Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 150 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
...ale že jedna paní, kterou patrně nesmím jmenovat, trvale klame veřejnost, nikomu nevadí...

Ale ta jedná dotyčná paní pouze papouškuje to, co je jí řečeno aby papouškovala. Ona sama nerozhoduje co řekne. Na to tam jsou jiní.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Co se tyce viditelnosti, tak bych osobně šel raději cestou úpravy infrastruktury než vozidel. Zjednodušeně řečeno: na vybrané zastávky, kde řidič z různých důvodu nevidí dobře na dveře, by stačilo namontovat na zastávkový stojan vypouklé zrcadlo. Rozhodně by to bylo jednodužší a levnější. V případě zastávek v oblouku často jediné účinné řešení. Pokud se nepletu, tak v síti DPMB je akorát na Mifkově, kde až zas tak potřeba není.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Crazy_tram_driver: Proč bys chtěl měnit řadič Schaltbau za Lekov, steně by se tím nic nezměnilo, to by se musel ještě někdo pohrabat v zapojení. Podívej se na Samaru, řadič Lekov, tři stupně nouzové brzdy a na prvním stupni jdou všechny kolejnicové brzdy směrem ke kolejím. A k otázce Proč stojí v Pisárkách tolik Aniter? Se zeptej posunu a mechaniků, proč to stojí. Hlavním důvodem bude asi to, že jsou to Pisárky :lol:

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
syn:
Na 95% souhlasím, posledníma dvěma odstavci jste vyjádřil přesně to, co si myslím i já.
Svůj názor na T3R si ponechávám, celým tím sepisováním jsem se pokusil vysvětlit proč.
Nemyslím, že bych si protiřečil, neříkám o jednu 13T méně, říkám raději o jednu 13T méně, když to z finančních důvodu jinak nepůjde.
Vysoká podlaha- poukazuji na neštastnou kombinaci extrémně vysoké podlahy - obtížnější, pomalejší nástup zmíněných cestujících - a nemožnosti vidět na ně.
Trvám na svém, že je lepší mít vozu méně, ale v dobrém stavu a mít peníze na jejich údržbu (proč každý den stojí v Pisárkách několik Aniter?).
Finance - můj osobní zaujatý názor - např. celý vývoj vlečňáku považuji právě za typický příklad mrhání financema, investice do stávajícího vozového parku by byla potřebnější.
Zatajování - z čí strany a jak jsem tu už psal několikrát.
Jinak děkuji za zajímavou diskusi, asi se nikdy neshodneme, ale od toho jsou diskusní fóra, abychom si vyměňovali názory.
PS Auta, tramvaje a bezpečnost:
T3 - počátek let šedesátých, T3R - 1995.
Jak obrovský pokrok se dokázal za těch více než třicet let v konstrukci automobilů, zejména v oblasti bezpečnosti.
A o kolik je T3R méně bezpečná než původní T3.
Pak nemá člověk dostávat záchvaty nasrálismu.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
Crazy_tram_driver:
Zatajování - proboha kde, že jsem si toho nevšiml? Na fórech jako je toto tedy rozhodně ne, a před tiskem taky (evidentně) ne... tak nanejvýš přecházení a bagatelizování, a to ještě kdoví jestli ne oprávněné.
Extrémně vysoká podlaha a dřina s kočárkem - zde si příteli poněkud protiřečíte, když v závěru doporučujete snížit nákup (nízkopodlažních) 13T a raději opětovně investovat do (další) úpravy starých typů...
Vůbec, pokud se budeme snažit odstranit i to nejmenší potenciální riziko tak velmi pravděpodobně skončíme s drasticky redukovaným počtem superdrahých superbezpečných vozů, tedy pokud někdo nepříjde na způsob jak do nákupu/úprav vozidel dostat podstatně víc peněz než teď.
Průšvih - hm tak to je těžký, to se stává docela často že při různých příležitostech někdo tvrdí - udělejte to či ono, spravte to, než se stane průšvih! A někdy je to pravda, a někdy ne, určitě se každý už někdy setkal s tím že sýčkové taky pravdu neměli že?
No a k těm crash testům - přestože jak je uvedeno do nich výrobci vrážejí miliony, lidé se v autech mrzačí a zabíjejí stále dál. Má to samozřejmě různé příčiny, a neříkám že crashtesty jsou k ničemu (určitě pěkných pár lidí zachránily), ale nikdy se nedají odstranit všechna nebezečí (nějak jsem si nevšiml že by už někdo vyráběl totálně bezpečná auta), leda vůbec nejezdit.
Takže nakonec nezbývá než situaci co nejpečlivěji zhodnotit a rozhodnout se jaká jsou rizika, jaká jsou k dispozici řešení, kolik stojí a jestli by to náhodou nebylo vyhazování peněz které jsou potřeba na mnoho jiných věcí.


