Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 10 z 22    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Další
Autor Zpráva
Yore, neyore... je ale fakt, že ing. Kocman preferuje autobusy, takže je jasné, že se do nové expozice nevlezou hlavně tramvaje. Svým způsobem to má i logiku, protože jestli ta expozice má být pro širokou veřejnost, tak mnohem víc lidí osloví třeba ŠL11 než např. úzkorozchodné vozy z Ostravska. Jestli se ten zbytek prodá, přesune do Řečkovic nebo nechá zhnít někde u plotu, to je zatím asi těžko říct.. Některé vozy se nejspíš předají zpět původním provozovatelům. Otázka je, jestli je to tak dobře nebo ne...


Takže to znamená že se část přesune na Purkyňovu a zbytek se prodá anebo kam se přesune?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
to slovo se tu nesmí používat, že se hvězdičkuje?


PvvS - informace nemá nic společného ani s y**e ani oborem MHD TMB, byla získána nezávisle od více pracovníků TM, nemajících s oborem MHD nic společného


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
chjo to vypada jak spam od y**e...


Ze zdrojů z TM Brno :

V únoru letošního roku začala příprava vyklízení části prostor pro budoucí expozici MHD na Purkyňové. Tím začala první fáze likvidace areálu MHD v Líšni a depozitáře v Řečkovicích, proběhne následně selekce z důvodu, že se vše do budoucích protor nevejde, což odnese sbírka kolejových vozidel. Peníze na přepravy zajištěny, peníze na úpravy nového areálu budou zajištěny pp prodejem areálu v Líšni. Tím pp bude přeprava sbírek do mezideponie, po úpravě stávajících budov na místo expozice. Přátele historie MHD vyhlaste státní smutek! Příznivci expozice na Purkyňové můžete zasílat děkovné dopisy na adresu ing Ivo Štěpánek, Technické muzeum v Brně, Purkyňova 105, 612 00 Brno - Královo Pole, e- mail ing Štěpánek info@technicalmuseum.cz nebo stepanek@technicalmuseum.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Jsem zvědavej... :-$

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Novinky lze čekat až v TMB Purkyňova

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
By mě jen tak ze zvědavosti zajímalo,jestli se dočkáme tento rok nějakých novinek v TMB líšeň??? :-k

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
TMB píše:
Stejně si ale myslím, že se ty kondenzátory nabíjí rovnou trolejovým napětím. Měnič dobíjí baterii a napájí řídící obvody.

Menší jízlivá poznámka pro TMB - pro aktuálnost tohoto tématu by bylo vhodné, aby muzeum převzalo do sbírek vůz KT8
pro ostatní přispívající k tomuto tématu - po převzetí KT8 do muzea budou Vaše příspěvky k tématu "Historické tramvaje"

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Crazy_tram_driver píše:
Pokuď je baterka v pořádku, tak ne, proud z baterie napájí cívky brzdičů a obvody řízení a řidící elektroniku u pulsní regulace, případně pohyb pilotmotorku u zrychlovače, takže brzdové obvody fungují normálně a vůz začně brzdit odporů. Když baterka tohle všechno neutáhne, pak spadne bezpečák, případně (spíše u zr) ČB.


tady si myslím, že je spíš náhoda, co odpadne dřív, bezpečák tohle nehlídá..


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
za normálních okolností jsou kondenzátory nabíjeny přímo ze sítě, v případě ztráty napětí v síti zapne (nejsem si jist, nejede-li stále) střídač(/měnič) 24->220V (DC). tento vytváří i 220V AC pro napájení proudových čidel, tak proto asi střídač..


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Jen k tomu chlazení KT8, když dojde k poruše dobíjení, tak cca po 30 sekundách vypnou ventilátory a dá se jet jen přes myčák, ale rozumě.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Myslim ze u nekterych vyzbroji je duvod zakazu jizdy bez napeti , riziko prehrati vyzbroje . Zrovna ta TV8 ma odvetravany odpory za pomoci vetraku. A riziko poklesu napeti baterii , tim ze se vycerpaji na tyhle srandy (dvere,celistovky) a pote uz kolejovky nebudou mit dostatecnou prisavnou silu je dost znacny. Proud buzeni je tusim 60A (schemata mam doma, musim je najit a podivat se), a to uz baterie dost oslabuje.


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Citace:
TMB napsal:
Stejně si ale myslím, že se ty kondenzátory nabíjí rovnou trolejoým napětím.

