Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 13 z 22    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
J*M* píše:
...- takže se plánuje předváděcí trať cca 300 m, kde by mohly být všechny rozchody i snad s železničními parametry...

V Líšni dnes, by se dalo říci, na stávajícím kolejišti, na normálním rozchodu, by mohla vzniknout předváděcí trať délky cca 500 m, bez využívání trati (jen výtažná v místě přejezdu do býv. cihelny - panelárny).

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
TMB píše:
...Je fakt, že provoz měnírny by asi byl dost drahý. Pro napájení areálu by se asi dalo usměrnit 3x380 V z běžné sítě - navrhovali to i pro Líšeň (provizorní napájení areálu v případě zatrolejování) i pracovící měníren DP....

Toto řešení je snad pro expozici, aby osvětlení vozů svítilo, nebo pro posun na snížené napětí po expozici, ale naprosto nedostatečné pro předváděcí trať.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
821
25 led 2006 09:46
Řeknu to jinak - Ti, co o tom rozhodují tomu opravdu moc nerozumí. A názor těch, co tomu alespoň trocho rozumí, je nezajímá. To je ovšem problém případné měnírny (či provozování dráhy) - představovalo by to moc nových problémů, které by se musely řešit.
Je fakt, že provoz měnírny by asi byl dost drahý. Pro napájení areálu by se asi dalo usměrnit 3x380 V z běžné sítě - navrhovali to i pro Líšeň (provizorní napájení areálu v případě zatrolejování) i pracovící měníren DP.
Prostě v Králově Poli může vzniknout tak akorát expozice ve stylu Střešovic.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
PvvS píše:
Hmm areal v lisni je vhodnej jako depozitar ne vystavni plocha.
Malo mista vevnitr, zadne vetsi dilenske zazemi, o osvetleni ani nemusim mluvit . A vytapeni haly mi prijde skoro jako iluzorni. A na sklad mi tam podle zdi pripada teda strasne vlhko..
Pokud by tyhle problemy novy areal splnoval, tedy prehlednejsi umisteni exponatu, dilny, napojeni na trat, tak nevidim duvod proc lit penize do lisne. Lisen by se mela ponechat pouze jako depozit pro neopraveny vozy a jako zeleznicni sekce.......

Tady si to někdo maluje, i když bude vše výše uvedené nový areál splňovat, je tu stále moc ale ...
- i přes nejkvalitnější zázemí nikdo nepustí do provozu na koleje DP tramvaje nezpůsobilé pro provoz na kolejích DP ( tramvaje s el. výzbrojí 500 V, nestandartní - nebrněnský profil kola, nestandartní - nebrněnský sběrač, atd...., nemluvě o nestandartních rozchodech a železničních vozidlech ) [-X ( v Líšni by se musel přizpůsobit DP )
- takže se plánuje předváděcí trať cca 300 m, kde by mohly být všechny rozchody i snad s železničními parametry
- jestli v TM někdo problému aspoň trochu rozumí, měl by mít areál vlastní trakční napájení ( v Líšni s tímto již při počátcích výstavby bylo počítáno a bylo propracováno nebožtíkem ing. Vlastimilem Kocmanem ). O tom, že by tomu dnes v TM někdo rozuměl, silně pochybuji

o dalších "ale" snad příště

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
adam_r píše:
Tohle misto by davalo smysl. Cele technicke muzeum by tak bylo v jednom arealu -> tim by si muzeum dopravy naslo pomerne dost "nahodnych" navstevniku. Navic se to da vcelku jednoduse napojit jednou vyhybkou na tramvajovou trat.

O jednoduchém napojení zde nemůže být řeč, dle předběžného vyjádření projektanta bude nutné pro napojení ubourat min 2 pole haly určené pro expozici, nehledě na to, že uvažuje o min poloměrech, které určitě nebudou pro staré tramvaje to nejlepší. Při zpracování studie je možné, že kolejové napojení bude muset být nahrazeno posuvnou, neboť by se muselo ubourat tolik, že by se tam už tramvaje nevešly.

Po stránce ekonomické, aby postavení nové a rekonstrukce stávající haly včetně trati v Líšni, nebylo lacinější řešení, než výstavba na Purkyňové.

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
J*M* píše:
Budoucí expozice MHD viz

odkaz

Tohle misto by davalo smysl. Cele technicke muzeum by tak bylo v jednom arealu -> tim by si muzeum dopravy naslo pomerne dost "nahodnych" navstevniku. Navic se to da vcelku jednoduse napojit jednou vyhybkou na tramvajovou trat.

Pokud se nekdy bude stavet lisenska trat, tak ne kvuli muzeu, ale kvuli dopravni obsluze stare Lisne. A obobne bych klidne jeste pridal trat Stranska skala - Slatina sidliste.

I kdyz mozne je vsechno - viz. treba Crich tram village. To ale vzniklo za trochu jinych okolnosti - (temer) uplny konec tramvaji v Britanii.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Budoucí expozice MHD viz

odkaz

odkaz1

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Budoucí expozice MHD viz

odkaz

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Eda píše:
V Líšni je na novou halu dostatek místa.



