Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 75 z 76    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 72, 73, 74, 75, 76  Další
Autor Zpráva
19 košických CNG Tedomů má stát nějakých 130 mil. slovenských korun, což je zhruba 5,5 mil. Kč za kus.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
manil píše:
S Tedomem souhlasím, těším se, až bude nějaký kousek vyroben.

Jinak Citaro považuji za nejpovedenější autobus, co lze ve střední evropě zakoupit (místo na nohy, klidný chod, provedení...)

Jak si to stojí cenově navzájem náhodou nevíš;v našich podmínkách to bude hrat zřejmě značnou roli.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
manil píše:
Izidor:
Viděl už jsi nový design Citara?
http://citybus.cz/fotodatabaze/upload/P ... 1297_a.jpg

Ty uz v cervencu jezdily v Rime :-)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Izidor píše:
Manil: Je hezčí než starý, ale maska/světla - no ještě ne. Takový Tedom ve Faceliftu 2008 bych si nechal líbit .
Su asi holt na bodovky :-D Ale na design a nátěr se, jak známo, nejezdí.

S Tedomem souhlasím, těším se, až bude nějaký kousek vyroben.

Jinak Citaro považuji za nejpovedenější autobus, co lze ve střední evropě zakoupit (místo na nohy, klidný chod, provedení...)


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Manil: Je hezčí než starý, ale maska/světla - no ještě ne. Takový Tedom ve Faceliftu 2008 bych si nechal líbit .
Su asi holt na bodovky :-D Ale na design a nátěr se, jak známo, nejezdí.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
anarchia99 píše:
Priznam se ze odkad se bere plyn, netusim... Na vodik sem zapomel, to je samozrejem uplne nejelpsi reseni, i pouzitelny dneska, existujo takovy busy, ale pro CR je to uplne mimo cenovy moznosti... tak mozna Praha...
On autobus na vodik muze fungovat na 2 principech.
(1) palivove clanky (z vodiku vyrabim elektrinu)
(2) spalovani v "klasickem" pistovem motoru.

Co se tyce bodu (1), tak palivove clanky funguji na nejakem chemickem principu. Jako katalyzator se pouziva platina, ktera je sakra draha. A prave pouziti platiny z toho dela velmi drahou srandu na kterou nemaji ani bohata zapadoevropska mesta. (na letosnim? autotecu byl predstavovan Mercedes Citaro prave na palivove clanky). Pokud se zacnou pouzivat palivove clanky ve vetsim mnozstvi, tak se da ocekavat vyrazne zdrazeni (jiz tak dost drahe) platiny a dalsi prodrazeni takovychto vozidel.

K bodu (2). Cena vozidla by v pripade vetsi produkce mela byt +- stejna jako cena "klasickeho" autobusu na plyn - neni to mimo moznosti dopravcu v CZ. Takze bych typoval, ze pouziti vodiku pujde timto smerem.

Pak je tady samozrejme otazka vyroby vodiku, jeho distribuce, cerpaci stanice, ... Vse zatim neni rozumne vyreseno.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Izidor:
Viděl už jsi nový design Citara?
http://citybus.cz/fotodatabaze/upload/P ... 1297_a.jpg


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
anarchia99 píše:
Priznam se ze odkad se bere plyn, netusim... Na vodik sem zapomel, to je samozrejem uplne nejelpsi reseni, i pouzitelny dneska, existujo takovy busy, ale pro CR je to uplne mimo cenovy moznosti... tak mozna Praha...

Zemní plyn (Natural Gas - NG) pochází nečekaně ze země a to ze samostatných ložisek, LPG (Liquid Propan Gas - kapalný propan) je odpad z frakční destilace ropy. Vodík je skladovatelná obdoba elektřiny - je fajn médium pro přenos energie tam, kde nemohou vést dráty, ale v žádném případě není primárním zdrojem energie narozdíl od fosilních paliv nebo "klimatické" energie.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Volil jsem Tedom ( jen se teď nejmenuje Kronos 123, ale TEDOM C 12G a TEDOM C 12D), u Citara se mě nelíbí vnější design, ale stejně budou asi Citelisy :-( a zvítězí ona magická UNIFIKACE.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
PvvS píše:
Plyn dojde taky, jedna z mala variant je vodik. I kdyz zatim je jeho vyroba podstatne neekologictejsi jak provoz na naftu, kterou ma nahradit. To beru v uvahu druhotny naklady (vyroba elektriny, ziskavani vodiku pri rafinaci tezke ropy..). Provoz uz je jina vec.

