Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 169 z 234    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Tom píše:
Já myslím že by šel Úvoz směr nahoru řešit takto:

křižovatka Údolní x Úvoz:
zakázat odbočení z prostředního Úvozu doleva (dá se objet po Grohove)
dat z prostředního Úvozu 2 pruhy (pravý rovně+doprava, levý rovně)
4 pruhy (4*3.25 m) se na stranu horního Úvozu určitě vlezou

křižovatka Tvrdého x Úvoz
zakázat odbočení z prostředního Úvozu doleva (objet odbočením doprava a otočením na Tvrdého)
prostřední pruh prostředního Úvozu oddělit (nějakou umělou hmotou) od pravého (směr nahoru), neboť do něj budou přibočovat auta z Tvrdého odbočující doleva
pravý pruh z dolního Úvozu rovně + doprava, levý doleva
pravý pruh dolní Úvoz -> prostř. Úvoz bude mít tak téměř vždy zelenou


Se v tom ztrácím. Prostřední Úvoz je co? V místech zastávky "Úvoz"?
Tam jak je přechod pro chodce by se čtyři pruhy určitě nevešly. Naopak se to tam zůžovalo a daly se tam doprostřed "ostrůvky", protože tam bývalo hodně srážek chodců na přechodu.


Offline
38
19 srp 2007 14:46
Já myslím že by šel Úvoz směr nahoru řešit takto:

křižovatka Údolní x Úvoz:
zakázat odbočení z prostředního Úvozu doleva (dá se objet po Grohove)
dat z prostředního Úvozu 2 pruhy (pravý rovně+doprava, levý rovně)
4 pruhy (4*3.25 m) se na stranu horního Úvozu určitě vlezou

křižovatka Tvrdého x Úvoz
zakázat odbočení z prostředního Úvozu doleva (objet odbočením doprava a otočením na Tvrdého)
prostřední pruh prostředního Úvozu oddělit (nějakou umělou hmotou) od pravého (směr nahoru), neboť do něj budou přibočovat auta z Tvrdého odbočující doleva
pravý pruh z dolního Úvozu rovně + doprava, levý doleva
pravý pruh dolní Úvoz -> prostř. Úvoz bude mít tak téměř vždy zelenou


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
chat-maniac píše:
Jenže už nesmí ohrozit toho dotyčnýho IGK, a pokud ten vůl nesundá nohu z plynu a nespustí ho, a bus se i přes to rozjíždí, je viníkem případné nehody bus.


No tak nevím, ale můj selskej rozum to vidí takhle.
Když vyjíždíš ze zastávky, tak ho nesmíš ohrozit, to je jasný, protože mu vjíždíš do "jeho pruhu" z tvýho zálivu.
Jenže, pokud by to bylo tak, jak jsem namaloval já, tak sice končí pruh pro bus, jenže on pokračuje ve "svém" jízdním pruhu dál a případné auto by přejíždělo z pruhu do pruhu. A přece nesmíš ohrozit vozidlo, co jede v pruhu, do kterýho chceš vjet.
To by bohužel neplatilo pro bus odbočující vlevo, ale proto je tam da snažka "dej přednost v jízdě", ta by to měla vyřešit.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Zlaťák píše:
pd píše:
Zlaťák: pěkný :-D
Dokonce by ta značka tam ani nemusela být, protože už podle pravidel když vyjíždí vozidlo z vyhrazeného pruhu do vedlejšího, tak ho v tom vedlejším musí pustit. Pravda, realita bývá jiná...

(jako vedlejší pruh myšlen ten, co leží hned vedle)


Jo? Tak to jsem zrovna nevěděl. Já myslel, že to platí jen ze zálivů zastávek,...

Namaloval si to krásně :-) Když máš vyhrazenej pruh vozidlo který z něho vyjíždí má přednost (stejně jako ze zastávky). Jenže už nesmí ohrozit toho dotyčnýho IGK, a pokud ten vůl nesundá nohu z plynu a nespustí ho, a bus se i přes to rozjíždí, je viníkem případné nehody bus. Jak krásně jednoznačně jsou ty zákony napsaný... Vivat idioti machírci a stejcové v autech.
Každopádně já jsem jednoznačně pro zřízení vyhrazených pruhů. Ti volové na radnici a kancelářský krysky stále jenom bezduše žvaní o zvýhodňování MHD ale skutek utek a v ulicích je divočina a jim je to jedno, nic pro to neudělají.