Rád bych věděl kde ....

Když pročítám tuto diskuzi, zdá se mi, že ti, co zde zasvěceně mluví o Líšni, neví, kde ta Líšeň vůbec je ....

Budoucí expozice MHD viz [url]http://supermapy.centrum.cz/?title=budouc%C3%AD%20expozice%20MHD&desc=
dle%20snu%20n%C3%A1m%C4%9Bstka%20TMB&cross=3615253:5456215&bbox=
3614768.4:5455664.2-3616125.6:5456461.600000001[/url]

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hmm arealv lisni je vhodnej jako depozitar ne vystavni plocha.
Malo mista vevnitr, zadne vetsi dilenske zazemi, o osvetleni ani nemusim mluvit . A vytapeni haly mi prijde skoro jako iluzorni. A na skald mi tam podle zdi pripada teda strasne vlhko..
Pokud by tyhle problemy novy areal splnoval, tedy prehlednejsi umisteni exponatu, dilny, napojeni na trat, tak nevidim duvod proc lit penize do lisne. Lisen by se mela ponechat pouze jako depozit pro neopraveny vozy a jako zeleznicni sekce. Ve spojeni s mistnim nadrazim by vystav atech nekolika lokomotiva azeleznicnich vagonu, ve spojeni treba s nejakou ukazkou zabezpeceni .. mohla byt o hodne uzitecnejsi.
Navic v krpoli se da nalakat podstatne vic lidi , i na (pro vetsinu) stary saliny. V lisni je to z nekolika mesicni oteviraci dobo (pred tim) a nyni na zavolani zabity.A tech par sotousu , co uz tam 1/2 roku nebyli a trpej abstinencnim syndromem to nevytrhne.


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
chat-maniac píše:
RT6 vystavovat? Jako ukázka největšího průseru brňáků?? :-D

Spíš bude vystavena na nádvoří firmy REMET...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
RT6 vystavovat? Jako ukázka největšího průseru brňáků?? :-D

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


No ale když už by se stavěla ta nová hala tak by se mělo počítat třeba s tím že tady za pár let budou jezdit 7článkové tramvaje, takže by pak muzejní hala měla být dostatečně dlouhá aby se tam tyto tramvaje daly třeba za nějakejch 50 let přesunout. No a myslím si že mezi první exponáty do nově připravované muzejní haly by mohla patřit RT6 v případě že ji někdo nekoupí.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já bych byl taky radši pro tu Líšeň.
Pokud by to však bylo v KR. Poli, představoval bych si to následovně:
1. Nová hala by stála v sousedství Technického muzea s napojením na tramvajovou trať (třeba i někde u nové smyčky).

2. Pro vozy s jiným rozchodem by se udělala v nové hale speciální kolej o daných
rozchodech kde by stály pouze vystavené takže by se snimy nejezdilo.

3. V nové hale by samozřejmě muselo být místo pro další zvětšování sbírky a to
nejen tramvají, ale i trolejbusů a autobusů.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Jestli to v Líšni zboří tak na tom hodně prodělají, souhlasím s ostatnímy názory na opravení tratě a zprovoznění linky 10 až do Líšně :twisted:


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
Nedávno se v televizi mluvilo o tom, že se mají Řečkovický kasárny bourat a postavit tam knihovnu chobotnici, ale to jen v případě že by ju cajzli nechtěli. A pokud by opravdu zkončila v Brně, tak by padl i depozitář v Řečkách... Kde by vlastně vubec měla být ta hala v KrPoli??? V řečkách:?: :-k

_________________________________
Až dosloužím, chci do šrotu!


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
V Líšni je na novou halu dostatek místa.

mauricio: Ono by stačilo, kdyby někdo z vedení muzea (ne Miloš, ani Tomáš, ti bohužel moc nezmůžou, myslím ještě výš) chtěl aby se něco dělo a hned se bude dít.
Stejně jak se rozhodli pro Královo Pole se mohli rozhodnout pro Líšeň, tohle rozhodnutí teď nastat muselo - zatím se nic podstatného neděje, jenom se řeklo: "Pokud se něco bude dít, tak to bude tímto směrem".

Pochybuju, že nová hala (jestli bude) bude pro víc rozchodů (žádný plán sem ale neviděl), než jeden standartní. Což ovšem znamená rozprodání nenormálně rozchodných vozů pryč, což rozhodně není pozitivní. Jenom převoz všech exponátů na trajleru do nového depozitáře bude stát v řádu desítek miliónů korun.
Jak už jsem psal, kdyby muzeum bylo co k čemu, tak zahájí jednání s městem o postavení nové trati, vyřešení majetkových poměrů a převedení trati ze statutu "muzejní" na nějáký speciální, aby mohl probíhat pravidelný provoz, podá žádosti o dotace z EU, informuje a prokonzultuje s Vedením MČ Líšeň, společně se zůčastněnými zadá vypracování projektu atd. Stejně ta trať jednou vznikne. Pak toho akorát budou litovat.
Město by si mělo uvědomit, jaký se v takové předváděcí vícerozchodné trati s přilehlým výstavním areálem skrývá potenciál. Mohlo by to patřit k jedné z největších atrakcí ve městě, za předpokladu pravidelně konaných (ne však zase moc často), dobře připravených a v neposlední řadě propagovaných akcí.
Stávající situace je taková, že ani každý Brňák neví, že v Líšni je "nějáký ten depozitář" a ani nemá ponětí, co všechno se v něm skrývá (a ještě k tomu, když někdo chce dobrovolně udělat DOD, tak ho muzeum vyfakuje s tím, že to není potřeba).

