Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 110 z 111    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111  Další
Autor Zpráva
ds píše:
Ještě jedna perlička s 8 korunovou jízdenkou - inspirovaly mě k tomu rady pro seniory na stránkách IDS. Radí tam, že vydá-li se majitel seniorpasu do Modřic, má si koupit zlevněnou jízdenku na 10 min. za 4 Kč (pro Brno) a standardní za 8 - vznikne kombinace na 3 zóny (první jízdenka je na 2, druhá na 1) s platností 90 minut. Budiž. A co když nemám seniorpas? Kombinací 2 jízdenek za 8 Kč mám tedy 3 zónovou s platností 90 minut. Celkem 16 Kč, tedy úspora 3 Kč! Kdo si potom tedy koupí standardní 3 zónovou jízdenku? Zřejmě pouze méně průbojní jedinci, kteří nemají sílu hádat se s revizory :twisted:


Pozor, ds, až to budeš zkoušet, tak v tarifu se píše něco v tom smyslu, že jiné kombinace jednorázových jízdenek nejsou povoleny (jedině ta kombinace pro důchodce). On by o tom některý revizor třeba mohl vědět..

Ale ty rady pro seniory... přece 10 min. jízdenka se pro kombinované jízdenky počítá jako jednozónová. Takže ze dvou takových jízdenek (4+8 Kč) by podle mě měla vzniknout pouze 2 zónová s platností 40 minut nebo ne?


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Bacil píše:
pd píše:
8 korunová je nepřestupní všude - ve vlaku i MHD. Na dopravním podniku to asi nějak popletli...
Lejstro mají tady http://www.idsjmk.cz/tarif/Tarif.pdf a může se hodit i to druhé http://www.idsjmk.cz/tarif/Prepravni%20podminky.pdf :wink:


Existuje jeden případ, kdy osmikorunová jízdenka je přestupní - pokud totiž se nepoužije samotná, ale v kombinaci, např. se "šalinkartou". Když jedu z centra např. do Želešic a mám "šalinkartu" na zóny 100 + 101, stačí mi přikoupit si osmikorunovou. Pokud si ji cvaknu už v centru (například ve dvojce odjíždějící z hlavního nádraží), platí v kombinaci se "šalinkartou" jako devadesátiminutová přestupní - mohu tedy v Modřicích přestoupit na 510ku a dojet do Želešic.


Ještě jedna perlička s 8 korunovou jízdenkou - inspirovaly mě k tomu rady pro seniory na stránkách IDS. Radí tam, že vydá-li se majitel seniorpasu do Modřic, má si koupit zlevněnou jízdenku na 10 min. za 4 Kč (pro Brno) a standardní za 8 - vznikne kombinace na 3 zóny (první jízdenka je na 2, druhá na 1) s platností 90 minut. Budiž. A co když nemám seniorpas? Kombinací 2 jízdenek za 8 Kč mám tedy 3 zónovou s platností 90 minut. Celkem 16 Kč, tedy úspora 3 Kč! Kdo si potom tedy koupí standardní 3 zónovou jízdenku? Zřejmě pouze méně průbojní jedinci, kteří nemají sílu hádat se s revizory :twisted:


Ta MHD zadarmo, to je velmi dobrá myšlenka, podle mě je taky nesmysl dotovat takhle napůl, ale v dnešní kapitalistické době tato sociální myšlenka neuspěje:-(

S těma kartama - kdyby to nepřečetlo, tak by o tom cestující věděl, to by se dalo ohlídat - takové systémy fungujou třeba v lyžařských střediscích celkem bez problémů.

Asi by ty karty musely být pro nekonkrétní osoby, vždy s nezáporným vkladem. S tím že by bylo možný doplatit aji u řidiče za ňáký manipulační poplatek.

Tak různé úseky se můžou účtovat různě, někdy bude km levnější, jinde dražší...


Ono by nejjednodušší bylo, kdyby se jezdilo zadarmo. Stejně je už teď víc jak polovina ceny jízdného dotovaná. Něco by se ušetřilo na výdajích ohledně jízdného (automaty, předprodeje, atd...), ale hlavně by klesla intenzita automobilové dopravy ve městě - čili by se nemusely stavět nákladné dopravní stavby a ušetřené peníze by se použily na rozvoj MHD a ještě by zbylo..... Konec sci-fi :lol: (ale mám dojem, že někde už je MHD zdarma)

Tak, a teď zpátky na zem - karty - nojo, ale jak to bude ten nástup a výstup zaznamenávat? Kdyby byla u dveří nějaká čtečka, tak co když mě ta čtečka při výstupu náhodou nepřečte? To budu platit až na konečnou?
A pak ještě jedna věc - tyhlety systémy, kde se zaznamenávají konkrétní cesty pro konkrétní osobu, můžou být pro řadu lidí nepřijatelné a v konečném důsledku můžou vést k odlivu cestujících.

Když se zruší zóny, tak se bude muset účtovat nejspíš podle kilometrů, a to mě přijde ještě míň spravedlivé jak ty zóny.