Nebudu předstírat, že tady všemu rozumím, pouze má domněnka, jak je to u KT8 nevím, ale T3G mají 24V jistič označený "Předbuzení motorů", právě o kterém jsem si myslel, že skrz něj protéká proud napájející pomocné obvody statorového vinutí, aby v okamžiku sepnutí obvodů EDB byly motory již vybuzeny, a to nezávisle na síťovém napětí.
Jinak s T3G jsem bez problému bez napětí sjel ze smyčky Řečkovice až na Hudcovu (také nikomu neříkat), to znamená dvakrát rozbrzdění vozu jen na baterii, třikrát počátek brždění, samozřejmě na zastávce otevření a zavření dveří, a vůz vždy začal brzdit okamžitě a naplno po zadání brzdy, z čehož usuzuji, že kondenzátory již musely být nabity proudem z baterie, rekuperace a následné napájení všech 600V spotřebičů bylo pochopitelně až důsledek.
U výzbroje bez rekuperace by asi vše tak ideální nebylo (též nefungující chlazení), ale rozhodně si myslím, že když jsou kondenzátory napájeny 24V (a stále tak myslím), tak problém není ve ztrátě síťového napětí nebo zapojení obvodů, ale v neschopnosti baterie dodávat proud pro řídící obvody, ony kondenzátory, do cívek brzdičů a plno dalších spotřebičů.
Navíc jakýkoli 600V spotřebič v obvodu EDB i bez rekuperace snad může být napájen přímo tímto obvodem, a buzení je třeba jen pro počátek brždění, pak už jsou motory vybuzeny generovaným magnetickým polem.
Raději ještě jednou zdůrazním, jedná se pouze o moji domněnku, jsem zvědav, jak mě ji ostatní rozdupou :lol: .


Měly by to být 1313 a 1321 (http://www.bmhd.cz/vozpark/vozp.php?evc ... 4&pozn=TMB)


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Ze by vozy predany DPMB >=> TMB jako pracovni vlan na udrzbu trate a jako zdroje ND ? Nekde ve starsich informacich bych vykopal i vyrobni a evidencni cisla.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Co to bylo za žlutý vraky na dvoře muzea, viz. foto.
Vypadá to jako vleky za 4MT. Nevíte, kde jsou teď a proč mají zadělaný okna ve dveřích?


Offline
821
25 led 2006 09:46
Stejně si ale myslím, že se ty kondenzátory nabíjí rovnou trolejoým napětím. Měnič dobíjí baterii a napájí řídící obvody.


mh patrně myslel měnič (stejnosměrný), ne střídač.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Tak tomu moc nerozumím - střídavým proudem se kondenzátory nenabijí. V KT8 se kondenzátory snad nabíjí stejnosměrným proudem z troleje a při brzdění pomáhají nabudit trakční motory. Takže pokud se jednou při brzdění se staženým sběračem vybijí, není je podruhé čím znovu nabít.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Tasa píše:
Moje zkušenost je taková, že když jsem přijížděl na Mifkovu, tak jsem při dojezdu stáhnul smeták a začal brzdit, bylo to v pohodě, EDB šlapala jak měla, ale brzdil jsem moc, tak jsem brzdu pustil a na podruhé už EDB nešlapala, ale přihlásily se o slovo kotoučovky, takže jsem zastavil trošičku razantněji a asi o 10 metrů dřiv. Když lidi vystupovali a dívali se, co je to tam za vola, kterej neumí brzdit, tvářil jsem se jako by nic, jako bych to tak chtěl.


Při ztrátě napětí v sítí přichází okamžitě ke slovu střídač, který nabíjí brzdové (a komutační) kondenzátory, které se brzděním vybíjí. Ovšem toto je vhodné pouze k jednomu (nepřerušovanému) zabrzdění (střídač je napájen z baterie a nemůže obstarat normální provoz EDB).. toto se tyká především TV1 a TV3, jak to je jinde vám teď nepovím..


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
V lisenskym arealu se bude v ramci grantu " Technologie ochrany kulturního dědictví před požáry" flambovat za asistence jisty firny ruzny vzorky simulujici zbirkove predmety.
Ze by zahorela ta souprava plechacu co byla za halou ?? Ve dnech 4-6.12 2007 v pracovnich hodinach.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Sorry za offtopic ,ale TO se musí vidět :mrgreen:

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
chat-maniac píše:
o bože lidi, co ten pravopis??? [-X

Ano,správně se to píše přeci vydejo,tak jako jsem někde na netu našel fotku inzerátu z Albertu, že dotyčný prodává mogbuk :lol: :lol: :lol:

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 528 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 08:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]