Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 129 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Citace:
krajíc napsal:
Nevíte někdo jaký by byl rozdíl při maximálním brždění s a bez elektromagnetické brzdy?
Protože se tady jaksi nikdo nemá k odpovědi, pokusím se tedy.
Citace:
Je jasné, že ale i tak bude výrazně vyšší hmotnost hrát v její neprospěch

V její neprospěch hraje především mnohem horší součinitel adheze ocelové kolo-ocelová kolejnice než pneu-asfalt (rozhodujícím faktorem jsou vlastnosti materiálu a skutečnost, že i když tramvaj má (obvykle) víc kol než autobus, styčná plocha je menší - menší šířka kola, mnohem menší deformace materiálu v místě styku).
Zhruba, brzdnou dráhy při použití nouzové brzdy (elektrodynamická+elektromagnetická kolejnicová+čelistová) oproti pouze brzdě provozní (ED+čelisti) odhaduji na polovinu.
S takovou naloženou K2 na rovince můžu být rád, když z rychlosti 50km/h zastavím na 60 -70m.
Při nouzovovém brždění optimisticky odhadnu brzdnou dráhu 30m od počátku brždění, k tomu nutno příčíst reakční dobu řidiče a vozu, obojí je velice individuální, zejména u zrychlovačů, budu počítat zase velice optimisticky 1s, tedy nutno přičíst dalších skoro 14m.
Jinak pro srovnání účinku elektrodynamické a elektromagnetické brzdy je třeba vzít v úvahu i rychlost vozidla - čím vyšší rychlost, tím větší účinnost ED brzdy, zatímco elektromagnetická se naopak výrazně projeví až při nižších rychlostech. V 60km/h magnety ani nepocítím, zato když je tam prásknu při 10km/h, tak vůz stojí na fleku a ze zákazníků je krvavá tlačenka na čelním skle.
Další nepříjemnost provozní brzdy u kloubáků - kotoučová brzda na prostředním podvozku, která brzdí buď naplno (pružina tiskne brzdové obložení na kotouč) nebo vůbec (elmagnet působící opačným směrem ho odtáhne), takže jak se neustále mění zatížení vozu a stav kolejí, prostředek brzdí buď málo nebo jde zase hned do smyku.
Účinnost elektromagnetické kolejnicové brzdy ovlivňuje především:
1) jestli je vůz na rovné trati nebo v oblouku - pochopitelně v oblouku je mnohem menší
2) kolik proudu je el. soustava dodat - tedy v jakém stavu je baterie a jestli je obvod napájen současně i z motorgenerátoru (statického měniče), pro plný výkon všech kolejnicových brzd jsou potřeba oba zdroje.
Další, mnohokrát zmiňovaný problém kolejnicových brzd u vozů K2R a T3R vybavených ručním řadičem schaltbau: není možno ovládat kolejnicové brzdy na jednotlivých podvozcích samostatně.
Ještě k těm méně ideálním podmínkám provozního brždění:
Jedna věc je kolik brzdného výkonu mám k dispozici a druhá nakolik můžu tento brzdný výkon použít opravdu k zpomalení vozidla a nikoli přeměny kola v nepravidelný n-úhelník. Takové podzimní listí, okořeněné jemným mrholením, brzdnou dráhu několikanásobně prodlužuje, takže za těchto podmínek se o nějaké provozní brzdě dá jen těžko hovořit. Další faktory ovlivňující adhezi jsou profil kolejnice (co jsem slyšel na školení tak jich máme v Brně 14 druhů), profil kola a jejich vzájemné interakce... Samozřejmě též zatíženost vozu, sklon trati, typ regulace výkonu...
Raději úplně vynechám další záludnosti jako protismykovou ochranu, které vše ještě komplikují.
Omlouvám se za délku, otázka byla stručná a jasná, můj pokus o odpověď ani jedno z toho, tímhle sálodlouhým tlacháním jsem se snažil objasnit nevyzpytatelnost brždění tramvají a nemožnost dát jednoznačnou odpověď na otázku kolik metrů při takové rychlosti takovou a takovou brzdou...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
chat-maniac píše:
No ještě sem zaslechl něco o zrušení režijních busů, ale to je zatím jenom fáma. I když já bych se tady už nedivil ničemu. Nevím, jak bych jezdil do a z práce. Vstávat o hodinu dřív a nebo z práce dojít o hodinu později je fakt bomba. Díky nechci. Raději skončím. Ale zatím máme v záloze stávku a kamoš cosi vymyslel, čím by šlo pozlobit vedení, tak se uvidí.

