ZIP píše:
ještě k Bacilovi: a-601 Komárov-Sokolnice-Klobouky by byla asi vhodná, ale Kordis nechce dělat takový "štreky". Navíc bude stále argumentovat o typech vozidel, že ač vynecháme zastávky v Tuřanech (na to Kordis slyšet nebude) je potřeba u Brna městský typ kloubu, od Sokolnic zase regionální kloub. bus. navíc je pro něj asi nepřijatelné, aby se v Tuřanech apod. po trase předjížděl MHD a-40, a souběžně jen některé zastávky odbavil kloub a-610.
Na lince Hodonín-klobouky-brno jezdí nyní velkokapacitní 15m busy, které asi převezmou tu tvoji myšlenku,a budou "Hodoňáky, Krumvířáky apod." vozit expresně na Zvonařku, a od Klobouk k Brnu (moutnice, Těšany, Nesvačilka, Telnice apod.) se zaintegruje na vlak v Sokolnicích. Co jsem slyšel tak ve vlaku z Tišnova do Brna se ve špičkách běžně stojí, a když nyní jede 5 prázdných vagónů z Brna na Vyškov, tak se tam ty lidi z těch busů taky budou muset nějak srovnat.
Já myslím, že typ autobusu nemůže být zase tak rozhodující. Už za "totáče" jezdily "modré autobusy", které měly kromě dvaceti zastávek mimo Brno dalších deset v Brmě a nikomu to nevadilo. A klasicky mimoměstské Sebusy klidně jezdí až na Úzkou. O takových a-401 a a-402, které intervalově doplňují městskou a-69, ani nemluvě. Argument pro souběh a-40 a a-601 je ten, že a-40 se bohatě "uživí" na Tuřanech jako takových, zvlášť ve špičce. O víkendu, večer apod. by klidně místo a-601 mohla jezdit prodloužená a-40 (podobně jako a-509 × a-63).
Co se týče vlaků - to není o počtu vagónů, ale o intervalu. Z Tišnova do Brna jezdí ve špičce po dvaceti minutách, což už je interval prakticky "městského typu". Jenže ze Sokolnic a Chrlic to takhle nejde. Ono není (zvlášť pro lidi) totéž, jesti jede jednou za hodinu šest vagónů nebo jednou za dvacet minut dva vagóny, přestože čistě kapacitně to vyjde nastejno. Proto jsem přesvědčen, že nějaká linka vedoucí paralelně s vlakem bude nezbytná (a potvrzuje to i LAN) - samozřejmě jen do té doby, než se postaví severojižní diametr