Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 111 z 112    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 108, 109, 110, 111, 112  Další
Autor Zpráva
Nápodobně.... ;-)


Já taky ne, ale to bude tím, že za město moc autobusem nejezdím...


Ne


Ta sousednost by se dala zjistit jednoduse i z mapky pri jejim prekresleni tak, ze by se mezi zonami, ktere jsou vedle sebe a nejsou "sousedni" udelalo bile misto ... slozitejsi by to asi bylo i tak, ale lidi, co by to vyuzivali, by se to naucili ... a ostatni by platili draz ... vsak ja nerikam, ze vymyslim nejaky genialni system, vsechno ma svoje chyby.

Potkali jste uz nekdy revizora v buse mimo mesto?


robbie: aha, tak to jsem tu sousednost myslel bez ohledu na to, jestli mezi nima něco jezdí... ale takhle mě to zase připadá ještě složitější...
A s tím výrazným zlevněním jsem myslel na ten svůj návrh s úplným zrušením zón, proto by neprošel. V případě teorie sousednosti to zlevnění je skutečně minimální.

Cenu jízdného by měl cestující zjistit jednoduše pohledem na zastávce do jízdního řádu, a né že by si to hledal někde na internetu. Navíc většina lidí přístup k netu nemá.


pd: No, jo. Na ty zóny tě moc nenachytaj, pokud máš krátkodobou jízdenku. Označovač ti označí jen zónu v které sis jízdenku označil a dobu, do které jízdenka platí. Pokud revizor uvidí jízdenku, tak se většinou dívá na čas platnosti a zóny jsou už vedlejší (pokud tě nechytne blízko hraničních zastávek). Zóny víc kontrolujou u šalinkart, kde je to rovnou napsáno, ale jen když tě v té zóně chytnou:-), kde si projížděl, to už zjistěj hůře...


No kdybych nemel revizory, nemusel bych se o cenu jizdenky vubec zajimat, to je fakt:) .... samozrejme, kdyby jizdenky byly s nejakym carovym kodem a revizori by meli na to ctecky, kontrola jizdenek by byla bezproblemova, ale to by asi bylo drahy....

Zona 335 neni sousedni k tisnovske zone - alespon ne v tom vyznamu, jaky jsem myslel. Mezi zonami 335 a 330 nevede totiz zadna prima linka, a dokonce ani zadna silnice (jen lesni asfaltka, a na kole je to dost zabiracka:) ). Ta jina cena jizdenek tam a zpet nehrozi nikde.

To zlevneni by dle me bylo fakt minimalni. A navic si myslim, ze by se mohlo vykompenzovat novymi cestujicimi.


Jo bylo to překvápko ty hvězdičky

Že počítač může částku podle nějakého vzorce za daný projetý úsek přesně spočítat, můžeš si to najít na netu a nemusíš znat žádný zóny a mít revizory, to teda myslím samo jen mimo město.


Jak s tarifem souvisí doba plná počítačů?

Ještě poznánka: nepoužívejte vulgarismy. Pravidla najdete na každém druhém fóru, platí i tady (jen se mě je nechtělo kopírovat).


Nechcete v dnešní době plné počítačů už konečně přestat s takovýma ********** jako sou "zjednodušování" tarifu dopravy pomocí zón, časových platností a kombinovaný jízdenek?


Honza: možná by to šlo i s těma linkama, co tam jezdí dneska, jen o jeden přestup navíc:
linkou 648 z Jistebníku do Bravantice rozc., tady přestoupit na některou ze tří linek do Olbramic rozc. a tady zase přestoupit na 674 do Zbyslavic. Takhle bych projel jen zóny 10 a 77, čili stačí dvouzónová jízdenka. Mě šlo ale o to, že tohle by byla fiktivní trasa, ve skutečnosti bych jel normálně přes ty tři zóny, ale s dvouzónovou jízdenkou. Nikdo mě totiž nemůže dokázat (až na jeden okamžik), že jsem projel tři zóny. Leda že by to bylo v tarifu nějak ošetřené, ale pochybuju (já ho nečetl ještě vůbec :-D).


