Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 17 z 33    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 33  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
U Citelisu 18M nemas vubec moznost blokovat z kabiny ridice tocnu...

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Citace:
Do cca 30 km/h je točna blokovaná jen napolovinu, od 30 km/h je blokována naplno.
Celé řízení točny je kombinace elektroniky a hydrauliky,elektronika
hlídá rychlost jízdy a úhel natočení volantu. Při malé rychlosti jde do pístnic menší tlak oleje a točna je blokována jen zčásti,aby autobus vůbec mohl zatočit.
Nad 3O km/h je do pístnic puštěn plný tlak tzn.je točna blokovaná naplno,ale jen pokud neotočíte volantem o cca.půl otáčky,tímto se tlak blokace sníží opět na polovinu,zase s toho důvodu aby to mohlo zatočit.
No a poslední situace je, že autobus jede víc jak 50km/h,v tomto případě je točna blokovaná
natvrdo a nezáleží na otáčení volantem.Tlačítko na blokaci točny se nepoužívá na couvání,ale právě pro případ že je kluzká vozovka a potřebuješ vyjet kopec.Pod kopcem když je autobus v rovině(důležité) prostě točnu zablokuješ a pod plným plynem kopec vyjedeš ještě líp jak se standartním autobusem.Bohužel toto málo řidičů ví a tak je v Praze,když napadne sních vidět spousty zlomených kloubů.
Upřímně,zažil jsem autobus bez blokované točny za vyšší rychlosti a nikomu bych to nepřál.
Praha-Most Barikádníků z centra,naštěstí v 5 hodin ráno, mi odešla elekronika vleku (díky tomu že den před tím mi na dílně svařovali držák alternátoru a neobtězovali se odpojit akumulátory) a byl jsem rád že jsou na mostě 3 jízní pruhy,protože jsem lítal od svodidla ke svodidlu,naštěstí autobus práznej a nikde ani auto.
Možná je to taky jeden z důvodů proč už jsem s touto prací seknul.13 let a stačilo...

Citace je z http://www.liaz.cz/forum.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Dva poznatky z cestování Citelisem 18M (píšu později po několika cestách a nějaké době po uvedení do provozu,takže Ameriku neobjevuju :mrgreen: ):
1) Jako pěst na oko mě přijde uplatnění zánovních, odřených, opiplaných a kdovíjakýchještě značkovačů jízdenek v těchto nových vozidlech
2)Subjektivní pocity z dynamiky jízdy mě nenadchly. Oproti B961 se mi zdají línější. ( Obdobně Citelis 12M vs. B951 i B931 a to i do kopce-např. od Židenické polikliniky k Malé Klajdovce) Je to zřejmě i vyšší hmotností na stejný výkon motoru.

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Urcite mas pravdu ze pistnice aspon trochu funguji, pac jinak by se to nedalo uridit.
Konkretne vuz se kterym sem jezdil se choval nasledovne: pri rychlejsi jizde sem musel casto korigovat smer, nedrzel primou jizdu a porad mel tendenci litat od rantlu k rantlu. Pri toceni prudkych zatacek se pretacel, musel sem davat kontra abych jel plynule ze zatacky do primyho smeru.
Kazdopadne nemejte strach, vetsina nasich kloubaku je v pohode.
Na jejich niceni se podileji ridici samotni, uz treba jen tim ze maji kloub zlomenej a vosoli to na plnej kotel jen to vsechno rupe, ale to uz je diskuze na jine tema. :-k

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

265
28 úno 2006 23:24
Já si dovolím tvrdit, že neexistuje ani jedna 700 či 900 kde by blokování točny bylo úplně v prd...
To by se to hodně rychle projevilo. S tím můžeš tak leda opatrně dojet, ale ne jezdit!!! Samo jsou s tím problémy, opravuje se to(pístnice, olej, čidla), ale trvale nějaká špatná, která by se neopravovala neexistuje!!!


Offline
36
14 lis 2007 12:04
johnny05: ano, ja bych ale rekl, ze na brnenskych 900 nefakci blokace kloubu u hodne vozu...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
No takže i kdyby jel řidič maximálkou co ten vůz udělá (automat 3kvalt těch 70-80, na zadku má v kolečku 80 Km/h) stejně to hodí na něho díky nepřiměřené rychlosti.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
U kloubovych busu je to tak, ze pri rychlosti nad 40 km v hodine se zablokuje kloub a zadni cast se muze prohybat uz jen o naky 3° nebo tak nak.Problem je ale v tom, ze u vetsiny starych kloubu uz to nefunguje.Stejne tak kdyz dostanes smyk pri nizke rychlosti tak by se kloub mel zablokovat pri rozkmitani v prime poloze.Kdyz sem mel jeste 941, tak mi u ni vecne svitila zluta kontrolka ktera prave varuje pred tim ze se neblokuje pri vyssi rychlosti kloub.Kdyz sem to psal tak to stejne neopravovali a vuz vypravovali vesele dal.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
po2367 a Zlatak

