Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 111 z 111    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111
Autor Zpráva
Honza: možná by to šlo i s těma linkama, co tam jezdí dneska, jen o jeden přestup navíc:
linkou 648 z Jistebníku do Bravantice rozc., tady přestoupit na některou ze tří linek do Olbramic rozc. a tady zase přestoupit na 674 do Zbyslavic. Takhle bych projel jen zóny 10 a 77, čili stačí dvouzónová jízdenka. Mě šlo ale o to, že tohle by byla fiktivní trasa, ve skutečnosti bych jel normálně přes ty tři zóny, ale s dvouzónovou jízdenkou. Nikdo mě totiž nemůže dokázat (až na jeden okamžik), že jsem projel tři zóny. Leda že by to bylo v tarifu nějak ošetřené, ale pochybuju (já ho nečetl ještě vůbec :-D).


Bylo by to zlevnění, někdy i docela výrazné, takže by to asi neprošlo.

Ještě k té sousednosti mě napadla jedna nevýhoda - v některých případech jiné ceny pro cestu tam a cestu zpět. Např. linka 312 pro cestu Bitýška -> Tišnov by byla 3-zónová jízdenka, ale pro zpáteční cestu Tišnov -> Bitýška by stačila i 2-zónová (k zóně 330 jsou sousední všechny tři).

Ty rozdíly jsou sice i teď, ale jen u kombinovaných jízdenek. Takhle by se to rozšířilo i na normální jízdenky. Přibyla by další podivná nespravedlnost, navíc v tomhle případě je to z kopce dražší než do kopce ;)


Znalec ODISu ??? :-D V okolí Ostravy už nebydlím 1/2 roku a tarif jsem viděl poprvý.

ad Pd : Teoreticky by to šlo, musel by sis ale najít linku, která nejede přes Klimkovice, ale rovnou z 10 do zóny 77 ta ale neexistuje. Buď tedy koupit 3 zónovou anebo jít přes Klimkovice pěšky:-). V Jozefovicích bys stejně musel přestoupit, páč tam přímý spoj v ODISu není.
Ps.: V Ostravě se počítají i zóny, kde spoj nezastavuje, ale jen projíždí.


pd: no jo, jasne, ze by to bylo jednodussi, kdyby se stal jedinym kriteriem cas. Jenze, aby to pak neznamenalo zlevneni cestovani, musely by se bud stavajici jizdenky zdrazit, nebo by se musela zkratit jejich casova platnost (v tomto pripade by pak ale bylo dost znevyhodneno cekani pri prestupu a tedy vyhoda IDS). Zlevneni pri pouziti kriteria sousednosti by bylo zanedbatelne a navic omezilo nespravedlnost. Ale bylo by to zas asi o chlup slozitejsi nez to je ted, coz taky neni moc dobry.


ad Ostrava: Když to člověk zná, tak to pro něj složité není...
Pro zajímavost (když už tu máme znlace ODISu ;) - například pojedu z Jistebníka (zóna 10) přes Klimkovice (9) do Zbyslavic (77). Potřebuju 3-zónovou jízdenku nebo stačí 2-zónová? Zóny 10 a 77 leží vedle sebe (jsou sousední). Tipl bych, že podle tarifu musí být 3-zónová, ale teoreticky by pro celou cestu mohla platit 2-zónová...


Já si právě myslím, že úplné zrušení zón pro jednorázové jízdenky by bylo lepší než "sousední a přessousední" - právě kvůli tomu složitému zjišťování. Nejen pro revizory, ale hlavně pro cestující. To by každý musel s sebou nosit mapu.


Ps: S tou složitostí myslím Ostravu.


Není to zas až tak složitý :-)
Krátkodobé jízdenky (jízdenky pro jednotlivou jízdu) mají v ostravských zónách 1,2,3,4 (území Statutárního města Ostravy MAJÍ STEJNOU BARVU) pouze časově omezenou platnost, při cestách mimo město Ostravu (ve vnějších zónách) jsou jízdenky omezeny navíc i zónově.

Součet barev+počty zón tedy zvýhodňují cestování ve městě.
Např: Zóna 1,2,3,4 + to je celkem 1 barva = 5 = 476 Kč/ měsíc
ale zóny 1,20,27,21, + to jsou už 4 barvy = 8 = 776 Kč/ měsíc
http://www.dpo.cz/IMAGE/zony.gif


No urcite by Kordisu pomohlo najmout si nejakeho zrucneho textare a literata, ktery by ty jejich texty prevedl do srozumitelne podoby....

