezdit a být stále jednou nohou v kriminále.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
Tu nehodu si pamatuju, docela ošklivá. Byl jsem se tam podívat.
K těm přestávkám, dle AETR (předpisy pro provoz v mezinárodním provozu nebo tak.) je možné povinnou přestávku v minimální délce 30 minut po 4,5 hodinách řízení rozdělit na dvě kratší, ovšem za předpokladu čehosi a bla bla, tudíž jsou možné i dělené přestávky, jako maj třeba šalináři. No ale kdyby se to všechno počítalo na minuty a sledoval přesně jak to má být, asi nás všechny zavřou.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
niximor:
Po odbavení v zastávce se KT8D5 1706 rozjela, před výhybkou, která byla po průjezdu nějaké cvičné nebo zkušební jízdy s Anitrou, místo zpomalení na povolených 15km/h pokračovala v akceleraci. Pomalá elektronika zapříčinila, že se výhybka přestavěla až po průjezdu prvních dvou podvozků.

ctd:
Paní řidička údajně po odbavení v zastávce a našlápnutí dostala nějaký záchvat spojený s krevním tlakem (náhlý pokles/zvýšení?) a omdlela. Probrala se až po pádu ze sedadla. Před soudem ji zachránil lékařský posudek a vyhodnocení karty z předchozích kol. Naneštěstí pro ni však nemohla dále jezdit.


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
CDT: Nemel bys k tomu vykolejeni nejake podrobnejsi informace? Vypada to opravdu hruzostrasne...
Kdyztak klidne v jinem tematu (nebo SZ), tady je to dost OT.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Citace:
uprostřed směny přestávka po 6 hodinách práce - minimálně 30 min. a neplacená
To je přece nesmysl, nic takového se u tramvají dodržovat nedá, 20-25 placených minut na konečné, zpoždění provozem tvůj problém a přitom popojížděj, doplňuj písek, kontroluj vůz, v zimě oškrabávej sníh ze schůdků a kdo ví co všechno je ještě v předpisech, stůj ve frontě na WC, od kterého mají klíče všichni stánkaři z širého okolí, napusti si vodičku v "sodabaru", udělej Juwík, aby ses zharmonizoval a hezky usmíval na cestující...
A kolikrát o tu přestávku přijdeš úplně, že támhle stáli popeláři a na jedné koleji stojí zdechlina a tak všichni pořád přecouvávají nebo se prostě v důsledku zpoždění sjely na jedné koleji v opačném pořadí...
Těch přesčasových hodin nevím, bývalo to nějakých 400 ročně
Ta osmihodinová výjimečnost jaksi taky platí pořád


Offline
Uživatelský avatar

1451
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
no ze zákona ve směnném provozu se musí dodržovat: 40 hodin týdně, hodiny navíc jsou přesčasy, max ale 150 hodin ročně, mezi směnami musí být volno 12 hodin (výjimečně 8), dále 1 týdně souvislé volno 32 hodin; uprostřed směny přestávka po 6 hodinách práce - minimálně 30 min. a neplacená.. i když tohle všechno jestli řidiči dodržují nebo můžou dodržovat fakt nevím..


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Povídej :lol:


Offline
9987
15 led 2005 23:41
CTD - e, slyšel jsem poněkud jinou varinatu...


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Citace:
Zlaťák napsal:
To bude veselé, až se někde vymelou a praskne to.
Už je to hodně let, ale takový typický příklad: http://fotogalerie.svetmhd.net/index.php?/category/43 Řidička jánevímkolik dní nepřetržitě v práci, pak vyčerpáním za madlem usnula a takhle to dopadlo. A škodu nakonec platil DPMB, právě kvůli těm nedodrženým povinným volným dnům.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1404 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 57  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 16:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]