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
Zlaťák píše:
PS: pochvalte mně aspoň moje malířské dílo :o)))

Malířské dílko je fakt supper, taky bych si to nějak podobně představoval. Jo a 51 není určitě důvodem pro nezavedení BUS pruhu na Úvoze....


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
pd píše:
Zlaťák: pěkný :-D
Dokonce by ta značka tam ani nemusela být, protože už podle pravidel když vyjíždí vozidlo z vyhrazeného pruhu do vedlejšího, tak ho v tom vedlejším musí pustit. Pravda, realita bývá jiná...

(jako vedlejší pruh myšlen ten, co leží hned vedle)


Jo? Tak to jsem zrovna nevěděl. Já myslel, že to platí jen ze zálivů zastávek,...


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Navic by se t-25 odrizla od IDS , coz neni zanedbatelna polozka.Samostatny pruhy by to urcite resily, aspon smerem do kopce, z kopce to az tak strasny nebyva.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Emperror píše:
Cose toho úvozu týče určitě bych tam udělal pruhy od Konečného náměstí až k Mendláku pro oba směry. Až budou tunely Dobrovského hotové donutilo by to lidi aspoń jezdit co nejvíc po VMO(k čemuž je donutí méně pruhů na Úvoze pro IAD).
Ty bus pruhy by ani moc IGK neomezili, nebot limitujicimi faktory je propustnost krizovatek Uvoz/Udolni/Tvrdeho, krizovatek u Tivoli a Mendlova namesti. Zrizeni bus pruhu by se propustnost techto krizovatek nezmenila, akorat by to umoznilo rychleji prujezd verejne dopravy touto oblasti.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Linka 51 nabírá lidi na Zvonařce, Úzké a Mendláku aby je vyhodila na zastávkách Žlutý kopec před nemocnicí a Barvičova před školou. Pokud je to odbočení z Úvozu na Tvrdého skutečně důvodem nezavedení bus pruhu mezi Mendlákem a zastávkou Tvrdého, tak je to opravdu pěkně blbý důvod. Jednak se běžně cpou opačným směrem trolejbusy na t-25 a 26 do zastávky poté, co předjely celou kolonu levým pruhem a pokud by to byl opravdu problém, tak se dá za výjezd ze zastávky namalovat vodorovná značka v12b "žluté zkřížené čáry", která v daném místě zakáže zastavení a stání. Každopádně bus pruh je v tomto úseku potřeba jak sůl, loni na podzim tam trolejbusy byly schopny nabrat 15 minut zpoždění...


Zlaťák: pěkný :-D
Dokonce by ta značka tam ani nemusela být, protože už podle pravidel když vyjíždí vozidlo z vyhrazeného pruhu do vedlejšího, tak ho v tom vedlejším musí pustit. Pravda, realita bývá jiná...

(jako vedlejší pruh myšlen ten, co leží hned vedle)


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Zlaťák to vymyslel docela dobře. Linka t-25 by po lipové jezdit mohla ale, s t-26 by byl problém. d-6,7 jsou na Vídeňské potřeba a to především ve špičkách. Navíc ať to zvažuju jak chci, je to spojení přes mendlák takový lepší, přece jen je to důležitej uzel. Cose toho úvozu týče určitě bych tam udělal pruhy od Konečného náměstí až k Mendláku pro oba směry. Až budou tunely Dobrovského hotové donutilo by to lidi aspoń jezdit co nejvíc po VMO(k čemuž je donutí méně pruhů na Úvoze pro IAD). Z Kohoutovic třeba na starou osadu by se tak jezdilo po VMO místo po Úvoze a.t.d a znevýhodníme-li pro IAD Úvoz začnou tak jezdit sami bez donucování.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
adam_r píše:
Tom píše:
Ideální by bylo postavit trať po Lipové pro 25,26 (dohromady tak po 5 min), než aby jezdily po ucpaném Úvoze. Z mendláku se může dat nahoru nějaká P26 po 10 min a odklonit sem 32 z Konečn. nám. po 10 min. Ale chápu, že na 700 m trati (směrem dolů ani není potřeba:-)) nejsou peníze, i když by se to brzo vrátilo na vozkm a časových úsporách.

