Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 102 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
1092
09 lis 2006 18:16
pepola píše:
Jinde ve světě se dělají celozasklené nádražní haly a v Brně byla schválena jakási "krabice na nožičkách" v prvním patře,kdy na nástupiště vedou jen schodiště.Četl jsem nějakou studii(už dříve),že právě oblast kolem ul.Pražákovy je nejvíce větrná v celém Brně!Takže pošušňáníčko zde za větru a deště nasupovat do vlaku!Za další:Nikde se schválně nepíše o tom,že novým nádražím budou projíždět všechny nákladní vlaky,které dnes jedou černovickou spojkou...(!).

Podle primátora Onderky bylo zastřešení nástupišť dopracováno do projektu

http://www.brno.cz/primator/index.php?p ... =1&cdot=39

Chceš snad říct, že nikdo nikdy neřekl, že novým nádražím budou projíždět nákladní vlaky? To se mě moc nezdá. Mě tam teda nevadí, že po jiné koleji budou projíždět nákladní vlaky, horší je to do jaké míry ty nákladní vlaky budou blokovat vlaky osobní. Už jsem četl jednu diskusi na toto téma a moc se tam lidi neshodli, tak nevím. Ale spíš to vyznělo, že k nějakým velkým omezením docházet nebude...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Pavel píše:
Pokud se udělá nulová varianta, tak se bude muset vložit do rekonstrukce kolejí 9 mld. Tím že se ty koleje spraví, tak to prakticky zablokuje jakoukoli další rekonstrukci...aspoň tímto strašila tehdy ODS, takže za to neručím :lol:
Dalsi rekonstrukci to zablokuje, ale ta s ohledem na SJKD nebude potreba, nebot intenzita primestskych vlaku na hl. nadrazi vyrazne klesne.

Da se rict, ze vsechny primestske vlaky od Tisnova, Krenovic a Bucovic mohou jet diametrem, Pro obsluhu stanic Kr. pole, Lesna, Slatina, Slapanice apod muze byt zavedena nova linka Tisnov - Slavkov (mimo hl. nadrazi) + mozna protazeni vlaku od Ivancic/Trebice do Kr. Pole/Kurimi.


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
Jinde ve světě se dělají celozasklené nádražní haly a v Brně byla schválena jakási "krabice na nožičkách" v prvním patře,kdy na nástupiště vedou jen schodiště.Četl jsem nějakou studii(už dříve),že právě oblast kolem ul.Pražákovy je nejvíce větrná v celém Brně!Takže pošušňáníčko zde za větru a deště nasupovat do vlaku!Za další:Nikde se schválně nepíše o tom,že novým nádražím budou projíždět všechny nákladní vlaky,které dnes jedou černovickou spojkou...(!).


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Pokud se udělá nulová varianta, tak se bude muset vložit do rekonstrukce kolejí 9 mld. Tím že se ty koleje spraví, tak to prakticky zablokuje jakoukoli další rekonstrukci...aspoň tímto strašila tehdy ODS, takže za to neručím :lol:


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Zlaťák píše:
Takže vlastně nové nádraží
Financne je to uplne nekde jinde nez jakykoliv jiny projekt "nadrazi v centru"/"nadrazi na Zvonarce". Nehlede na to, ze se to da velmi dobre rozdelit na etapy s minimalnim vlivem na dopravu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Pořád se tady straší časově omezenými evropsikými dotacemi, ale nikde jsem neviděl černé na bílém, že by na to Brusel, resp. tuzIdentická situace nastala před listopadem 89, kdy byl taky připraven projekt rychlé šaliny s devastací Botanické zahrady a všech parků podél hradebního okruhu a komanči to tlačili s tím, že jestli se nezačne stavět, tak všechny love půjdou zpět do cajzlova.
No než odsunuté nádraží, tak to je lepší nulová varianta, protože časem se stejně peníze na reko budou muset najít.
Jinak urbanizace území kolem Vaňkovky klidně, ale ne nádražím, ať tam jdou jenom ti, kteří tam budou chtít a ne že se tam budou muset vypravit. TO se taky projeví na zatížení MHD, která se tam přivede/prodlouží.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Podle těchto připomínek mi připadá, že celá studie je úplně blbě, ale to je doufám jenom můj dojem :-)
http://www.brno.cz/index.php?nav01=35&n ... nav04=9188


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
adam_r píše:
jen je treba vymenit koleje a opravit prostory pro cestujici a dosadit nove ZZ.