Bohužel by mělo dojít i k tomuto.

Velkou část režijňáků zajišťují právě zálohy. Pokud nebudou nějak vhodně vytvořeny přejezdy z jiných linek, jako např. nyní 13/75, pak asi většina režijňáků skončí.


Online
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
No ještě sem zaslechl něco o zrušení režijních busů, ale to je zatím jenom fáma. I když já bych se tady už nedivil ničemu. Nevím, jak bych jezdil do a z práce. Vstávat o hodinu dřív a nebo z práce dojít o hodinu později je fakt bomba. Díky nechci. Raději skončím. Ale zatím máme v záloze stávku a kamoš cosi vymyslel, čím by šlo pozlobit vedení, tak se uvidí.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
manil, d.p.m.b.: Snad to nedopadne jak v unoru 1997 pri prvnim velkem omezovani po reorganizaci: d-3 trvale ukoncena v Komine, prodlouzeny intervaly nejen o vikendech, atd. Tehdy taky MMB nezvysil dotaci pro DP.


Offline
Uživatelský avatar

873
07 čer 2006 12:14
Brno
d.p.m.b.: No to je teda výborny. #-o Jinak jsem se dočetl v novinách, že v únoru budou jezdit v nočních autobusech kontroloři, kteří budou kontrolovat hustotu cestujících ve vozech. Podle toho, pak noční linky omezí či posílí.


Offline
85
06 pro 2006 21:25
OK. Omlouvám se za nepřesnosti, s tramvajemi jsem na tom asi jak Cimmrman s gynekologií :-)

Nevíte někdo jaký by byl rozdíl při maximálním brždění s a bez elektromagnetické brzdy?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Podle mne byly kolejnicové brzdy v reportáži použity. Brždění bylo intenzivní, tramvaj zvonila. Jinak by to nemělo ani smysl.


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
M3 píše:
Mám takový pocit, že se DP se svou všude vychvalovanou normou ISO brzy rozloučí. Opět a jako vždy se začíná šetřit na "správných místech"
Slováci na to mají úsloví, které počeštěné zní: mouchy chytá, voly pouští.

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
mauricio a ostatní: pokud jste viděli obě reportáže tak jste si všimli, že redaktoří seděli ve školní tramvaji, která byla řízena někým úplně jiným (asi systém tlačítek, nebo nevím co mají v Praze?), určitě by neriskovali tučnou pokutu od DÚ.

krajíc: shodou okolností jdu zítra na zkoušku z mechaniky dopravy kolejových vozidel, takže trochu malé opáčko navečer :-D elektromagnetická kolejnicová brzda se řadí do kategorie třecích brzd neadhezních, to zaprvé! Za druhé musíš zachovat podmínku, že brzdná síla musí být menší nebo rovna tíze vozidla krát součinitel adheze, který je dán kvalitou (jakostí) povrchu kola a kolejnice. Pokud by tato podmínka neplatila, klidně můžeš dál zvyšovat brzdnou sílu, ale stejně ti to bude houby platný, protože pojedeš smykem.


Offline
Uživatelský avatar

406
15 čer 2006 13:44
Brno Bystrc
na co plakatky?mame prece Salinu :-D

_________________________________
děckama nezatopíš a důchodci nehoří....

http://astroh.wz.cz - web konečně doplněn a zaktualizován, blog...