Jak uz bylo napsano, tak bys vynechanim Mendlaku spoustu lidi, co vyuzivaji 26, docela na... Lepsi reseni je bus pruh ve stoupani na Uvoze. Nekde se psalo, ze to tam neni kvuli 51. Jak moc je tahle linka vlastne vyuzivana? Takze bud dat tu 51 dat na Lipovou (problem muze byt, ze se tim "preskoci" zastavka u nemocnice na Zlutem kopci), nebo jezdit tou 51 tak jak je. Myslim, ze by to slo bez problemu. Na konci BUS pruhu stejne auta pokracujici po Uvoze musi dat prednost busu, takze by se mohl bez problemu dostat do odbocovaciho pruhu.


Já si myslím, že by to šlo celkem jednoduše ošetřit dopravním značením. Jen teda nevím, jestli by (právně) prošla značka místo "dej přednost v jízdě tramvaji", tak "dej přednost v jízdě busu" A to žluté lajnování zastávky by tam asi taky nemuselo být, když je to pruh pro bus (aby tam nebylo přeznačkováno)


PS: pochvalte mně aspoň moje malířské dílo :o)))


Offline
38
19 srp 2007 14:46
Ale proč jedou lidi na Mendlák? Aby pokračovali dál 1 na Nádraží, 5,6,7 na Českou nebo 25,26 nahoru. Problém by tak vyřešil odklon 6,7 do Pisárek, než aby po Vídeňské vozily vzduch.

p26+32 by jely celkem po 5 min, pochybuju, že by byly narvané, když by odpadly cestující z 25,26,37

Na Úvoze by byl potřeba ten pruh na obě strany, takže víceméně by šlo o zachování současného stavu, dolů ucpáno, nahoru volný levý pruh až k Trýbove, dál ucpáno.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Tom píše:
Ideální by bylo postavit trať po Lipové pro 25,26 (dohromady tak po 5 min), než aby jezdily po ucpaném Úvoze. Z mendláku se může dat nahoru nějaká P26 po 10 min a odklonit sem 32 z Konečn. nám. po 10 min. Ale chápu, že na 700 m trati (směrem dolů ani není potřeba:-)) nejsou peníze, i když by se to brzo vrátilo na vozkm a časových úsporách.

Jak uz bylo napsano, tak bys vynechanim Mendlaku spoustu lidi, co vyuzivaji 26, docela na... Lepsi reseni je bus pruh ve stoupani na Uvoze. Nekde se psalo, ze to tam neni kvuli 51. Jak moc je tahle linka vlastne vyuzivana? Takze bud dat tu 51 dat na Lipovou (problem muze byt, ze se tim "preskoci" zastavka u nemocnice na Zlutem kopci), nebo jezdit tou 51 tak jak je. Myslim, ze by to slo bez problemu. Na konci BUS pruhu stejne auta pokracujici po Uvoze musi dat prednost busu, takze by se mohl bez problemu dostat do odbocovaciho pruhu.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
anarchia99 píše:
Zlaťák píše:
No záleží na tom, co považuješ za centrum a kam chceš jet. Ono není centrum jen nádraží a Česká. :o)

S tim bych nesouhlasil, ale tak ci tak, urcite to so vychozi body v centru. A mista vsech srazu.
Vykladej to studentum, u nadrazi sidli spousta fakult :-)
Tom píše:
Ideální by bylo postavit trať po Lipové pro 25,26 (dohromady tak po 5 min), než aby jezdily po ucpaném Úvoze. Z mendláku se může dat nahoru nějaká P26 po 10 min a odklonit sem 32 z Konečn. nám. po 10 min. Ale chápu, že na 700 m trati (směrem dolů ani není potřeba:-)) nejsou peníze, i když by se to brzo vrátilo na vozkm a časových úsporách.
Myslim, ze by to nic neresilo, takovou 25, 26 by nikdo nejezdil, kdyz by vynechala dulezity uzel na mendlaku, a po ucpanem Uvoze by jezdila narvana P26


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
anarchia99 píše:
S tim bych nesouhlasil, ale tak ci tak, urcite to so vychozi body v centru. A mista vsech srazu.