Bylo by to zlevnění, někdy i docela výrazné, takže by to asi neprošlo.

Ještě k té sousednosti mě napadla jedna nevýhoda - v některých případech jiné ceny pro cestu tam a cestu zpět. Např. linka 312 pro cestu Bitýška -> Tišnov by byla 3-zónová jízdenka, ale pro zpáteční cestu Tišnov -> Bitýška by stačila i 2-zónová (k zóně 330 jsou sousední všechny tři).

Ty rozdíly jsou sice i teď, ale jen u kombinovaných jízdenek. Takhle by se to rozšířilo i na normální jízdenky. Přibyla by další podivná nespravedlnost, navíc v tomhle případě je to z kopce dražší než do kopce ;)


Znalec ODISu ??? :-D V okolí Ostravy už nebydlím 1/2 roku a tarif jsem viděl poprvý.

ad Pd : Teoreticky by to šlo, musel by sis ale najít linku, která nejede přes Klimkovice, ale rovnou z 10 do zóny 77 ta ale neexistuje. Buď tedy koupit 3 zónovou anebo jít přes Klimkovice pěšky:-). V Jozefovicích bys stejně musel přestoupit, páč tam přímý spoj v ODISu není.
Ps.: V Ostravě se počítají i zóny, kde spoj nezastavuje, ale jen projíždí.


pd: no jo, jasne, ze by to bylo jednodussi, kdyby se stal jedinym kriteriem cas. Jenze, aby to pak neznamenalo zlevneni cestovani, musely by se bud stavajici jizdenky zdrazit, nebo by se musela zkratit jejich casova platnost (v tomto pripade by pak ale bylo dost znevyhodneno cekani pri prestupu a tedy vyhoda IDS). Zlevneni pri pouziti kriteria sousednosti by bylo zanedbatelne a navic omezilo nespravedlnost. Ale bylo by to zas asi o chlup slozitejsi nez to je ted, coz taky neni moc dobry.


ad Ostrava: Když to člověk zná, tak to pro něj složité není...
Pro zajímavost (když už tu máme znlace ODISu ;) - například pojedu z Jistebníka (zóna 10) přes Klimkovice (9) do Zbyslavic (77). Potřebuju 3-zónovou jízdenku nebo stačí 2-zónová? Zóny 10 a 77 leží vedle sebe (jsou sousední). Tipl bych, že podle tarifu musí být 3-zónová, ale teoreticky by pro celou cestu mohla platit 2-zónová...


Já si právě myslím, že úplné zrušení zón pro jednorázové jízdenky by bylo lepší než "sousední a přessousední" - právě kvůli tomu složitému zjišťování. Nejen pro revizory, ale hlavně pro cestující. To by každý musel s sebou nosit mapu.


Ps: S tou složitostí myslím Ostravu.


Není to zas až tak složitý :-)
Krátkodobé jízdenky (jízdenky pro jednotlivou jízdu) mají v ostravských zónách 1,2,3,4 (území Statutárního města Ostravy MAJÍ STEJNOU BARVU) pouze časově omezenou platnost, při cestách mimo město Ostravu (ve vnějších zónách) jsou jízdenky omezeny navíc i zónově.

Součet barev+počty zón tedy zvýhodňují cestování ve městě.
Např: Zóna 1,2,3,4 + to je celkem 1 barva = 5 = 476 Kč/ měsíc
ale zóny 1,20,27,21, + to jsou už 4 barvy = 8 = 776 Kč/ měsíc
http://www.dpo.cz/IMAGE/zony.gif


No urcite by Kordisu pomohlo najmout si nejakeho zrucneho textare a literata, ktery by ty jejich texty prevedl do srozumitelne podoby....