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Dík za pozitivní hodnocení, budu se snažit, aby s Tebe jakýkoli positivismus vůči mé osobě co nejrychleji vyprchal.

Můj nasrálismus nepramení z nepovedosti vozů, nýbrž mnohaletého zatajování jejich nepovedenosti. Za těch deset let se mohly dveře i řadiče dávnou vyměnit, to by se ovšem napřed muselo uznat, že není vše úplně v pořádku, jak se nám neustále pokouší někdo namluvit. Vozy se sice již dávno nevyráběji, patrně z důvodu zániku ČKD, nikoli vítězství zdravého rozumu, avšak rozhodně dál jezdí.
Vozy rozhodně považuji za nebezpečné, všechny ty zkoušky výhledu se konaly za ideálních podmínek. Když stojíte na zastávce, venku je tma, dveře jsou zvenku pokryty deštovými kapkami, zevnitř oroseny vlhkem, za vámi další vlak, dav lidí se převaluje sam a tam... opravdu nevidíte vůbec nic, a po zavření prvních dveří tak ztěží poslední dveře "A" vozu, takový kočárek v šestých nemáte nejmenší šanci spatřit. K tomu ta extrémně vysoká podlaha, máte vůbec představu, jaká je to dřina, vůbec jenom ten kočárek s dítětem do schodů dostat - a v tom okamžiku se dveře začnou zavírat a kočárek přivřou. Že se zase začnou otvírat, to má být řešení? Že cestující může kočárek upustit, když ho dveře praští přes ruce, to vám nikomu opravdu nevadí? Tomuhle říkate bezpečný vůz?
Linka 3 je sice méně exponovaná než linky 12 a 13, rozhodně však ne méně kolizní.
Jakožto trať vedoucí z přestupního uzlu Stará osada, okolo dětské nemocnice, polikliniky na Zahradníkově, přes uzel Česká i přes velké sídliště Bystrc je maximálně využívána právě těmi nejzranitelnějšími, totiž maminkami s kočárky a staršími, méně pohyblivými cestujícími, kterým by měl řidič věnovat největší pozornost.
Můj nasrálismus dále zvyšuje, když někdo od stolu pořád tvrdí, že to není pravda, že se dveře měnit nemusí, že pro mnohé než bezpečnost cestujících je důležitější schopnost rozeznat T3R od T6A5, že když se paní redaktorka splete, za což se ostatně i omluvila, všichni začnou hrozně hulákat, ale že jedna paní, kterou patrně nesmím jmenovat, trvale klame veřejnost, nikomu nevadí...
Na to skvělý topení jsi přišel jak? Možná v prostoru pro cestující.
Jinak vozy se mění, když je na nich závada, aspoň sem si to doposud myslel.


syn:
Ohánět se tím, že se dosud nic nestalo?
Cožpak se ve všem, ale opravdu ve všem musí čekat, až bude nějaký pořádný prů***, a teprv pak se věci dají do pohybu?
Nikdo nehne ani prstem, dokud je možnost pr****u zabránit (nejsou peníze, není v mé kompetenci, vlastně žádný problém neexistuje), ale až se něco stane, ze dne na den je peněz dostatek, co nešlo desetiletí, se najednou stihne přes noc. Opravdu nechápu, že jakákoli užitečná věc se smí udělat jen za cenu pr****ů, nehod, zranění.
Proč automobilky věnují milióny do crashtestů? Myslel jsem proto, aby se chránili zdraví a životy lidí. Proč se ale pak nemůže vrazit jeden pitomej milión do vyřešení jednoho konkrétního, zcela jednoduchého problému? Raději mít o jednu 13T méně, ale mít všechn vozidla v takovém stavu, aby i ten nejhorší vůz byl schopen bezpečného provozu, jinak se podle mne doprava dělat nedá.


