Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 186 z 209    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 209  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Pouze 7. 9101 z prahy uz je RT6N2.
Osobne me napadaji 2 veci, proc se s nimi hybe . Budto dokonceni testu a pote uz pripadny reko jenom jako zmena schvalenyho typu. Coz by podporoval novy soft v 1801 a upravy v 1803 (jeste v PARSu). Nebo v pripade neschvaleni , aspon rozpohybovani vozu , pro podporu dalsiho prodeje.

Szeged by je bral, akorat momentalne nemaji moc penez, kvuli motorizovani B6A2 a stavbe prototypu KT6A2 .

Osobne nedavam moc sanci na uspesny odjezdeni zkousek, kor po tak dlouhym stani. To uz by ted musely cely dny krouzit po vozovne, aby se vychytaly vsechny mechanicky problemy.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Mě je to jedno, když ty zmetky dají do kupy, ať si to jezdí, když přiberou pražský, servisovat se bude o něco víc vozů a bude to mít smysl. Otázka je, kolik do toho musí vrazit, aby všech těch 8 kusů jezdilo.
Když se nepovede, prodat někam, kde je o to zájem.
Jinač sešrotovat a zaměřit energii na ty, co jezdí a víc se o ně starat, aby nebyly v takovým stavu, jakým jsou.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Té spekulaci o záměru DPMB nakoupit pražské RT6 napovídá kromě keců v posledním odstavci i časová souslednost:
- začátkem října oznámí DPP, že hodlá své RT6 prodat
- pár dní poté se objeví neoficiální info z VM, že se jedna RT6 oživuje
- po zhruba třech týdnech, které by mohly odpovídat "úřednickému kolečku", se tu oznámí, že dvě brněnské RT6 mohou na zkušební jízdy


Offline
821
25 led 2006 09:46
Proč spekulace, vše co je tam napsáno odpovídá pravdě. Pouze pochybuji, že by je chtěl DPMB po případném schválení prodat. V Poznani nebo Szegedu schválení českého DÚ nepotřebují, to by je šlo prodat rovnou.
Též pochybuji, že by je někdo koupil za účetní (zůstatkovou) hodnotu - ta bude ještě asi hodně vysoká. A za tržní cenu je DPMB neumí prodat - viz problémy s odprodejem 14Tr či vyřazováním K2. Pokud mají hodnotu ještě nějakých 13 mil. Kč (vycházím z doby odepisování tramvaje 20 let), tak by šlo celkem o nějakých 50 mil. Kč - rozdíl těto částky a případné nižší kupní ceny by dopravní pdik musel pokrýt z výsledku hospodaření (zisku).
Takže RT6 budou asi buď jezdit nebo dále hnít ve vozovně.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Možná nám unikl tento článek v novinnách. Vypadá to jako novinářská spekulace.
http://www.mhdcr.biz/clanky/ostudna_tramvaj.htm


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Crazy tramdriver:
Náhradní díly může teoreticky vyrobit SKD, Pars případně nějaký jiný vlastník patřičné dokumentace ČKD.

Pulsní měnič sice nevyhořívává často, ale sem tam se to stává (např. při zkratu či přepětí). V nedávné minulosti byly tímto postiženy 1589, 1543+87, 1040 apod. U výzbrojí TV Progress může výrobce (Cegelec) v relativně krátkém čase dodat měnič nový, v případě RT6 by to znamenalo spíše dlouhodobé odstavení.


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Eda:
A od koho se díly přiobjednají :?:
manil:
Na RT6 je kromě žárovek do blinkru a jízdního výkazu atypické snad všechno.
Citace:
Janatak napsal:
...jak předcházet tomu, aby trakční měnič nevyhořel?