Pokud bys zrusil omezeni na pocet zon uplne, bylo by to dle tebe (pd) lepsi nez castecne omezeni jen na "sousedni a pressousedni"? To si nemyslim, jenze u tech "sousednich" by byl spis problem v tom zjistovat, v kolikatem "kruhu" je zona, ve ktere se prave cestujici nachazi od zony vychozi - od zony 100 by to bylo jednoduchy, ale od tech dalsich by to jiz bylo pro revizory slozity


Tarif jako takový složitý až tak není, zdá se mi spíš místy trochu nejednoznačně a komplikovaně popsaný. Třeba v Ostravě je složitější - pro předplatní jízdenky se tam kromě zón ještě zohledňuje jejich barva, anebo město mají rozdělené na 4 zóny, které se ovšem netýkají jednorázových jízdenek.

Ta platnost jízdenky jako na sousední a přessousední zóny by určitě neprošla. Když si ji označím v zóně 100, tak by vlastně platila celkem pro 9 zón. Čtyřzónová jízdenka by potom platila pomalu pro celou síť..

Já bych spíš pro jednorázové jízdenky úplně zrušil omezení na počet zón, zůstalo by jen časové omezení. Zóny by se používaly jen pro předplatní jízdenky. Bylo by to jednoduché, jasné, žádné komplikace s nějakýma nespravedlivýma objížďkama...


protoze tam tusim uz neco zajizdelo a kdyby tam pridali este 101 tak by tato zona byla neoduvodnitelne drazsi oproti ostatnim


Někde to vysvětlovali, že vynechání zóny 101 u Obřan bylo nejlepší řešení, ale proč, to tam nebylo .... myslím, že je ale možnost koupit si šalinkartu na jednu městskou zonu a jednu mimomestskou - takze nejsou zvyhodneni jen prilezitostni.


Co se týká složitosti tarifu, jsem téhož názoru. O kombinovaných jízdenkách, které jsou podle mě podstatnou výhodou systému, bylo psáno až v měsíčníku Bez starostí v únoru. Navíc jsou tam kombinované jízdenky popsané tak neohrabaně, že to sotva někdo mohl pochopit.

Ještě mě napadla jedna věc k tomuto tématu : nevíte někdo, proč mezi zónami 100 a 210 (Obřany a Bílovice) není zóna 101? Takhle jsou to vlastně sousední zóny, takže na cestu z Bílovic do centra stačí jízdenka za 13 Kč (i když já bych to revizorovi vysvětlovat nechtěl...). Šalinkarta na zóny 100 a 210 se ale koupit nedá - takže zvýhodněni jsou jen příležitostní cestující.


Tak koukám, že to s tím tarifem je ještě složitější než si mnoho lidí myslí - když ho totiž dokonale nepochopili ani lidi, kteří se o místní dopravu zajímají jako o koníček a tady o ní diskutují .... přestože IDS hodně podporuju, tak nevím, jestli to KORDIS vymyslel úplně nejlíp ...

V příkladu Březina -> Babice dle mě stačí jízdenka na 3 zóny - ty tři zóny totiž budou 220, 210, 215 (když se 2x projíždí tatáž zóna, tak je to pořád ta, na kterou již byla jízdenka koupena - stejně jako ve městě 100, 101)

Myslím si, že na trasu té 312 Bítýška -> Svatoslav -> Tišnov je nutná 4zónová, tedy na ty zóny, který mi se projíždí. Na druhou stranu mi přijde nespravedlivé platit víc za to, že pojedu dýl a tím pádem s menším komfortem (ale při počítání na kilometry to je totéž i ve vlakách).

Mnohem víc by se mi ale líbilo, kdyby 3zónova jízdenka platila na výchozí zónu, její sousední a přessousední (jak tu již bylo řečeno) - myslím si, že díky omezení na čas by se toho stejně nijak zneužít nedalo a bylo by to spravedlivější právě pro některé úseky mimo město.


pokud vim tak by mela stacit 3-zonova.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2785 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 108, 109, 110, 111, 112  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 31 led 2025 04:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]