Taxi říkám, jestli by u těch mimoměstkých busů nebylo jednodušší, kdyby cestující měli karty, na který by se zaznamenala počáteční stanice při nástupu a cílová při výstupu. A podle toho by to odečetlo příslušnou částku z karty. Dávali by se množstevní ceny (třeba každý 100. - 110. km zdarma, nebo podobně) a mohly by se zrušit ty nesmyslné zóny, automaty, jízdenky...Výroba takových čipových karet dneska musí stát úplný...Kdo by kartu neměl, platil by penězma, ale takových lidí, kteří jezdí mimo Brno třeba 1x za rok je asi minimum...


Otázka je, jestli mimo město vůbec revizoři v busech jezdí - možná pár celostátních, jejichž úkolem není ani tak kontrolovat cestující, ale spíš kontrolovat správné účtování jízdného dopravci. Jinak bych řekl, že nastupování předními dveřmi a ukazování jízdenek existuje právě proto, že revizoři mimo město nejsou. Osobně bych byl ale raději, kdyby existovali celoIDSoví revizoři, a odpadla nutnost prezentovat se u vstupních dveří. V případě dostatku automatů na zastávkách by mohl odpadnout i prodej jízdenek u řidiče (resp. jen za příplatek jako v Brně), a výsledkem by mohlo být podstatné urychlení dopravy.
robbie píše:
Ta sousednost by se dala zjistit jednoduse i z mapky pri jejim prekresleni tak, ze by se mezi zonami, ktere jsou vedle sebe a nejsou "sousedni" udelalo bile misto ... slozitejsi by to asi bylo i tak, ale lidi, co by to vyuzivali, by se to naucili ... a ostatni by platili draz ... vsak ja nerikam, ze vymyslim nejaky genialni system, vsechno ma svoje chyby.

Potkali jste uz nekdy revizora v buse mimo mesto?


pd píše:
8 korunová je nepřestupní všude - ve vlaku i MHD. Na dopravním podniku to asi nějak popletli...
Lejstro mají tady http://www.idsjmk.cz/tarif/Tarif.pdf a může se hodit i to druhé http://www.idsjmk.cz/tarif/Prepravni%20podminky.pdf :wink:


Existuje jeden případ, kdy osmikorunová jízdenka je přestupní - pokud totiž se nepoužije samotná, ale v kombinaci, např. se "šalinkartou". Když jedu z centra např. do Želešic a mám "šalinkartu" na zóny 100 + 101, stačí mi přikoupit si osmikorunovou. Pokud si ji cvaknu už v centru (například ve dvojce odjíždějící z hlavního nádraží), platí v kombinaci se "šalinkartou" jako devadesátiminutová přestupní - mohu tedy v Modřicích přestoupit na 510ku a dojet do Želešic.


8 korunová je nepřestupní všude - ve vlaku i MHD. Na dopravním podniku to asi nějak popletli...
Lejstro mají tady http://www.idsjmk.cz/tarif/Tarif.pdf a může se hodit i to druhé http://www.idsjmk.cz/tarif/Prepravni%20podminky.pdf :wink:


Zajímalo by mě zda za 8mi korunovou jízdenku můžu v MHD přestoupit (v rámci 10ti minut). Bylo mi řečeno na dopravním podniku že ano. nepřestupní je v případě že jedu vlakem. A dnes jsem potkala revizora a ten mi řekl že jízdenka je nepřestupní všude!
tak jak to teda je?

A kde můžu najít ke stažení Tarif MHD, nemyslím ceny jízdenek to jsem našla ale myslím celý to dlouhý lejstro :-)

Díky D.


Nápodobně.... ;-)


Já taky ne, ale to bude tím, že za město moc autobusem nejezdím...


Ne


Ta sousednost by se dala zjistit jednoduse i z mapky pri jejim prekresleni tak, ze by se mezi zonami, ktere jsou vedle sebe a nejsou "sousedni" udelalo bile misto ... slozitejsi by to asi bylo i tak, ale lidi, co by to vyuzivali, by se to naucili ... a ostatni by platili draz ... vsak ja nerikam, ze vymyslim nejaky genialni system, vsechno ma svoje chyby.

Potkali jste uz nekdy revizora v buse mimo mesto?


robbie: aha, tak to jsem tu sousednost myslel bez ohledu na to, jestli mezi nima něco jezdí... ale takhle mě to zase připadá ještě složitější...
A s tím výrazným zlevněním jsem myslel na ten svůj návrh s úplným zrušením zón, proto by neprošel. V případě teorie sousednosti to zlevnění je skutečně minimální.

Cenu jízdného by měl cestující zjistit jednoduše pohledem na zastávce do jízdního řádu, a né že by si to hledal někde na internetu. Navíc většina lidí přístup k netu nemá.


pd: No, jo. Na ty zóny tě moc nenachytaj, pokud máš krátkodobou jízdenku. Označovač ti označí jen zónu v které sis jízdenku označil a dobu, do které jízdenka platí. Pokud revizor uvidí jízdenku, tak se většinou dívá na čas platnosti a zóny jsou už vedlejší (pokud tě nechytne blízko hraničních zastávek). Zóny víc kontrolujou u šalinkart, kde je to rovnou napsáno, ale jen když tě v té zóně chytnou:-), kde si projížděl, to už zjistěj hůře...