No tak možná prot tebe nebo pro mě, když jdeme na pivo.
Ale třeb Lužánky a Lidická taky určitě nejsou předměstí. Lidi tam jezdí do práce,...


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
Zlaťák píše:
PvvS píše:
Hm s intervalem 37cky by to teda vytrhlo. Neni lepsi z mendlaku jet do mesta salinou ? Preci jenom je to z nadrazi do centra nejbliz.


No záleží na tom, co považuješ za centrum a kam chceš jet. Ono není centrum jen nádraží a Česká. :o)

S tim bych nesouhlasil, ale tak ci tak, urcite to so vychozi body v centru. A mista vsech srazu.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
No myslim ze ucelem je prave dopravit lidi na mendlak.


Offline
38
19 srp 2007 14:46
Ideální by bylo postavit trať po Lipové pro 25,26 (dohromady tak po 5 min), než aby jezdily po ucpaném Úvoze. Z mendláku se může dat nahoru nějaká P26 po 10 min a odklonit sem 32 z Konečn. nám. po 10 min. Ale chápu, že na 700 m trati (směrem dolů ani není potřeba:-)) nejsou peníze, i když by se to brzo vrátilo na vozkm a časových úsporách.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
PvvS píše:
Hm s intervalem 37cky by to teda vytrhlo. Neni lepsi z mendlaku jet do mesta salinou ? Preci jenom je to z nadrazi do centra nejbliz.


No záleží na tom, co považuješ za centrum a kam chceš jet. Ono není centrum jen nádraží a Česká. :o)


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Miky píše:
Ještě jsem měl takovej nápad... což takhle že by linka 37 jela až do Líšně místo 25 nebo 26 (asi spíš 25), která by končila na Mendláku? Hromada kohoutovičáků by se tak dostala bez přestupování dál do města...


t-25 která je celkem slušně vytížená bys zkrácením na mendlák pohřbil. Na Mendlák zrovna nejezdí nejvíc lidí pomocí t-25. S tou t-37 mě spíš napadlo, aby pouze ve špičce(nikoli o víkendech a.t.d.) jezdil každý druhý spoj t-37 na Komenského nám. Ale když už to jednou zrušili, kdoví jak by to bylo vytížený.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hm s intervalem 37cky by to teda vytrhlo. Neni lepsi z mendlaku jet do mesta salinou ? Preci jenom je to z nadrazi do centra nejbliz.


Offline
7
29 srp 2007 20:23
Miky píše:
Ještě jsem měl takovej nápad... což takhle že by linka 37 jela až do Líšně místo 25 nebo 26 (asi spíš 25), která by končila na Mendláku? Hromada kohoutovičáků by se tak dostala bez přestupování dál do města...

O tom jsem kdysi uvažoval,když trat po Kotlářské byla ještě manipulační.Dopoledne by mohli přihodit na 25 1 vůz,který by odpolene jezdil posilu.Na tak dlouhou linku je 10-13 minut na konečné málo.29 dopoledne jezdí po 20 minutách,mohla by končit dopoledne u nemocnice.Hlavně by se to mělo prodloužit na Jírovou a nokoupit další kloubáky.


Offline
Uživatelský avatar

6349
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ještě jsem měl takovej nápad... což takhle že by linka 37 jela až do Líšně místo 25 nebo 26 (asi spíš 25), která by končila na Mendláku? Hromada kohoutovičáků by se tak dostala bez přestupování dál do města...


Offline
7
29 srp 2007 20:23
P. Haluza píše:
Janatak píše:
Takhle teoreticky, mělo by větší význam protáhnout tbus 25 a 26 místo na Jírovu na nám. Karla IV. Starou Líšní po trase dnešní 58? Na Jírovu nám beztak jezdí kapacitní 45 + šalina 8...co? Je to úplně uhozená idea?


No tak ono se tak nějak počítá, že po prodloužení trolejbusů se zruší 56, upraví 78 a středem sídliště pojede právě ta 45. Nebo tak nějak jsem to zaslechl...

Tady jde o čekání na Osové a Kam.vrchu.Zkrácení je asi zp§sobeno t-29 na Osové a linka P-26,která se na kamenáku otáčí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5842 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 lis 2024 22:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]