Offline
520
03 dub 2006 14:42
Že se k tomu budu vracet, Johny, při představení nových poprázdninových JŘ jsi na mě měl poznámku, že "by dpmb vydělal, za 4 zrušené odjezdy 1 auto", když jsem nadával na prodloužení podvečerního intervalu na a-44/84. Pravda je, že ty spoje, které zbyly, postačují, a co víc, člověk se necítí nějak nepatřičně a nejsitě - dříve se aspoň večer dalo v 44/84 stát, dokonce někdy i sednout. Od pondělka, co začala škola, se nedá dostat do žádného spoje a je jistě milé, že tato unifikace se zae o něco rozšířila, konkrétně mám tedy na mysli podvečerní 84/44.
Nechci vyvolávat flame, ale po těch dvou dnech jsem si odložil do šuplíku další tisícovku na auto. MHD v Brně je ztělesnění slov děs a běs a kdybych nemusel, nepojedu tím. A to mám k hromadné dopravě jinak velmi kladný vztah.


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
Pozitivně hodnotím částečný návrat Crazy_tram_drivera do reality. Jeho výstup ze včerejšího brzkého rána byl vskutku šokující. Pochopím nasrálismus z ne příliš povedených, ale rozhodně ne nebezpečných vozů, nicméně ta forma a argumentace byla skutečně mimo. Bral bych takový výlev, když by se tyto vozy vyráběly dál a dál, ale po zjištění negativ se přece od této cesty modernizace upustilo a minimálně tohle se dá přece považovat za pozitivní. Tramvají je celkově málo a většina T3R byla převedena na méně kolizní linku 3, kde jejich provoz činí menší potíže než na exponovaných 12 a 13. Jen by mne zajímalo zda Crazy.... taky patří mezi řidiče, kteří tento vůz v zimě nevymění, protože výborně topí :-)


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Dnes v Medlánkách delegace složená z novinářů, vyšších vedoucích včetně generála. Pro tento účel byla tam převezena T3R, evidenční číslo si nepamatuju. Jsem zvědav, co si zítra přečtem v novinách.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Ano, zastavam nazor, ze v pripade vetsich podniku by mel s medii komunikovat jediny zastupce podniku. Nekterym ridicum se nelibi urcity typ vozidla a v tecchto pripadech budou silne neobjektivni. Jinak by se asi nevyskytovali jedinci, kteri kdyz dostanou rekneme nejakou zrychl soupravu , tak ji dokazou behem kola odepsat tak aby mohli dostat vymenu. Bohuzel je to pak poznat i na stylu jizdy. To ze si nekteri nezvykli na rucni radic a snad pri kazdym stridani se nechaji slyset, ze uz zas dostali vuz s tim rucnim kramem a podobne.. uz vidim jak se takovi jedinci prezentuji v mediich , jak jim zly DP nakupuje pouze rucni radice , misto pedalu a jak je to strasne nebezpecny , nepohodlny a urcite to porusuje minimalne tunu predpisu.

Tohle snadno vyresili v nemecku. Predni dvere zuzili na polovinu, ridic dostal vetsi kabinu, a zbyla pulka se vyklapi pred prvni okno.
Nebezpecnej je i obycejnej list papiru. Pokud ovsem nekdo pouziva selskej rozum, tak si da pozor. Za chvili to tu bude jak v americe, kde v navodu je jedna stranka o obsluze zarizeni a 20 stran zakazu pouziti ..

Vyklopny dvere jsou neco trochu jinyho, tady to omezuje vyhled podle vozidla. Ovsem jsou zastavky , kde ridic nema proste sanci videt celou soupravu. Staci mensi oblouk a je rad ze vidi na stredni dvere.
Zaroven s tim by se mohlo rict ze samotny celo je taky primo nebezpecny provozu, pac za sirokej sloupek se snadno muze schovat chodec , nebo jina prekazka . To plati i pro wany a porsata. S omezenym vyhledem uz to nikdo neresi....


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Manil:
Jenom si prosím uvědom, jaká je dopravní situace v Brně, jaká je nekázeň řidičů ID, a že jen v úseku Moravské náměstí - Náměstí 28. října musí řidič nouzově brzdit i několikrát za den.
A přitom by kolikrát stačilo pouze přiklepnout KB posledního podvozku, se Schlatbau tam musíš "prásknout" všechno - a úplně zbytečně pak ohrožuješ cestující ve voze.
První série Lekovů byly opravdu hrůza, spíše posilovací nástroj pro dvě ruce, takže jízda s vozem s jinak vynikající výzbrojí Progress díky nemožnosti "vrazit tam" požadovaný stupeň brzdy či jízdy připomínala spíše napálený zrychlovač, ale další série jsou již bezproblémové, a i když nejsou dílensky tak dobře zpracované jako Schaltbau, jsou pro Brno rozhodně vhodnější.