Priznam se ze odkad se bere plyn, netusim... Na vodik sem zapomel, to je samozrejem uplne nejelpsi reseni, i pouzitelny dneska, existujo takovy busy, ale pro CR je to uplne mimo cenovy moznosti... tak mozna Praha...


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
http://www.cng.cz
Sice to není "nezávislý" web, ale pro ilustraci to postačí.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Plyn dojde taky, jedna z mala variant je vodik. I kdyz zatim je jeho vyroba podstatne neekologictejsi jak provoz na naftu, kterou ma nahradit. To beru v uvahu druhotny naklady (vyroba elektriny, ziskavani vodiku pri rafinaci tezke ropy..). Provoz uz je jina vec.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
PvvS píše:
No ad-blue je jenom honosnej nazev pro obycejnou močovinu, a jeji slozeni uz si kazdej dohleda. Da se najit i princip jejiho fungovani.Neni to vsespasitelny, je to jenom berlicka na dosazeni nekterych parametru. To nejpodstatnejsi a to produkci pevnych castich (vetsinou karcinogennich) to neomezi. V tomto vedou plynobusy. Ty pevny castice neprodukuji. aOvsem ucinnost plynovyho motoru je o neco nizsi jak u nafty a taky si diky vetsim teplotam a tlakum pri spalovani podstatneji opotrebovava motor. V podstate jenom vyrobci trochu vylepsili predvalecnej a valecnej princim vozidel na drevoplyn a svitiplyn. Nic vic...

A nemluve o tom, ze nafta zaprve jednou dojde a za druhy je ajsny, ze pokud nechceme aby jeste vic taly ledovce, musime postupne prestat vypoustet takovy mnozsvi skodlivin - tj. zadny vozdila na naftu, beznin apod.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No ad-blue je jenom honosnej nazev pro obycejnou močovinu, a jeji slozeni uz si kazdej dohleda. Da se najit i princip jejiho fungovani.Neni to vsespasitelny, je to jenom berlicka na dosazeni nekterych parametru. To nejpodstatnejsi a to produkci pevnych castich (vetsinou karcinogennich) to neomezi. V tomto vedou plynobusy. Ty pevny castice neprodukuji. aOvsem ucinnost plynovyho motoru je o neco nizsi jak u nafty a taky si diky vetsim teplotam a tlakum pri spalovani podstatneji opotrebovava motor. V podstate jenom vyrobci trochu vylepsili predvalecnej a valecnej princim vozidel na drevoplyn a svitiplyn. Nic vic...


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
David Jaša píše:
Jaká ekologičnost? Pokud myslíš emise, tak ty se dají rozdělit na 3 oblasti:
* emise hluku - nafta vede
* emise CO2 - nafta vede
* emise "bordelu" - vede CNG (nevím, jestli i oproti euro 5 dieselu)

Z toho mi vyplývá, že CNG busy se ideálně hodí pro města, která chtějí čisté *busy v centru a nemohou si dovolit natáhnout dráty a koupit trajfy.

Zase tak se v tom nevyznam, ale zil sem v dojmu ze busy na plyn sou vic ekologicky nez na naftu....


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Ad-blue je obchodní značka nějakého aditiva pro euro 4 a 5 diesely, které si přimíchává do paliva až motor (proto se vozí v samostatné nádrži) a které snižuje emise "bordelu". Nevíte někdo, jak jsou na tom s emisemi euro 5 diesely v porovnání s moroty na CNG?

anarchia99 píše:
Nerekl bych jedina vyhoda.... A co treba takhle ekologicnost? To je naprosto neddiskutovatelne fakt, klidne bych byl pro to, aby tady byly samy plynaky, sice hlucnejsi, ale dalo by se dychat a nenicila by se priroda...

Jaká ekologičnost? Pokud myslíš emise, tak ty se dají rozdělit na 3 oblasti:
* emise hluku - nafta vede
* emise CO2 - nafta vede
* emise "bordelu" - vede CNG (nevím, jestli i oproti euro 5 dieselu)

Z toho mi vyplývá, že CNG busy se ideálně hodí pro města, která chtějí čisté *busy v centru a nemohou si dovolit natáhnout dráty a koupit trajfy.


Podel mých výpočtu jsem si vypočítal v kolika kusech dorazí CNG Ekobusy:
právě máme v Brně 50 Citelisů/CityBusů a do Brna by mělo dorazit 110 nových autobusů:
Varianta 1: 50 CItelisů CNG, aby se dovršila stvoka a 60 (nebo 50 kdyby nebyli peníze a vyrovnal se počte s CityBusů/Citelisů) nových autobusů CNG od jiného výrobce, kterého vybere DPMB
Varianta 2: V Brně je 30 CityBusů a zatím 20 Citelisů: 10 nových Citelisů CNG, aby se vyrovnal počet CityBusů a citelisů a ktomu nakoupit 100 CNG od jiného výrobce, nebo od dvou výrobců po 50, ať maj šotouši co fotit!!!


