Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 12 z 22    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Pokuď je baterka v pořádku, tak ne, proud z baterie napájí cívky brzdičů a obvody řízení a řidící elektroniku u pulsní regulace, případně pohyb pilotmotorku u zrychlovače, takže brzdové obvody fungují normálně a vůz začně brzdit odporů. Když baterka tohle všechno neutáhne, pak spadne bezpečák, případně (spíše u zr) ČB.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
PvvS píše:
A nevypadne nahodou bez trolejovyho napeti i elektricka brzda ? Mam dojem ze bez toho se bzdi pouze celistema.

EDB by měla normálně brzdit.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
A nevypadne nahodou bez trolejovyho napeti i elektricka brzda ? Mam dojem ze bez toho se bzdi pouze celistema.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Crazy_tram_driver píše:
Manil: Pokuď je mi známo, T6A5 rekuperaci nemá.

Ano máš pravdu. Alespoň to může sloužit jako příklad toho, že stahovák ptg je propojeno přes oba vozy. Jak je to se soupravami T3R.EV nevím, u T3R to předpokládám nejde...

ad stahování ptg při EDB:
Samozřejmě jako dlouhodobé řešení je to nesmysl, ale příležitostně by to v krátkách úsecích šlo. Např. u sólo T3P s nůžkovým ptg stačí zatáhnout za lano, u všech ostatních tramvají stáhnout elektricky (tlačítko na stahování ptg je vždy na základně řadiče, zvednutí většinou na zadním panelu).


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Crazy_tram_driver píše:
Jak jsou měnírny zapojeny či propojeny opravdu netuším, ale rozhodně většina dnešních měnírem je schopna rekuperovaný proud odebírat (patrně předávat do jiného úseku)...
Možná jsem špatně chápal, uvažoval jsem teoreticky, měnírna nemůže odebírat rekuperovaný proud, rekuperovaný proud lze patrně spotřebovat v dalších úsecích napájených stejným blokem měnírny.
Crazy_tram_driver píše:
... takže si tramvaje můžou rekuperovat dle libosti, i když není odběr jiným vozidlem, aniž by došlo k onomu vzrůstu napětí...
Napětí vzroste i při odběru jiným vozidlem, neboť rekuperovaný proud má vyšší napětí
Crazy_tram_driver píše:
Měnírna přece vypadne překročením stanovené velikosti proudu, že by poklesem napětí slyším poprvé, ale rád se nechám poučit.
Špatně jsem se vyjádřil, měnírna vypadne překročením stanovené velikosti proudu, já chtěl říci, že ke vztahu k napětí reaguje měnírna na pokles napětí, což se při zvýšení odběru děje.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Jak jsou měnírny zapojeny či propojeny opravdu netuším, ale rozhodně většina dnešních měnírem je schopna rekuperovaný proud odebírat (patrně předávat do jiného úseku), takže si tramvaje můžou rekuperovat dle libosti, i když není odběr jiným vozidlem, aniž by došlo k onomu vzrůstu napětí.
Měnírna přece vypadne překročením stanovené velikosti proudu, že by poklesem napětí slyším poprvé, ale rád se nechám poučit.
Nemusí být otevřená plošina, spíš jsem myslel větší vlhkost a tudíž vodivost vzduchu a do čeho případně naprší nebo nastříká voda.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
J*M* píše:
Nejstarší motory v Brně GE 58 byly dimenzovány na 600 V, .....

Kdyby šlo jen o motory, bylo by řešení, zablokovat jízdní stupně "tzv paraler", ale bohužel nejde jen o motory ...

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Crazy_tram_driver píše:
Historické tramvaje jsou stavěné na 600V ...