Taky by mne zajímalo.
Vyhořelý trakční měnič je závada, která se u ostatních vozů vyskytuje velice zřídka.
Myslím, že když je měnič dobře zkonstruovaný, tak prostě nevyhoří, nanejvýš při přetížení (přepětí, nadproud, teplota) ochrana měnič odpojí. A k samotné destrukci součástky, patrně jako průraz polovodičové struktury, by mělo dojít nejdříve po několika letech provozu.
A pokuď měnič není dobrý a "vyhořuje" při jmenovitém proudu a běžné pracovní teplotě, tak takovému měniči nepomůže, ani kdyby mu sám velký guru požehnal.
Jediné co mne napadá:
Zlepšit chlazení, správné nastavení teplotních čidel, aby ochrana zapracovala kdy má, ne až když měnič hoří jasným plamenem.
Omezit maximální proud na výstupu; výkon je myslím i tak víc než dostatečný.
Dalším faktorem může být kolísání napětí v síti; jestliže je měnič stavěný na 600V ss, nelze se divit, že mu nějakých 800V zvlněného napětí při rekuperačním brždění 2xT3R (Komárov) nesvědčí. Ovšem nedokážu si představit, jak snadno lze stvořit nějaký filtr či stabilizátor napětí, vzhledem k nárokům by se patrně jednalo o zařízení blížící se svou složitostí samotnému trakčnímu měniči.
Toť můj laický názor, kvalifikovanější vysvětlení také uvítám.
Ještě k těm hydraulikám; i když jezdila denně, teda aspoň vozovna se vytrvale pokoušela o něco takového, hadičky byly ještě nezteřelé, tak stejně s hydraulikou brzdy prostředního podvozku byly neustálé problémy; celá trasa byla označkována loužičkami oleje...

Prostě nevím, tolik úsilí, výsledek nejistý, a chuděra 1809 kousek vedle dále hnije...


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Cokoliv okolo hydrauliky. Hranaty kola, pote co se sesedne jejich gumovy vypruzeni. Sesedly kolibky podvozku.Diky vlhkosti, navhla izolace trakcnich motoru.... Ne nadarmo byly v 1804 mooc pekny louze..


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
manil píše:
PvvS:Problémy po dlouhém stání? Např.?


např. zcela zkorodované brzdy, zteřelé hadičky, či netěsnící spoje (jejich známá slabina) atd..

Uvidíme co řekne revizní technik..


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Možná hloupej dotaz, ale jak předcházet tomu, aby trakční měnič nevyhořel?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
PvvS:
Problémy po dlouhém stání? Např.?

jzb:
Při drobných závadách, kdy není třeba měnit nějaké atypické součástky by neměl být problém, ale např. vyhoří-li trakční měnič, tak dojezdila na delší dobu.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No tusim jeden menic a statak jsou na sklade . Spis sem zvedavej , za jak dlouho to zdechne na problemy po dlouhym stani. Asi by za tim mela jezdit trvale jedna KT8 nachystana na tlaceni.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jestli budou (spolehlivě) jezdit, tak se k nim bude přistupovat trošku jinak než teď a díly se samozřejmě přiobjednají (teda doufám :-) )


Offline
520
03 dub 2006 14:42
Takže když se v ideálním případě zprovozní ty dvě RT6, tak budou chvilku jezdit a při první porušee se odstaví a pošlou do sběru, protože nebudou náhradní díly, jo?:)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
M: Výzbroj TV14 co má RT6 není kompatibilní ani s ostatními TV14 v Brně natožpak s čímkoli jiným. A jen pro RT6 skutečně ND skladem držené nejsou.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
manil:
a to tam misto nich nejde nacpat neco jinyho? co je na sklade? verim ze se vse tyka elektrickych dilu, co se tyka kastle a interieru by mely byt kompletni ne?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
TMB píše:
Technická poznámka:
Ono do 1801 a 1803 se zas až tak investovat nemusí, nedostatek náhradních dílů mohou částečně řešit 1802 a 1804.
A pokud by se 1801 a 1803 nakonec vychytaly a začaly jezdit spolehlivě, pak teprve by možná šlo uvažovat o investicích do zbylých dvou vozů.