Naposledy upravil Karlos dne 16 zář 2007 12:02, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

310
11 srp 2007 10:56
mauricio píše:
Volvo je tuším na ad-blue, což, jestli jsem dobře pochopil, a pokud ne, prosím o opravu, je nějaká moderní speciální věc (roztok močoviny), používá se tuším od roku 2005 - 2006, kterou používají do motorů (autobusy, náklaďáky) jako nějaké (cehmici odpustí) redukční činidlo pro redukci dusíku, mělo by to být kvůli Euro 5 (a snad i Euro4). Mám pocit, že je k tomu potřeba i nějaký speciální katalyzátor. Výsledkem by mělo být menší znečištění ovzduší, ale CNG to snad ani není.


Jj, minimálně to volvo co se tady zkoušelo bylo na ad-blue, ale někde jsem četl, že se rozhoduje i mezi plynovým volvem, tak teda nevím no.


mauricio píše:
Volvo je tuším na ad-blue, což, jestli jsem dobře pochopil, a pokud ne, prosím o opravu, je nějaká moderní speciální věc (roztok močoviny), používá se tuším od roku 2005 - 2006, kterou používají do motorů (autobusy, náklaďáky) jako nějaké (cehmici odpustí) redukční činidlo pro redukci dusíku, mělo by to být kvůli Euro 5 (a snad i Euro4). Mám pocit, že je k tomu potřeba i nějaký speciální katalyzátor. Výsledkem by mělo být menší znečištění ovzduší, ale CNG to snad ani není.

Asi máš pravdu, le toto hlasování je pro Autobusy CNG, tzn. že Volvo sem nezpadá


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Volvo je tuším na ad-blue, což, jestli jsem dobře pochopil, a pokud ne, prosím o opravu, je nějaká moderní speciální věc (roztok močoviny), používá se tuším od roku 2005 - 2006, kterou používají do motorů (autobusy, náklaďáky) jako nějaké (cehmici odpustí) redukční činidlo pro redukci dusíku, mělo by to být kvůli Euro 5 (a snad i Euro4). Mám pocit, že je k tomu potřeba i nějaký speciální katalyzátor. Výsledkem by mělo být menší znečištění ovzduší, ale CNG to snad ani není.


kuba píše:
Karlos: Hlavně, že Volvo se testovalo v Brně na začátku září.

Sry, já ani newím že by bylo na CNG, myslím že nebylo ne??? Tak si zvol žádný a řekni zvolil jsem žádný ale chci VOLVO


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Karlos: Hlavně, že Volvo se testovalo v Brně na začátku září.


rt6n1 píše:
Někde jsem četl, že se rozhoduje mezi Tedomem, SORem, Citelisem a VOLVEM. Takže to volvo mě trochu chybí v anketě. I když nákup těchto vozů je, dle mého názoru, nereálný.

Chápu, že vám chybí některé typu autobusů, ale já vycházím z tech které byly zkoušeny v Brně. Pokud zde není autbus, který vám vyhovuje, zvolte jeho značku a dopište do příspěvku typ autobusu (např. chci SOLARIS URBINO 12 > Zvolte možnost SOLARIS URBINO 15 - odpovědět: Hlasoval jsem pro SOLARIS, ale chci 12 metrovou verzi!!!) Rád bych to hlasování změnil podle potřeby, ale po upravách, které byly prováděny s adminem Pd, jsme zjistil, že jakýkoli zasáh do hlasování smaže všechny hlasy! Proto se Vám omlouvám a případné připomínky mi napište!


Offline
Uživatelský avatar

310
11 srp 2007 10:56
Někde jsem četl, že se rozhoduje mezi Tedomem, SORem, Citelisem a VOLVEM. Takže to volvo mě trochu chybí v anketě. I když nákup těchto vozů je, dle mého názoru, nereálný.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
David Jaša píše:
A já bych tady nechtěl žádný. Kravál to dělá větší než normální autobus, jede to zhruba stejně, vyžaduje to další infrastrukturu a jediná výhoda je vrtkavá nižší spotřební daň na zemní plyn než na kapalná paliva...

Nerekl bych jedina vyhoda.... A co treba takhle ekologicnost? To je naprosto neddiskutovatelne fakt, klidne bych byl pro to, aby tady byly samy plynaky, sice hlucnejsi, ale dalo by se dychat a nenicila by se priroda...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1893 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 72, 73, 74, 75, 76  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 lis 2024 05:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]