Jen pro zajímavost: Náklady na stavbu nového areálu a přípojné trati (200? metrů) by stály zhruba stejně, jako stavba Líšeňské trati (prostá dvojkolejka).


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Mám sice k líšeňskýmu areálu jistý citový vztah, ale když se na to podívám reálně, tak vidím v budoucnosti následující problém: Depozitář v současnosti "praská ve švech". Pokud budeme chtít muzejnit i některý novodobý vozidla, tak budeme potřebovat ještě jednu halu, protože tyto vozidla jsou 2x - 4x delší, z čehož plyne vyšší prostorová náročnost.
Osobně bych to rád viděl tak, aby se v Kr. poli postavila nějaká výstavní hala s kolejemi dál od sebe a v Líšni by se pouze skladovalo to, co není ve vystavovatelném stavu apod.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
jinak je celkem jedno, co a kde, jestli nový areál nebo stávající, hlavní je, aby se něco DĚLO...což při stávajících podmínkách není dost dobře možné. Na co sbírka muezjních vozů, když to pomalu ani není kde skladovat, nemůže to nikde ani jezdit a skoro nikdo se o to nechce starat...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
hm tadY má zase někdo averzi vůči TMB, že?


Offline
36
14 lis 2007 12:04
ano taky myslim ze by bylo perspektivnejsi investovat do lisne kde by se dala tt vyuzivat i pro linku 10 nez do nejakych poblblych kasaren v reckovicach. kdo tomu veli, asi nejakej ***** co, pac toto neni mozny. jednou sem s kymsi na konecne vedl dialog o arealu v lisni a dovedel jsem se ze tomu veli nejakej inzenyr kocman kterej se ted specializuje spise na busy a ze lisen pujde do ..... . To sem slysel od nejakeho ridice ktery se o historickou mhd zajima a rikal to celkem verohodne. a to ze se nevyuzije dotaci je taky smutny a celkove je to tu cely smutny, pocinaje premierem kterej se chova jak hulvat pres cunka a takovy az po toto... pane jo jak to tu jednou skonci nechci ani videt a misto toho aby se neco dobreho financovalo, tak se davaji miliony za kreteny (anarchisti, neonacisti...). Snad mi nikdo nerozbije hubu. To je fakt hrozny ze ja debil nesel do politiky mel bych se dobre. ](*,) ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Technické muzeum se v plánu na následujících sedm let usneslo, že bude podporovat výstavbu nového výstavního areálu v Králově Poli a tudíž opuštění Líšně! Je to smutné, ale je to tak. Místo toho, aby se TMB snažilo něco s Líšní aktivně udělat a třeba zažádalo o nějakou dotaci z EU atd, tak zvolí tento přístup.
Doufejme, že jim na to během příštích sedmi let nikdo nedá, do dalšího plánu se situace změní a po sedmi letech se zjistí, že Líšeň je perspetkivnější i s přihlédnutím k možnosti vybudování tramvajové trati, která by mohla sloužit nejen muzeu, ale i klasické MHD.


Offline
117
02 čer 2007 16:02
Jsou nějaké fotečky?
TMB píše:
DOD v Líšni zítra bude. Vstup od 10.15 do 16.15 každou hodinu. Selekce sbírky zatím nehrozí, stěhování nemohu ani potvrdit, ani vyvrátit. Letáček je na vrátnici z důvodu možnosti odpovídat na telefonické dotazy - s odjezdem vedení muzea to nijak termínově nesouviselo.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No vzhledem k tomu ze v arealu probihaji i jiny prace (susicka dokumentu) , zbirkovy fond se nejak zvlast nemeni (mene jak trbusy a uhlidat lidi je podstatne vetsi problem, tak nevim. Snad jedine , kdyby se nektery exponaty vytahaly pred / za muzeum, trebas ty 760 z ostravskych uzkokolejek. Nejaky jizdy MUVky, me az tak neberou.


Offline
821
25 led 2006 09:46
DOD v Líšni zítra bude. Vstup od 10.15 do 16.15 každou hodinu. Selekce sbírky zatím nehrozí, stěhování nemohu ani potvrdit, ani vyvrátit. Letáček je na vrátnici z důvodu možnosti odpovídat na telefonické dotazy - s odjezdem vedení muzea to nijak termínově nesouviselo.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 528 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 10:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]