Takže vlastně nové nádraží


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
goldfinger píše:
Na SJKD se snad shodnou všichni, resp. nikdo proti němu nevznesl zásadní námitku, problém je, že není územně, ani projektově připravený, i když má nejlepší potenciál řešit MHD v Brně.
Ono by se totiz mohlo zjistit, ze kdyz se postavi SJKD, tak bude na hlavnim nadrazi potreba pouze 2 hrany (rekneme stavajici nastupiste 2) pro primestske vlaky ve smeru Breclav - Blansko a Trebic/Ivancice - Brno Zidenice/Kr.Pole. (eventuelne se pro ty vlaky na Trebic/Ivancice vyhradi dnesni 6. a nove 7. nastupiste).

A ty 4 zbyvajici prujezdne koleje + 5. nastupiste budou pro rychliky a expresy. Pak by se zjistilo, ze stavajici nadrazi kapacitne naprosto dostacuje a jen je treba vymenit koleje a opravit prostory pro cestujici a dosadit nove ZZ.


Pavel píše:
Cituji ze stránek http://www.europointbrno.cz:
"Dopravní model prokázal, že řešení vyhoví uvažované poptávce i s rezervami.
....

To je akorát slovní popis těch schémat, co na stránkách magistrátu visí už několik let.. To že to někdo nazval Dopravním modelem je jeho problém.

Nějaký podrobnější model nebo studie buď není, anebo je tajná a veřejnosti nepřístupná. Co se na veřejnost dostalo si navzájem spíš odporuje, viz podivný článek ze 3 roky starého Haló Brna: http://www.brno.cz/halo-brno/text.php?clanek=1764

A s Úzkou až tak zásadní rozdíl nevidím, autobusy z jihu dnes končící na Úzké budou kolem nového nádraží projíždět a nepochybně tam budou i zastavovat. Jestli pak pojedou dál na Úzkou už není tak podstatné, protože dnešní Úzká už nebude tak významný uzel.

A konkrétně s Líšní je to spíš o tom intervalu, protože nic jiného než KT8 do Líšně nějakou dobu ještě jezdit nebude. Ale i kdyby, nemáš neomezený počet tramvají (ani autobusů a trolejbusů), aby se dal interval libovolně přizpůsobit poptávce. Se současným vozovým parkem se takhle rozšířená síť obsloužit stejně kvalitně nedá. A nové vozy v nejbližších řekněme 10 letech možná ani nenahradí vyřazování nejstarších šrotů.
Nebo ještě jinak řečeno: odsun nádraží způsobí trvale zvýšené náklady na provoz MHD, než v případě současného nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Nejvyssi kontrolni urad shledal v projektu odsunu nadrazi nedostatky, konkretne napr. chybejici socioekonomicka studie. Zprava NKU ma do Brna dorazit dnes. (Zdroj: Radiozurnal, vcera)

Ad MHD k odsunutemu nadru: Jsou vubec zpracovany nejake studie, jake a jak velke budou prepravni proudy mezi dnesnim centrem a odsunutym nadrazim, tzn. rekneme za 10--15 let? Od toho by se melo odvijet planovani budouci MHD, ne od dnesniho stavu.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Pročpak se o tomto pan prof. Zlatuška nezmínil? Bych se nedivil, kdyby to ani nečetl, kromě poslední stránky...
http://brnensky.denik.cz/presun_nadrazi ... drazi.html


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
pd píše:
Přesné vedení linek ne, ale spolu s návrhem tramvajových tratí se dělají (měly by se dělat) i návrhy provozu. Co kdyby se potom zjistilo, že tramvaj je tam kapacitně zbytečná a stačil by tam autobus? Ty schémata tras, co tam visí už několik let, jsou akorát takové plácnutí do vody...
Nebo jinak řečeno: dnes se z Líšně v 5 min. intervalu dostanu jak k nádraží, tak i do centra (skoro). A zajímá mě, jak to bude vypadat potom. Jestli se to rozdělí, takže po 10 minutách k nádraží a po 10 minutách k centru? Tak to teda pěkně děkuju...