Nejstarší motory v Brně GE 58 byly dimenzovány na 600 V, ale to se nedá říci o ostatních, taktéž kontrolerech, vypínačích, automatech ... Původní napětí v síti snad bylo 500 V, později 550 V a později 600 V. taktéž se měnil % rozsah, dnes se pp udává 480 -720 V, spíš pp 450 V - 550 V. Pro příklad: tramvaje Vítkovické závodní dráhy, které byly napájeny 750 Volty, měly klasické tramvajové motory ( 600 V ), kontrolery byly na zvýšené napětí 750 V a k jištění sloužil místo klasického automatu linkový stykač. Nepochopil jsem, co může dělat měnírna, zvýší-li se napětí v troleji, měnírna vypadne, sníží-li se napětí, neboť je to pro ní signál, že je v síti zkrat.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


No dobře, až tak staré tramvaje, do kterých může pršet na kontrolér, jsem nemyslel :-) Tou nepřesností měření jsem myslel spíš nepřesnost zjištění velikosti napětí (jakože výzbrojí, protože ta výzbroj si to napětí taky musí změřit/zjistit, ne že by to někdo měřil voltmetrem).


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Samozřejmě každá přepne, akorát u některých je to tak rychlé a plynulé, že to člověk ani nepostřehne (T3G, většina Progressů), jinde je cítit chvilku prodleva (K2T), no a T3R jsou schopny v úsecích kolem smyčky Komárov nebo na Minské udržet těch 800V po celou dobu brždění, nejedná se o chybu měření, v důsledku přepětí pak vypadává i statický měnič. Jinak první K2P (1042) mívaly problémy třeba na trolejovém křížení na Konečného náměstí a před zastávkou devítky Hlavní nádraží směr Komárov, někdy ED vypadla úplně, případně spadl bezpečák. Ale vyskytovalo se to jen pouze u prvních K2P a i tam už byla závada odstraněna, takže nejproblémovější i v tomto bodě zůstavají T3R.
Vydržet krátkodobé změny - no stát za deště na plošině staré tramvaje u kontroléru a vědět, že tam můžu mít 800V, tak by mě toto tvrzení moc neuklidnilo.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
pd píše:
Hlavně ale nevím, proč by starým tramvajím měla vadit rekuperace nových tramvají? Možná se v problematice až tak neorientuju, ale podle mě by to starým tramvajím mělo být úplně jedno...
Starým tramvajím nevadí rekuperace, ale vadí jím vyšší napěti v troleji, teoreticky by to nemělo vadit, neboť dnes by měly být zkoušeny jednotlivé díly výzbroje na napětí o řád vyšší, tj 3 000 V (dříve 1 500 V), ale vadí, kontrolery jsou více namáhány (natahují se více oblouky a přeskoky), tím se zvyšuje riziko přeskoku v motorech, jištění též díky tomu je potřeba naddimenzovat a tím se zvyšuje riziko, že něco z výzbroje vyhoří.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Každá tramvaj, která umí rekuperovat, musí umět při nárůstu napětí přepnout do odporníků. A kdy se má přepnout do odporů pozná právě podle okamžité hodnoty napětí v troleji. Když je napětí v troleji menší než určitá hranice, to znamená že v síti existuje odběr => můžeme rekuperovat; jinak se musí přepnout do odporů, aby nám ostatní tramvaje nezačaly celé svítit.. To, že někdy napětí stoupne na 800V je spíš otázka přesnosti měření a rychlostí reakce na změny. Takové krátkodobé rozdíly by měla celá síť i tramvaje v pohodě vydržet.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
pd: každá právě ne, viz třeba T3R, jak popsal crazy_tram_driver, podobně na tom bude i KT8D5N s TV14 (ty to taky ještě neumí)?


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Historické tramvaje jsou stavěné na 600V, odpory, motory, izolace určitě nejsou předimenzované a už mají něco za sebou, napětí v síti na prázdno je okolo 650V, při rekuperaci, tam kde to měnírna nepobere, u T3R stoupá až na 800V, navíc není nikdy dokonale vyhlazené.
Manil: Pokuď je mi známo, T6A5 rekuperaci nemá.
A tedy žádám, abych před každým mimořádným bržděním byl informován aspoň minut před, abych se na to stahování mohl připravit.
:lol:
13T: otázka, jak to funguje v praxi, viz výsledek zkratových zkoušek 14T v Praze


Datel: Adélka rekuperaci má a funguje stejně jako na 471 (takhle pracuje každá rekuperace).

manil: tak to je hodně teoretické řešení, to nevim jak by v praxi fungovalo :-D

Hlavně ale nevím, proč by starým tramvajím měla vadit rekuperace nových tramvají? Možná se v problematice až tak neorientuju, ale podle mě by to starým tramvajím mělo být úplně jedno...