Pokud bys zrusil omezeni na pocet zon uplne, bylo by to dle tebe (pd) lepsi nez castecne omezeni jen na "sousedni a pressousedni"? To si nemyslim, jenze u tech "sousednich" by byl spis problem v tom zjistovat, v kolikatem "kruhu" je zona, ve ktere se prave cestujici nachazi od zony vychozi - od zony 100 by to bylo jednoduchy, ale od tech dalsich by to jiz bylo pro revizory slozity


Tarif jako takový složitý až tak není, zdá se mi spíš místy trochu nejednoznačně a komplikovaně popsaný. Třeba v Ostravě je složitější - pro předplatní jízdenky se tam kromě zón ještě zohledňuje jejich barva, anebo město mají rozdělené na 4 zóny, které se ovšem netýkají jednorázových jízdenek.

Ta platnost jízdenky jako na sousední a přessousední zóny by určitě neprošla. Když si ji označím v zóně 100, tak by vlastně platila celkem pro 9 zón. Čtyřzónová jízdenka by potom platila pomalu pro celou síť..

Já bych spíš pro jednorázové jízdenky úplně zrušil omezení na počet zón, zůstalo by jen časové omezení. Zóny by se používaly jen pro předplatní jízdenky. Bylo by to jednoduché, jasné, žádné komplikace s nějakýma nespravedlivýma objížďkama...


protoze tam tusim uz neco zajizdelo a kdyby tam pridali este 101 tak by tato zona byla neoduvodnitelne drazsi oproti ostatnim


Někde to vysvětlovali, že vynechání zóny 101 u Obřan bylo nejlepší řešení, ale proč, to tam nebylo .... myslím, že je ale možnost koupit si šalinkartu na jednu městskou zonu a jednu mimomestskou - takze nejsou zvyhodneni jen prilezitostni.


Co se týká složitosti tarifu, jsem téhož názoru. O kombinovaných jízdenkách, které jsou podle mě podstatnou výhodou systému, bylo psáno až v měsíčníku Bez starostí v únoru. Navíc jsou tam kombinované jízdenky popsané tak neohrabaně, že to sotva někdo mohl pochopit.

Ještě mě napadla jedna věc k tomuto tématu : nevíte někdo, proč mezi zónami 100 a 210 (Obřany a Bílovice) není zóna 101? Takhle jsou to vlastně sousední zóny, takže na cestu z Bílovic do centra stačí jízdenka za 13 Kč (i když já bych to revizorovi vysvětlovat nechtěl...). Šalinkarta na zóny 100 a 210 se ale koupit nedá - takže zvýhodněni jsou jen příležitostní cestující.


Tak koukám, že to s tím tarifem je ještě složitější než si mnoho lidí myslí - když ho totiž dokonale nepochopili ani lidi, kteří se o místní dopravu zajímají jako o koníček a tady o ní diskutují .... přestože IDS hodně podporuju, tak nevím, jestli to KORDIS vymyslel úplně nejlíp ...

V příkladu Březina -> Babice dle mě stačí jízdenka na 3 zóny - ty tři zóny totiž budou 220, 210, 215 (když se 2x projíždí tatáž zóna, tak je to pořád ta, na kterou již byla jízdenka koupena - stejně jako ve městě 100, 101)

Myslím si, že na trasu té 312 Bítýška -> Svatoslav -> Tišnov je nutná 4zónová, tedy na ty zóny, který mi se projíždí. Na druhou stranu mi přijde nespravedlivé platit víc za to, že pojedu dýl a tím pádem s menším komfortem (ale při počítání na kilometry to je totéž i ve vlakách).

Mnohem víc by se mi ale líbilo, kdyby 3zónova jízdenka platila na výchozí zónu, její sousední a přessousední (jak tu již bylo řečeno) - myslím si, že díky omezení na čas by se toho stejně nijak zneužít nedalo a bylo by to spravedlivější právě pro některé úseky mimo město.


pokud vim tak by mela stacit 3-zonova.


Tak teď si teda jistý nejsem, jak by to mělo být, když projíždím jednu zónu dvakrát. V tom příkladě by asi fakt stačila dvouzónová jízdenka. Druhá věc je, že moc takových tras asi není, které by se daly projet za 40 minut. Opačným směrem (z x do 101) už musí být určitě třízónová.