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
mauricio píše:
čiliže pokud něco někde zdechne nebo nehoda, spadlý TV, cokoliv, cestující můžou jít směle po svých, protože na NAD nemá smysl čekat. Úžasné.

Chce to aspoň udělat reklamní plakátky, ať to lidi ví... Když už jsou ke všemu :mrgreen:

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Mám takový pocit, že se DP se svou všude vychvalovanou normou ISO brzy rozloučí. Opět a jako vždy se začíná šetřit na "správných místech"


Offline
9986
15 led 2005 23:41
čiliže pokud něco někde zdechne nebo nehoda, spadlý TV, cokoliv, cestující můžou jít směle po svých, protože na NAD nemá smysl čekat. Úžasné.


Offline
Uživatelský avatar

265
28 úno 2006 23:24
manil píše:
Vzhledem k brutálním úsporným opatřením se obávám, že se žádné autobusy nikam ani neplánují prodlužovat :-(


K brutálním úsporným opatřením - Pro začátek - záložní busy dispečinku jen 1x Benešova a 1x Mendlák. Ostatní budou zrušeny. A o víkendu mají být zrušeny všechny.
#-o


Offline
9986
15 led 2005 23:41
na jednom záběru bych přísahal, že šáhl po bezpečáku, takže asi ano


Offline
85
06 pro 2006 21:25
mauricio píše:
no ale nevím, čemu se všichni diví, i selským rozumem přece musím přijít na to, že ta tramvaj zabrzdí podstatně dál, než auto/bus


Myslím, že to tak automaticky říct nelze. Zatímco autobus je odkázán na přilnavost pneumatik k vozovce, tak tramvaj se může ke kolejím přisát elektromagnetickou brzdou a výrazně tak zvýšit adhezi. Když jsem ale koukal na tu reportáž, nepřišlo mi, že by byla tato brzda použita. Může to někdo potvrdit/vyrátit?

Je jasné, že ale i tak bude výrazně vyšší hmotnost hrát v její neprospěch.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
to bylo jen rýpnutí... ale i tak si myslím, že tam neměl co dělat. Pokud s tím jel on. I kdyby to bylo jen na kanále ve vozovně. Že bych vystudoval novinařinu? :)))


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
no vzhledem k tomu, že to bylo na nějaké jejich zkušební dráze, tak asi nemusí. Na Primě to taky řídil moderátor, takže to asi mají posichrovaný

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
9986
15 led 2005 23:41
a pan moderátor má papíry na tramvaj?


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
jj, teď to bylo i na Nově, takže kdo si to chcete zkouknout, tak to bude zítra v jejich archivu :wink:

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
9986
15 led 2005 23:41
no ale nevím, čemu se všichni diví, i selským rozumem přece musím přijít na to, že ta tramvaj zabrzdí podstatně dál, než auto/bus


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
Právě před chvílí byla na Primě ve Zprávách reportáž, jak pražský dopravní podnik demonstroval možnost zastavit rozjetou tramvaj. Porovnávali to s autobusem a ten kupodivu zabrzdil dřív. Jen víc takových akcí. :dancing: :dancing: :dancing:

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Vzhledem k brutálním úsporným opatřením se obávám, že se žádné autobusy nikam ani neplánují prodlužovat :-(


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Kapusta píše:
No jo no, spoustě lidem je veřejná doprava na obtíž. Už jsem se dokonce setkal s názorem, že "by měli všechny ty autobusy a trolejbusy zrušit, protože jezdí poloprázdný a jenom na ulici zabírají místo". :-(
Na to je nejlepsi odpovedet taky agresive, tedy ze tech 30 aut, kterymi by jeli ti lidi z toho autobusu by to misto totalne zasekalo.


Offline
Uživatelský avatar

3988
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Kapusta - klid, to je názor drtivé menšiny nebo možná spíš pár jednotlivců. V momentě, jak tito přijdou nějakým způsobem o auto, budou jako první řvát, jaktože k nim nejezdí mhd...nebral bych tento názor nikterak vážně.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 lis 2024 19:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]