Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 106 z 142    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 142  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
KT8D5R.N2 1737 je v dílnách na VP.

Jedná se o první velkou prohlídku znízkopodlažněné KT8. 1737 byla zařazena v roce 2003 jako první rekonstruovaná KT8. Reko byla provedena v KOS Krnov, do té doby působila v Košicích pod ev. číslem 519.


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
ZJ druhý kurz 1737, 13:00 na Husitské směr VM.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
1728 je v základové tmavě modré barvě s bílými čely (bez reklamy).


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
1704 na 10/8 a 1724 na 6/8:
http://www.k-report.net/discus/nahledy/118584.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/118585.jpg


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
M: jasně, to je předepsaná šířka vozidla (řekněme zjednodušeně statický obrys), ale co nějaké předepsané rozměry pro bezpečný pohyb v obloucích?

pd: určitě výroba nových vozů je daleko přesnější, než rekonstrukce několikrát rovnaných a vyspravovaných konstrukcí x let starých vozů, které by měly kolikrát co vyprávět, kdyby mohly.... :-)


PvvS: já psal spíš o kusové výrobě tramvají. Ale prolistoval jsem obě knížky a nějaké takové fotky jsem tam moc nenašel, můžeš napsat stránky? :-)

Datel: jasně, 5 cm není tolerance, která by byla předepsaná na výkrese, ale ten výsledek tak někdy vypadá. Pravda, z významné části je to u rekonstrukcí způsobené tím, že křivý vůz tam už takový přijde.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
no ja nevim, ale neni nahodou maximalni sirka tramvajem 2,5m ? urcite to nekde musi byt dane, mohl by to drazni urad vedet nebo tak ne??


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
pd: určité tolerance jistě jsou, ale 5 cm je už na pováženou, i když u Parsu mě to nepřekvapuje....
K obrysu, u dráhy existuje statický a kinematický obrys pro vozidla, do kterého se musí bezpodminečně vejít, jinak by mohlo dané vozidlo někde trochu přeorat perony, nebo zavadit o návěstidlo. U tramvají zjevně nějaký takový závazný předpis není a naopak tratě a jejich bezprostřední okolí se přizpůsobuje provozu tramvají, zákazem, omezením, rekonstrukcí,....


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Pd : Mrkni se do knizky T2/T3 , tak jsou krasne vyfoceny svarovaci pripravky i s upnutyma jeklama. To moc tolerance nedava. Ony nesedici cela nejsou jen u 810, ale napasovat ho v brne na libovolny vuz starsi 20let je taky umeni :)) . To pak nepomaha ani rovnak na vohejbak a jisti to tuna tmelu.


Přesné plány klidně můžou existovat, ale všechno má svoje rozměrové tolerance. Kromě toho taková kusová výroba kolejových vozidel je spíš improvizace.. kde něco chybí, tam se to vypodloží, kde něco nabývá, tam se to flexou zkrátí (a celá ta výroba je navržená spíš aby se raději zkracovalo, takže většina součástí mají přídavky na délku). Když už jsem zmínil toho šumperského výrobce, tak třeba čela na Regionovy jsou každá originál - nejsou vzájemně záměnné. Jednak ty 810 byly každá jiná a taky vyrobit takové laminátové díly, aby se od sebe moc nelišily, byl docela problém..

Pro tu šířku nakonec může být nějaká šablona průjezdného profilu, která ale jenom řekne, že to je nebo není OK. Ale chtěl bych vidět, jak se měří třeba vzdálenost otočných čepů u takové KT8. Skutečně by mě to zajímalo.. :-k


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Obycejny svarovaci pripravek ..


Offline
9986
15 led 2005 23:41
a já jsem myslel, že na vozy existuje nějaká "forma", podle které se to dělá

(nemyslím odlitek, spíš nějaké přesné plány, laserové řezání a tak, kor v době počítačů...)


Celkem by mě zajímalo, jaká asi je povolená tolerance pro šířku tramvajového vozu... a taky jak se to měří...
Třeba v Parsu se tohle vůbec neměří, tramvaj, která od nich vyjede, má takovou šířku, jak se to podařilo nějak svařit. Řekl bych, že plus/mínus 5 cm není na té tramvaji žádná míra a pak že wana je o 2 cm užší - cha :roll:


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
KT8D5R.N2 1704 dnes poprvé na lince (22/1). Podle infa od Tasy jako výměna za vadnou 1707.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Vetsi uklon cela od bocnice.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Pokud tomu dobře rozumím je větší vzdálenost čela od osy podvozku u T6 umožněna díky celkově užší skříní vozidla oproti KT8?


Offline
821
25 led 2006 09:46
A ještě jedna drobnost - vzdálenost čela vozu od osy podvozku:
Vario LF 3800 mm, KT8 3900mm, RT6 3910, T6 4000 mm.
A v předchozím příspěvku uvedené body pro RT6:
1.789 - 1,759 - 1,582 mm


Offline
821
25 led 2006 09:46
Takže vážení - přesahy skříně vozu při průjezdu oblouky dle ČSN 28 037:

poloměr 20 m, vzdálenost kolmo na osu koleje T6/KT8

bod 1 - roh předního čela 1,749 / 1,831m
bod 2 - zkosení čela před 1. dveřmi 1,738 / 1,859 m
bod 3 - zlom bočnice za 1. dveřmi 1,512 / 1,522 m
bod 4 - střed vozu 1,592 / 1,650 m

Takže proti T6 potřebuje KT8 v oblouku poloměru 20 m navíc cca 110 mm ven a 60 mm dovnitř.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Je to sice jen jeden centimetr na každou stranu, ale například v případě mojí nehody (nepatrnej škrábanec) by ten jeden centimetr navíc znamenal pomuchlanej blatník na autě.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Miky píše:
Ježkovy voči, nehádejte se tady o 2 cm...

Ony jsou mnohdy docela podstatné :)


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ježkovy voči, nehádejte se tady o 2 cm...


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
http://www.skd.cz/tramvaje/gifs/VKT8D5N.gif


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tasa - pohledal jsem originální katalog KT8, výez žádaného dávám tedy sem


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Mauricio: je tam napsané slovíčko MAX
David Jaša: Tak jak již psal JZB, ten nejzajímavější údaj bohužel chybí

Třeba i DP v přehledu vozidel uvádí šířku KT8 2480 mm

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
520
03 dub 2006 14:42
David Jaša: Bohužel na tom obrázku ve tvém odkazu chybí jeden údaj, a kupodivu je to právě ten žádaný:)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3545 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 142  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 19:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]