Cituji ze stránek http://www.europointbrno.cz:
"Dopravní model prokázal, že řešení vyhoví uvažované poptávce i s rezervami.
Linky tramvaje jsou vedeny z ulice České Husovou novým bulvárem k novému nádraží a do Komárova (v etapě z ulice Hybešovy). Linky nekolejové hromadné dopravy (trolejbusy, autobusy) vedou z Mendlova náměstí Křídlovickou k osobnímu nádraží na Masnou a Olomouckou"

Takže evidetně nějaký model byl udělán. Navíc dokud se nezačnou stavět tramvajové tratě, tak je na to času dost, navíc ty tramvaje nebudou nakonec obsluhovat jenom nové nádraží, ale mají obsluhovat i jižní centrum a do budoucna mají pokračovat dál. A jak jsem předtím říkal, bude zásadní rozdíl, jestli se uzel Úzká přesune k novému nádraží nebo ne. A mimochodem u NvC si tam taky vesele kreslí koleje. Takže prakticky s tramvajovou tratí novým bulvárem souhlasí všichni.

S tou Líšní to je spíš o konkrétním vedení linek, ne? Spíš jde o to jakou kapacitu k novému nádraží nasadit. Protože to snad není ani o intervalu, je rozdíl jestli tam pošlu Anitru nebo KT8, i když intervaly jsou taky důležité. Ale na to je snad ještě spousta času. A rozhodovat se jestli odsunout nádraží podle MHD je trochu krátkozraké, protože se MHD k němu bude neustále vyvíjet.


Pavel píše:
ad 1) snad nepředpokládáš, že se zveřejní přesné vedení linek.

Přesné vedení linek ne, ale spolu s návrhem tramvajových tratí se dělají (měly by se dělat) i návrhy provozu. Co kdyby se potom zjistilo, že tramvaj je tam kapacitně zbytečná a stačil by tam autobus? Ty schémata tras, co tam visí už několik let, jsou akorát takové plácnutí do vody...
Nebo jinak řečeno: dnes se z Líšně v 5 min. intervalu dostanu jak k nádraží, tak i do centra (skoro). A zajímá mě, jak to bude vypadat potom. Jestli se to rozdělí, takže po 10 minutách k nádraží a po 10 minutách k centru? Tak to teda pěkně děkuju... :evil:

Rop píše:
... ono to nádraží ve stávající podobě vlastně brzdí vývoj města ... možná by Brno bylo trochu atraktivnější než je doposud ... jen se zeptejte každého nebrňáka na jeho názor ... uslyšíte to samé co říkám já ....

Tak třeba já jsem prakticky nebrňák (aspoň se za brňáka nepovažuju, jenom tu náhodou pár let žiju...). A možná právě pro to se na přesun nádraží můžu dívat trochu z jiné strany, než brňáci, kteří se pořád musí porovnávat s Prahou. To je podobné, jako by se třeba Jihlava chtěla porovávat s Brnem, že Brno má podstatně větší centrum... A atraktivitu města dělá něco jiného, než velikost centra. Kdyby tu nebyly veletrhy a možná závody na automotodromu, tak tu není atraktivního nic (v tom smyslu, co může dělat město atraktivním... )


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
pepola píše:
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1097334880-jihomoravsky-vecernik/307281381860801-01.08.2007-18:00.htmlKonečně se projevilo,že odsun je nesmysl!(Asi třetí minuta pořadu)


Projevilo se jediné, a to, že pan Zlatuška si myslí, že odsun je nesmysl. To ovšem víme už dlouho, na to nebyla potřeba studie...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Ale já jsem psal o SJKD, ne o SJTD, ta inkriminovaná písmenka jsou dost daleko od sebe, aby se dala poplést. Není důvod, proč by měl kolejový, tedy železniční diametr umrtvit šaliny, ty budou mít dost potenciálního prostoru k realizaci, třeba tunel pod Špénou.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
goldfinger: SJTD znamená úplné zrušení kolejové MHD na povrchu a žádná koncepce povrchové dopravy pro železniční diametr se zatím neobjevila.

pepola: výroky pana Zlatušky tuto diskusi znovu probudily. ;-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Na SJKD se snad shodnou všichni, resp. nikdo proti němu nevznesl zásadní námitku, problém je, že není územně, ani projektově připravený, i když má nejlepší potenciál řešit MHD v Brně. A taky ODS si nebude chtít nechat tak snadno rozkopat svou odsunutou bábovičku, i kdyby kvůli ní mělo celé město spadnout. Nechápu, proč jsou ti hoši tak zaťatí, i bývalý primátor, kterého považuju za slušného člověka, při slovech nádraží v centru zbrunátní.