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Anarchia99, Honza, Barmann:
Takových zastávek je pochopitelně více, dle mého názoru by právě takové zastávky, dobře ukryté v korytě, by měly být vybaveny informačními panely, samozřejmě s možností dispečinku dálkově zasílat aktuální informace o náhradní dopravě. Určitě užitečnější než třeba na SO, kde vám stejně neprozradí více, než si můžete přečíst na vývěskách a vylepeném JŘ. Kvalitní panciř proti vandalům ovšem podmínkou. Myslím levnější a univerzálnější, než předělávat zastávky ND, což navíc všude nejde.

PvvS: Cožpak je reprezentativní vzhled stále důležitější než schopnost podat objektivní informaci?
A že řidič v létě po desetihodinové šichtě s vozem Kotas, ať už s jakýmikoli dveřmi, vypadá, jako by ho právě vytáhli z hromady hnoje a obdobně nevábně voní, je navzdory tvrzení o klimatizacích smutnou pravdou. I když estetická hodnota takového snímku by byla opravdu nevalná, dokumentární určitě značná a uvedla by na pravou míru jistá, poněkud nepřesná tvrzení reprezentativní paní zástupkyně.
A i když řidič ví pouze to, kde to brzdí a kde jede a kudy potřebuje vidět, tak již v tom třetím bodě ví více, než nekritizovatelný management.
A čistě obecně, cožpak média jsou od toho, aby zveřejňovala stále jen to líbivé pozlátko?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Tasa, Butter:
Přepsal jsem to přesně tak, jak to je ve vydání pro rok 2007, čímž nechci říct, že nemáte pravdu (odlišnosti ve vydání...).
Zvonění 2s je samozřejmě nesmysl, okolí by nejspíš silně nechápalo. Jen jsem to nadhodil jako protiklad ke stížnostem řidičů na T3R. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
Honza píše:
To je problém i na zastávkách Přístaviště, Kubíčkova a Ondrouškova, pokud vůbec člověk vidí NAD, tak už je pozdě. Dneska jsem zrovna nad tím uvažoval, že by bylo lepší zastávku NAD u Zoo směrem Bystrc posunout blíže k tram zastávce. Na místě původního podchodu je jakási nevzhledná vybetonová plocha...

Bystrc je este v pohode, co takove Liskovec? Nemluve o tom, ze at ridic troubi, hlasi linku, vola cestujici, oni vesele dal cekaji na salinu - bezna praxe. Univerzalni cestujicic nevidi a neslysi. Je to marny, je to marny, je to marny. :lol:

_________________________________
"Pouze dvě věci jsou nekonečné. Vesmír a lidská hloupost. Tou první si tím však nejsem tak jist." (Albert Einstein)


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
Tady se jednalo o směr do města, přitom tam mají na to zastávku NAD a stejně většina stavěla ve smyčce :-(

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Citace:
...problém byl v tom, že vyjížděly ze zastávky linky 50 a před odjezdem zatroubili a jeli...
To je problém i na zastávkách Přístaviště, Kubíčkova a Ondrouškova, pokud vůbec člověk vidí NAD, tak už je pozdě. Dneska jsem zrovna nad tím uvažoval, že by bylo lepší zastávku NAD u Zoo směrem Bystrc posunout blíže k tram zastávce. Na místě původního podchodu je jakási nevzhledná vybetonová plocha...


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
To manil: dle mého má butter pravdu. Návěst pozor se dává dvěma údery mechanického zvonkce nebo elektrickým zvoncem v délce trvání do 2 sekund. A až tě někdy potkám, tak ti klidně 2 sekundy zazvoním. Uvidíš co jsou to 2 sekundy na zvonku, to je celá věčnost.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

43
20 srp 2006 10:50
Brno
návěstní soustava D1 píše:
Návěst Pozor
znamená, že osoba řídící drážní vozidlo upozorňuje okolí na uvádění drážního vozidla do pohybu nebo na jedoucí drážní vozidlo.
Návěst Pozor se dává dvěma krátkými zvuky mechanickým zvoncem (..) nebo jedním zvukem elektrickým zvoncem s dobou trvání 2s (-)
[/quote]
Hádat se nebudeme :-) Já dám ruku do ohně, že v učebnici při dělání kurzu na šaliny je uvedeno do 2s. Jestli je tam chyba nebo ne, je věc druhá.