No kdybych nemel revizory, nemusel bych se o cenu jizdenky vubec zajimat, to je fakt:) .... samozrejme, kdyby jizdenky byly s nejakym carovym kodem a revizori by meli na to ctecky, kontrola jizdenek by byla bezproblemova, ale to by asi bylo drahy....

Zona 335 neni sousedni k tisnovske zone - alespon ne v tom vyznamu, jaky jsem myslel. Mezi zonami 335 a 330 nevede totiz zadna prima linka, a dokonce ani zadna silnice (jen lesni asfaltka, a na kole je to dost zabiracka:) ). Ta jina cena jizdenek tam a zpet nehrozi nikde.

To zlevneni by dle me bylo fakt minimalni. A navic si myslim, ze by se mohlo vykompenzovat novymi cestujicimi.


Jo bylo to překvápko ty hvězdičky

Že počítač může částku podle nějakého vzorce za daný projetý úsek přesně spočítat, můžeš si to najít na netu a nemusíš znat žádný zóny a mít revizory, to teda myslím samo jen mimo město.


Jak s tarifem souvisí doba plná počítačů?

Ještě poznánka: nepoužívejte vulgarismy. Pravidla najdete na každém druhém fóru, platí i tady (jen se mě je nechtělo kopírovat).


Nechcete v dnešní době plné počítačů už konečně přestat s takovýma ********** jako sou "zjednodušování" tarifu dopravy pomocí zón, časových platností a kombinovaný jízdenek?


Honza: možná by to šlo i s těma linkama, co tam jezdí dneska, jen o jeden přestup navíc:
linkou 648 z Jistebníku do Bravantice rozc., tady přestoupit na některou ze tří linek do Olbramic rozc. a tady zase přestoupit na 674 do Zbyslavic. Takhle bych projel jen zóny 10 a 77, čili stačí dvouzónová jízdenka. Mě šlo ale o to, že tohle by byla fiktivní trasa, ve skutečnosti bych jel normálně přes ty tři zóny, ale s dvouzónovou jízdenkou. Nikdo mě totiž nemůže dokázat (až na jeden okamžik), že jsem projel tři zóny. Leda že by to bylo v tarifu nějak ošetřené, ale pochybuju (já ho nečetl ještě vůbec :-D).


Bylo by to zlevnění, někdy i docela výrazné, takže by to asi neprošlo.

Ještě k té sousednosti mě napadla jedna nevýhoda - v některých případech jiné ceny pro cestu tam a cestu zpět. Např. linka 312 pro cestu Bitýška -> Tišnov by byla 3-zónová jízdenka, ale pro zpáteční cestu Tišnov -> Bitýška by stačila i 2-zónová (k zóně 330 jsou sousední všechny tři).

Ty rozdíly jsou sice i teď, ale jen u kombinovaných jízdenek. Takhle by se to rozšířilo i na normální jízdenky. Přibyla by další podivná nespravedlnost, navíc v tomhle případě je to z kopce dražší než do kopce ;)


Znalec ODISu ??? :-D V okolí Ostravy už nebydlím 1/2 roku a tarif jsem viděl poprvý.

ad Pd : Teoreticky by to šlo, musel by sis ale najít linku, která nejede přes Klimkovice, ale rovnou z 10 do zóny 77 ta ale neexistuje. Buď tedy koupit 3 zónovou anebo jít přes Klimkovice pěšky:-). V Jozefovicích bys stejně musel přestoupit, páč tam přímý spoj v ODISu není.
Ps.: V Ostravě se počítají i zóny, kde spoj nezastavuje, ale jen projíždí.


pd: no jo, jasne, ze by to bylo jednodussi, kdyby se stal jedinym kriteriem cas. Jenze, aby to pak neznamenalo zlevneni cestovani, musely by se bud stavajici jizdenky zdrazit, nebo by se musela zkratit jejich casova platnost (v tomto pripade by pak ale bylo dost znevyhodneno cekani pri prestupu a tedy vyhoda IDS). Zlevneni pri pouziti kriteria sousednosti by bylo zanedbatelne a navic omezilo nespravedlnost. Ale bylo by to zas asi o chlup slozitejsi nez to je ted, coz taky neni moc dobry.


ad Ostrava: Když to člověk zná, tak to pro něj složité není...
Pro zajímavost (když už tu máme znlace ODISu ;) - například pojedu z Jistebníka (zóna 10) přes Klimkovice (9) do Zbyslavic (77). Potřebuju 3-zónovou jízdenku nebo stačí 2-zónová? Zóny 10 a 77 leží vedle sebe (jsou sousední). Tipl bych, že podle tarifu musí být 3-zónová, ale teoreticky by pro celou cestu mohla platit 2-zónová...


Já si právě myslím, že úplné zrušení zón pro jednorázové jízdenky by bylo lepší než "sousední a přessousední" - právě kvůli tomu složitému zjišťování. Nejen pro revizory, ale hlavně pro cestující. To by každý musel s sebou nosit mapu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2769 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 10:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]