1802 a 1804 jsou z velké části rozebrané. Myslím, že zrovna nejporuchovější nebo nejobtížněji sehnatelné díly jsou již dávno použity.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Přeju RT6ce úspěch. Zpráva o povolení zkušebek mě potěšila, ale neradujme se předčasně.


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Kdovi co ma DP za lubem...jestli se jim podari schvalit RT6 jako typ nebyl by problem na schvalenem voze provest rekonstrukci/modernizaci pripadne odkup z Praglu a reko vsech 8 do stejne podoby...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Mno ono už je jedno, jestli vyjedou všechny 4 nebo jenom 2, pro podnik už byla stejně další 4 kusová série uzavřena :-D

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
sice tomu nerozumím, ale stejně se mi nezdá, že by mělo smysl ty dva rozebraný oživovat...

ale určitě jsem pro sprovoznení dvou skorokompletních skorofunkčních vozů. O:)

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
821
25 led 2006 09:46
manil píše:
Dle mého názoru jsou jakékoliv další investice do RT6 naprosto zbytečné. Za stávajícího stavu, kdy jsou kompletní vozy pouze 2 ze čtyř, zásoba náhradních dílů je téměř nulová a znovuzprovoznění 1802 a 1804 by vyžadovalo vysoké náklady, není relevantní do atypických poruchových tramvají dále investovat. Navíc povolení ke zkušebnímu provozu obsahuje spoustu omezujících podmínek, jsem velmi zvědav, jak se k němu DP postaví. Nicméně, pokud se celý projekt úspěšně rozjede, držím jim palce.


Technická poznámka:
Ono do 1801 a 1803 se zas až tak investovat nemusí, nedostatek náhradních dílů mohou částečně řešit 1802 a 1804.
A pokud by se 1801 a 1803 nakonec vychytaly a začaly jezdit spolehlivě, pak teprve by možná šlo uvažovat o investicích do zbylých dvou vozů.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
manil píše:
Dle mého názoru jsou jakékoliv další investice do RT6 naprosto zbytečné. Za stávajícího stavu, kdy jsou kompletní vozy pouze 2 ze čtyř, zásoba náhradních dílů je téměř nulová a znovuzprovoznění 1802 a 1804 by vyžadovalo vysoké náklady, není relevantní do atypických poruchových tramvají dále investovat.

A to si říkáš ŠOTOUŠ.
Jestli to vyjede, tak se dám asi i na focení tramvají.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Dle mého názoru jsou jakékoliv další investice do RT6 naprosto zbytečné. Za stávajícího stavu, kdy jsou kompletní vozy pouze 2 ze čtyř, zásoba náhradních dílů je téměř nulová a znovuzprovoznění 1802 a 1804 by vyžadovalo vysoké náklady, není relevantní do atypických poruchových tramvají dále investovat. Navíc povolení ke zkušebnímu provozu obsahuje spoustu omezujících podmínek, jsem velmi zvědav, jak se k němu DP postaví. Nicméně, pokud se celý projekt úspěšně rozjede, držím jim palce.

David Jaša:
Za současného vytížení si ji na d-13 nedokážu představit.

mauricio:
Na vložených pořadích jezdívaly RT6 ke konci svého provozu v Praze. Nepletu-li se, v Brně se toto dělo jeden čas na d-3. Za současné situace se domnívám, že při případném provozu s cestujícími je d-3 ideální linka.


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Musím vás všechny zklamat, povolení je jen ke zkušebním jízdám bez cestujících, takže na jednotlivých linkách se pravděpodobně neobjeví. Dle mého to vypadá na to, že zkušební jízdy bude obsolvovat zatím 1801, pravidelně se startuje, aby se baterka nevybila a včera a dnes se v ní nějací pracovníci vrtali a dnes se byla projet po vozovně.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 209  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 23 lis 2024 06:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]