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
S tím stahováním pantecu to nevidím moc bezpečně.
Jednou v Praglu začala hořet T3 a řidič ho duchapřítomně stáhnul. Jenomže mezi ním a trolejí vnikl el. výboj, který trolej přepálil.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
manil: stahování sběrače, to si neumím v provozu přeestavit :lol:

Mimochodem nevíte jestli je na Adélce EDB (rekuperace), podobně jako je tomu na elektrických jednotkách 471, kdy je EDB primárně rekuperační, v případě vzrůstu napětí se maří energie v odpornících?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
MKzB píše:
I kdyby byla postavena předváděcí trať, tak by po mí muselo v létě v zimě furt něco pravidelně jezdit, jinak by dopadla jako strará líšeňka (vegetace, postupné rozkrádání kolejnic). Jenomže tato trať by musela mít extra napájení kvůli historickým vozům, kterým vadí rekuperace nových.
Nevíte náhodou, zda se nedá rekuperace vypnout a mařit tuto energii rovnou v brzdových odpornících? Myslím v daném úseku apod. Určitě to bude, co typ, to jinak.

Vypínač rekuperace na žádné tramvají není. Určitě ale lze rekuperaci vyřadit změnou v zapojení obvodů EDB (primárně záskokový odporník).

Teoreticky by to šlo na trati řešit tak, že by řidič při brždění stáhl pantograf (v případě KT8N, K2 s rekuperací nebo T6)... U ostatních souprav je nutné stahovat sběrače v každém voze soupravy zvlášť.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
MKzB píše:
I kdyby byla postavena předváděcí trať, tak by po mí muselo v létě v zimě furt něco pravidelně jezdit, jinak by dopadla jako stará líšeňka (vegetace, postupné rozkrádání kolejnic)....

Vedení TM předpokládá, že jím nikdo v uzavřeném areálu traťové zařízení nerozkrade, což se o areálu v Líšni a trati nedá předpokládat, neboť tam se krade za dozoru pracovníků TM

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
pd píše:
Tenkrát ještě Drážní úřad neexistoval... Tohle plně spadalo předpokládám do kompetence národních výborů....
.... pp již ... ( nahraď )

Pravomoci DÚ byly přeneseny na odbory dopravy NV a dráhu ( ČSD )

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
13Tpro píše:
Stejně nechápu proč tam v 60. letech zrušili provoz (že by komunisti :-D )

V roce 1964 zastavena doprava osob z důvodu nutnosti rekonstrukce svršku, zůstává nákladní provoz do roku 1967, kdy byla zrušena kolejová nákladní doprava celovozových zásilek a odříznuta rekonstrukcí železničního mostu na Olomoucké trať do Líšně, rekonstrukce trati pak proběhla jen po Stránskou Skálu.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Tenkrát ještě Drážní úřad neexistoval... Tohle plně spadalo předokládám do kompetence národních výborů. A upřímně řečeno, já bych spíš nechápal, kdyby tu trať nezrušili. 3 km mezi poli k pár baráčkům, když zbytek staré Líšně byl líp obsloužen autobusem, to by nemělo šanci přežít ani dneska.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
I kdyby byla postavena předváděcí trať, tak by po mí muselo v létě v zimě furt něco pravidelně jezdit, jinak by dopadla jako strará líšeňka (vegetace, postupné rozkrádání kolejnic). Jenomže tato trať by musela mít extra napájení kvůli historickým vozům, kterým vadí rekuperace nových.
Nevíte náhodou, zda se nedá rekuperace vypnout a mařit tuto energii rovnou v brzdových odpornících? Myslím v daném úseku apod. Určitě to bude, co typ, to jinak.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
13Tpro píše:
Stejně nechápu proč tam v 60. letech zrušili provoz (že by komunisti :-D )
Velmi spatny technicky stav trati. Velmi pravdepodobne byl dalsi provoz zakazan draznim uradem. Navic doba neprala tramvajim, takze se s opravou nijak nespechalo.

JPP: Podle toho, co jsem slysel, tak trat ale neni zrusena, ale je jen v dlouhodobe vyluce.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Stejně nechápu proč tam v 60. letech zrušili provoz (že by komunisti :-D )


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 528 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 13:22
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]