Ale jak to bude v případě, že pojedu třeba z Březiny do Babic (oboje v zóně 220) - dá se jet jedině přes Ochoz (210) a Kanice (215). Takže pro cestu 220 > 210 > 215 > 220 potřebuju jakou jízdenku? Stačí 2-zónová nebo musím mít 3-zónovou nebo snad 4-zónovou?

A ještě k tomu tvrzení - co když tam bude několik cestujících, kteří dosvědčí, že "ten mladý pán jede už Bítýšky" ?


Omyl! Chtěl jsem napsat, že si necvakáte jízdenku na 3 zóny ale na 2.


Nevim, ale dyž jedete ze zóny 101 přes zónu 100 do zóny 101 a pak dál do zóny x, tak si taky necvakáte jízdenku na 4 zóny, ale na 3.
A nevim proč zhánět řidiče autostopu, tvrzení proti tvrzení už je dyž budete vy říkat že ste vystoupili a řidič že ne, takže to výsledek mít nebude.
Jízdenka na 3 zóny cvaklá v ňáké zóně je prostě platná na sousední a přessousední zóny ať si říká kdo chce co chce.


Pak Te jedine zazaluje vyberci pokuty k soudu, Ty si budes muset najit toho "ridice autostopu" a bude to tvrzeni proti tvrzeni:)) ..... ne, no asi to tak nejde, ale ...... jaka je vubec pravdepodobnost, ze se natrefi na revizora mimo mesto? u ridice si sice musis cvaknout jizdenku, ale uz je mu jedno za kolik a kam jedes .... tim nechcu nabadat k nejaky nelegalni cinnosti:)


Nó, to by sice šlo, ale za těch pár korun to stejně nestojí. Co když si řidič bude pamatovat, že jsi nikde nevystoupil a sedíš tam už čtyři zóny, co pak?


Číslo linky a vozu je maličkost, pač můžeš říc, žes jel jenom jednu zastávku, šel třeba navštívit ňákou dívku:) a zbytek trasy třeba dojel autostopem. Revizor by neměl nic namítnout.


Asi chtějí vystěhovat Brno ;)

Měla by být 4 zónová. Na jízdence se to dá poznat podle čísla linky a vozu, jaké je tam vytištěné, a revizoři by měli znát trasy.


Stejne je dost takovy zvlastni, ze cesta z mesta je levnejsi nez do mesta, ze?

Mam jeste jednu otazku k tomuto na prikladu:

Pojedu z Bitysky do Tisnova linkou 312 - prejedu celkem 4 pasma, pricemz Tisnov je hned v sousednim pasmu. Jenze o vikendech linka 153 nejezdi, a tak je jedina moznost 312. Stacila by mi jizdenka na 3 zony? Stejne kdyz uz me chytne revizor v tisnovske zone, jak mi bude dokazovat kolik zon predtim jsem projel?


Ano, je přestupní.

Citace z tarifu:

III. Tarifní pravidla
...
3. Tarif IDS JMK je:
přestupní pro všechny druhy jízdních dokladů s časovou platností delší než 35 minut;
nepřestupní pro všechny druhy jednorázových jízdenek s časovou platností kratší než 35 minut a pro všechny druhy jednorázových jízdenek, jejichž platnost je omezena na určitý počet zastávek.

----

Protože nejkratší platnost kombinované jízdenky se dá nakombinovat 40 minut, jsou všechny kombinované jízdenky přestupní.

Ještě poznámka - v tom výše uvedeném příkladu záleží na tom, ve které zóně si tu 8 Kč jízdenku označím - když až ve 101, tak z toho bude jenom dvouzónová jízdenka s platností 40 min. Taky přestupní.


Marně se snažím najít odpověď na otázku, týkající se "kombinované jízdenky" - příklad : mám šalinkartu do zón 100+101 a chci cestovat do Modřic. Označím si jízdenku za 8 Kč, tím mi vznikne jízdenka na 3 zóny s platností 90 minut.......

Potud chápu. Ale co když např. přijedu do Modřic linkou d-2 a dále (v rámci zóny 510 dejme tomu do Olympie) budu chtít pokračovat autobusem? Je takto vzniklá kombinovaná jízdenka přestupní?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2775 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 pro 2024 19:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]