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1097334880-jihomoravsky-vecernik/307281381860801-01.08.2007-18:00.htmlKonečně se projevilo,že odsun je nesmysl!(Asi třetí minuta pořadu)


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Tak tak. Linkove vedeni je to nejmensi. Dulezite je postavit trate, po kterych tam ty tramvaje mohou z dulezitych smeru prijet.

Jak jsem se kdysi koukal na stranky nadrazi v centru, tak jejich navrhy jsou hodne megalomanske, a stalo by to zbytecne hafo penez. Tim nerikam, ze variantu stavajiciho nadrazi zavrhuji. Jen si myslim, ze by mohlo byt za mene penez stejne muziky.

A co rozhodne by se nemelo odkladat, tak stavba tzv. SJ diametru (ve variante zeleznice). Ta je nezavisla na poloze nadrazi - pocita se zastavkou jak "Hlavni nadrazi" tak "Zvonarka". Celkove to prinese daleko vice muziky, nez cela megalomanska rekonstrukce/presun nadrazi. K tomu pak na Hlavnim nadrazi (v jakekoliv poloze) odpadne potreba nastupnich hran pro osobaky na Tisnov/Krenovice.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
pd píše:
ad Pavel:

Já jsem pro zachování v centru, s odsunutým bych se taky smířil, kdyby někde byl aspoň náznak jistoty, že z odsunutého nádraží nevznikne nějaké nedostavěné provizorium, které se bude 30 let dodělávat.

1) do teď nebyl magistrát ani nikdo jiný schopný zveřejnit vedení MHD k novému nádraží.
2) na VRT budou tunely tak jak tak, navíc nevím proč by ke stávajícímu nádraží musela vést přes Kohoutovice... viz mapa
3) autobusák velikosti Zvonařky tam nechceme, proč? (já osobně bych něchtěl něco jako ÚAN Zvonařka vůbec nikde...)
4) Nádraží mimo centrum = těžko se budeme zbavovat aut na Plotí, Opuštěné, ...

Mě se prostě návrh odsunu nádraží absolutně nelíbí.

8-)


ad 1) snad nepředpokládáš, že se zveřejní přesné vedení linek. Je tady snad spousta rozhodnutí, který nejsou přesně daný. Bylo by pěkný udělat přesný návrh, ale za 10 let se zjistí, že je neuskutečnitelný. Taky v tomto jde mimochodem o to, jestli se třeba uzel Úzká přesune k nádraží nebo ne, a pokud nebude jasné třeba toto, tak nemá smysl mluvit o nějakém přesném plánu. Navíc do té doby vzniknou třeba další tratě, změní se vedení linek apod. Nebo snad někdo znal vedení linek a jejich intervaly, když se začal stavět třeba kampus?

ad 2) Jenže z úst koalice a jejich dokumentů vždy zazníval ten tunel. Odsun je megalomanský, ale ten tunel je v pohodě asi. (toto je původní vedení kolejiště s tím tunelem, nové nebylo dosud zveřejněno: http://www.nadrazivcentru.cz/fotky/ZUB_R.jpg) Ono 4 slepé koleje nebude asi ideál u rekonstrukce za 16 mld. Kdyby byli 4 slepé koleje u odsunuté polohy to by všichni nadávali

ad 3) s tím autobusovým nádražím na Úzké koalice NvC počítá a předpokládám, že byl třeba zohledněn i v té studii. Samořejmě se stavět nemusí. Chtějí tam vybudovat 16 nástupišť myslím. Podívejte se jak to tam vypadá s automobilovým provozem dnes a jak to asi bude vypadat potom...

ad 4) Asi se nebudeme chtít zbavovat aut z malého městkého okruhu...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
jzb píše:
Navštívil jsem o prázdninách několiko českých měst (vlakem) a zesílilo to můj pocit, že nádraží je třeba co nejblíž středu města. Vezmu příklad Mladé Boleslavi, Kladna, Kolína... nádraží tam jsou ve městě, ale od toho skutečného středu jsou daleko, moc daleko. Pěšky hrůza, MHD žalostná.
Presne to by ale nemel byt pripad Brna - pesky do 10 minut a dobra MHD.