tak kdyz sem na tom snehu a ledu videl ten zlinsky kloubak rekl sem presne to samy, stacilo esi mu to jen trosku ustrelilo,tak se to rozkmytalo a bylo to hned, ja tady ty stary vrany nesnasim a nejednou se mi u toho sekal si rozkmital klouba, je to sila...nepral bych to nikomu, nastesti jsem mel stesti a nic se nestalo.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
No tak já nevím, kloubákem Citelisem jsem ještě nejel. Ale včera jsem chytnul trolejbus. Seděl jsem na čtverce mezi 1. a 2. dveřma a to tak, že jsem měl kolena namáčklá na protějším sedadle. Záda z té židle bolela tak, že jsem se po třech zastávkách raději zvednul a zbytek cesty stál. jediná příjemná věc (ovšem těžce zbytečná) byla ta opěrka pod ruku. A počítám že bus a t-bus na tom budou uvnitř stejně.


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
Dnes jsem se svezl Citelisem 18. Jelikož jsem si mohl vyzkoušet jízdu plzeňským Urbinem 18, dovolím si malé srovnání obou vozů z pohledu cestujícího.
Co mají společného: téměř žádná horizontální madla (což třeba mě osobně vadí; v Citelisu na tom málu aspoň nejsou ta nepoužitelná poutka) a vysoké schodky.
Za přednost Citelisu považuji sedačky a odpružení, díky čemuž je jízda pohodlnější než v Urbinu, jehož sedačky a podvozek jsou tvrdé a každou nerovnost intezivně vnímáte. Naopak Urbino má více místa pro nohy a i v kloubu se máte čeho držet.

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
Stalo se mi jednou s vozem 2324,že z kopce na ulici Mifkové se mi tak rozkmital vlek,že mi téměř nestačily ani čtyři pruhy této ulice!Musel jsem prudce brzdit a točit volantem od dorazu k dorazu,abych to vyrovnal!Naštěstí "kyvy" (ne to ovoce - :-D ) vpravo byly vždy skoro přesně mezi lampami...
Pokud se něco takového stane na silničce jako do Žebětína,navíc řádně namrzlé,není se co divit!
Holt - pístnice... (Ještě,že už je 2324 na pravdě Bóží...)!


Offline
36
14 lis 2007 12:04
Videli jste ve zpravach (vcera) tu nehodu te kloubove 700 ve Zline ? To byla docela sila, ja bych rekl, ze prsty v tom mel vlek autobusu, ktery pri vysoke rychlosti strhl bus a nasledne se prevratil na bok, pac vim, co delaji 700 pri vyssich rychlostech. Ale samozrejme nic nemuzu kecat protoze jsem u toho nebyl. Ja jen znam 700... A budou se vubec delat generalky kloubaku rady 900? bylo by to furt lepsi opravit treba 2333 nez 2319... :-)


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Já zas takhle jel jednou rozjezdem v zimě a jak stál těch necelých 10 minut na nádraží, tak pak se mu některý dveře nechtěly zavřít. Po chvilce snažení a lomcování se rozchodily a na dalších zastávkách už to bylo ok.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Asi to je zimou, zamrzají válce na otevírání nebo co. Stává se mi to u hodně vozů.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

522
19 zář 2007 08:18
To já zase na jednom voze, ještě před Vánocema, viděl, že se první dveře za kloubem otevřely pouze objednu zastávku, ale když si je někdo chtěl otevřel rukou, tak to šlo a dokonce se i zavřely :-D


To se mě taky jednou stalo a bylo to loni na jaře a typ to byl 961E


Offline
520
03 dub 2006 14:42
Nevíte, co to je za zlepšovák, že teď při zimě kloubáky neotevírají poslední dveře? Potkal jsem to za posledních několik dní už aspoň 5x (vždy jiný kus, v rozsahu 2301 - 2389).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
btw 2317 už je na vozovně, včera ráno ještě zabalený sedačky a podobně.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
chat-maniac píše:
dyť máš to stejný přidělený tak co brbleš!! :-P

happy hahaha

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
dyť máš to stejný přidělený tak co brbleš!! :-P

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2
31 říj 2007 16:26
Brno
Tak sem dneska potkal citelisa - kloubaka - trolejbus. No moc se mi teda nelibi....


Offline
Uživatelský avatar

2
31 říj 2007 16:26
Brno
http://www.tuzing.cz/clanky/28.12.06/autobusech.htm


Offline
Uživatelský avatar

873
07 čer 2006 12:14
Brno
Miky: No to by taky nebylo špatny. I když Medlánky tam mají zatim jen jednu trhačku, tak asi by spíš, měla klouby na 50 Slatina. Samozřejmě po změně JŘ se může obsazení kurzů změnit.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Co se týče 50, nejideálnější by asi byly celodenky v sólech a trhačky klouby z Medlánek... (Nebo i ze Slatiny, když tam je těch 5 nových nedostatek kloubů řešících citelisů...)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 816 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 33  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 lis 2024 11:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]