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
kuba píše:
Honza, manil: Nebylo to způsobeno zase krádeží závaží?

nebylo, jak jsem již psal jinde, vím to docela přesně, bo jsem tu soupravu řídil :-( Na jednom sloupu bylo přetržený nosný lano a viselo i s izolátorem přez trolej, což jsem v tu dobu ještě nemohl vidět. No a pak bylo bum a byly oba pantografy dole :pray:
Nicméně trolejový vedení vydrželo, jen prasklo nosný lano. Příjeli drátaři a světe div se za 20 minut to měli přivázaný špagátem a jezdilo se dál. Celkově to tam stálo cca 45 minut a první bus náhradní dopravy vyjel cca 10 minut po události. Jenže největší problém byl v tom, že vyjížděly ze zastávky linky 50 a před odjezdem zatroubili a jeli.
Jinak co se tady dotyčný rozčiloval, že jelo několik vozů služebně, tak všichni jistě víme, že je to nutné pro obslužnost opačného směru a pro cestující je to cca 2 minuty ztráta.

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
crazy tramdriver:
Stížnost na řadiče Schaltbau slyším poprvé, resp. stížnost na jejich funkci (spoustě řidičům však vadí ukončení koulí - T6, 1027, 1039, 1615). V době, kdy byly T3R kupovány nebyly řadiče Lekov vyráběny a jejich výměnu považuji za silně neekonomické (ruční řadiče nepatří mezi nejlevnější komponenty), naopak co se stavby týče, jsou daleko kvalitnější a pevnější. (první řadiče Lekov, např. ve vozech 1040, K2T a některých K2P jsou dle mého názoru naprosto otřesné). Jedna poloha kolejnicových brzd, zvláště u silnějších magnetů (T3R), není nejšťastnější, ale na druhou stranu řidiči by si měli uvědomit, že kolejnicová brzda není brzdou provozní a pokud provozní brzdy nedostačují (EDB, kotoučové, čelisťově), pak má řidič důvod pro okamžitou výměnu, popř. odstavení vlaku.

Pedál na zvonec je dle mého názoru vhodný a neměl by být nahrazován. V většině městech jsou pedály na zvonec a písek běžně instalovány do každé reko T3/K2/KT8... s ručním řadičem.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
butter:

návěstní soustava D1 píše:
Návěst Pozor
znamená, že osoba řídící drážní vozidlo upozorňuje okolí na uvádění drážního vozidla do pohybu nebo na jedoucí drážní vozidlo.
Návěst Pozor se dává dvěma krátkými zvuky mechanickým zvoncem (..) nebo jedním zvukem elektrickým zvoncem s dobou trvání 2s (-)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Honza, manil: Nebylo to způsobeno zase krádeží závaží?


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
g13 píše:
....co dneska řešil odtlačení tramvaje z bystrce a přijel jsem kvůli němu o 30min. pozdě do práce...

Bohužel jsem touto kolonou taky jel. Dneska jsem měl na 7:00 první přednášku na MZLU, takže nervózní ze zpoždění jsem byl taky. Odnesla to A+1559, pomalým tempem dojela do Jundrovského trojúhelníku.

Dodatek: Takže dle Manila poškozené vedení u Zoo, což by vysvětlovalo stáhnutý pantograf u prvního vozu, který nejspíše vedení porušil. Za poslední rok je to už třetí podobný případ v tomto úseku o kterém vím.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Crazy_tram_driver : No jeste to tak, nekteri ridici akorat vedej kde to zvoni a na co slapat, vsechno vic je pro ne slozity. A takovi by meli neco pripadne vykladat tisku/TV ?? Vzdyt by to bylo jak v mongolsku. Nerikam ze vsichni, ale dostatecna cast vi tak akorat o tom s cim jezdi, nic vic. A o urovni vyjadrovani se muzem denodenne presvedcit v provozu. Diky bohu ze takovejch je pomalu . Tiskova mluvci, at uz siri jakykoliv nesmysly , ma aspon trochu reprezentativni vzhled a vyjadrovani.Ovsem je pravda ze obcas by ji prospelo mit cerstvy informace...


Offline
Uživatelský avatar

43
20 srp 2006 10:50
Brno
Citace:
Nebo znění elektrického zvonce po dobu 2s před každým rozjezdem atd.?

2s jsou maximální doba zvonku před rozjezdem.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 lis 2024 10:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]