Tak jako tak to bude vec politicka. A ve vysledku bude 95% lidi jedno, kde to nadrazi bude, pokud to bude dobre fungovat. Spatne fungovat muze i spatne navrzena prestavba nadrazi v centru.


Offline
520
03 dub 2006 14:42
Rop píše:
kolik brňáků používá pravidleně hlavní nádraží k cestování? odpovězte si sami ...


Třeba já. Jinak už někde padlo přirovnání posunutého nádru k nádraží v Židenicích (co se týče vzdáleností a dopravní obsluhy, nikoliv kvality). Přimyslím si ito, že to je blíž na šalinu (Osada). Pořád je to pro mě zhoršení stavu, protože tam linek jezdí málo a do velké části města je to dál.

Pořád jsem neslyšel skutečně pádné argumenty,proč současné nádraží brání rozvoji města (v současném stavu je to hnusná změť různě zbastlených hrůz, ale to by se mělo při reko změnit, že)

Navštívil jsem o prázdninách několiko českých měst (vlakem) a zesílilo to můj pocit, že nádraží je třeba co nejblíž středu města. Vezmu příklad Mladé Boleslavi, Kladna, Kolína... nádraží tam jsou ve městě, ale od toho skutečného středu jsou daleko, moc daleko. Pěšky hrůza, MHD žalostná. Uznávám, že Brno se bude rozrůstat, i centrum. Ale to skutečné centrum zůstane pořád tam, kde je.

Jakési shrnutí: zatím všechny varianty odsunu, které jsem viděl, roztříšťují dopravu ve městě na nepřehledné cosi. Pěšky do centra daleko, šalinou snadno, ale dál zase složitě.


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
Jenom takovou poznámku ... možná jste to nečetli ... dneska centrum Brna tvoří oblast Česká - Moravského nám. - Malinovského nám. - Hlavní nádraží - Nové sady - Husova - Česká ... s výběžkem jménem Vaňkovka .... kdyby se ovšem celá opuštěná zastavěla obchodní čtvrtí tak by centrum bylo Česká - Moravského nám. - Malinovského nám. - Zvonařka - Nové nádraží - Mendlovo nám. - Pekařská - Husova - Česká .... čili vlakové nádraží i autobusové nádraží by bylo opět v centru ... nechci srovnávat města, ale v Brně projdu centrum za 10 minut ... v Práglu mi to trvá trochu déle ... a pokud to porovnám s Hradcem Králové tak tam se taky nádraží (kdysi dávno) postavilo mimo centrum ... a tím, že se postavilo nádraží mimo centrum tak se centrum přirozeně zvětšilo ... takže Hradec má historické centrum (Staré náměstí a okolí) a nové obchodní centrum (Masarykovo nám., Gočárova třída, Ulrichovo nám. až k prostoru hlavního nádraží) ... ono to nádraží ve stávající podobě vlastně brzdí vývoj města ... možná by Brno bylo trochu atraktivnější než je doposud ... jen se zeptejte každého nebrňáka na jeho názor ... uslyšíte to samé co říkám já .... a názor "my tu žijem ... my budem rozhodovat" je směšný ... neboť kolik brňáků používá pravidleně hlavní nádraží k cestování? odpovězte si sami ... :roll:

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


David Jaša píše:
Schéma tras MHD na stránkách Brna visí už několik let (ne tak návrh linek). Návrh tras mi přijde docela rozumný (koleje od Nových sadů a od dnešní Zvonařky s pokračováním do Heršpic, trolejbusové tratě na Mendlák přes Křídlovickou a do Bohunic přes Vojtovu a ul. Vinohrady).

Jsou tam dvě varianty a to ještě není jisté, že se některá bude realizovat. Kromě toho, mě by víc zajímalo linkové vedení nebo intervaly. Protože při zachování současného objemu dopravy dojde k celkovému snížení přepravní nabídky. Že by město zvýšilo své výdaje na MHD, tak tomu moc nevěřím.

A vůbec, takový návrh tras ještě nic neznamená. Mám řadu podobných rozvojových plánů města Brna od 1. republiky do současnosti a když vidím, co se z nich realizovalo, tak jsem vůči tomuto silně skeptický.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 lis 2024 21:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]